Valokuvaajien hinnat
Haluaisin itsestäni hyviä kuvia ja häistä myös. Totta kai maksan kuvaajalle sen palkan mutta miksi/miten niiden hinnat voi olla niin törkeitä?! Itse teen fyysistä työtä, enkä silti pääse lähellekään sitä mitä ne tienaavat tuollaisella laskuttamisella.
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:19"]
[/quote]
Vingut? :D Saa kai sitä alaansa koskevaan ketjuun vastata.
[/quote]
Kyllä, kova on valitus ja piipitys: kun on niin "kalliit" kalustot ja kuluja jne jne eikä silti asiakas haluasi maksaa maksaa. Ruti ruti itkua.
Joo, kyllä saa vastata, minäkin vastailen vaikkei ole mun ala.
[/quote]
Oletat nyt että minä olen tähän ketjuun ne kirjoittanut, en kylläkään ole. :)
On kuitenkin hyvä tietää mistä se hinta koostuu, moni kun ei tunnu sitä ymmärtävän. Hyvä jos itse olet alalla josta ei mitään kuluja sinulle ole.
[/quote]
En mä mitään oleta. Hinta koostuu turhasta näpertämisestä ja teidän kalliiden tilojen ja laitteiden kuolettamisesta näinhän täällä ammattilaiset on kertonut, mutta hyvä kun sekin on nyt tullut selväksi.
Kyllä minunkin alalla kuluja syntyy mutta koska teen tuottavaa työtä josta on ihmisille hyötyä niin siitä maksetaan mielellään.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:25"]
[/quote]
Tuttavat kuvaa ihan ilmaseks ja lopputulos on enemmän kuin ok.
[/quote]
Kenelle riittää se olkoot onnellisia niin. Onneksi toiset ajattelevat toisin.
En minäkään käytä kaikkia mahdollisia palveluita mitä olemassa on, mutta osaan olla lynkkaamatta tekijöitä.
[/quote]
Miten niin onneks? Narsistien on pakko saada itsestään jotain huipputason kuvia, muutenkin itsensä korostaminen on nykypäivänä mennyt ihan överiks.
Jos rahat on tiukalla niin ensimmäisenä säästetään tuollasista valokuvista ja hyvä niin.
Minäkään en käytä kaikkia olemassa olevia palveluita, mutta osaa kyllä lynkata turhuuksien tekijät.
[/quote]
Millä alalla olet, ihan mielenkiinnosta?
Siinä olet väärässä että esim laman aikaan säästettäisiin näiltä "turhilta" aloilta, ei pidä paikkaansa. Mm. kauneuspalvelut kukoistaa äärimmäisen hyvin juurikin lama-aikoina, kun ihmiset kuitenkin haluavat jotain extraa muuten harmaaseen arkeensa.
[/quote]
Hahahahah. Eli myönsit itsekin että ala on TURHA. Kuka haluaa maksaa turhasta?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:33"]
[/quote]
[/quote]
En minäkään käytä kaikkia mahdollisia palveluita mitä olemassa on, mutta osaan olla lynkkaamatta tekijöitä.
[/quote]
Miten niin onneks? Narsistien on pakko saada itsestään jotain huipputason kuvia, muutenkin itsensä korostaminen on nykypäivänä mennyt ihan överiks.
Jos rahat on tiukalla niin ensimmäisenä säästetään tuollasista valokuvista ja hyvä niin.
Minäkään en käytä kaikkia olemassa olevia palveluita, mutta osaa kyllä lynkata turhuuksien tekijät.
[/quote]
Siinä olet väärässä että esim laman aikaan säästettäisiin näiltä "turhilta" aloilta, ei pidä paikkaansa. Mm. kauneuspalvelut kukoistaa äärimmäisen hyvin juurikin lama-aikoina, kun ihmiset kuitenkin haluavat jotain extraa muuten harmaaseen arkeensa.
[/quote]
[/quote]
Et voi sanoa ammattiasi, olipa yllätys. Sinä sen turhan sanoin, minä käytin sitä heittomerkeissä.
Jollet muuta keksi, niin eipä tässä jaksa asiasta vääntää.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Et voi sanoa ammattiasi, olipa yllätys. Sinä sen turhan sanoin, minä käytin sitä heittomerkeissä.
