Taisteluvinkkinne marraskuun mörönpimeään ?
Nyt alkaa olla jaksaminen lopussa. Naama on turvonnut pallo, aivot sumussa. Ei kiinnosta veetuakaan tehdä mitään. Hommia rästissä, ilo kateissa. Viha puskee pinnalle ja luovuttamisen tunne.
Kommentit (421)
Rupea pelaamaan Pokemon Go:ta! Silloin ei ole mitään merkitystä onko kesä, talvi, kevät vai syksy, aina on päästävä ulos pelaamaan kun mahdollista. Nenä puhelimessa kiinni kun menee mielenkiintoisiin paikkoihin ottamaan poksut kiinni ja hakkaamaan saleja ja raideja niin ei edes huomaa jos on pimeää. Perehdy peliin kunnolla ja tutustu uusiin ihmisiin käy semmoisissa paikoissa joihin et muuten menisi mut pelin kannalta hyviä paikkoja joten ei kyllästy ihan heti. Pokemonin kanssa on myös Erittäin helppoa lähteä illalla klo 21 aikaan kaatosateeseen pienelle kierrokselle jos tietää että on hyviä pokemoneja liikkeellä. Ainut vaan että sateenvarjo pitää olla muuten puhelin pian hajalla. Pimeässä vuodenajassa on myös se hyvä puoli että voi käydä puskapissalla metsässä rauhassa ilman että joku ohikulkija pysähtyy tuijottamaan ja ihmettelemään (en muuten ymmärrä miksi ihmiset haluaa katsoo jos joku on puskassa??)
Mikään muu ei pelasta pimeältä niin hyvin kuin pokemon go. Kaamosmasennus oli uskomattoman vaikea vielä 7 vuotta sitten kunnes löysin pokemon go:n. Juu ja pelaan sitä koululaisen lapseni kanssa aika paljon kahdestaan, yksin lapseni kanssa asun ja yhdessä on mahtavaa pelata, ei pimeys meidän reissuja oo ikinä torpannut! Sitten lapsen kanssa yhdessä kokkaillaan iltaruuat ja kyllähän ne maistuu erityisen hyvältä pikku pelailun jälkeen, huumoria meillä on huonoinakin hetkinä aina ollut.
Vuoden ihanin kuukausi. Ihana pimeys, voi hyvällä omalla tunnolla peiton alla kattoo telkkuu eikä tarvii kärsii helteestä ja kirkkaasta valosta.
AP, hanki kitara ja aloita soittoharrastus, sitten on enää ajasta puutetta. Tai hanki hyvä pelikone (pc/pleikkari) ja siihen esim GTAV , kestää ainakin jonnin aikaa, kun ei nuku niin voi ainakijn pelata. Suomeksi: hemottele itseäsi ja hanki koukuttavaa tekemistä.
Pokemonin pelaaja kirjoitti:
Rupea pelaamaan Pokemon Go:ta! Silloin ei ole mitään merkitystä onko kesä, talvi, kevät vai syksy, aina on päästävä ulos pelaamaan kun mahdollista. Nenä puhelimessa kiinni kun menee mielenkiintoisiin paikkoihin ottamaan poksut kiinni ja hakkaamaan saleja ja raideja niin ei edes huomaa jos on pimeää. Perehdy peliin kunnolla ja tutustu uusiin ihmisiin käy semmoisissa paikoissa joihin et muuten menisi mut pelin kannalta hyviä paikkoja joten ei kyllästy ihan heti. Pokemonin kanssa on myös Erittäin helppoa lähteä illalla klo 21 aikaan kaatosateeseen pienelle kierrokselle jos tietää että on hyviä pokemoneja liikkeellä. Ainut vaan että sateenvarjo pitää olla muuten puhelin pian hajalla. Pimeässä vuodenajassa on myös se hyvä puoli että voi käydä puskapissalla metsässä rauhassa ilman että joku ohikulkija pysähtyy tuijottamaan ja ihmettelemään (en muuten ymmärrä miksi ihmiset haluaa katsoo jos joku on puskassa??)
Mikään muu ei pelasta pimeältä niin hyvin kuin pokemon go. Kaamosmasennus oli uskomattoman vaikea vielä 7 vuotta sitten kunnes löysin pokemon go:n. Juu ja pelaan sitä koululaisen lapseni kanssa aika paljon kahdestaan, yksin lapseni kanssa asun ja yhdessä on mahtavaa pelata, ei pimeys meidän reissuja oo ikinä torpannut! Sitten lapsen kanssa yhdessä kokkaillaan iltaruuat ja kyllähän ne maistuu erityisen hyvältä pikku pelailun jälkeen, huumoria meillä on huonoinakin hetkinä aina ollut.
Kuulostaa hyvältä mutta eikö se ole tylsä lasten peli?
[/quote]Kuulostaa hyvältä mutta eikö se ole tylsä lasten peli?[/quote]
Ei ole, pelin alkuaikoina oli ehkä semmoinen mutta nyt kaikkea muuta. Ei voi puhua tylsästä lasten pelistä enää :D ps aktiivisimmat pelaajat ovat 20-70 vuotiaita, se kertonee paljon. Pokemonia ei voi myöskään ikinä pelata kokonaan läpi, se on kiehtovaa.
Kirkasvalolamppu vienyt pahimman terän väsymykseltä. Olis vaan pitänyt aloittaa vähän aiemmin kuin vasta tällä viikolla.
Täällä oli hyvä kommentti tuosta lapsuuteen liittyvästä asiasta, silloinhan nimenomaan elettiin vuodenaikojen mukaan ja juostiin pihallakin leikkien marraskuussa, tämä pimeys ei tuntunut niin pahalta silloin. Pitäis saada se mentaliteetti jotenkin elvytettyä esiin.
