Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valokuvaajien hinnat

Vierailija
21.01.2015 |

Haluaisin itsestäni hyviä kuvia ja häistä myös. Totta kai maksan kuvaajalle sen palkan mutta miksi/miten niiden hinnat voi olla niin törkeitä?! Itse teen fyysistä työtä, enkä silti pääse lähellekään sitä mitä ne tienaavat tuollaisella laskuttamisella. 

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:07"]

Kuka ammattikuvaaja ei erota? Meni vähän ohi... kuvitteletko vieläkin vääntäväsi jonkun valokuvaajan kanssa vai mitä höpiset?

[/quote]

En mä mitään kuvittele. Sanotaan näin että yksikään näistä mammapalstan ammatilaisista ei siihen kykene ja sehän kertoo sen ettei sellaisille juuri mitään kannata maksaakaan. 

Vierailija
102/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos AP mieli hinnasta on muuttunut näiden kaikkien hyvien perusteluiden jälkeen? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkee kuinka, jos ei ole mitään tajua yrittäjyydestä ja toisten ihmisten työmääristä, on helppo huudella "korkeista hinnoista". Siinä voi itse miettiä suostuisiko tekemään töitä 3 euron tuntipalkalla... Ja laadusta saa maksaa. Ja ei. Se että jollakulla on järjestelmäkamera ei tee hänestä heti hyvää valokuvaajaa. Tai ylipäätään valokuvaajaa.

Vierailija
104/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä ihmisiä valtiettavasti tapaa, jotka toteaa studiokuvauksen hinnan kuultuaan "ai, mä aattelin et lapsikuvaus ois jotain 30 e". 

Maksapa siitä tilavuokrat ja muut kulut. 

Vierailija
105/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella sadalla saat työkaverin tyttären tai jonkun serkkupojan ison kameran kanssa räpsimään harrastelijapohjalta.

Ja mitä tekemistä sillä on, että ap tekee fyysistä työtä? Eikö valokuvaajan siis tarvitse syödä, koska työ ei ole tarpeeksi raskasta ap:lle?

Vierailija
106/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ammattikuvaaja on kouluttautunut ja jatkuvasti hankkii lisäosaamista jne.

Vierailija
107/177 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:05"]

Täh, ei hääkuvajaat ole mikään tärkeä sijoituskohde. Tuhannella eurolla saa ostettua hyvän järkkärin ja jonkun putken millä saa otettua kovia kuvia, kyllä ne nykykamerat osaavat sellaista laatua antaa, en tiedä et mihin niitä valokuvaajia oikeasti tarvitaan. Hommaat kaverin ja annat sille uuden järkkärin.

[/quote]

Tonnilla järkkäri ja putki..:D Ammattilaisilla on rungot joiden hinta yleensä alkaa 3000 eurosta.

[/quote]

Jestas mitä keulimasta täällä jollain parin tonnin kameralla.
Tiedättekös kun taksikuskin auto voi maksaa sen 100 000€... kuullostaisko naurettavalta kun menet tälläsen taksin kyytiin ja se sanoo että kyyti maksaa 100€/km koska mulla on kallis auto ja pesen sitä joka päivä... autotallikin maksaa ja öljynvaihto ym kulut.
Ruokaakaan ei asiakkaat tarjoa vaikka autossa tuoksuu puhtaalle ja kuski laittoi deodoranttia. On tosi fyysisesti raskasta istua autossa paikallaan ja väliilä nousta auttaan jotain heikkolahjaista kyytiin. 

Valokuvaajat on kyllä sen tason primadonnia ettei mitään rajaa. Ihmeellistä kuvittelua että joku haluaisi maksaa typeristä valokuvista tuhansia euroja... ihan vaikka sillä verukkeella koska niillä on kalliit kamerat. 
Jestas mitä ääliöitä. 

[/quote]

Juuri näin!

Vierailija
108/177 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:18"]

Kyllä näitä ihmisiä valtiettavasti tapaa, jotka toteaa studiokuvauksen hinnan kuultuaan "ai, mä aattelin et lapsikuvaus ois jotain 30 e". 

Maksapa siitä tilavuokrat ja muut kulut. 

