Paino ei tipu. Ruokavaliossa jotain väärin?
Olen 2vk ollut puhdistetummalla ruokavaliolla nivelien ja hoikentumisen takia (painoa 68kg) ja aamupaino vain nousee. Missä se vika???
Esimerkkipv.
Aamiainen 2 omenaa, mukillinen teetä plus 400ml vettä.
Lounassalaatti leipäpalan kanssa (salaattia, kurkkua, tomaattia, joitain paistettuja vihanneksia kuten papuja tai punajuurta riippuen pv':m menyystä ja kanaa ja lisänä ehkä fetaa. Kastikkeena sitruuna Vinegrette.
Päivälliskeitto leipäpalan kanssa.
Myöhäinen illallinen, vähän riisiä, broileripihvi ja paistettuja kasviksia.
Vettä yli 2l pv.
Lähtökohtasesti luulin, että hoikistuisin humisten kun jätin kaikki aikaisemmin syömäni lukuisat pullat, karkit, vanukkaat, kaupan einesruoat, suklaat ja vaalean leivän pois mutta ei. On tullut aamupainoa lisää 700g viikossa.
Kokoa tosiaan 157cm ja Olen ruumiinrakenteeltani hyvin siroluinen. Varsinkin kun saisin tän 15kg pois. Onko tossa yksinkertaisesti vieläkin liikaa kaloreita mulle? Turvotus toki on häipynyt ja masun pömpötys mutts se johtui varmaan tuosta viljasta joka mulle ei kovin hyvin sovi.
Kommentit (65)
Ap, uiminen on hyvää liikuntaa nivelvaivaiselle :) siis reipas semmoinen, ei niska pitkällä lilluminen. Punnitse ruoat ja laita öljyt ym. lusikan kautta, saatat yllättyä
Onko 50 ml öljyä paljon per päivä?
Moni jo sanoikin, että kaksi viikkoa on liian lyhyt aika laihtumisen seuraamiseen. Jatka vaan samaan malliin, kyllä tuloksia tulee.
Voi hitto noiden niveltulehdusten aliarvioijia. Mun lapsella on nivelreuma ja kyllä se on yhtä tuskaa tulehdustilassa, ei pääse edes sängystä ylös ilman apua. Ei silloin paljon lenkille mennä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:20"]Voi hitto noiden niveltulehdusten aliarvioijia. Mun lapsella on nivelreuma ja kyllä se on yhtä tuskaa tulehdustilassa, ei pääse edes sängystä ylös ilman apua. Ei silloin paljon lenkille mennä.
[/quote]
Yep. Pakko myöntää että kuuluin itsekin noihin vähätteliöihin kunnes tämä vaiva 7kk sitten iski. Mulle se uintikaan ei onnistu kun en saa tulehtuneita niveliä koukkuun, tosin itse lilluminen tekee hyvää kun vesi on kylmää. Multakin tutkittu tuota reumaa mutta mitään markkereita ei verestä löytynyt. Kovasti täällä koetaan tiedettävän ongelman olevan "laiskuus". Itseltänikin loppui ihana Klassinen baletti tähänkin vaivaan. Kyllä mä itse tiedän Oman kroppani rajoitukset.
AP
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:20"]Voi hitto noiden niveltulehdusten aliarvioijia. Mun lapsella on nivelreuma ja kyllä se on yhtä tuskaa tulehdustilassa, ei pääse edes sängystä ylös ilman apua. Ei silloin paljon lenkille mennä. [/quote] Yep. Pakko myöntää että kuuluin itsekin noihin vähätteliöihin kunnes tämä vaiva 7kk sitten iski. Mulle se uintikaan ei onnistu kun en saa tulehtuneita niveliä koukkuun, tosin itse lilluminen tekee hyvää kun vesi on kylmää. Multakin tutkittu tuota reumaa mutta mitään markkereita ei verestä löytynyt. Kovasti täällä koetaan tiedettävän ongelman olevan "laiskuus". Itseltänikin loppui ihana Klassinen baletti tähänkin vaivaan. Kyllä mä itse tiedän Oman kroppani rajoitukset. AP
[/quote]
68-kiloinen klassisen baletin tanssija? :O
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:00"]
anna olla koko juttu, ei susta ole tolla asenteella laihduttamaan. Jos ei tajua että tarvitsee kalorivajetta ja sitä edesautetaan liikunnalla, niin paskaakos siellä kitiset? Jos luulet ettei nivelvaivainen voi liikkua niin voi morjens. tekosyitä löit pöytään heti läjän.
[/quote]
No itse asiassa nivelvaivaisella (ei kaikilla, mutta joillakin) on kausia jolloin eivät oikeasti pysty liikkumaan. Esimerkkinä mun anoppi, jolla kosteilla keleillä nivelet on niin turvoksissa että kälysesti autoa pystyy ajamaan, sillonkin saattaa kytkimen painaminen tai vaihdekepin käyttö tuottaa ongelmia. Menepä siinä sitten hänelle sanomaan että nyt lähetään lenkille, tai vielä parempaa, salille :)
[quote author=" Vierailija " time="21.01.2015 klo 11:12"]
Onko 50 ml öljyä paljon per päivä?
[/quote]
Puoli desiä öljyä päivässä on kyllä tolkuton määrä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:33"]
[/quote]
Oletko kuullut, että balettia voi ihan harrastaa ilman ammattilaisuutta? Aikuisbalettitunnit ovat todella suosittuja, eikä siellä vaadita yletöntä laihuutta vaam kaikenlaiset naiset tanssivat omaksi ilokseen.
Kaksi lämmintä ruokaa päivässä, väilipalana vaikk rasvaton rahka, jätä salaatinkastike pois, entä liikunta? Aerobinen 4krt/vko plus 4x lihaskuntotreeniä. Kahden viikon "laihis" ei näy eikä tarvitse näkyä missään, katso asiaa 2kk äläkä ravaa vaa'alla joka päivä!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:20"]Voi hitto noiden niveltulehdusten aliarvioijia. Mun lapsella on nivelreuma ja kyllä se on yhtä tuskaa tulehdustilassa, ei pääse edes sängystä ylös ilman apua. Ei silloin paljon lenkille mennä. [/quote] Yep. Pakko myöntää että kuuluin itsekin noihin vähätteliöihin kunnes tämä vaiva 7kk sitten iski. Mulle se uintikaan ei onnistu kun en saa tulehtuneita niveliä koukkuun, tosin itse lilluminen tekee hyvää kun vesi on kylmää. Multakin tutkittu tuota reumaa mutta mitään markkereita ei verestä löytynyt. Kovasti täällä koetaan tiedettävän ongelman olevan "laiskuus". Itseltänikin loppui ihana Klassinen baletti tähänkin vaivaan. Kyllä mä itse tiedän Oman kroppani rajoitukset. AP
[/quote]
Voisko kyseessä olla fibromyalgia? Sitä käsittääkseni ei verestä näe niinku perus nivelreuman.
Voi olla fibro mutta jos tulehdus on nimenomaan nivelissä, niin mahdollinen on myös nivelpsoriaasi. Sekään ei näy millään verikokeella, vaan kyseessä on poissuljentadiagnoosi. Iho-oireita ei mitenkään välttämättä ole, ei miehellänikään ollut ja siksi diagnoosin saaminen kesti kauan. Muutama tyyppitulehdus paljasti taudin. Ovatko tulehduksesi yleensä epäsymmetrisiä ja voiko varpaissa tai sormissa olla monta tulehtunutta niveltä samassa ulokkeessa (makkarasormi, makkaravarvas). Jos näin on, todennäköisyys nivelpsorin suuntaan kasvaa.
Ja jos keho todella reagoi vahvasti ruokiin, googlaa paganon dieetti. Moni on saanut siitä avun ja sitä noudattamalla laihdutkin varmasti, sillä melko monenlaiset ruoka-aineet ovat siinä vältettävien listalla. Sillä keinoin miehenikin sinnitteli ennen kuin sai biologisen lääkkeen.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
7kk kuule ehtii kerääntymään kun ei pysty liikkumaan yhtään. Olen ollut hoikimmillani 49-55kg. Sitäpaitsi baletin harrastaminen on eri Asia kuin ammattitanssi.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:20"]Voi hitto noiden niveltulehdusten aliarvioijia. Mun lapsella on nivelreuma ja kyllä se on yhtä tuskaa tulehdustilassa, ei pääse edes sängystä ylös ilman apua. Ei silloin paljon lenkille mennä. [/quote] Yep. Pakko myöntää että kuuluin itsekin noihin vähätteliöihin kunnes tämä vaiva 7kk sitten iski. Mulle se uintikaan ei onnistu kun en saa tulehtuneita niveliä koukkuun, tosin itse lilluminen tekee hyvää kun vesi on kylmää. Multakin tutkittu tuota reumaa mutta mitään markkereita ei verestä löytynyt. Kovasti täällä koetaan tiedettävän ongelman olevan "laiskuus". Itseltänikin loppui ihana Klassinen baletti tähänkin vaivaan. Kyllä mä itse tiedän Oman kroppani rajoitukset. AP [/quote] 68-kiloinen klassisen baletin tanssija? :O [/quote] 7kk kuule ehtii kerääntymään kun ei pysty liikkumaan yhtään. Olen ollut hoikimmillani 49-55kg. Sitäpaitsi baletin harrastaminen on eri Asia kuin ammattitanssi.
