Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi ok availla kaupassa shampoopulloja?

Vierailija
22.01.2015 |

ja nuuhkia niitä?

Kommentit (467)

Vierailija
361/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:27"]

Eipä ole edes tullut mieleen, että joku availee shampoopulloja. Luulisi nyt kaupankin valvovan. Avattu pullo on aina ostopäätös. Ei kai aloitus voi olla edes totta! Ei kait kukaan voi olla noin ymmärtämätön.

Shampoopullon avaaminen heikentää merkittävästi sen säilymistä ja aineiden koostumusta ja avaamisen jälkeen shampoo tulisi käyttää viimeistään 3 kuukauden sisälle, jotta ominaisuudet olisivat tallella, ihan samalla tavalla kuin muu kosmetiikka tai elintarvikkeet. 

[/quote]

Mut kun mä oon palstamamma, niin mun _täytyy_ saada tietää miltä mun shampoo haisee kun maailmahan aina pyörii mun navan ympärillä. Eihän siitä tule mitään, jos mä vasta kotona saan tietää, miltä se shampoo haisee. *pomppii tasajalkaa*

Vierailija
362/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:40"]

On. Ei ne ilmatiiviitä ole muutenkaan.

[/quote]

Ne on kuitenkin korkki kiinni ja se pitää. Ne on saatettu tehdäkin ihan siistissä tehtaassa, myssyt päässä ja suojavaatteissa, ei missä sattuu ulkokengillä kuljettavissa tiloissa, päällystakissa, hilseinen tukka heiluen, roskapussin vientikäsillä käpälöiden.

[/quote]

Hahaa, todellisuus ja kuvitelmat saattavat hieman poiketa toisistaan. Olen työskennellyt elintarviketehtaassa, jossa tuotantoon menoa odottavat pakkaukset säilytettiin osin avonaisissa laatikoissa hatarassa vajassa, jossa lenteli varpusia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä availe pulloja, koska se on sikamaista. Dumppaan miehelle kaikki tuoksut, joista en pidä ;) Se ei ole sikamaista, koska miehen mielestä kaikki haisevat samanlaiselta eikä sitä haittaa :)

Vierailija
364/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:47"]

[/quote]

Ne on kuitenkin korkki kiinni ja se pitää. Ne on saatettu tehdäkin ihan siistissä tehtaassa, myssyt päässä ja suojavaatteissa, ei missä sattuu ulkokengillä kuljettavissa tiloissa, päällystakissa, hilseinen tukka heiluen, roskapussin vientikäsillä käpälöiden.

[/quote]

Hahaa, todellisuus ja kuvitelmat saattavat hieman poiketa toisistaan. Olen työskennellyt elintarviketehtaassa, jossa tuotantoon menoa odottavat pakkaukset säilytettiin osin avonaisissa laatikoissa hatarassa vajassa, jossa lenteli varpusia...

[/quote]

Minähän vuonna tuo oli? Jossain peräpökkölän jalkasienisuikerotehtaassa vai?

Vierailija
365/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotteista ei ole testereitä, pulloja tietenkin availlaan. Myyjäliikkeen vika.

Vierailija
366/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Varpuset on luonnontuote. Palstamamman käpälät ja nenä ei. Pitäkää nenänne erossa minun shampoistani ;//

Vierailija
367/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä av-mammojen hygienia. Joka päivä käydään pesulla, mutta suihkusaippuat ja sampoot kestää vuoden, ja väärä tuoksu (se maustemitallinen joka ilmeisesti käytetään) ehtii ahdistaa hemmetisti sen suihkun aikana. Pidempäänhän ne tuskin tuoksuvat.

Ja kellään ei tietenkään perheenjäsenistä kukaan lotraa sitä menemään nopeammin jos ei itse tykkää.

Ruoantähteitä voidaan kyllä heitellä joka päivä roskiin, mutta ei sitten yhtä pesu- tai huuhteluainepulloa jos nyt joskus vikaostos sattuu.

Vierailija
368/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Ei muitakaan pakkauksia availla kaupassa.

Vierailija
369/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:51"]

Jos tuotteista ei ole testereitä, pulloja tietenkin availlaan. Myyjäliikkeen vika.

[/quote]

Jos ei ole roskista kadulla, niin pudotan roskan maahan. Kaupunkin vika, kun ei ole laittanut roskista siihen.

Jos auto ei lähde käyntiin, en mene töihin. Auton vika.

Jos purkasta loppuu maku, sylkäisen sen kadulle. Purkanvalmistajan vika.

Jos jäätelöistä ei ole maistiaisia, avaan yhden pakkauksen ja maistan. Kauppiaan vika.

Jos kaupassa on vain litran maitoja myynnissä, otan taskumatin mukaan ja kaadan siihen vain sen määrän kuin tarvitsen. Kauppiaan vika.

Jos edelläni on jonoa, menen ensimmäiseksi. Minullahan on kiire. Kauppiaan vika, kun ei ole enempää kassoja.

Vierailija
370/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko haistella pesuaineet. Useassa sellainen haju joka aiheuttaa päänsärkyä. Ei ole kiva heitellä kerran kotona avattua roskiin.

Vierailija
371/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:58"]

Pakko haistella pesuaineet. Useassa sellainen haju joka aiheuttaa päänsärkyä. Ei ole kiva heitellä kerran kotona avattua roskiin.

[/quote]

Et ole oppinut ostamaan hajusteettomia tai jotain tiettyä luottomerkkiä?

