Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko ärsyttää!

Vierailija
08.12.2014 |

Ollaan siis jo 27- ja 25-vuotiaat (minä nuorempi), ja silti meidän välille tulee aina riitaa!
Otetaan vaikka esimerkiksi viimepäivinä sattunut tapaus. Olimme anoppini luona (minä, mieheni, hänen siskonsa, siskon mies ja meidän kaikkien lapset, sekä anopin alaikäiset tyttäret) ja miehen sisko omine miehineen pussaili ja "muhinoi" siellä. Nätisti huomautin, että lapset tuskin haluavat katsoa tuollaista, ja heti se veti kauheat pimppiraget. Tyyliin: "Et sä edes kuulu meiän sukuun, ja ollaan nyt MUN ÄIDIN luona, saan tehdä täällä mitä haluun!". Käyttäytyy muutenkin kuin joku teini.
Sen n. 10v poika on myös ihan saakelin ärsyttävä ja huonosti kasvatettu. Rikkaiden vanhempiensa hemmottelema. Tämä mokoma 10-vuotias meni kerran sanomaan minun 6v tytölle, että mummi rakastaa häntä enemmän. Tyttäreni, jolla on todella läheiset suhteet mummiinsa (eli anoppiini), tuli todella surulliseksi tästä.
Tulipa muuten vielä mieleen, että minä olen itse luterilainen ja olen siihen uskoon lapsenikin kasvattanut. Lapseni uskovat siis enkeleihin jne. Miehen sisko miehineen kuuluu eri pakanauskontoon (tosin sisko ei ole mikään wnb-erilainen perussuominaikkonen, vaan hän - kuten miehenikin - on puoliksi ulkomaalainen), ja vaikka minä kunnioitan hänen uskoaan, hän ei minun. Sanoi siis lapsilleni, ettei mitään enkeleitä ole olemassa. Lapseni ovat aina oppineet "turvautumaan" enkeleihin, nyt he ihmettelivät kovasti tätinsä sanomaa.
En ymmärrä, miten ihana anoppini on voinut saada tuollaisen tyttären! Hänen kolme muuta lastaan (joista yksi on mieheni) ovat todella mukavia, mutta tämä yksi on kuin itse piru!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä omaan arvoonsa.

Vierailija
2/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pahaa on pussailla lasten nähden? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:10"]mitä pahaa on pussailla lasten nähden? :D
[/quote]

Ei mitään, AP sai vaan traumat.

Vierailija
4/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Anoppisi tytär saa totta tosiaan tehdä mitä haluaa vanhempiensa/lapsuudenkodissaan.

2. Pussailu lasten nähden on täysin ok. Eiköhän lapset tykkää että vanhemmat rakastavat toisiaan. Vai meneekö sinulla miehesi kanssa niin huonosti että et suo kellekään muullekaan rakkautta?

3. Toki miehen sisko töksäytteli vähän ikävästi sinulle ja lapsillesi, mutta niitä enkeleitä kun ei tosiaan ole olemassa, eli miehen sisko teki aivan oikein kun laittoi faktat pöytään.

4. Ikävää että lastenne serkku meni noin sanomaan lapsellesi, mutta sellaisia lapset ovat. Kilpailua sukulaisten/vanhempien huomiosta.

Vierailija
5/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:21"]1. Anoppisi tytär saa totta tosiaan tehdä mitä haluaa vanhempiensa/lapsuudenkodissaan.

2. Pussailu lasten nähden on täysin ok. Eiköhän lapset tykkää että vanhemmat rakastavat toisiaan. Vai meneekö sinulla miehesi kanssa niin huonosti että et suo kellekään muullekaan rakkautta?

3. Toki miehen sisko töksäytteli vähän ikävästi sinulle ja lapsillesi, mutta niitä enkeleitä kun ei tosiaan ole olemassa, eli miehen sisko teki aivan oikein kun laittoi faktat pöytään.

4. Ikävää että lastenne serkku meni noin sanomaan lapsellesi, mutta sellaisia lapset ovat. Kilpailua sukulaisten/vanhempien huomiosta.
[/quote]

näin !

Vierailija
6/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas hyvin voi omata sen verran käytöstapoja, että osaa sanoa nätisti asiat. Jos ap käytti asiallista ja kohteliasta sävyä, niin aikuinen ihminen vastaa kohteliaalla ja asiallisella sävyllä tyyliin meillä näytetään tunteet avoimesti mutta näin kylässä (vaikkakin lapsuudenkodissani mutta vieraiden ympäröimänä) voimme toki vähän hillitä itseämme.

