Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

boomer sukulaiset kutsuu aina kuukauden välein kylään

Vierailija
07.11.2021 |

2/3 osaa ajasta menee kännykkä ja tietokoneongelmien ratkomiseen. Palkaksi saa maustamatonta lihakeittoa.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sun elämä onkin kauheata.

Nyt oikein tartutaan tähän trendikkääseen boomer-sanaan...

On muuten naurettava haukkumasana, sävynä ylimielisyys ja halveksunta!

Boomerit  ja kaikki edeltävät sukupolvet

ovat niitä tämän maan ja yhteiskunnan rakentajia, tukipilareita, kovalla työllään rakentaneet Suomen hienoksi paikaksi asua.

Tämä itsekäs minä-minä-sukupolvi ei osaa sitä arvostaa.

OK boomer

Vierailija
22/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit nyt vaan on itsekkäitä, ahneita, röyhkeitä, typeriä ja erittäin usein kouluttamattomia ja sivistymättömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te ole mitään rakentaneet, vaan löhönneet helpossa yhteiskunnassa.

Ei kannattaisi vaivautua, ihminen joka ei arvosta juuriaan ja vanhempia ihmisiä on hukassa. Sen huomaa,  kun katselee ympärilleen ja kuuntelee uutisia maailmalta ja meiltä. Kuvottavaa solvata ihmisiä, jotka ovat sodasta selvinneiden vanhempiensa kasvattamina  ryhtyneet töihin. Tehneet töitä, ilman välivuosia. Kateus on kaamea tauti, harmittaako kun meillä on mukavat eläkkeet, voimme matkustella. Harmittaako, kun olemme tyytyväisiä elämään, kykenemme rakastamaan lapsiamme, voimme auttaa kaikintavoin lapsiamme ja lapsenlapsiamme. Lapseni muuten remontoi saunakylppärini, lattiasta kattoon, saunaankin tähtivälot. Tulee vaimonsa kanssa tänään syömään poronkäristystä ja perunamuusia. Laittoi poika uuden modeemin ja pöytäkoneenkin, auttaa kun osaa.

On kertonut, että olen maailman paras äiti, ai niin ja toi Hollywoodista opiskeluaikanaan Oskar patsaan,  jossa lukee HOLLYWOOD BEST MOTHER

Siitä oksentamaan alapeukuttamaan hopo hopi, sen te osaatte

Lisään vielä, pääministerihän tämän meidän solvaamisen poikineen aloitti, mitä isot edellä sitä pienet perässä. Itse en pidä pääminsteriämme esimerkkinä mihinkään. Sääli, että miljardilainojen maksu jää lapsilleni ja lastenlapsilleni.

Vierailija
24/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te ole mitään rakentaneet, vaan löhönneet helpossa yhteiskunnassa.

Ei kannattaisi vaivautua, ihminen joka ei arvosta juuriaan ja vanhempia ihmisiä on hukassa. Sen huomaa,  kun katselee ympärilleen ja kuuntelee uutisia maailmalta ja meiltä. Kuvottavaa solvata ihmisiä, jotka ovat sodasta selvinneiden vanhempiensa kasvattamina  ryhtyneet töihin. Tehneet töitä, ilman välivuosia. Kateus on kaamea tauti, harmittaako kun meillä on mukavat eläkkeet, voimme matkustella. Harmittaako, kun olemme tyytyväisiä elämään, kykenemme rakastamaan lapsiamme, voimme auttaa kaikintavoin lapsiamme ja lapsenlapsiamme. Lapseni muuten remontoi saunakylppärini, lattiasta kattoon, saunaankin tähtivälot. Tulee vaimonsa kanssa tänään syömään poronkäristystä ja perunamuusia. Laittoi poika uuden modeemin ja pöytäkoneenkin, auttaa kun osaa.

On kertonut, että olen maailman paras äiti, ai niin ja toi Hollywoodista opiskeluaikanaan Oskar patsaan,  jossa lukee HOLLYWOOD BEST MOTHER

Siitä oksentamaan alapeukuttamaan hopo hopi, sen te osaatte

HYVÄ, HYVÄ, ihana kirjoitus!