Vierailija
372/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ehkä se on psykosomaattista. Ota vähän rennommin ne hajut, niin ei pää särje.

Vierailija
373/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun mä oon palstamamma, niin mun _täytyy_ saada tietää miltä mun shampoo haisee kun maailmahan aina pyörii mun navan ympärillä. Eihän siitä tule mitään, jos mä vasta kotona saan tietää, miltä se shampoo haisee. *pomppii tasajalkaa*

[/quote]

No todellakin. Ei minulla ole varaa ostaa roskiin heitettäväksi shampoopulloja, joita en voi liian voimakkaan hajun vuoksi käyttää. Hajusteettomista ei löydy hiuksilleni sopivia tuotteita ja voimakkaita hajusteita en kestä. Viimeksi ostin hiusöljyä, ja joissain oli niin hirveän pistävä tuoksu, etten olisi pystynyt käyttämään.

Vierailija
374/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

jos olet noin yliherkkä, niin silloin moraalinen velvollisuutesi on ostaa hajusteettomia. Ei sinun "hajupäänsärkysi" takia tarvitse pilaannuttaa muiden shampoita.

Vierailija
375/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän samaisesta on ollut keskustelu myös nuiden pyykin huuhteluaineiden kohdalla.
Ja samainen "räkää, kakkaa, pissaa, ällöhyi" juttuja tuli niihinkin.
Mites se nyt sitten on, kun tosiaan niissä purkeissa itsessään lukee, saa avata ja haistaa ;).

Tuo shamppoon/dödön haistelu on niin yleistä, etten usko yhdenkään kauppiaan siitä äläkkää nostavan, tai aika moni asiakas jättäisi tulematta. Minä ainakain shamppoohyllyllä olen lähes aina törmännyt vähintään yhteen, joka nuuskaisee kyllä pullosta, ennen ostopäätöstä.

On täysin eri asia, jos kyseessä on sinetöity tuote. Niitä ei tietenkään saa mennä avaamaan ja testaamaan, ja tälläisen avaaminen on ostopäätös.

Puhe shamppoiden pilaantumisesta taas tuntuu aivan yliliioitetulta. Että purkki lupaa 12kk ja sitten se onkin pilalla jo parin kuukauden päästä. Kyseessähän ei ole viimeinen käyttöpäivä, vaan vähimmäissäilymisaika, jonka valmistaja lupaa tuotteelle. Eli tuon 12kk päästäkään tuote ei toki ole pilalla, siihen vain loppuu valmistajan "takuu" tuotteen laadusta.
Sitä en sitten tiedä, miksikä jotkut hamstraavat jotakin parin euron shamppoopulloja useankin vuoden tarpeiksi..

Ja sitten se ällöhyi, en voi koskea kun siellä on räkää!.
Miettikää nyt ihan oikeasti hetki mihin kaikkialle te päivänaikana koskette!.
Aloitetaan nyt ihan vaikka teidän kännyköiden näytöstä. Kuinka moni sen putsaa jokapäivä?. Ja silti siihen kosketaan niillä räkäkakka sormilla jokapaikassa.
Ihmiset on nykyään aivan liian pöpökammoisia..
Ja onko se sitten nyt niin eri asia, onko siihen pulloon koskettu niillä kakkakäsillä esim. lukiessa tuoteselostetta, vai avattu korkki ja nuuskaistu. (kenenkään en ole nähnyt esim. niistävän pulloon tai hierovan nenää/pyllyä siihen) Jokatapauksessa olette riskissä koskea siihen toisen räkään pulloa käsitellessä, ellette desifio kaikkea ostamaanne ja kotianne ja ja.
Tällä periaattella kaupasta ei voisi ostaa yhtään mitään.

376/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta pilaantunutta shampoota olette kaupasta saaneet? Lakatkaa nyt valittamasta turhan päiväisestä.

Vierailija
377/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:04"]

[/quote]

No todellakin. Ei minulla ole varaa ostaa roskiin heitettäväksi shampoopulloja, joita en voi liian voimakkaan hajun vuoksi käyttää. Hajusteettomista ei löydy hiuksilleni sopivia tuotteita ja voimakkaita hajusteita en kestä. Viimeksi ostin hiusöljyä, ja joissain oli niin hirveän pistävä tuoksu, etten olisi pystynyt käyttämään.

[/quote]

first world problems. Sounds dramatic.

Vierailija
378/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi haistella, eikä yhtään haittaa, jos hyllystä lahtee mukaan jonkun muun haistama tuote kunhan ei ole kainaloon sudittu. En ole neurootikko.

Vierailija
379/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 12:06"]

Kuinkahan monta pilaantunutta shampoota olette kaupasta saaneet? Lakatkaa nyt valittamasta turhan päiväisestä.

[/quote]

Minulla on ollut joskus ihotulehduksia ja epäilen, että se on johtunut palstamammojen shampookälöinneistä.

Lisäksi saan päänsärkyä siitä ajatuksesta, että tiedän teidän availevan niitä shampoopulloja. Menetän siitä yöuneni ja se heikentää elämänlaatuani.

Vierailija
380/467 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:07"]

Hyvin voi haistella, eikä yhtään haittaa, jos hyllystä lahtee mukaan jonkun muun haistama tuote kunhan ei ole kainaloon sudittu. En ole neurootikko.

[/quote]

Porsastelua. Itsekäs asenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan