Onko sinulta kuollut sukulainen, johon sinulla oli välit poikki hänen kuollessaan?
Kommentit (47)
Minulla ei ole eikä ole ollut sukulaista johon välit olisivat poikki. Osaamme elää ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole eikä ole ollut sukulaista johon välit olisivat poikki. Osaamme elää ihmisiksi.
Ole onnellinen, että sinulla on hyväntahtoinen suku.
Ei vielä, mutta tulee olemaan, jos en kuole ennemmin. Ei sillä ole vaikutusta, kun ei muutenkaan olla tekemisissä. Ehkä olen surullinen, että hänen elämänsä oli mitä oli, mutta se oli vain ihmiskohtalo muiden joukossa.
Oli poikki heti siitä lähtien, kun muutin omilleni. Isän äiti, kunnon pihi narsisti, mikä ei pitänyt lapsista, eikä eläimistä. En tiedä miks ihmeessä se piti aina kutsua meille vai kutsuko itse itsensä,tiedä häntä.
Olin ihan iloinen, varsinkin siitä että ei jäänyt mitään perintöä, koska se olisi ärsyttänyt yhtälailla kun isän kuolemasta saadut 10t.
Äiti.
Kyllähän se itketti. Paljon jäi asioita selvittämättä.
Ei vielä, mutta jos en itse heitä ensimmäisenä lusikkaa nurkkaan, niin sitten on.
Itse alkoi marttyyriksi ja halusi pistää välit poikki, joten ei voisi vähempää kiinnostaa jos/kun pieraisee kylmän pierun.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä
Niinpä. Vastasin jo aiemmin, mutta tuskin saan edes tietää hänen kuolleen, kun yhteyksiä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Äiti.
Kyllähän se itketti. Paljon jäi asioita selvittämättä.
Aina varmaan muutenkin jää asioita selvittämättä, vaikka olisi väleissäkin ollut, koska monet kuolevat ihan yllättäen. Kokemusta on. Loppujen lopuksi kuolema on aina yllättävä.
Mutta kun ihminen josta ei pitänyt ja jonka kanssa oli riidoissa tai ei halunnut olla tekemisissä kuolee, niin se on erilainen tilanne kuin sellaisen kuolema, jota rakasti ja josta piti, jonka kanssa on hyviä muistoja. Silloin kuolema kouraisee todella syvältä ja lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Koska haluaisin tietää, miten eräs sukulaiseni reagoisi, jos kuulisi minun kuolleen.
No periaatteessa oli kyllä joo, kun kuoli niin olin vaan että ok, ei kuollut varsinaisesti yllättäen.
Ja ei, en todella ole kylmä ihminen, mutta toisten ihmisten sulkeminen pois omasta elämästä on vaan järkevää ja hyväksi itselle.
Tavallaan. Setäni, jota en ole koskaan tavannut on kuollut. Tuntui samalta kuin kenen tahansa ventovieraan kuolema eli ei oikeastaan miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Koska haluaisin tietää, miten eräs sukulaiseni reagoisi, jos kuulisi minun kuolleen.
No sitä et täältä saa tietää. Ihmiset kun reagoivat asioihin eri tavoin ja sekin vaikuttaa paljon, miksi välit ovat poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Miksi? Toivoisitko, että hän reagoisi jollain tietyllä tavalla? Haluatko kertoa tarkemmin mikä on tilanne, koska muiden tilanteet ovat aina omanlaisiaan eivätkä välttämättä vastaa sitä mikä sinun tilanteesi on.
Yleensä ottaen, kun välit katkeavat sukulaiseen täysin, perusteet sille ovat aika painavat eli täydellinen yhteisymmärryksen puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Miksi? Toivoisitko, että hän reagoisi jollain tietyllä tavalla? Haluatko kertoa tarkemmin mikä on tilanne, koska muiden tilanteet ovat aina omanlaisiaan eivätkä välttämättä vastaa sitä mikä sinun tilanteesi on.
Yleensä ottaen, kun välit katkeavat sukulaiseen täysin, perusteet sille ovat aika painavat eli täydellinen yhteisymmärryksen puute.
Välit voi myös mennä poikki ilman draamaa. Ihan vain niin, että yhteydenpito lakkaa ja sitä kautta välejäkään ei enää ole.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
On. En oikein mitenkään. Vaari oli, äidin isä. Sain kyllä osani perinnöstä, joten sen puoleen ihan ok.
Perintö se aina vain näköjään kaikille maistuu, vaikka ei ihmisen olemassaoloa muuten muistettaisikaan.
On. En oikein mitenkään. Vaari oli, äidin isä. Sain kyllä osani perinnöstä, joten sen puoleen ihan ok.