Mikä siinä kokovalkoisessa sisustuksessa on niin kamalaa?
Tuntuu, ettei mikään mörkö herätä ihmisten vihoja sisustusmaailmassa niinkuin kokovalkoinen sisustus. Mikä siinä on niin kamalaa? Varsinkin, jos kukaan ei ole sitä sinun kotiisi tunkemassa, jos sinä saat täyttää kotisi räsymatoilla ja sateenkaarenväreillä, miksei joku muu saisi nauttia valkoisuudesta? Miksi tunnet niin suurta tarvetta julistaa foorumeilla ja netissä, facebookissa asuntoilmoitusten alla, että "HYI, PERSOONATON, SAIRAALA!! #never", kun se ei ole sinun kotisi?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:18"]
Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni.
[/quote]
Sulla lepää. Minua ja monia muita värittömyys ahdistaa.
[/quote]
Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi:
http://undermilkwood.blog.com/files/2011/09/dachaint1.jpg
http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg
(Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...)
[/quote]
Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:42"]
Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni.
[/quote]
[/quote]
Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi:
http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg
(Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...)
[/quote]
Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut
[/quote]
Tästä näkee, miten erilaisia makuja on. Minä rakastan sadepäiviä ja vanhoja huonekaluja ;) (Pölyä en rakasta, mutta sen saa onneksi imuroitua pois.)
t: 89
Ahdistava ympäristö. Steriili, väritön, persoonaton, ahdistaa jollain tapaa olla sellaisessa tilassa. Tavallaan ympäristö, josta milään ei millään tapaa erotu. Väreillä on ihmisiin vaikutus ja kun niitä ei ole lainkaan, on tila tietyllä tapaa tyhjä. Ei anna mitään.
Valkoinen päävärinä on kyllä kaunis, kunhan ei ainoa.
Joskus tuntuu siltä, että tämä kokovalkoinen sisustustrendi on kuin jokin kultti.
Minulla on omanlaiseni maku (ei valkoinen), mutta pidän hyvin erityyppisiä huoneita kauniina, jos ne on kauniisti toteutettu - valkoisia, beigenharmaita, maalaisromanttisia, riemunkirjavia, mustavalkoisia, kromi/nahka-moderneja, rokokoohenkisiä, art decoa, 60-70-luvun retroilua, ihan mitä vaan.
Tuntemillani "valkouskovaisilla" taas on vähän niin, että mikään muu ei VOI olla kaunista ja tyylikästä kuin kokovalkoinen. Kaikki muu on sirkusmaista värien sekamelskaa, tunkkaisen näköistä, pimeää, kurjaa, vanhanaikaista, ihan kamalaa.
Miksi näin?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:55"]
Yritin sisustaa neutraaleilla väreillä, matto, istuintyynyt, pöytäliina, tabletit. No kuinka kävikään, kaikki riitelevät ja ottaa ikävästi silmään. Nyt päätin että kaikki vastedes valkoista ja sen eri sävyjä. On se vaan niin paljon helpompaa.
[/quote]
Valkoisella sisustaminen on oikeasti vaikeaa.
Täytyy olla hyvä värisilmä, että osaa valita toisiinsa sopivat valkoisen sävyt. Väärin valitut sävyt kyllä riitelee, ja näyttää halvalta. Todella monella, joka sisustaa valkoisella 'siksi kun se on helppoa' lopputulos on lähinnä kolkko. En nyt väitä että sinulla näin olisi. Voithan sinä vaan olla niin taitava valkoisellasisustaja, että koet sen helpoksi ja saat hyvän lopputuloksen aikaan liikoja miettimättä :)
Pidän hyvin toteutetusta valkoisesta sisustuksesta, mutta monet valkoiset sisustukset ovat todella ankeita.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:13"]
Minusta "kokovalkoinen" on ihana, etenkin kun Suomessa asunnot on pieniä.
[/quote]
Et ole tainnut asua ulkomailla tai pahemmin matkustella??? Suomen asunnot ovat keskimääräistä suurempia, no paitsi ehkei Helsingin keskustan vanhoissa taloissa joissa korkeutta enemmän kuin varsinaista pinta-alaa, mutta Briteissä, Hollannissa, Tanskassa, Ranskassa, Italiassa ja Kreikassa ne vasta pienet asunnot onkin!
[/quote]
[/quote]