[/quote]
Minkä takia sä olet sitä ennenkin joutunut laihduttamaan? Jos olet kerran painanut 49kg ja aloituspostissasi puhut muuta
Hui, en ole kuullut koskaan mitään fibromya...täytyy googlata! Mun nivelet on eriaikoihin kipeät ja sitten on aina se yksi joka tulehtuu niin pahasti että ei enää taivu koska on täynnä nestettä. Lääkärit ei halua enää punktoidakaan niitä vaikka se toisi ainakin painekipuun helpotuksen.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:20"]Voi hitto noiden niveltulehdusten aliarvioijia. Mun lapsella on nivelreuma ja kyllä se on yhtä tuskaa tulehdustilassa, ei pääse edes sängystä ylös ilman apua. Ei silloin paljon lenkille mennä. [/quote] Yep. Pakko myöntää että kuuluin itsekin noihin vähätteliöihin kunnes tämä vaiva 7kk sitten iski. Mulle se uintikaan ei onnistu kun en saa tulehtuneita niveliä koukkuun, tosin itse lilluminen tekee hyvää kun vesi on kylmää. Multakin tutkittu tuota reumaa mutta mitään markkereita ei verestä löytynyt. Kovasti täällä koetaan tiedettävän ongelman olevan "laiskuus". Itseltänikin loppui ihana Klassinen baletti tähänkin vaivaan. Kyllä mä itse tiedän Oman kroppani rajoitukset. AP [/quote] 68-kiloinen klassisen baletin tanssija? :O [/quote] 7kk kuule ehtii kerääntymään kun ei pysty liikkumaan yhtään. Olen ollut hoikimmillani 49-55kg. Sitäpaitsi baletin harrastaminen on eri Asia kuin ammattitanssi.
[/quote]
Aijaa, miten se liikkumattomuus nostaa painoa mutta sitten liikkuminen ei auta painonpudottamisessa?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:02"]
[/quote]
Minkä takia sä olet sitä ennenkin joutunut laihduttamaan? Jos olet kerran painanut 49kg ja aloituspostissasi puhut muuta
[/quote]
Koska Olen superjojo. Minulle tulee kiloja kun vain katsonkin ruokaa. 49kg Olin tosin liian laiha, lääkärit ei tykännyt. Normipainoni on 55kg, siis sellainen että hyvältä näyttää, eihän se pysy vaan jojoon Ali ja ylikilojen kanssa. Liikunta on ehdoton must mulle pysyäkseni painossani mutts tilanne on mitä on. Luulen itseasiassa että rajut kitudieetit joilla palauttelen painoa aina paikalleen on edesauttanut näitä tulehduksia ja allergioita. Ongelmani nimittäin alkoin 6kk pussikeittokuurin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:00"]anna olla koko juttu, ei susta ole tolla asenteella laihduttamaan. Jos ei tajua että tarvitsee kalorivajetta ja sitä edesautetaan liikunnalla, niin paskaakos siellä kitiset? Jos luulet ettei nivelvaivainen voi liikkua niin voi morjens. tekosyitä löit pöytään heti läjän.
[/quote[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:00"]anna olla koko juttu, ei susta ole tolla asenteella laihduttamaan. Jos ei tajua että tarvitsee kalorivajetta ja sitä edesautetaan liikunnalla, niin paskaakos siellä kitiset? Jos luulet ettei nivelvaivainen voi liikkua niin voi morjens. tekosyitä löit pöytään heti läjän.
[/quote]
Sä et hei tiedä minun nivelvaivoista mitään niin ole pahanilman lintu ihan hiljaa. Mun lääkäritkin ymmällään vaivojeni laasusta. Jos nivelet niin täynnä vettä etteivät koukistu, ja nivelissä jyllää tulehdus Jo seitsemättä kk niin paha liikkua. Kipu on sietämätön. Sitäpaitsi vähänkö sä olet itse tietämätön Jos oikeesti luulet että laihdutusta ei voi tehdä pelkällä ruokavaliolla. Ime parsaa!