Ihana läpyläpy-ääni kun kissa ravistaa korviaan :)
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:03"]
http://aijaa.com/Zg5sLg Siinä on levittäydytty :3 t. 65
[/quote]
Ihana maastoutunut kissa, mennyt tolleen ihan matalaksi suojaan siltä varalta että maanjäristys tulee? :D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:32"]
Entäs sitten se masupesun aikana kattoa kohti sojottava tassu jossa on varpaatkin harallaan? Meidän kisuilla on raitoja ja masupesun aikana näyttää siltä kuin kaverilla olis pyjamahousut.
[/quote]
Toi on huippu, ja sitten kun kissa nostaa toista jalkaansa vähän tuosta vielä pikkasen enemmän sivuuttain sellaiseen "Jane Fonda aerobic"-asentoon! :DD Aivan huippua! Sitten kun katsot sitä hihitellen niin se lopettaa pesemisen, kieli jää ulos ja katselee sen näköisenä että mind your own business.
Pablo Neruda n Oodi kissalle
Eläimistä tuli susia,
joillekin kasvoi liian pitkä häntä,
toisille viallinen pää.
Vähä vähältä ne alkoivat sopeutua,
kotiutuivat maisemaan,
saivat syntymämerkkinsä, viehkeytensä,
taidon lentää.
Kissa,
kissa yksin
ilmaantui valmiina
ja ylpeänä.
Se oli heti syntyjään täydellinen,
kulki yksin, luotti itseensä ja tiesi mitä tahtoi.
Ihminen haluaisi olla kala tai lintu,
käärmekin kasvattaisi mielellään siivet,
koira on vain pieleen mennyt leijona,
insinööri soisi olevansa runoilija,
kärpänen tahtoisi lentää kuin pääskynen,
runoilija koittaa jäljitellä kärpästä.
Mutta kissa
haluaa olla vain kissa
ja yhtä kissaa se on
hännästä viiksenkärkiin,
kuudennesta aistista pyydystämäänsä rottaan,
yön pimeydestä kultaisiin silmiin.
Sen veroista olomuotoa,
ei ole kuulla eikä kukalla.
Ei ole kissan koostumukselle vertaa,
se on niin ainutlaatuinen.
Kuin aurinko tai topaasi
ja sen selän joustava ääriviiva
on siro ja luja,
kuin laivan keula.
Sen viiruiksi kaventuvat keltaiset silmät
ovat ainoa säilö
johon yö tallettaa kolikoitaan.
Oi pikkuruinen keisari
ilman valtakuntaa,
kotimaaton valloittaja,
salonkien pikku tiikeri,
taivaan lemmekkäiden tiilikattojen
sulttaanisulhanen,
joka komentaa huonolla säällä
intohimon tuulia
ja ohi kulkiessaan,
asennon ottaessaan,
painaa maata vasten
neljä herkkää jalkaansa,
nuuhkii,
epäillen universumia
ja kaikkea mitä maa päällään kantaa,
liian saastaiseksi
tahrattomille tassuilleen.
Oi kotiemme itsenäinen peto,
yön röyhkeä reliikki,
joutilas, voimistelevainen,
tuntematon,
mitä syvällisin kissa,
asumustemme salainen poliisi,
kadonneen sametin vertauskuva,
luultavasti et ole lajina arvoitus,
eivätkä tapasikaan ole mikään mysteeri,
kaikkihan sinut tuntevat,
kuulut ihan tavallisimpaan kastiin,
kaikki ainakin luulevat niin,
kaikki luulevat olevansa
kissojensa isäntiä,
omistajia,
enoja,
kavereita,
virkaveljiä,
oppilaita tai ystäviä.
Minä en.
Minä olen eri mieltä.
Minä en ole ratkaissut kissan arvoitusta.
Tiedän toki kaiken,
elämästä
ja sen saaristoista,
meristä ja lukemattomista kaupungeista,
kasvitieteestä,
emeistä ja niiden variaatioista,
matematiikan eduista ja puutteista,
maan vulkaanisista verisuonista,
krokotiilien uskomattomista selkäpanssareista
palomiesten huomaamattomasta hyvyydestä,
pappien taivaansinisestä atavismista,
mutta kissasta minä en saa selvää.
Minun järkeilyni kompastuu sen välinpitämättömyyteen,
sen silmien kultaisiin numeroihin.
Asun toisella paikkakunnalla mutta kun soitan kotipuoleen niin äiti antaa aina hetkeksi kännyn meidän 15-vuotiaalle kissalle ja se juttelee minulle kun kuulee että luurin toisessa päässä on minä ja se kuulemma arvaa aina kun minä soitan vaikka soittoääni on kaikilla perheenjäsenillä sama, ja tulee äidin viereen juttelemaan. Muuten sitä ei pahemmin kännyt kiinnosta. Sieltä kuuluu: kurr, purr, kurnau sekä *kehräystä* ja kuulemma puskee puhelinta samalla, eli kissalla on selvästi paljon juoruiltavaa joka viikko =)
Meillä ei kissat pääse makkariin, mutta kerran oli ovi unohtunut raolleen ja itse istuin tietokoneella. Toinen kissa oli livahtanut makkariin ja yritti piiloutua sänkyyn peiton alle. Se sai kamalan aivastuskohtauksen samalla kun mönki peiton alle. Häntä vain näkyi ja kuului tsih tsih :D Ei sille vihainen ainakaan voinut olla. Kurkisti peiton alta ja kun huomasi minut niin äkkiä vetäytyi takaisin ja vain nenänpää näkyi. Annoin sen jäädä peiton alle hetkeksi kun niin hyvä yritys kuitenkin oli <3
Se kun kissa varastaa topz-puikkoja kylppäristä ja käy piilottamassa ne maton alle!
Myös se kun alan imuroimaan niin kissa kulkee seinän vierustoja selkä kyyryssä ja häntä on paksuna kuin joulukuusi, ja kyttää imuria todella intensiivisesti.
Mikäköhän tuossa villasukkien raahaamisessa öisin on, haluaako kissa sillä jotain metsästyshuomiota? Meidän edellinen narttukissa kantoi öisin meidän jokaisen sängyn viereen aina 1-4 villasukkaa, ja aina eri paria olevia settejä väärille omistajille :D Availi ovia ja haki niitä vaatekomerosta tai kylpyhuoneen pyykkikorista, tai tuolin päältä.
pinkki iho ja täpliä! <3
mun kissalla on myöskin pinkki iho mutta se taitaa olla kokopinkki, sen turkki on valkoinen.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 01:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 01:07"]
Se polkuanturoiden tuoksu<3
[/quote]
Ei aina niin hyvä. Joskus "vanhan jumppasalin pinttynyt hiki" on aromi.
[/quote]
Mut sekin on ihana <3
Joskus kissa on sitä mieltä, että nyt pitäis häntä kuunnella ja huomioida, ja silloin otetaan tassu käyttöön. Jos makaan, seisoo kissa rintakehän päällä ja tap-tap-taputtelee hellästi poskelle. Jos istun tai seison, ojentuu kissa joko pöydältä tai lattialta taputtamaan käsivartta. Jos jotain extra-mielenkiintoista teen, esim. viilaan kynsiä, otetaan röyhkeämpi lähestymistapa ja kaapataan se kiinnostava esine tassulla.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:19"]
Minusta on hauskaa kun kissalle tekee lattialle "reviiri"ympyrän narusta tai vyöstä niin se valloittaa heti sen, menee siihen keskelle istumaan tärkeänä kuin kunkku! :-D
[/quote]
Laitoin kerran pöydälle pienen liinan ja ei mennyt kauan, kun kissa jo oli asettunut makamaan sen päälle niin tarkasti itsensä "paketoineena", ettei karvakaan ylittänyt pöytäliinan reunaa.
Se kun kissa istuu ikkunalla "metsästämässä" lintuja ja sanoo väy-väy-väy. Ja koko kissa värisee kun on niin jännää. Pulut on parhaita, naakat ja rastaat ei ole yhtään niin hienoja.
Sen läpyläpy-äänen saa kun koskee perhoskosketuksella kissan korvankärkeä tai korvakarvoja.
Käkättääkö teidän kissat? Meidän kissa pitää sellasta outoa käkäkäkäkäkä-ääntä aina välillä, sellasta narinaa :D
Up! Jutellaan mieluummin kissoista kuin vaginoista!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:01"]
Se pitkä, raskas huokaus minkä kissu päästää just ennen kun on vaipumassa uneen :) <3
[/quote]
...ja vähän maiskuttaa päälle ennen kuin uni voittaa.
Se pepun heilutus ennen hyökkäämistä.:D
up