Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä kokovalkoisessa sisustuksessa on niin kamalaa?

Vierailija
20.01.2015 |

Tuntuu, ettei mikään mörkö herätä ihmisten vihoja sisustusmaailmassa niinkuin kokovalkoinen sisustus. Mikä siinä on niin kamalaa? Varsinkin, jos kukaan ei ole sitä sinun kotiisi tunkemassa, jos sinä saat täyttää kotisi räsymatoilla ja sateenkaarenväreillä, miksei joku muu saisi nauttia valkoisuudesta? Miksi tunnet niin suurta tarvetta julistaa foorumeilla ja netissä, facebookissa asuntoilmoitusten alla, että "HYI, PERSOONATON, SAIRAALA!! #never", kun se ei ole sinun kotisi?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö täältä valkoisen ystäviä? Terv. ei-ap

Vierailija
62/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki inhokkireaktio tulee monen muunkin tyyppisestä sisustuksesta, ei pelkästään valkoisesta. Myös mäntypaneeli aiheuttaa ärsytystä samoin kusenruskeat/beiget?/ okra? /oranssit kaakelit sauna/ kylppäriosastolla. Kaiketi ikinä en löydä järkevää ratkaisua jonka voi fiksata remontilla. 

t. 32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotonani on juurikin tuota kiiltavalkoista, vitivalkoista laittasta kattoon. Minä, lapset ja mies onnellisia.

Vierailija
64/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:33"]

Jos et halua kenenkään mielipidettä niin älä sitten kysy sitä! Taidat olla niitä ihmisiä, joille maailman pitäisi olla juuri heitä varten pedattu, ja poikkipuolinen sana on aina vihaa tai kateutta...

Inhoan kokovalkoista ja heijastavia pintoja, koska ne tekevät minut huonovointiseksi. Erityisesti kirkkaana talvipäivänä valkea asunto jätti-ikkunoineen on minulle päänsärkypainajainen. Niissä ei ole kodin lämpöä ja turvaa, ei yksityisyyttä eikä historiaa - maalaaavatko valkoisen asunnon omistajat kaikki lahjat, perintöhuonekalut ja lasten askartelut valkoisiksi? Ovatko he heittäneet pois kaikki nuorena hankitut huonekalut vai maalanneet nekin? Huom! Minusta kokovalkoinen ei ole sellainen asunto, jossa on valkoinen seinä, vaan sellainen jossa kaikki kaapistot, huonekalutkin ja jopa lattia ovat aivan vaaleita.

[/quote]

Mutta miksi esimerkiksi sinua VAIVAA NÄIN PALJON jonkun muun kodin valkoisuus? Sinun kotisi ei oletettavasti ole vitivalkoinen - miksi kaikkien muiden kotejen pitäisi olla sinun makusi mukaan sisustettuja? Miksi ihmiset tuntevat niin suurta tarvetta parjata valkoista sisustusta?

On totta että aloituksessa ap nimeomaan kysyi, mikä valkoisessa sisustuksessa ärsyttää, mutta hän liittä kysymyksen lopun: mikä siinä ärsyttää niin paljon, että kaikki kokevat asiakseen sen jatkuvan haukkumisen?

[/quote]

En hauku, ellei joku ota asiaa puheeksi, niinkuin en muissakaan asioissa. Jos joku kysyy, onko kokovalkoinen sisustus mielestäni hieno niin vastaan ei, mielestäni se on kauhea. En tietenkään kenenkään kotona arvostele, jos kysytään niin sitten lipsautan valkoisen (heh) valheen. Kysyit mielipidettäni ja sait sen mutta se ei ilmeisesti kelpaa sinulle. Miksi sinua edes kiinnostaa minun mielipiteeni?

Yleisesti minua ärsyttää se, jos joku kuvittelee olevansa taitava sisustaja ja tyylikäs pelkästään sen perusteella, että on ostanut koko omaisuutensa yhdessä värissä. Muiden koteja katsotaan sitten nenänvartta pitkin ja kutsutaan "räsymattokodeiksi." Valkoinen on helppo ratkaisu niille, joilla ei ole mitään makua tai värisilmää. Siihen pystyy ihan kuka tahansa, joten ei sillä kannata lähteä kisailemaan paremmuudessa. Jos jostain oudosta syystä haluaa kotinsa yksiväriseksi - miettikää kokoturkoosia tai -pinkkiä asuntoa - niin siitä vain. Fakta on kuitenkin, että kokovalkoinen ei ole omaperäinen ja tyylikäs vaikka miten päin kääntäisi, eikä se myöskään kerro hyvästä sisustusmausta.

Vierailija
65/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:01"]

Minun kotonani on juurikin tuota kiiltavalkoista, vitivalkoista laittasta kattoon. Minä, lapset ja mies onnellisia.

[/quote]

Ultra white trash

Vierailija
66/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo ainakin sen ettei osaa sisustaa. Saa peiteltyä sen tuolla kokovalkoisella.

Vierailija
67/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tarvitsen värejä. Ei mitään räikeää, mutta vaikka pastellisävyjä. Turkoosi, lila, oi :) Valkoisia seiniä saa vuokraluukuissa katella tarpeeksi!

Vierailija
68/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:03"]

Jos et halua kenenkään mielipidettä niin älä sitten kysy sitä! Taidat olla niitä ihmisiä, joille maailman pitäisi olla juuri heitä varten pedattu, ja poikkipuolinen sana on aina vihaa tai kateutta...

Inhoan kokovalkoista ja heijastavia pintoja, koska ne tekevät minut huonovointiseksi. Erityisesti kirkkaana talvipäivänä valkea asunto jätti-ikkunoineen on minulle päänsärkypainajainen. Niissä ei ole kodin lämpöä ja turvaa, ei yksityisyyttä eikä historiaa - maalaaavatko valkoisen asunnon omistajat kaikki lahjat, perintöhuonekalut ja lasten askartelut valkoisiksi? Ovatko he heittäneet pois kaikki nuorena hankitut huonekalut vai maalanneet nekin? Huom! Minusta kokovalkoinen ei ole sellainen asunto, jossa on valkoinen seinä, vaan sellainen jossa kaikki kaapistot, huonekalutkin ja jopa lattia ovat aivan vaaleita.

[/quote]

Mutta miksi esimerkiksi sinua VAIVAA NÄIN PALJON jonkun muun kodin valkoisuus? Sinun kotisi ei oletettavasti ole vitivalkoinen - miksi kaikkien muiden kotejen pitäisi olla sinun makusi mukaan sisustettuja? Miksi ihmiset tuntevat niin suurta tarvetta parjata valkoista sisustusta?

On totta että aloituksessa ap nimeomaan kysyi, mikä valkoisessa sisustuksessa ärsyttää, mutta hän liittä kysymyksen lopun: mikä siinä ärsyttää niin paljon, että kaikki kokevat asiakseen sen jatkuvan haukkumisen?

[/quote]

En hauku, ellei joku ota asiaa puheeksi, niinkuin en muissakaan asioissa. Jos joku kysyy, onko kokovalkoinen sisustus mielestäni hieno niin vastaan ei, mielestäni se on kauhea. En tietenkään kenenkään kotona arvostele, jos kysytään niin sitten lipsautan valkoisen (heh) valheen. Kysyit mielipidettäni ja sait sen mutta se ei ilmeisesti kelpaa sinulle. Miksi sinua edes kiinnostaa minun mielipiteeni?

Yleisesti minua ärsyttää se, jos joku kuvittelee olevansa taitava sisustaja ja tyylikäs pelkästään sen perusteella, että on ostanut koko omaisuutensa yhdessä värissä. Muiden koteja katsotaan sitten nenänvartta pitkin ja kutsutaan "räsymattokodeiksi." Valkoinen on helppo ratkaisu niille, joilla ei ole mitään makua tai värisilmää. Siihen pystyy ihan kuka tahansa, joten ei sillä kannata lähteä kisailemaan paremmuudessa. Jos jostain oudosta syystä haluaa kotinsa yksiväriseksi - miettikää kokoturkoosia tai -pinkkiä asuntoa - niin siitä vain. Fakta on kuitenkin, että kokovalkoinen ei ole omaperäinen ja tyylikäs vaikka miten päin kääntäisi, eikä se myöskään kerro hyvästä sisustusmausta.

