Pikkukylien tytöt eivät ole kiinnostuneita oman kylän pojista ja lähtevät menemään heti kun pystyvät
En ihmettele. Kukaan ei kestä siellä ja ihana Helsinki mahdollisuuksineen houkuttelee enemmän kuin se ummehtunut meininki tuppukylässä.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Koska niin monet tuntuvat iloitsevan tästä tilanteesta, kysyisin että miksi? Mitä voitatte tällaisen kehityksen tuloksena?
Paremman ja mielekkäämmän elämän kuin jossain tuppukylässä.
Vierailija kirjoitti:
Kun sai jo ala-asteen ekoilta luokilta asti kuulla, miten omien vanhempien akateemiset ammatit on noloja eikä mitään oikeita töitä, niin kyllähän siinä semmoinen ulkopuolisuuden tunne oli koko nuoruuden ajan. Ei ollut helppoa olla sosiaalityöntekijän ja tutkijan tytär. Lukiossa oli jo siedettävää, mutta kyllä odotin että pääsen pois. Sinänsä ei ole mitään maaseutua vastaan, ja voisin joskus ajatella muuttavani syrjempään kunhan omat lapseni muuttavat pois kotoa. Ei kuitenkaan ikinä siihen samaan kuntaan mistä lähdin, liikaa tuttuja.
Tavat ja syyt syrjiä toisia ovat loputtomat... Kateus sielläkin ehkä taustalla, lytistetään nyt varulta, ettet vaan erehtyisi luulemaan olevasi muita parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi moisessa "käpykylässä" asuvien naisten kommentit. Miksi jäitte sinne, halusitteko koskaan pois?
Kai minä joskus olin valmis lähtemään, ei vain mikään vienyt pois.
En kyllä ole huomannut mitään sosiaalista kontrollia, tai ehkä en ole koskaan välittänyt. Erakkona elelen nytkin.
No on siinä kanssa elämä. Sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttavat Helsinkiin, kilpailevat verissäpäin pk-seudun akateemisista miehistä, kunnes 43-vuotiaina sinkkuina tajuavat, että mahdollisuus perheeseen meni jo.
Säälittävää.
Koko maassa on liian vähän koulutettuja, kunnollisia, muualla kuin tynnyrissä kasvaneita miehiä.
Nämä matalasti koulutetut miehet duunareina, yrittäjinä ja maanviljelijöinä maksavat sinunkin korkeakoulutetun suojatyöpaikkasi palkan ja kiitoksena haukut heitä. Olet varmaan jossain julkisen sektorin suojatyöpaikassa esim. Naistutkijana? Korkeakoulutuksesi ei ainakaan ole taannut hyviä käytöstapoja. Suomessa pitäisi leikata uliopistojen huuhaatieteistä rajusti ja panostaa tuottaviin aloihin.
Päinvastoin DIn paljastanut verottaja vie puolet teidän elättien elättämiseen. Kannattaa huomata ,että vasta yli 50k ansioilla alkaa olla nettomaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja palaavat takaisin kun tajuavat ettei se onni ollutkaan siellä
Aika harva palaa, ja nekin vähät yleensä sitten muualta haetun puolison ja lasten kanssa.
Ja yleensä muuttavat syrjään, että saavat olla rauhassa kyläläisiltä.
Ymmärrettävästi. Kylässähän oli nimenomaan miinusta kumppaniehdokkaiden puute ja kyyläävät juoruilijat ja plussaa maisemat ja tila asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttavat Helsinkiin, kilpailevat verissäpäin pk-seudun akateemisista miehistä, kunnes 43-vuotiaina sinkkuina tajuavat, että mahdollisuus perheeseen meni jo.
Säälittävää.
Tuossahan on hyvä neuvo naisettomuutta ja naisten nirsoutta valittaville miehille. Hankkikaa akateeminen koulutus ja muuttakaa pääkaupunkiseudulle, niin naiset tappelevat teistä verissäpäin.
Itsellä tuossa tulee jo monta ongelmaa olen tekijä enkä paperin pyörittäjä niin akateemisuus menee siinä ja sinne betoni helvettiin mahdollisimman kauas luonnosta minua ei saa vaikka se maksaisi henkeni. Tyydyn itse sinkkuuteen ja kuunteleen naisten valituksia kun Helsingissä ei ole kunnon miehiä
Totta. Kun äly ei riitä opiskeluun ja muuhun niin parempi onkin tyytyä ns. varsihommiin. Eihän sille mitään mahda, että jossain pussinperällä asuminen vaikuttaa myös henkiseen vireyteen ja muutosten ja uusien tuulien hyväksymiseen heikentävästi. Tietty näköalattomuus on selkeästi ongelma.