[/quote]

Ei kai se asiakas nyt ala mitään tilavuokriasi maksamaan. Hän maksaa valokuvista. 
30€ on ihan liikaa jostain muutamasta valokuvista. 
Eikä pidä tuollaisella wannabe taidealalla alkaa vuokraan kalliita liiketiloja, koska ei niistä kuvista kukaan tervejärkinen montaa kymppiä maksa. 
[/quote]

AI näitä ihmisiä oikeasti on, olen kuullut kampaajakaveriltakin että jotkut kauhistelee että ei kai asiakkaat kampaamon menoja tai veroja maksa... :) hyväntekeväisyydellä kaikki pyörii juu.

Vierailija
109/177 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:18"] Kyllä näitä ihmisiä valtiettavasti tapaa, jotka toteaa studiokuvauksen hinnan kuultuaan "ai, mä aattelin et lapsikuvaus ois jotain 30 e".  Maksapa siitä tilavuokrat ja muut kulut.  [/quote]

Ei kai se asiakas nyt ala mitään tilavuokriasi maksamaan. Hän maksaa valokuvista. 
Eikä pidä tuollaisella wannabe taidealalla alkaa vuokraan kalliita liiketiloja, koska ei niistä kuvista kukaan tervejärkinen montaa kymppiä maksa.  [/quote] AI näitä ihmisiä oikeasti on, olen kuullut kampaajakaveriltakin että jotkut kauhistelee että ei kai asiakkaat kampaamon menoja tai veroja maksa... :) hyväntekeväisyydellä kaikki pyörii juu.

[/quote]

Eihän asiakas niitä maksakaan vaan yrittäjä. Ensin tehdään liiketoimintasuunnitelma jossa lasketaan menot ja tulot ja sitten aletaan hommiin ja katsotaan kuinka homma toimii ja liiketoimintasuunnitelmaa viilataan tilanteen mukaan. 
Asiakas maksaa hiustenleikkuusta tai jostakin muusta palvelusta. Et taida paljoo yrittämisestä ymmärtää. 
Ainoa vero joka asiakkaalla laskussa näkyy on ALV ja sehän on läpikulkumaksu.

Vierailija
110/177 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:18"] Kyllä näitä ihmisiä valtiettavasti tapaa, jotka toteaa studiokuvauksen hinnan kuultuaan "ai, mä aattelin et lapsikuvaus ois jotain 30 e".  Maksapa siitä tilavuokrat ja muut kulut.  [/quote]

Eikä pidä tuollaisella wannabe taidealalla alkaa vuokraan kalliita liiketiloja, koska ei niistä kuvista kukaan tervejärkinen montaa kymppiä maksa.  [/quote] AI näitä ihmisiä oikeasti on, olen kuullut kampaajakaveriltakin että jotkut kauhistelee että ei kai asiakkaat kampaamon menoja tai veroja maksa... :) hyväntekeväisyydellä kaikki pyörii juu.

[/quote]

Eihän asiakas niitä maksakaan vaan yrittäjä. Ensin tehdään liiketoimintasuunnitelma jossa lasketaan menot ja tulot ja sitten aletaan hommiin ja katsotaan kuinka homma toimii ja liiketoimintasuunnitelmaa viilataan tilanteen mukaan. 
Asiakas maksaa hiustenleikkuusta tai jostakin muusta palvelusta. Et taida paljoo yrittämisestä ymmärtää. 
[/quote]

Niin ja hinnoittelussa otetaan huomioon se että kulut katetaan, joten kyllä asiakas rahoittaa menoja.

Vierailija
111/177 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole vielä mainitu, että yleensä morsian haluaa tavata kuvaajan VÄHINTÄÄN kerran ennen häitä, ja matkoinen siihen ja viestittelyyn kuluu useita tunteja. Tämäkin pienentää kuvauksen tuntihintaa. Ei sillä tosiaan palkoille pääse, ja sen takia useimmat ammattikuvaajat lopettavatkin hääkeikkojen tekemisen heti kun pystyvät. Useimmat inhoavat niitä, koska morsiamet ja heidän äitinsä ovat vaativaisia ja päivän aikana on useita nopeasti ohi meneviä tilanteita, joiden on pakko onnistua kuvassa täysin riippumatta olosuhteista.

Vierailija
112/177 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:07"]

[/quote]

[/quote]

Kumpikohan ei tiedä yrittämisestä mitään jos sinusta 30e lapsikuvauksesta on liikaa. Parin tunnon työ menee väkisinkin tuohonkin lystiin. Teetkö itse 15 e miinus verot/tunti töitä?

Vierailija
114/177 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:07"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:18"] Kyllä näitä ihmisiä valtiettavasti tapaa, jotka toteaa studiokuvauksen hinnan kuultuaan "ai, mä aattelin et lapsikuvaus ois jotain 30 e".  Maksapa siitä tilavuokrat ja muut kulut.  [/quote]

Eikä pidä tuollaisella wannabe taidealalla alkaa vuokraan kalliita liiketiloja, koska ei niistä kuvista kukaan tervejärkinen montaa kymppiä maksa.  [/quote] AI näitä ihmisiä oikeasti on, olen kuullut kampaajakaveriltakin että jotkut kauhistelee että ei kai asiakkaat kampaamon menoja tai veroja maksa... :) hyväntekeväisyydellä kaikki pyörii juu. [/quote]

Ainoa vero joka asiakkaalla laskussa näkyy on ALV ja sehän on läpikulkumaksu. [/quote] Kumpikohan ei tiedä yrittämisestä mitään jos sinusta 30e lapsikuvauksesta on liikaa. Parin tunnon työ menee väkisinkin tuohonkin lystiin. Teetkö itse 15 e miinus verot/tunti töitä? [/quote]

Veikkaan että sinä. Minulla on kuitenkin yrittäjän ammattitutkinto ja olen toiminut yrittäjänä kohta 20 vuotta.
Joitakin töitä arvostetaan ja toisia ei. Valokuvien räpsimistä ei juuri arvosteta, joten ei niistä haluta maksaakaan kovin kummosia summia. 
On silkkaa typeryyttä alkaa yrittäjäksi alalla jota ei arvosteta ja josta on vaikee tienata elantoa. Mutta mitäpä se mulle kuuluu kuinka toiset kituuttaa.  [/quote] No itse en ole epäarvostusta tämän 10 vuotisen yrittäjyyteni aikana kokenut, pärjään yrityksellä paremmin kuin palkkatöissä sitä ennen. Rikastua ei ole tarkoituskaan vaan elää ja tehdä työtä jota rakastaa.

[/quote]

Mitä täällä sitten vingut jos koet että sinua arvostetaan ja työstäsi halutaan maksaa? 

Vierailija
115/177 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:33"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:07"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:18"] Kyllä näitä ihmisiä valtiettavasti tapaa, jotka toteaa studiokuvauksen hinnan kuultuaan "ai, mä aattelin et lapsikuvaus ois jotain 30 e".  Maksapa siitä tilavuokrat ja muut kulut.  [/quote]

Eikä pidä tuollaisella wannabe taidealalla alkaa vuokraan kalliita liiketiloja, koska ei niistä kuvista kukaan tervejärkinen montaa kymppiä maksa.  [/quote] AI näitä ihmisiä oikeasti on, olen kuullut kampaajakaveriltakin että jotkut kauhistelee että ei kai asiakkaat kampaamon menoja tai veroja maksa... :) hyväntekeväisyydellä kaikki pyörii juu. [/quote]

Ainoa vero joka asiakkaalla laskussa näkyy on ALV ja sehän on läpikulkumaksu. [/quote] Niin ja hinnoittelussa otetaan huomioon se että kulut katetaan, joten kyllä asiakas rahoittaa menoja. [/quote]

Ei se mitään rahoita. Hän maksaa tuotteesta tai palvelusta. Etkö ymmärrä sanojen merkitystä? Yrittäjä vastaa itse kuluistaan.
Jos asiakas pitää hintoja liian korkeina niin ei siinä itkupotkuraivarit auta.  [/quote] No sen halvemmalla ei muualtakaan saa joten saa sitä pitää kalliina ihan vapaasti. ;)

[/quote]

Tuttavat kuvaa ihan ilmaseks ja lopputulos on enemmän kuin ok. 