Maan iäkkäät ja vanhemmat ovat joutuneet kuulemaan tätä nykyajan kiittämättömyyttä ja ylimielisyyttä tarpeeksi pitkään!

Hyvä, että me hiljaiset avaamme äänemme ja vastaamme tähän ylimielisyyteen. Ei tarvitse mitä tahansa sietää loputtomiin. Myös vaikenemalla hiljaisesti hyväksytään tätä pinnallisuutta.

Sama kuin tämä facebook, ig-maailma, nopeasti vaan peukku alas tai ylös ja ihminen on siinä pikamääritelty, tykätty/ei-tykätty, naurettavaa! Noloa ja kauheata!

Vierailija
25/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit kiitollinen. Meillä boomerisovanhemmat (eli mun ja miehen vanhemmat) ei välitä tippakaan aikuisista lapsistaan ja näiden lapsista. Eivät halua tavata, eivät soittele, eivät kutsu, eivät pidä yhteyttä. Kun kuulemma elävät nyt itselleen. Golfaavat, reissaavat, käyvät karaokessa - mihin toki on oikeus mutta sitä tehdään 365pv vuodessa ja yhtäkään kertaa vuoden aikana ei viitsitä tavata lapsenlapsia, ei edes jouluna, ei koskaan lastenlasten synttärinä.

Maksaisin mitä vaan jos saisin sellaiset isovanhemmat jotka kutsuisi kylään ja haluaisi nähdä. Ratkoisin ilolla tietokoneongelmatkin.

Tuo välinpitämättömyys on boomereiden juttu. Ennen isovanhemmat aina osallistui ja auttoi lapsiaan, itsekkään boomerit on eka sukupolvi joka katkaisi sukupolvien auttamisen ketjun. Osa niitä toki auttaa edelleen, mutta erittäin iso osa vain kieltäytyy isovanhemmiudesta ja niitä ei kiinnosta.

Esim omat vanhemmat ei ole 15 vuoteen pitäneet mitään yhteyttä, ja ei ole mitään riitaa tms, ei vaan kiinnosta. Edes lasteni syntymä ei sitä kiinnostusta tuonut.

Eiköhän tuollaiset isovanhemmat ole hyvin pieni vähemmistö. 

Omassa tuttavapiirissäni ( ei myöskään työkavereissa ) ei ole yhtään isovanhempaa, joka ei pitäisi yhteyttä lastensa perheisiin. Joku mt-ongelma tai alkoholinkäyttö liittynee useimmin ko tapauksiin.

Vierailija
26/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo heitä varaamaan aika kirjastosta Enter tukihenkilölle. Palvelu on asiakkaalle ilmaista. Sinne viedään oma puhelin tai kannettava tai tabletti.

Kotikäyntejä he eivät enää tee, koska rikolliset alkoivat samaan puuhaan.

Iso tabletti erillisellä näppäimistöllä on turvallisempi kuin tietokone, etenkin pankki palveluihin.

Vierailija
27/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sun elämä onkin kauheata.

Nyt oikein tartutaan tähän trendikkääseen boomer-sanaan...

On muuten naurettava haukkumasana, sävynä ylimielisyys ja halveksunta!

Boomerit  ja kaikki edeltävät sukupolvet

ovat niitä tämän maan ja yhteiskunnan rakentajia, tukipilareita, kovalla työllään rakentaneet Suomen hienoksi paikaksi asua.

Tämä itsekäs minä-minä-sukupolvi ei osaa sitä arvostaa.

OK boomer

Ok simppeli

Vierailija
28/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ovat vain kukuerä. Heistä ei tule enää mitään muuta kuin matojen paskaa.