Olen tarvinnut älyä työssäni aika paljonkin kun Olen koulutuksiltani sähköasentaja Sekä ICT-asentajana mutta en halua pilata uskomustasi että akateemisuuden alapuolella ei tarvitse älyä. Olen maailmaa nähnyt muutenkin ja reissannut paljon mutta kodin haluan pitää luonnon helmassa.
Ja lopuksi ilman minun kaltaisia asentajia sinä et tekisi sillä läppärillä yhtään mitään kun me ei oltaisi rakennettu sinulle verkkoja käytettäväksi ja nyt puhun tietoliikenne- sekä sähköverkoista
Vierailija kirjoitti:
Pikkupaikkakunnilla ei ole korkeakouluja eikä työpaikkoja niistä valmistuneille. Yllättääkö tämä peräkammarinpojat?
Mikä tämä pakkomielle palstan naisilla on peräkammarinpoikiin? V**uttaako sinua ja projisoit kun olet jumissa jossain kaupungissa pettävän ja menevän miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noille kaupunkiinmuuttajille ei pidä maksaa mitään yhteiskunnan tukia.
90% noista tulee Helsinkiin elämään loppuelämänsä yhteiskunnan tuilla.
Mistä muka tämmöisenkin tiedät? Huhupuhetta! Koulutuksen he haluavat! Ja pois sieltä landelta, mitä täällä aina kehutaan muka hyväksi asuintavaksi!
Koulutuksella ei tee mitään jos ei tee veroja tuottavaa työtä. Yhteiskunnan ei pidä maksaa kaupungissa asumista hetkeäkään.
Ensimmäiseksi voimme poistaa maataloustuet ja muut syrjäseutujen tuet. Työttömyysturva ei kannata maksaa seudulle missä ei ole mahdollisuuksia työllistyä
Muutetaan verotusta myös että verot maksetaan sinne missä tulos tehdään eikä näin pääkonttorin sijainnin mukaa niin kuin nykyään niin ei tarvitse enää helsinkiläisten syytellä muuta maata loisimisesta
Verot maksetaankin sinne missä tulos tehdään, eikä pääkonttorin sijainnilla ole mitään merkitystä. Yhteisöverot maksetaan eri paikkakunnille siinä suhteessa miten paljon yrityksellä on niissä työntekijöitä. Mistä olet saanut päähäsi että ne maksettaisiin vain pääkonttorikuntaan? Vai spämmäätkö vain tahallasi disinformaatiota?
Tässä tytäryhtiötaloudessa yritykset kikkailee sisäisillä yhtiölainoilla ja muilla kikoilla että kaikki saadaan valumaan pääkonttoriin joka hoitaa kaikki tilitykset ja maksut. Asun pienemmällä paikkakunnalla jossa on yksi iso tehdas mutta se on osa isompaa ketjua joten ei täällä päin näy verotuloja
Alkää huoliko kyllä polttoaineiden hinnan nousu ajaa nämä yksinäiset ja vihaiset miehet kaupunkeihin naapuriinne.
Olen kotoisin erittäin mukavasta pikkukylästä.
Yo-kirjoitusten jälkeen lähdin Etelä-Suomeen opiskelemaan, tarkoituksena palata takaisin valmistuttuani. Kotinurkilla ainoat opiskelumahdollisuudet olivat ammattikoulu ja kauppaopisto.
Rakastuin kuitenkin Etelä-Suomalaiseen mieheen, menin naimisiin ja tänne jäin. On työ ja perhe nyt täällä.
Mutta en sen vuoksi että rakkaassa tuppukylässäni olisi ollut mitään vikaa.
Minä taas en ollut kiinnostunut pikkukylien tytöistä ja lähdin vattuun. Tasoissa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupaikkakunnilla ei ole korkeakouluja eikä työpaikkoja niistä valmistuneille. Yllättääkö tämä peräkammarinpojat?
Mikä tämä pakkomielle palstan naisilla on peräkammarinpoikiin? V**uttaako sinua ja projisoit kun olet jumissa jossain kaupungissa pettävän ja menevän miehesi kanssa?