Vierailija
116/177 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:07"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:18"] Kyllä näitä ihmisiä valtiettavasti tapaa, jotka toteaa studiokuvauksen hinnan kuultuaan "ai, mä aattelin et lapsikuvaus ois jotain 30 e".  Maksapa siitä tilavuokrat ja muut kulut.  [/quote]

Ainoa vero joka asiakkaalla laskussa näkyy on ALV ja sehän on läpikulkumaksu. [/quote] Kumpikohan ei tiedä yrittämisestä mitään jos sinusta 30e lapsikuvauksesta on liikaa. Parin tunnon työ menee väkisinkin tuohonkin lystiin. Teetkö itse 15 e miinus verot/tunti töitä? [/quote]

Veikkaan että sinä. Minulla on kuitenkin yrittäjän ammattitutkinto ja olen toiminut yrittäjänä kohta 20 vuotta.
Joitakin töitä arvostetaan ja toisia ei. Valokuvien räpsimistä ei juuri arvosteta, joten ei niistä haluta maksaakaan kovin kummosia summia. 
On silkkaa typeryyttä alkaa yrittäjäksi alalla jota ei arvosteta ja josta on vaikee tienata elantoa. Mutta mitäpä se mulle kuuluu kuinka toiset kituuttaa.  [/quote] No itse en ole epäarvostusta tämän 10 vuotisen yrittäjyyteni aikana kokenut, pärjään yrityksellä paremmin kuin palkkatöissä sitä ennen. Rikastua ei ole tarkoituskaan vaan elää ja tehdä työtä jota rakastaa.

[/quote]

Mitä täällä sitten vingut jos koet että sinua arvostetaan ja työstäsi halutaan maksaa? 

[/quote]

Vingut? :D Saa kai sitä alaansa koskevaan ketjuun vastata.

Vierailija
117/177 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:33"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:07"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:18"] Kyllä näitä ihmisiä valtiettavasti tapaa, jotka toteaa studiokuvauksen hinnan kuultuaan "ai, mä aattelin et lapsikuvaus ois jotain 30 e".  Maksapa siitä tilavuokrat ja muut kulut.  [/quote]

Ainoa vero joka asiakkaalla laskussa näkyy on ALV ja sehän on läpikulkumaksu. [/quote] Niin ja hinnoittelussa otetaan huomioon se että kulut katetaan, joten kyllä asiakas rahoittaa menoja. [/quote]

Ei se mitään rahoita. Hän maksaa tuotteesta tai palvelusta. Etkö ymmärrä sanojen merkitystä? Yrittäjä vastaa itse kuluistaan.
Jos asiakas pitää hintoja liian korkeina niin ei siinä itkupotkuraivarit auta.  [/quote] No sen halvemmalla ei muualtakaan saa joten saa sitä pitää kalliina ihan vapaasti. ;)

[/quote]

[/quote]

Kenelle riittää se olkoot onnellisia niin. Onneksi toiset ajattelevat toisin.

En minäkään käytä kaikkia mahdollisia palveluita mitä olemassa on, mutta osaan olla lynkkaamatta tekijöitä.

Vierailija
118/177 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kyllä, kova on valitus ja piipitys:  kun on niin "kalliit" kalustot ja kuluja jne jne eikä silti asiakas haluasi maksaa maksaa.  Ruti ruti itkua.
Joo, kyllä saa vastata, minäkin vastailen vaikkei ole mun ala. 

Vierailija
119/177 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, kova on valitus ja piipitys:  kun on niin "kalliit" kalustot ja kuluja jne jne eikä silti asiakas haluasi maksaa maksaa.  Ruti ruti itkua.
Joo, kyllä saa vastata, minäkin vastailen vaikkei ole mun ala. 

[/quote]

Oletat nyt että minä olen tähän ketjuun ne kirjoittanut, en kylläkään ole. :)

On kuitenkin hyvä tietää mistä se hinta koostuu, moni kun ei tunnu sitä ymmärtävän. Hyvä jos itse olet alalla josta ei mitään kuluja sinulle ole. 

Vierailija
120/177 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kenelle riittää se olkoot onnellisia niin. Onneksi toiset ajattelevat toisin.

En minäkään käytä kaikkia mahdollisia palveluita mitä olemassa on, mutta osaan olla lynkkaamatta tekijöitä.

[/quote]

Miten niin onneks? Narsistien on pakko saada itsestään jotain huipputason kuvia, muutenkin itsensä korostaminen on nykypäivänä mennyt ihan överiks.
Jos rahat on tiukalla niin ensimmäisenä säästetään tuollasista valokuvista ja hyvä niin.
Minäkään en käytä kaikkia olemassa olevia palveluita, mutta osaa kyllä lynkata turhuuksien tekijät. 

Ketju on lukittu.