[/quote]

OT mutta mulla on räsymattokoti, jota kutsun räsymattokodiksi, koska mielestäni räsymatot ovat ihania. En kai niitä olisi muuten laittanut :) Eli siis ei se räsymattokoti ole välttämättä negatiivinen asia. Paitsi, että meillä on kyllä muuten tosi vaaleaa ja pelkistettyä mutta räsymatot, antiikkikaappi ja pärekorit löytyy :)

Vierailija
69/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

just näin, nyt opiskelen valkoisessa vuokra-asunnossa, jota ei saa maalata, kun saan töitä ja ostan asunnon, se on minun väriseni =)

Vierailija
70/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "kokovalkoinen" on ihana, etenkin kun Suomessa asunnot on pieniä. Valkoinen on puhdas, raikas, luo avaruutta jne. Pidän siis kokovalklisena asuntoa jossa toki voi olla valkoisen lisäksi myös kirkasta, peilipintoja ja vaikkapa kromia. Ihan KOKOvalkoista tuskin on kenelläkään :)  Myös erilaiset viherkasvit sopivat kokovalkliseen upeasti! Valkoista on nniin montaa sävyä, ettei näytä ankealta tai liian steriiililtä kun yhdistää mm mattaa. korkeakiiltoa ja eri valkoisen sävyjä.

Sitten jos kämppä alkaa olla joku 150neliötä ja esim makkari vaikkapa 20 neliötä niin valkoisuuteen pitäisi saada mukaan muutakin väriä, mutta näissä normi asunnoissa ihan ok ilmankin.

En myöskään tajua miksi kokovalkoinen on joidenkin mielestä mielikuvitukseton, asunnossa voi olla vaikka mitä ihania idiksiä vaikka olisikin vain valkoista. Myöskään "kodin lämpö" ei vaadi väriä vaan se lämpö voi tulla esim elävästä tulesta, valkoisesta paksusta matosta, tuikuista ikkunalla, upottavista istuimista jne jne. Ei lämpöä varten tarvita punaista, oranssia, keltaista tms.

Sitten on näitä jotka vertaa valkoista "mielenterveystoimistoon" :) Ne mitä itse olen nähnyt niin on kyllä enimmäkseen kellertäviä tai vihertäviä. 

Vierailija
71/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

OT mutta mulla on räsymattokoti, jota kutsun räsymattokodiksi, koska mielestäni räsymatot ovat ihania. En kai niitä olisi muuten laittanut :) Eli siis ei se räsymattokoti ole välttämättä negatiivinen asia. Paitsi, että meillä on kyllä muuten tosi vaaleaa ja pelkistettyä mutta räsymatot, antiikkikaappi ja pärekorit löytyy :)

[/quote]

En nyt tarkoittanut, että räsymatot olisivat automaattisesti rumia mutta kyllä tuossa aloituksessa ainakin paistaa sellainen asenne, että valkoinen koti = sisustusihme ja tyllikäs, ja muiden kodit on sitten rumia ylivärikkäitä räsymattokoteja.

Vierailija
72/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muuten vaivaa mutta hankaloittaa asuntoa ostaessa kun niin moni on käyttänyt rahaa remontoidakseen kodista sellaisen, josta en pidä. Silloin mun ei ole mitään järkeä ostaa sitä, koska ne rahat menevät hukkaan. Pitäisi löytää remppaamaton asunto ja niitä on vähemmän ja vähemmän ja valkoisia koteja enemmän ja enemmän. Trendin yleisyys siis vaivaa koska en satu itse pitämään siitä.

Vierailija
73/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En nyt tarkoittanut, että räsymatot olisivat automaattisesti rumia mutta kyllä tuossa aloituksessa ainakin paistaa sellainen asenne, että valkoinen koti = sisustusihme ja tyllikäs, ja muiden kodit on sitten rumia ylivärikkäitä räsymattokoteja.

[/quote]

AP täällä taas hei.