Mutta onneksi sinulla on oma käsi, se ei petä eikä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi sinulla on oma käsi, se ei petä eikä jätä.
Thaimaahan pääsee onneksi nyt
Vierailija kirjoitti:
Noille kaupunkiinmuuttajille ei pidä maksaa mitään yhteiskunnan tukia.
90% noista tulee Helsinkiin elämään loppuelämänsä yhteiskunnan tuilla.
Töihin ne sinne Helsinkiin ja Etelä-Suomeen tulevat.
Pienillä paikkakunnilla kun ei ole teollisuutta, palveluja, kauppakeskuksia, julkisia palveluja kuten sairaaloita ja suuria julkisia työnantajia, jotka työllistäisivät ja maksaisivat palkkoja.
On pakko lähteä. Ensin nämä tytöt kouluttautuvat lähimmässä kaupungissa ja työllistyvät sitten sinne, missä niitä työpaikkoja on.
Pojat jättävät useinmiten koulut kesken, jäävät vain oleskelemaan ja viettävät aikaa siellä kirkonkylän olutpubissa ja nostavat sosiaalitukia. Ikävä kyllä juuri pojat ja nuoret miehet ovat edelleen suurimmassa syrjätymisvaarassa Suomessa.
Itse lähdin pieneltä paikkakunalta koska siellä naisten ainoa kriteeri miehelle tuntui olevan se ettei mies saanut olla samalta paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Kun sai jo ala-asteen ekoilta luokilta asti kuulla, miten omien vanhempien akateemiset ammatit on noloja eikä mitään oikeita töitä, niin kyllähän siinä semmoinen ulkopuolisuuden tunne oli koko nuoruuden ajan. Ei ollut helppoa olla sosiaalityöntekijän ja tutkijan tytär. Lukiossa oli jo siedettävää, mutta kyllä odotin että pääsen pois. Sinänsä ei ole mitään maaseutua vastaan, ja voisin joskus ajatella muuttavani syrjempään kunhan omat lapseni muuttavat pois kotoa. Ei kuitenkaan ikinä siihen samaan kuntaan mistä lähdin, liikaa tuttuja.
Huvittavaa, kun vertaan omiin kokemuksiini 5000 asukkaan paikkakunnalla. Olin nimittäin maalainen siellä sen vuoksi, että asuin 10 km:n päässä pitäjän keskustasta ja kyllä, vanhempani olivat maanviljelijöitä. Ja kyllä, olin myös se pois muuttanut, myöhemmin yliopistosta valmistunut hyvään ammattiin ja kumppanitkin ovat olleet akateemisia. Pienillä paikkakunnilla on mahdotonta se pikkusieluisuus. Arvostan itse suuresti maanviljelijöitä, mutta ehkä ne keskiluokkaiset amistason tyypit oli siellä ne, joita en kaipaa. Oli jotenkin noussut neste päähän heillä, en yhtään ymmärrä miksi. Päättävissä elimissä tuntui olevan myös aika yksinkertaista sakkia. Tk-lääkäri oli juoppo, muita vaihtoehtoja ei kuitenkaan ollut kuin mennä hänelle.
Minulla on sukulaisia, jotka ovat kotoisin pikkupaikkakunnalla Pohjois-Karjalasta, ja moni heistä on halunnut pysyä siellä. Sitten taas ne sukulaiset, jotka ovat aikoinaan lähteneet opiskelemaan korkeakouluun isolle paikkakunnalle, kyllä haluaisivat palata takaisin, mutta heillä on niin spesiaali työ, ettei löydy sopivia työpaikkoja. Että jos he muuttaisivat,niin he joutuisivat ”tyytymään” pienipalkkaiseen työhön joka ei vastaa koulutusta.
Ah, ei ole kyllä ikävä pikkukaupunkiin. Sinne jäi lähinnä ne kiusaajat ja kovikset. On niillä suurimmaksi osaksi nyt ammatit ja työt, piirit on vaan niin helkurin pienet edelleen. Välillä tulee käytyä sukuloimassa, lehdestä luin yhden kiltin pojan palanneen kuntaan, johtotehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Alkää huoliko kyllä polttoaineiden hinnan nousu ajaa nämä yksinäiset ja vihaiset miehet kaupunkeihin naapuriinne.
No mutta tervetuloa! Täällä ei tarvitse olla yksin, eikä vihainen.