Vierailija
29/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit kiitollinen. Meillä boomerisovanhemmat (eli mun ja miehen vanhemmat) ei välitä tippakaan aikuisista lapsistaan ja näiden lapsista. Eivät halua tavata, eivät soittele, eivät kutsu, eivät pidä yhteyttä. Kun kuulemma elävät nyt itselleen. Golfaavat, reissaavat, käyvät karaokessa - mihin toki on oikeus mutta sitä tehdään 365pv vuodessa ja yhtäkään kertaa vuoden aikana ei viitsitä tavata lapsenlapsia, ei edes jouluna, ei koskaan lastenlasten synttärinä.

Maksaisin mitä vaan jos saisin sellaiset isovanhemmat jotka kutsuisi kylään ja haluaisi nähdä. Ratkoisin ilolla tietokoneongelmatkin.

Tuo välinpitämättömyys on boomereiden juttu. Ennen isovanhemmat aina osallistui ja auttoi lapsiaan, itsekkään boomerit on eka sukupolvi joka katkaisi sukupolvien auttamisen ketjun. Osa niitä toki auttaa edelleen, mutta erittäin iso osa vain kieltäytyy isovanhemmiudesta ja niitä ei kiinnosta.

Esim omat vanhemmat ei ole 15 vuoteen pitäneet mitään yhteyttä, ja ei ole mitään riitaa tms, ei vaan kiinnosta. Edes lasteni syntymä ei sitä kiinnostusta tuonut.

Vanhempasi eivät ole pitäneet yhteyttä? Ennen boomerisukupolvea oli tapana, että nimenomaan lapset lähdettyään kotoa pitivät yhteyttä vanhempiinsa ja kävivät katsomassa, ehkä auttelemassakin. Ehkä he olettavat että perinne jatkuu ja tuntevat itsensä hylätyiksi. Mikset itse et kyläile lastesi kanssa vanhemmillasi. Etenkään kun ei ole riitaa edes.

Vierailija
30/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset ovat vain kukuerä. Heistä ei tule enää mitään muuta kuin matojen paskaa.

Vai "kukuerä"! Mitähän p**kaa tämäkin kieli on?

Vierailija
31/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit nyt vaan on itsekkäitä, ahneita, röyhkeitä, typeriä ja erittäin usein kouluttamattomia ja sivistymättömiä.

Eikös ole hassua, mentiin töihin ja työn ohella opiskeltiin, toki työpaikka tuki koulutusta, ja palkka nousi.

Nyt, käydään amiksen kaikki mahdolliset linjat, kun mikään ei vaan nappaa ja allergiaa pukkaa jo parin päivän duunista. Siinapä sitten välivuosien jälkeen aletaan odottelemaan työttömyyseläkettä,  kuka nyt paskaduunia tekisi, kun ilmankin pärjää. Niihin johtotehtäviinkin pääsee, jos on älliä opiskella ja valmistua, opiskeluhan on ilmaista Suomessa. Paskat  isi ja äiti, ei ole este,  geenit ehkä.

Vierailija
32/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa, mistä se kouluttamattomuus johtuu?

Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

Vierailija
33/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai "kukuerä"! Mitähän p**kaa tämäkin kieli on?

Boomerit osaa usein kirjoittaa😅

Vierailija
34/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi eivät ole pitäneet yhteyttä? Ennen boomerisukupolvea oli tapana, että nimenomaan lapset lähdettyään kotoa pitivät yhteyttä vanhempiinsa ja kävivät katsomassa, ehkä auttelemassakin. Ehkä he olettavat että perinne jatkuu ja tuntevat itsensä hylätyiksi. Mikset itse et kyläile lastesi kanssa vanhemmillasi. Etenkään kun ei ole riitaa edes.

Samaa mieltä. Luulen, että nuoremmat nykyään automaattisesti ajattelevat, että vain vanhemmat pitävät yhteyttä. Voi olla, että ne vanhemmat arkailevat soitella ja häiritä kiireisiä työssäkäyviä ihmisiä. Minä ainakin tuumin aina pitkään, onko nyt hyvä aika soittaa, vai onko lapset nukkumassa, päiväunilla, onko ruokailuaika, onko vieraita jne. Joskus olen jopa kuulevani, että oli huono aika soittaa. Sitä me vanhemmat usein mietimme, että häiritsenkö?