[/quote]
oootko vähän simppeli? Sanoin jo ammattini, se on YRITTÄJÄ tai nykyään paremminkin toimitusjohtaja.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
oootko vähän simppeli? Sanoin jo ammattini, se on YRITTÄJÄ tai nykyään paremminkin toimitusjohtaja.
[/quote]
Ei riitä, millä ALALLA olet?
Netissä voi väittää olevansa vaikka astronautti.
ohis
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:07"]
Kuka ammattikuvaaja ei erota? Meni vähän ohi... kuvitteletko vieläkin vääntäväsi jonkun valokuvaajan kanssa vai mitä höpiset?
[/quote]
En mä mitään kuvittele. Sanotaan näin että yksikään näistä mammapalstan ammatilaisista ei siihen kykene ja sehän kertoo sen ettei sellaisille juuri mitään kannata maksaakaan.
[/quote]
On sinulla vaan vilkas mielikuvitus :)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:07"] Kuka ammattikuvaaja ei erota? Meni vähän ohi... kuvitteletko vieläkin vääntäväsi jonkun valokuvaajan kanssa vai mitä höpiset? [/quote]
En mä mitään kuvittele. Sanotaan näin että yksikään näistä mammapalstan ammatilaisista ei siihen kykene ja sehän kertoo sen ettei sellaisille juuri mitään kannata maksaakaan. [/quote] On sinulla vaan vilkas mielikuvitus :)
[/quote]
Juu, eiks olekin. Mielikuvitus on voimavara.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:07"]
Kuka ammattikuvaaja ei erota? Meni vähän ohi... kuvitteletko vieläkin vääntäväsi jonkun valokuvaajan kanssa vai mitä höpiset?
[/quote]
Sillä ei oikeastaan ole mitää merkitystä vaikka joku ammattikuvaaja sattuisi vahingossa eron huomaamaankin koska asiakas ei sitä ainakaan huomaisi, joten TURHA MAKSAA. ;)
Ihan turhia nämä ammattilaiset.
Niin niin, kyllä kyllä. Miksi jatkat jankkaamista, olethan jo monet kerrat julistanut itsesi kiistattomaksi voittajaksi? Eihän silloin tarvitse enää selitellä, kun homma on jo kerran tullut kaikille selväksi? ;)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:03"]
Niin niin, kyllä kyllä. Miksi jatkat jankkaamista, olethan jo monet kerrat julistanut itsesi kiistattomaksi voittajaksi? Eihän silloin tarvitse enää selitellä, kun homma on jo kerran tullut kaikille selväksi? ;)
[/quote]
Hienoa että kaikki ymmärtää asian. Sinäkin voit jo mennä levollisena nukkuun.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:03"]
[/quote]
Hienoa että kaikki ymmärtää asian. Sinäkin voit jo mennä levollisena nukkuun.
[/quote]
Kiitos, odottelinkin täällä lupaasi! Heti huomenna soitan varaamalleni valokuvaajalle ja perun keikan. Sitten pakotan jonkun pahaa-aavistamattoman sukulaisen lupautumaan hommaan. Pusi!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:03"] Niin niin, kyllä kyllä. Miksi jatkat jankkaamista, olethan jo monet kerrat julistanut itsesi kiistattomaksi voittajaksi? Eihän silloin tarvitse enää selitellä, kun homma on jo kerran tullut kaikille selväksi? ;) [/quote]
Hienoa että kaikki ymmärtää asian. Sinäkin voit jo mennä levollisena nukkuun. [/quote] Kiitos, odottelinkin täällä lupaasi! Heti huomenna soitan varaamalleni valokuvaajalle ja perun keikan. Sitten pakotan jonkun pahaa-aavistamattoman sukulaisen lupautumaan hommaan. Pusi!
[/quote]
Jaa, sä tarvit multa luvan?
Soita vaan, se kannattaa. Ei noille ammattilaistunareille mitään kannata maksaa. Mutta ei ketään kannata pakottaa, yleensä tutuista löytyy joku ihan tarpeeks pätevä kotikuvaaja joka hoitaa homman nimellisellä korvauksella tai ilmaiseksi. Pusi pusi vaan.
Ammattilaisen ottama kuva:
Kyllähän häissä kelpaa itse tehty ruokakin niin luulis että kotikuvaajan fototkin käyvät.
Oikeastaan ainoa ammattilainen ketä häihin vaaditaan on vihkitilaisuudessa pappi tai muu virkaa tekevä kaikki muu sujuu amatöörivoimin vallan helposti ja näistä valokuvaus on yksi helpoimpia hoitaa.
Nykyajan pullamössö heti mulle kaikki tänne meininki vaan on sitä että vaaditaan jotain parin tonnin kuvaamisia jne. Minä, minulle ja heti.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:47"]Kyllähän häissä kelpaa itse tehty ruokakin niin luulis että kotikuvaajan fototkin käyvät.
Oikeastaan ainoa ammattilainen ketä häihin vaaditaan on vihkitilaisuudessa pappi tai muu virkaa tekevä kaikki muu sujuu amatöörivoimin vallan helposti ja näistä valokuvaus on yksi helpoimpia hoitaa.
Nykyajan pullamössö heti mulle kaikki tänne meininki vaan on sitä että vaaditaan jotain parin tonnin kuvaamisia jne. Minä, minulle ja heti.
[/quote]
Joo, varmasti annankin jonkun kotikokin ja amatöörikuvaajan pilata ainutlaatuisen juhlapäiväni. Vittuako se kenenkään muun persettä kutittaa, jos KERRAN ELÄMÄSSÄNI haluan panostaa johonkin :D
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:47"]
Kyllähän häissä kelpaa itse tehty ruokakin niin luulis että kotikuvaajan fototkin käyvät.
[/quote]
Rahalla saa, mitä sitten vaikka se olisi itsekästä? Kaikkihan tässä maailmassa on itsekästä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:47"]Kyllähän häissä kelpaa itse tehty ruokakin niin luulis että kotikuvaajan fototkin käyvät.
Nykyajan pullamössö heti mulle kaikki tänne meininki vaan on sitä että vaaditaan jotain parin tonnin kuvaamisia jne. Minä, minulle ja heti. [/quote] Joo, varmasti annankin jonkun kotikokin ja amatöörikuvaajan pilata ainutlaatuisen juhlapäiväni. Vittuako se kenenkään muun persettä kutittaa, jos KERRAN ELÄMÄSSÄNI haluan panostaa johonkin :D
[/quote]
Tiedätkös se kotikokki voi helposti tehdä parempaa ruokaa kuin joku pitopalvelu ja sama koskee valokuvia. Toki jos sinä ja tuttavasi olette niin avuttomia ja aina tottuneet ostamaan kaiken valmiina niin onhan se mahdotonta saada mitään aikaiseksi.
Etköhän sä ole niin turhamainen akka että panostat joka saatanan päivä purkillisen jotain massaa naamaasikin ennen kuin voit edes kauppaan mennä. Eli ei taida jäädä ihan kertaan elämässä.
Mutta ei se kyllä persettäni kutita, sen persettä saattaa kutittaa kuka turhamaisuutesi maksaa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:00"]
Nykyajan pullamössö heti mulle kaikki tänne meininki vaan on sitä että vaaditaan jotain parin tonnin kuvaamisia jne. Minä, minulle ja heti. [/quote] Joo, varmasti annankin jonkun kotikokin ja amatöörikuvaajan pilata ainutlaatuisen juhlapäiväni. Vittuako se kenenkään muun persettä kutittaa, jos KERRAN ELÄMÄSSÄNI haluan panostaa johonkin :D
[/quote]
Tiedätkös se kotikokki voi helposti tehdä parempaa ruokaa kuin joku pitopalvelu ja sama koskee valokuvia. Toki jos sinä ja tuttavasi olette niin avuttomia ja aina tottuneet ostamaan kaiken valmiina niin onhan se mahdotonta saada mitään aikaiseksi.
Etköhän sä ole niin turhamainen akka että panostat joka saatanan päivä purkillisen jotain massaa naamaasikin ennen kuin voit edes kauppaan mennä. Eli ei taida jäädä ihan kertaan elämässä.
Mutta ei se kyllä persettäni kutita, sen persettä saattaa kutittaa kuka turhamaisuutesi maksaa.
[/quote]
Kyllä taitaa kutittaa, kun noin äkäisesti otat kantaa tähänkin ketjuun. Jos ei kutittaisi niin et varmaan kommentoisikaan? Ja ihan itse maksan omat turhamaisuuteni, ihan omalla työllä ansaitulla palkalla. Shocker!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]