Pokemonin pelaaja kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä mutta eikö se ole tylsä lasten peli?
Ei ole, pelin alkuaikoina oli ehkä semmoinen mutta nyt kaikkea muuta. Ei voi puhua tylsästä lasten pelistä enää :D ps aktiivisimmat pelaajat ovat 20-70 vuotiaita, se kertonee paljon. Pokemonia ei voi myöskään ikinä pelata kokonaan läpi, se on kiehtovaa.
Kummipoikani vanhemmat sitä on ruvenneet pelaamaan ja niillä se on keskiviikkoisin joku siihen pokemoniin liittyvä jumppatuntikin jota eivät voi jättää väliin mukamas ikinä, onko siinä sitten jotakin paikallista seuratoiminaa eri ikäluokille..? Minä taidan kysellä niiltä siitä jumpasta
Kirkasvalolamppua suosittelen minäkin. Tässä on jo muutenkin ollut riittävästi kaikkea kriisiä, ei ihminen määräänsä enempää kestä.
Ei mitään vaikutusta. Osta Ruutu 247 BB
Ostan joulukalenterin ja avaan 1. luukun 1.11. Marraskuu menee mukavasti, kun joka päivä joku yllätys tiedossa mitä odottaa. Kalentereista suuri osa ilmestyy jo ennen marraskuuta, jolloin valikoimat hyvät. Kun kalenteri on tyhjä, alkaa marraskuukin olla ohitse 👍🏻
Kierrän kaukaa mörönpimeän, vain valoisalla menoa.
Mulle pimeä vuodenaika oli vaikeaa silloin, kun piti vielä yrittää elää ympäri vuoden samalla tavalla. Tarkoitan, että piti jaksaa tehdä kaikki samat asiat olipa kesäkuu tai marraskuu. Kuitenkin mun unentarpeeni on suurempi marraskuussa kuin kesäkuussa, joten univelka oli mulla syy väsymykseen. Nyt jo monen vuoden ajan lapseni ovat olleet jo aikuisia. Mulla on myös etätyö. Läheiset ja ystävät tietävät, että mulle ei pahemmin tarvitse tähän aikaan vuodesta ehdottaa yhtään mitään tapaamisia tms. Eikä olettaa mun vastaavan viesteihin enää klo 19 jälkeen. Lokakuusta helmikuuhun mä nukun, käyn koiran kanssa ulkona ja teen töitä. Nukun sellaiset 11-13 tuntia yössä. Joulustakin selviän vain tekemällä verkkopankissa tilisiirtoja läheisten tileille, koska raha on toivotuin joululahja.
Kirjat, kissat, kynttilät, kutimet.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva, kun nyt ei "saisi" laittaa mitään kausivaloja sun muitakaan piristämään päivää, koska ne vievät sähköä. Eivät kovin paljoa, mutta kuitenkin. Minä aina odotan sitä, kun saa ripustaa nätit valot ikkunalle, ja nyt siitäkin pitää luopua. Ei v**** mitä p*skaa!!!
Voit ihan hyvin laittaa, ajasta ne. Ei ne niin paljon sähköä syö. Jos se helpottaa sun oloa pimeydessä, anna mennä.
Marras, joulu ja tammikuun pimeys sopii minulle hyvin, mutta pakkanen ei. Tunnelmavalot, viltti niskaan ja hyvää syömistä, musiikkia ja tv, leppoisaa rauhaa, niistä on marraskuu tehty.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sama pimeys tulee joka vuosi, niin luulisi että aikuinen ihminen siihen tottunut on. Ei tuon nyt normaalin järkevän ihmisen mieleen pitäisi päästä vaikuttamaan millään muotoa. Saahan siihen vedoten tieten tekosyyn olla tekemättä mitään..
Mikä on sun tekosyy negatiivisuuteen ja ilkeyteen? Se ei ole normaalia.
Tiesitkö, että kukaan ihminen maapallolla ei ajattele kaikesta niin kuin sinä. Sinä olet ainutlaatuinen, kyllä, mutta niin ovat kaikki muutkin ihmiset. Minkä ikäisenä aikuisena meinaat hyväksyä sen, että tuo tyyli ei tee sinusta suosittua, eikä edes mielipidevaikuttajaa?
Olen tietysti pahoillani siitä mitä kirjoitin, jos tekstisi johtuu omasta olotilastasi. Masennusta ei välttämättä tunnista itse, jos on tottunut olemaan koko ajan työn touhussa. Tiesitkö muuten, että sellainen "tila" on verrattavissa huume-ja alkoholiriippuvuuteen? Läheiset tietävät. Sellaisen ihmisen seurassa ei ole hyvä olo.
Ohis, mutta joulukuussa on pimeämpää. Päivät ovat lyhimmillään joulukuussa, ei marraskuussa.
Seksi ja alkoholi runsaasti nautittuna.
Minulla on oikeasti vakava kaamosmasennus. Unirytmit menee sekaisin, luonne muuttuu, ruokahalu vähenee, yms.
Parannuin valohoidolla ja keksimällä kivan ulkoiluharrastuksen, kävin myös etelässä joka marraskuussa.
Tärkeintä on että aloittaa valohoidon, ennen oireita..... vaikkapa elokuussa. Joka aamu olen tunnin valohoidossa ja pyrin menemään ulos jos hiemankin aurinkoa näkyy.
Talvella käyn pilkillä kaikuluotaimen kanssa kerran viikossa, kuhan kalastan ja joskus saankin :)
Minulla aina helpottaa, kun pääsen joulun ja uudenvuoden yli