En tarkoittanut, että muut kodit olisivat rumia, tai tyylittömiä. En pidä räsymattoja rumina. En tarkoittanut räsymattoja ja sateenkaarenvärejä loukkauksena - sinä ihan omassa päässäsi teit siitä loukkauksen ja sen lisäksi niputit minut johonkin omituiseen "ylimieliset valkosisustajat" -ryhmään, joka pitää kaikkia muita huonompina.

Pointtini oli, että minäkään en lyttää muita tyylejä - valkoisen selkeänä vastakohtana mainitsin vain räsymatot ja värikirjot - miksi sinun pitää tuomita minut IHMISENÄKIN sisustusmakuni perusteella?

Vierailija
74/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 42. Lisäisin vielä, ettei sisustuksen HELPPOUS mielestäni ole mitenkään riippuvainen väristä. Asunnon sisustus voi olla todella ihana yksivärisenä, toisaalta se voi olla yksivärisenä myös ihan hirveä. Samoin sisustus voi olla ihana värikkäänä, tai olla olematta. Toki valkoinen näyttää monen silmään siistimmältä kuin vaikkapa se, että huoneessa on käytetty kaikki sateenkaaren värit mutta...jos ei osaa sisustaa niin ei osaa. Vaikka kämppä olisikin kokovalkoinen niin se voi olla ihan tyylittömästi sisustettu, eli olen ihan eri mieltä niiden kanssa jotka toteavat että "valkoinen on helppo ratkaisu".

Vierailija
75/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:27"]Ei kukaan enää sisusta kotiaan kokonaan valkoisella muuten kuin luullessaan sen olevan tyylikästä.

[/quote]

Mun äiti on sisustanut pääosin valkoisella jo yli 20 vuotta (meilläkin on paljon valkoista, muttei kokonaan). Onko se nyt av:n mukaan omaa makua vai säälittävää ajastaan jäljessä olemista? Mistä kukaan tietää miksi kukakin haluaa sen valkoisen sisustuksen, eli onko se valittu "aidosti" vai "sopulisti"?

Ja mitä kansainvälisyyteen tulee, niin brittiläinen sisustuslehti Living etc julkaisee joka vuosi "The white issue" spesiaalinumeron jossa painotetaan nimenomaan valkoista sisustusta. Eli ilmeisesti ainakin pari muutakin Suomen ulkopuolella siitä tykkää.

Vierailija
76/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
77/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:04"]

No on persoonaton ja steriili, kaiken lisäksi arka likaantumaan. Kalsea!

[/quote]

Toistan ap:n kysymyksen, millä tavalla se kutittaa sinun persettäsi jos joku niin haluaa sisustaa? Jos jollekulle se onkin se ihanan valoisa, puhdas, avara sisustus?

[/quote]

se on mielipide. 

Vierailija
78/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on useimpien mielestä kylmä, tylsä, persoonaton jne. Onhan se vähän outoa, että jotain perintö huonekalua ei voi ottaa kun se ei ole valkoinen, kaiken matkamuistoista lähtien pitäämolla valkoista. Onhan se vähän tylsää ja persoonatonta eikö?

Vierailija
79/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sisustaa neutraaleilla väreillä, matto, istuintyynyt, pöytäliina, tabletit. No kuinka kävikään, kaikki riitelevät ja ottaa ikävästi silmään. Nyt päätin että kaikki vastedes valkoista ja sen eri sävyjä. On se vaan niin paljon helpompaa.

Vierailija
80/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa "valkoista" sisustusta sinänsä, olen itsekin minimalismin ystävä. Mutta inhoan sitä toteutusta millä tavoin esim. useat rakennusliikkeet tekevät asunnosta / talosta valkoisen ja "modernin". Mitä yksinkertaisempi sisustus, sitä laadukkaampi materiaalien ja työnjäljen tulisi olla. Ällöttää kun yritetään kalliilla myydä näitä "valkoisia" asuntoja, joissa listat repsottaa ja keittiön kalustukset vinksottaa. Tietenkään en kenenkään kotia mene päin naamaa haukkumaan. Aina löytyy jotain mukavaa mitä voi kehua ja jättää muut kommentoimatta. Tosin miehen kanssa kaksistaan tulee joskus keskustelua aiheesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan