Taisteluvinkkinne marraskuun mörönpimeään ?
Nyt alkaa olla jaksaminen lopussa. Naama on turvonnut pallo, aivot sumussa. Ei kiinnosta veetuakaan tehdä mitään. Hommia rästissä, ilo kateissa. Viha puskee pinnalle ja luovuttamisen tunne.
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi kohtalontoveri. Olen kävellyt pitkiä kävelylenkkejä kun ei muuten pää kestä tätä aikaa vuodesta.
Haasteellista aikaa pitää korkki kiinni ja sokeri pois ruokavaliosta. Todennäköisesti sorrun kohta.
Auts. Mulla menossa 2u punkku kera tumman suklaan. Lakut loppui jo. 🍫🍷
Vierailija kirjoitti:
Viikon rintamakarkuruus valoisammille leveysasteille.
Palasin torstaina Espanjasta ja jo perjantai-aamusta reissun vaikutus oli tiessään. Hauskaahan se oli viikon, mutta sen pidemmälle en päässyt.
Mä rakastan käydä iltalenkillä pimeän aikaan ihastelemassa muiden pihoilleen laittamia kauniita koristevaloja. Niitä ei näe päivänvalolla. 😍
Mä nautin siitä että on lupa kotoilla kaikessa rauhassa. Laittaa takkaan tulet ja fiilistellä joulua. Kaukana ahdistavan kuuma kesä!
Vierailija kirjoitti:
Mä nautin siitä että on lupa kotoilla kaikessa rauhassa. Laittaa takkaan tulet ja fiilistellä joulua. Kaukana ahdistavan kuuma kesä!
Tämä <3
Nukkuminen... ja musiikkiohjelmat. 🥰 Vain elämää, Mysteerilaulajat, Tanssii tähtien kanssa...Viltin alla käpertyen katselen näitä ohjelmia ja nautin musiikista. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan käydä iltalenkillä pimeän aikaan ihastelemassa muiden pihoilleen laittamia kauniita koristevaloja. Niitä ei näe päivänvalolla. 😍
Minäkin harrastan tätä pimeinä kuukausina, on nautinnollista katsella toinen toistaan hienompia valoviritelmiä. Samalla saa liikuntaa sekä raitista ilmaa, ja tietenkin hyvän mielen kaupan päällisiksi.
Lisäksi kunnon yöunet aina kun pystyy, etenkin marras-joulu-tammikuussa kun on vähiten päivänvaloa saatavilla.
Illalla melatoniini, aamulla kirkasvalolamppu ja päivällä valoisan aikaan ulos, edes viideksi minuutiksi töiden tauolla, jos työpäivä kestää koko valoisan ajan. Jotain liikuntaa useimpina päivinä.
Ja sen hyväksyminen, että ei välttämättä jaksa yhtä paljon kuin ns. normaalisi.
Joka päivä pitkiä kävelylenkkejä, paljon karkkia (huono, mutta mun on pakko saada sokeria joka päivä!), nukkumaan klo 19.
Kirkasvalolamppu. Ja muutenkin valaistuksen parantaminen kotona. Tunnelmavaloja terassille/parvekkeelle.
näin siinä käy kun kelloja siirrettiin väärään suuntaan, 2 tuntia eteenpäin eikä 1 tunti taaksepäin niin pimeä tulisi klo 19, eikä klo 16 ja kaikki ongelmat olisivat poissa
Näin jälkikäteen ajateltuna se on pitkät työpäivät ja aikaiset herätykset, jotka väsyttää. Kun työpäivän jälkeen laittaa oven kiinni ja menee loisteputkien valosta pimeyteen niin se on jotain ihan kamalaa.
Kotona lapsien kanssa puuhaten pysyy pirteänä. Ulkoilua ja varmasti ei ehdi sohvalla maata ja mussuttaa 😅 tästä kun on töihin joskus palattava niin lyhennettyä työaikaa niin kauan kuin laki sallii👌🏻toimii myös kesällä elämän ilon nostattajana
Viikon rintamakarkuruus valoisammille leveysasteille.