Usein laitan sitten viestin, voinko soittaa, vai soittavatko lasten perheet meille, kun on aikaa.

Vierailija
35/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Luulen, että nuoremmat nykyään automaattisesti ajattelevat, että vain vanhemmat pitävät yhteyttä. Voi olla, että ne vanhemmat arkailevat soitella ja häiritä kiireisiä työssäkäyviä ihmisiä. Minä ainakin tuumin aina pitkään, onko nyt hyvä aika soittaa, vai onko lapset nukkumassa, päiväunilla, onko ruokailuaika, onko vieraita jne. Joskus olen jopa kuulevani, että oli huono aika soittaa. Sitä me vanhemmat usein mietimme, että häiritsenkö?

Usein laitan sitten viestin, voinko soittaa, vai soittavatko lasten perheet meille, kun on aikaa.

Minä en soittele, laitan viestiä joka ei häiritse ja siihen onneksi vastataan säällisen ajan kuluttua. Varon tuppaamasta, olemme suunnilleen selvillä toistemme elämästä, työ ym.ulkomaanmatkoista yritän pikkasen vaivihkaa urkkia, silleen nätisti. Olen sellainen huolestuja.

Vierailija
36/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daa, mistäpä oletat etten ole yrittänyt? Kas kun eivät vastaa jos soitan, eivät halua tull kylään jos kutsun, eivät ole tulleet edes ristiäisiin mikä on kyllä melkoisen loukkaavaa. Heitä ei KIIN-NOS-TA, miten on vaikea ymmärtää? Hitto mikä einstein.

Vierailija
37/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP nyt taas. Yhteydenpito on aina molempien vastuulla, ei koskaan vain lasten. Jos toista osapuolta ei kiinnosta niin sitten yhteydenpitoa ei ole. Mulla myös tällaiset vanhemmat jotka ei viitsi laiskuuttaan tavata tai soitella tai kyläillä. Mä joskus soitan niille, joskus vastaavat joskus ei. Silti jos vastaavatkib niin kyllä on kiinnostamatonta ja passiivista.

En jaksa olla se joka yksin kannattelee suhdetta. Se kun on MOLEMPIEN vastuulla eikä vaan lapsen.

Vierailija
38/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kerran kuussa syömään, tai sunnuntaisin syömään on vanha tapa hieman sivistyneemmissä perheissä. Aloittaja on tainnut pudota tästä sukupolvien ketjusta eikä ymmärrä asian arvoa.

Ei tarvitse vain kieltäytyä menemästä, mutta voi esittää oman toiveen tapaamisten luonteesta.

Vierailija
39/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en soittele, laitan viestiä joka ei häiritse ja siihen onneksi vastataan säällisen ajan kuluttua. Varon tuppaamasta, olemme suunnilleen selvillä toistemme elämästä, työ ym.ulkomaanmatkoista yritän pikkasen vaivihkaa urkkia, silleen nätisti. Olen sellainen huolestuja.

Minusta on kuitenkin mukavaa välillä  jutellakin,  tekstiviestien lisäksi. Siksi tuohon edelliseen vastasin, että jos yhteydenotot olisivat vain lasteni varassa, niin aika pitkään saisin varmaan odotella niitä kuulumisia, vaikka mitään riitoja ei ole meilläkään ollut. Yhteydenotot meillä lasten taholta liittyvät usein siihen, että on tarvetta lastenhoitajille. No menemme iloisina heitä sitten kyllä hoitamaan. En tiedä muuttuuko asia sitten, kun lastenhoitoapua ei enää tarvita? Jääkö yhteydenotot pelkästään minun varaan, näin pelkään.

Vierailija
40/128 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit maksaa vaikka 500.000€ kerrostaloyksiöstä tai 500€ hotellihuoneesta, jotta nuorilla ei olisi niihin varaa.