Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valokuvaajien hinnat

Vierailija
21.01.2015 |

Haluaisin itsestäni hyviä kuvia ja häistä myös. Totta kai maksan kuvaajalle sen palkan mutta miksi/miten niiden hinnat voi olla niin törkeitä?! Itse teen fyysistä työtä, enkä silti pääse lähellekään sitä mitä ne tienaavat tuollaisella laskuttamisella. 

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää "tj" on vissiin mies, sellainen kutina tulee. 

Vierailija
142/177 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:47"]Kyllähän häissä kelpaa itse tehty ruokakin niin luulis että kotikuvaajan fototkin käyvät.

Oikeastaan ainoa ammattilainen ketä häihin vaaditaan on vihkitilaisuudessa pappi tai muu virkaa tekevä kaikki muu sujuu amatöörivoimin vallan helposti ja näistä valokuvaus on yksi helpoimpia hoitaa. 

Nykyajan pullamössö heti mulle kaikki tänne meininki vaan on sitä että vaaditaan jotain parin tonnin kuvaamisia jne.  Minä, minulle ja heti. [/quote] Joo, varmasti annankin jonkun kotikokin ja amatöörikuvaajan pilata ainutlaatuisen juhlapäiväni. Vittuako se kenenkään muun persettä kutittaa, jos KERRAN ELÄMÄSSÄNI haluan panostaa johonkin :D

[/quote]

Tiedätkös se kotikokki voi helposti tehdä parempaa ruokaa kuin joku pitopalvelu ja sama koskee valokuvia.  Toki jos sinä ja tuttavasi olette niin avuttomia ja aina tottuneet ostamaan kaiken valmiina niin onhan se mahdotonta saada mitään aikaiseksi.

Etköhän sä ole niin turhamainen akka että panostat joka saatanan päivä purkillisen jotain massaa naamaasikin ennen kuin voit edes kauppaan mennä. Eli ei taida jäädä ihan kertaan elämässä. 
Mutta ei se kyllä persettäni kutita, sen persettä saattaa kutittaa kuka turhamaisuutesi maksaa. 

[/quote]

Kyllä taitaa kutittaa, kun noin äkäisesti otat kantaa tähänkin ketjuun. Jos ei kutittaisi niin et varmaan kommentoisikaan? Ja ihan itse maksan omat turhamaisuuteni, ihan omalla työllä ansaitulla palkalla. Shocker!

[/quote]

Tarvii raapia jos kutittaa. Kiva että itse maksat turhamaisuutesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se vitun trollaaja kömpi kolostaan. Voi saatana.

Vierailija
144/177 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:18"]

Taasko se vitun trollaaja kömpi kolostaan. Voi saatana.

[/quote]

Joo, menestynyt 20 v yritystä pyörittänyt viettää täällä joka ilta aikaansa vikisemällä muista yrittäjistä. Seems legit. 

Vierailija
145/177 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:47"]Kyllähän häissä kelpaa itse tehty ruokakin niin luulis että kotikuvaajan fototkin käyvät.

Oikeastaan ainoa ammattilainen ketä häihin vaaditaan on vihkitilaisuudessa pappi tai muu virkaa tekevä kaikki muu sujuu amatöörivoimin vallan helposti ja näistä valokuvaus on yksi helpoimpia hoitaa. 

Nykyajan pullamössö heti mulle kaikki tänne meininki vaan on sitä että vaaditaan jotain parin tonnin kuvaamisia jne.  Minä, minulle ja heti. [/quote] Joo, varmasti annankin jonkun kotikokin ja amatöörikuvaajan pilata ainutlaatuisen juhlapäiväni. Vittuako se kenenkään muun persettä kutittaa, jos KERRAN ELÄMÄSSÄNI haluan panostaa johonkin :D

[/quote]

Tiedätkös se kotikokki voi helposti tehdä parempaa ruokaa kuin joku pitopalvelu ja sama koskee valokuvia.  Toki jos sinä ja tuttavasi olette niin avuttomia ja aina tottuneet ostamaan kaiken valmiina niin onhan se mahdotonta saada mitään aikaiseksi.

Etköhän sä ole niin turhamainen akka että panostat joka saatanan päivä purkillisen jotain massaa naamaasikin ennen kuin voit edes kauppaan mennä. Eli ei taida jäädä ihan kertaan elämässä. 
Mutta ei se kyllä persettäni kutita, sen persettä saattaa kutittaa kuka turhamaisuutesi maksaa. 

[/quote]

Kyllä taitaa kutittaa, kun noin äkäisesti otat kantaa tähänkin ketjuun. Jos ei kutittaisi niin et varmaan kommentoisikaan? Ja ihan itse maksan omat turhamaisuuteni, ihan omalla työllä ansaitulla palkalla. Shocker!

[/quote]

Onko sinulla kristallipallo?
Missä muissa ketjuissa olen äkäisenä?

Vierailija
146/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaamisella ei kyllä suomessa juuri tienaa. Tunnen yhden ihan hyvä kuvaajan joka on elääkseen joutunut turvautumaan koiranruokaan.

Häitä ei ole joka päivä 8 tuntia / 5 päivää viikossa eikä se homma rajoitu pelkästää siihen kuvien räpsimiseen vaan jälkikäsittelyssä on paljon työtä.

Vierailija
147/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä toki itsekin ne kuvat ottaa, tai palkata vaikka jonkun enon, varmasti tulee yhtä hyviä.

Vierailija
148/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteisto on kallista. Hyväksi kuvaajaksi tuleminen vaatii joko vuosien harrastusta, kuvaustaidon kehittämistä tai opiskelua. Ei ilmaista sekään. Kuvaaja on häissä parhaimmillaan aamusta valomerkkiin asti ja kuvia voi kertyä helposti kolmekin tuhatta. Et maksa pelkästään tästä ajasta, siihen hintaan sisältyy myös kuvien jälkikäsittely; kolmen tuhannen kuvan läpikäymiseen, käsittelyyn & julkaisukuntoon saattamiseen voi mennä viikko, kaksikin. Aika paljon "näkymätöntä" työtä. Ei niitä todellakaan ladata muistikortilta suoraan asiakkaalle ja homma olisi siinä. Lisäksi keikkoja on lähinnä vain viikonloppuisin - yleisimmin lauantaina, talvella ja arkena toki hiljaisempaa. Ei siinä kummoista kuukausipalkkaa pääse nauttimaan.

Vierailija
149/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 e saat hyvän kuvaajan dokumentoimaan koko päivän + potretit. Yksi rahareikä lisää häissä, mutta ihana noita kuvia on selailla ja palata tuohon päivään. Varsinkin kirkoissa kuvaaminen on haastavaa ilman ammattitaitoa ja -kalusto hämäryyden takia.

Vierailija
150/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... kunnon kamerat, optiikka ja muu tilpehööri maksaa aivan tolkuttomasti. Kunnon ammattitason satsiin saa helposti uppoamaan 10 000 euroa.

Jälkikäsittely myös vie oman aikansa - aika on rahaa.

Millaisista hinnoista ap puhuu?

Vierailija
151/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on AP:n mielestä törkeä hinta ja mikä olisi sitten sopiva?

Vierailija
152/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksapa tosiaan itse alv, yel, ennakkoverot, kalusto, vakuutukset, matkat, tietokoneohjelmat, cd-levyt jne. Ja ole 10 h toisen häissä pikkuhinnalla taltioiden jokaisen hetken ja säätäen valoja niin että kaikki onnistuu.

Vierailija
153/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei taida tajuta, mikä työ siinä muutaman sadankin kuvan muokkauksessa on, puhumattakaan kaluston hinnasta.

Vierailija
154/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:27"]

Haluaisin itsestäni hyviä kuvia ja häistä myös. Totta kai maksan kuvaajalle sen palkan mutta miksi/miten niiden hinnat voi olla niin törkeitä?! Itse teen fyysistä työtä, enkä silti pääse lähellekään sitä mitä ne tienaavat tuollaisella laskuttamisella. 

[/quote]

Niin et ole varmaan yrittäjä?

Joku 1000 euroa sisältää 10 h häitä ja toiset 10 h jälkikäsittelyä. Tuntihinnaksi tulee n 50e, miinus alv 12e, josta lähtee vielä muut verot jne.

Vierailija
155/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen sopiva hinta, mitä luulin maksavan, olisi sellainen 200-350€.. Mutta eipä tuohon hintaan melkein kukaan tee.

ap

Vierailija
156/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjävalokuuvan palkkiosta korkeintaan puolet jää hänelle palkaksi, josta maksaa verot. Toinen puoli menee sivukuluihin, esim. lakisääteiseen yrittäjän eläkevakuutukseen. Kalustosta puhumattakaan...

Vierailija
157/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:53"]

No sellainen sopiva hinta, mitä luulin maksavan, olisi sellainen 200-350€.. Mutta eipä tuohon hintaan melkein kukaan tee.

ap

[/quote]

Koko päivästä? Voi nyt vittu.

Vierailija
158/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Jos keikka kestää 10 tuntia ja jälkikäsittely toiset kymmenen tuntia, alviin menee neljännes ja sivukuluihin lopusta palkkiosta puolet, ehdottamaksesi tuntipalkasi jää 3 euroa 50 senttiä  - 6 euroa 65 senttiä miinus verot. Lähtisitkö itse häihin kuvaamaan tällä palkalla?

Vierailija
159/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:53"]No sellainen sopiva hinta, mitä luulin maksavan, olisi sellainen 200-350€.. Mutta eipä tuohon hintaan melkein kukaan tee.

ap
[/quote]

Halvalla et saa hyvää, tuohon hintaan saat lähinnä potreitit hyvältä kuvaajalta.

Vierailija
160/177 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:27"]Haluaisin itsestäni hyviä kuvia ja häistä myös. Totta kai maksan kuvaajalle sen palkan mutta miksi/miten niiden hinnat voi olla niin törkeitä?! Itse teen fyysistä työtä, enkä silti pääse lähellekään sitä mitä ne tienaavat tuollaisella laskuttamisella. 
[/quote]

Meinaat ettei valokuvaaminen ole fyysistä? Kannat kaluston paikalle, siirtelet ympäriinsä tarpeen mukaan ja mietit hyvät kuvakulmat välillä akrobatiaa harrastaen. Ei tosiaan ole niin että napsitaan vaan kuvat ja lähdetään.

Ketju on lukittu.