En nimittäin itsekään katsele kauhean hyvällä seurueessa olevaa paria, joiden on kähmittävä toisiaan siinä illan aikana, vaikka kyseessä on esim. päivälliskutsut. En tarkoita mitään pikkupusua tai taputusta ohimennen vaan siinä sohvalla päällekkäin himokkaissa asennoissa (näin viimeksi tuttavapariskunta toisen tuttavapariskunnan yhteisillä 30-vuotisjuhlilla jossa siis läsnä isomummoja ja isovaarejakin). Tilannetaju ennen kaikkea! Mitään vikaa ei ole pusuissa ja silittelyissä, jos ne on tehty hyvällä maulla.

Mitä tulee toisen uskontoon, niin nimenomaanhan ei mennä täräyttämään, että minun uskoni on oikea. Sinä uskot, ettei enkeleitä ole olemassa, koska et ole niitä nähnyt. Näin minäkin uskon. Minun hyvin tervejärkinen ja jalat maassa tyyppiä oleva mummini taas oli nähnyt enkelin ja uskoi siihen. Et ole enemmän oikeassa uskossasi etkä voi mennä sanomaan, että näin muuten asiat ovat vain siksi, että itse niin uskot. Et osaa kunnioittaa toisten ihmisten mielipiteitä, uskomuksia ja tapoja. Olet vain röyhkeä ja ylimielinen, mikä ei ole kovin viehättävä piirre ihmisessä.

Miksi ihmeessä fiksut isovanhemmat ja fiksut tädit (ne muut) eivä tojenna tuota röyhkeää pentua, joka käyttäytyy ikävällä tavalla muita lapsia kohtaan?

Noin muuten kyllä sanoisin ap, että ehkä vähän turhaan provosoidut asioista. Kun miehesi sisko nuolee miestään, niin katso, häiritseekö se ketään muuta ja vie omat lapsesi kauemmaksi. Ei sinun tarvitse olla mikään aikuisen i hmisen tapakasvattaja. Kyllä se on niiden mukavien isovanhempien vika että lapsensa on tuollainen moukka.

Vierailija
7/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää pipoa. Ja voisit ihan heretä uskomaan tähän päivään, niitä enkeleitä EI ole.

Vierailija
8/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas lestan kuuloinen stoori.

Vierailija
9/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisessa katsannossa ei ole mitään enkeleitä leijailemassa täällä. Raamatun enkelit ovat tehtävänsä tehneet ja Jeesuksen jälkeen homma on poikki ja pinossa enkeleiden osalta.

Vierailija
10/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ŋo oŋpas kamalaa...

Vierailija
11/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:10"]mitä pahaa on pussailla lasten nähden? :D
[/quote]

Ei pusuissa ole vikaa, mutta itseäni ainakin ällötti olla vieressä kun faija naisystävänsä kanssa muhinoi sohvalla kielet toistensa kurkussa. Apn tapauksessa varmaan ollut vain kyse hellistä pusuista, jotka on ok.

Minunkin siskopuoleni sanoi kerran, että minun isäni pitää hänestä enemmän kuin minusta, kuulemma isäni oli hehkuttanut rakkauttaan häntä kohtaan ja samalla kertonut, ettei minua elämäänsä tarvitse. Tuntui kyllä pahalta, vaikka faktana tiedän tämän olleen vain vale. Kyllä se silti lapseen sattuu.

Ja ap, et voi pakottaa miehen siskoa puhumaan soopaa enkeleistä lapsillesi. Kyllä minäkin jo nuorena opin, että eri ihmiset uskovat eri asioihin eikä kenenkään uskonto ole "väärä".

Vierailija
12/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa teistä voi päänsä laittaa pantiksi, ettei enkeleitä ole. Ei toisen uskontoa tarvitse pilkata. Ja AP puhui muhinoimisesta ei pusuista. Ei sitä nuoleskelua jaksa aikuinenkaan katsella. Ja vaikka AP:llä ei olekaan oikeutta tapakasvattaa miehensä sisarta, ei sisarellakaan ole oikeutta puuttua siihen millaiseen ukontoon AP lapsensa kasvattaa.

Vierailija
13/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sisko muhinoi myös vanhempiemme kotona... istuvat sylikkäin ja puhuvat vain itsestään. Ikää 30. molemmin puolin, mutta teinien meininki... Ärsyttäviä, itsekeskeisiä huomion keskipisteitä!

Vierailija
14/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut tenavan teininä) Tiedäthän, että olet toivoton tapaus.

Vierailija
15/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menet sotkeutumaan mamu perheeseen. Olet aika onneton tapaus.

Vierailija
16/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuossa sakissa lapset ovat lisääntyneet, lopputulos on tämä!

Vierailija
17/17 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä "kateellisten riitoja".
Odota 10 vuotta niin osaat välttää riitoja,olemalla itse hiljaa.Vink vink.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme