Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä kokovalkoisessa sisustuksessa on niin kamalaa?

Vierailija
20.01.2015 |

Tuntuu, ettei mikään mörkö herätä ihmisten vihoja sisustusmaailmassa niinkuin kokovalkoinen sisustus. Mikä siinä on niin kamalaa? Varsinkin, jos kukaan ei ole sitä sinun kotiisi tunkemassa, jos sinä saat täyttää kotisi räsymatoilla ja sateenkaarenväreillä, miksei joku muu saisi nauttia valkoisuudesta? Miksi tunnet niin suurta tarvetta julistaa foorumeilla ja netissä, facebookissa asuntoilmoitusten alla, että "HYI, PERSOONATON, SAIRAALA!! #never", kun se ei ole sinun kotisi?

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:01"]

Tuntuu, ettei mikään mörkö herätä ihmisten vihoja sisustusmaailmassa niinkuin kokovalkoinen sisustus. Mikä siinä on niin kamalaa? Varsinkin, jos kukaan ei ole sitä sinun kotiisi tunkemassa, jos sinä saat täyttää kotisi räsymatoilla ja sateenkaarenväreillä, miksei joku muu saisi nauttia valkoisuudesta? Miksi tunnet niin suurta tarvetta julistaa foorumeilla ja netissä, facebookissa asuntoilmoitusten alla, että "HYI, PERSOONATON, SAIRAALA!! #never", kun se ei ole sinun kotisi?

[/quote]

Ainahan sisustuksessa on jokin ilmiö, jota aletaan vihata. Kokovalkoisuus oli kovassa muodissa pari vuotta sitten. Nykyään se on passe. Myös tähtikuosi oli muotia vielä 5 vuotta sitten. Siitäkin tuli passe. Todennäköisesti myös värikkäistä kodeista tulee jossain vaiheessa passe.

Kannattaa sisustaa oman mielensä mukaan eikä seurata trendejä. Ihmetyttää myös, kuka haluaa esitellä omaa kotiaan julkisesti ja asettaa sen alttiiksi arvostelulle. Itse en koskaan haluaisi tehdä niin, koska mielestäni kotini on todella kaunis vaikka tiedän, ettei monikaan ole samaa mieltä johtuen tyylillisistä seikoista.

[/quote]

Mikä sitten on mielestäsi tämänhetkinen trendisisustus, joka tulee parin vuoden päästä olemaan passe?
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit, mutta veikkaan että seuraava inhokki on nämä "likaisen" ruskeat ja harmaat kiiltäväpintaiset keittiöt. Kartanotyylin valkoiset sisustukset mietelause/Kitchen teksteineen lienevät inhokki jo nyt. (Ainakin oma inhokkini)

Vierailija
2/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:01"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:01"] Tuntuu, ettei mikään mörkö herätä ihmisten vihoja sisustusmaailmassa niinkuin kokovalkoinen sisustus. Mikä siinä on niin kamalaa? Varsinkin, jos kukaan ei ole sitä sinun kotiisi tunkemassa, jos sinä saat täyttää kotisi räsymatoilla ja sateenkaarenväreillä, miksei joku muu saisi nauttia valkoisuudesta? Miksi tunnet niin suurta tarvetta julistaa foorumeilla ja netissä, facebookissa asuntoilmoitusten alla, että "HYI, PERSOONATON, SAIRAALA!! #never", kun se ei ole sinun kotisi?   [/quote] Ainahan sisustuksessa on jokin ilmiö, jota aletaan vihata. Kokovalkoisuus oli kovassa muodissa pari vuotta sitten. Nykyään se on passe. Myös tähtikuosi oli muotia vielä 5 vuotta sitten. Siitäkin tuli passe. Todennäköisesti myös värikkäistä kodeista tulee jossain vaiheessa passe. Kannattaa sisustaa oman mielensä mukaan eikä seurata trendejä. Ihmetyttää myös, kuka haluaa esitellä omaa kotiaan julkisesti ja asettaa sen alttiiksi arvostelulle. Itse en koskaan haluaisi tehdä niin, koska mielestäni kotini on todella kaunis vaikka tiedän, ettei monikaan ole samaa mieltä johtuen tyylillisistä seikoista. [/quote] Mikä sitten on mielestäsi tämänhetkinen trendisisustus, joka tulee parin vuoden päästä olemaan passe? [/quote] En ole tuo jolle vastasit, mutta veikkaan että seuraava inhokki on nämä "likaisen" ruskeat ja harmaat kiiltäväpintaiset keittiöt. Kartanotyylin valkoiset sisustukset mietelause/Kitchen teksteineen lienevät inhokki jo nyt. (Ainakin oma inhokkini)

[/quote]

Joo, toivon että tämä vaalea maalaisromanttinen, röyhelötyyli lällyine teksteineen häviää kuvioista mahd. nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa instagramista etuovisisustus-käyttäjä.

Luulisi että kuvat on kaikki samasta kodista sohvia, mattoja, kynttelikköjä ja sohvapöytiä myöten.

Kokovalkoisella sisustavilta puuttuu kyllä yleensä persoonallisuus sisustuksessa. Kaikki toistensa kopioita.

Vierailija
4/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:01"]

[/quote]

Ainahan sisustuksessa on jokin ilmiö, jota aletaan vihata. Kokovalkoisuus oli kovassa muodissa pari vuotta sitten. Nykyään se on passe. Myös tähtikuosi oli muotia vielä 5 vuotta sitten. Siitäkin tuli passe. Todennäköisesti myös värikkäistä kodeista tulee jossain vaiheessa passe.

Kannattaa sisustaa oman mielensä mukaan eikä seurata trendejä. Ihmetyttää myös, kuka haluaa esitellä omaa kotiaan julkisesti ja asettaa sen alttiiksi arvostelulle. Itse en koskaan haluaisi tehdä niin, koska mielestäni kotini on todella kaunis vaikka tiedän, ettei monikaan ole samaa mieltä johtuen tyylillisistä seikoista.

[/quote]

Mikä sitten on mielestäsi tämänhetkinen trendisisustus, joka tulee parin vuoden päästä olemaan passe?

[/quote]

Kyllä ne vain edelleen ovat vaaleat ja ultramodernit skandikodit. Sellainen sisustus, jonka voi kuvitella tämännäköiseen taloon. Muoti tulee poistumaan viimeistään 7 vuodessa.

http://www.suomela.fi/wp-content/uploads/Global/Finland/Lehdet/2014/1-14/Muuttovalmis%20talot/Dekotalo-133A.jpg

Vierailija
5/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:21"]

Katsokaapa instagramista etuovisisustus-käyttäjä. Luulisi että kuvat on kaikki samasta kodista sohvia, mattoja, kynttelikköjä ja sohvapöytiä myöten. Kokovalkoisella sisustavilta puuttuu kyllä yleensä persoonallisuus sisustuksessa. Kaikki toistensa kopioita.

[/quote]

Jos yhden instagram-käyttäjän kuvista puuttuu vaihtelevuus = kaikilta kokovalkoisella sisustavilta puuttuu persoonallisuus?

Vierailija
6/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen on kuin sisustuksien islam: sitä voi vapaasti mollata ja syyttää, ja sen harjoittajat tuomita.

Vierailija
7/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä varsinaisesti inhoa valkoista sisustusta, mutta ihmettelen vain, kuka haluaa niin suuritöisen kodin, jossa kaikki lika näkyy varmasti. Voi se varmaan olla persoonallinenkin, riippuu materiaaleista, muodoista, valkoisen sävyistä jne. Itse pidän kuitenkin väreistä, korkeintaan yhden makuuhuoneen voisin ottaa valkoisena ja senkin varmaan vasta sitten, jos voittaisin rahat 24/7 päivystävään siivoojaan.

Vierailija
8/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihmiset haluavat kertoa sinulle että olet mauton. Mutta kuten hyviin tapoihin kuuluu, sitä ei sanota suoraan.

Vierailija
9/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:04"]

No on persoonaton ja steriili, kaiken lisäksi arka likaantumaan. Kalsea!

[/quote]

Toistan ap:n kysymyksen, millä tavalla se kutittaa sinun persettäsi jos joku niin haluaa sisustaa? Jos jollekulle se onkin se ihanan valoisa, puhdas, avara sisustus?
[/quote] Miksi ei saisi sanoa mielipidettään? Olet ilmeisesti aika loukkaantunut. :D haha
Kaikilla ei ole sama maku kuin sinulla. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, minun on että valkoinen koti on ankea, epäkodikas ja tylsä.

Vierailija
10/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en arvosta valkoista sisustusta , koska se on sellainen persoonaton oikotie tyylikkyyteen. Ei ärsytä silmiäni, mutta ei myöskään ihastuta eikä inspiroi. Kuka tahansa osaa sisustaa valkoisella siedettävän näköisen kämpän.

Vierailija
11/128 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni.

Vierailija
12/128 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:29"]

Minä, valkoisessa kodissa asuva ihminen, puollustan nyt parjattua valkoista:

Meillä on kaunista, monenlaista valkoista. Yli satavuotta vanhat, valkoiseksi lakatut puulattiat, kontrastina moderni valkoinen keittiö, luonnonvalkoiseksi maalattu keittiönseinä, hyvin vaaleaan harmaaseen vivahtava sohva, vitivalkoinen lampaantalja.

Iltaisin sytytän paikan täyteen kynttilöitä ja luukutan jazzia, tanssahtelen ympäri asuntoa silkkisessä aamutakissa. Jos tämä ei ole kotoista, en tiedä mikä on.

[/quote]

Oksensin juuri suuhuni.

Vierailija
13/128 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa, ensin valitetaan että valkoinen on out ja vanhanaikaista, sitten että sitä on ihan liikaa sisustuslehdissä.

t. värikkäässä kodissa asuva

Vierailija
14/128 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kommentoin esim. sisustuslehtien tyrkyttämiä koteja jotka antavat ymmärtää, etää valkoinen koti on joku tyylitajun huippu. Joskus on nähnyt hauskoja juttuja joissa hehkutetaan talon emännän värisilmää ja kämppä on lattiasta kattoon valkoinen. Mikä värisilmä, mielikuvituksetonta kopiointia ihmisiltä, joilla ei ole omaa makua. Ei tuollaisia valkoisia hirvityksiä näkynyt ennen kuin lehdet aivopesivät ihmiset pitämään niitä hienompien ihmisten kämppinä

Vierailija
15/128 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa nyt ihan samalta kuin Lidlfanit vs Prismassakävijät. Lidliläiset sisustaa väreillä ja Prismalaiset valkoisella.

Vierailija
16/128 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:22"]

Jännä että nämä valkoiset sisustukset ovat niin in Suomessa.

Esim. USAssa ei koskaan harrasteta valkoista sisustusta koska se kertoo huonekalujen ja materiaalien halpuudesta (valkoinen lastulevy, valkoinen maalipinta jne) ja jääkaappeja, liesiä jne ei haluta valkoisina myös tuon takia ja valkoinen maali seinissä on kuin pohjamaali johon ei ole ollut varaa ostaa kunnon värimaalia tai tapettia.

Siellä kaikki pitää olla kunnon puuta joista näkee että ovat aitoa puuta, jäkaapit ja muut oltava terästä.

[/quote]

Entä jos ei yhtään tykkää puupinnasta? Kuten minä en. Mikään ei ole niin ällöä, kuin puu, puu ja puu. Usein ne on myös jotain 4mm viilua ja porukka on innoissaan, kun on AITOA puuta. Eivätkä edes osaa katsoa. Joskus tuo "aito" puu on jopa sellaista printattua laminaatin kaltaista puun näköistä ja taas on niin puufanit onnessaan. 

Ap, kokovalkoinen on niin epäkäytännöllinen ja tulee mieleen sellaisesta ihmisestä sopuli. Mennään blogien ja sisustuslehtien mukaan ja luullaan sen herättävän ihastusta. Odotan innolla sitä aikaa, kun täälläkin pajulassa vihdoin tajutaan, ettei se enää ole muotia. Värit palaa, jee!

Vierailija
17/128 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:27"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:15"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:10"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:59"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:18"] Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni. [/quote] Sulla lepää. Minua ja monia muita värittömyys ahdistaa. [/quote] Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi: http://undermilkwood.blog.com/files/2011/09/dachaint1.jpg http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg (Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...) [/quote]   Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut [/quote] Ja tämä on sitten sitä suvaitsevaisten valkosisustajien rakentavaa kritiikkiä :D Kaikki muu on ankeaa ja likaisen (jopa haisevan!) näköistä paitsi Valkoinen(tm)... [/quote]   No sellainen mielikuva noista kuvista tuli, minkäs minä sille mahdan jos etenkin jälkimmäinen kuva oli jotenkin tunkkainen tunnelmaltaan. Kyse on mielikuvasta, ei siitä kannata sentään hernettä nenään vetää... [/quote] En minä hernettä nenääni vetänyt, miksi ihmeessä? Eihän tuo minun kotini edes ole. Ihmettelen vain, onko tosiaan valkoisen sisustustrendin aivopesu mennyt noin läpi, että tummat puun sävyt ja (gasp!) murretunväriset tekstiilit tekevät automaattisesti mielikuvan tunkkaisesta ja pölyisestä huoneesta. Eihän tuossa jälkimmäisessä edes ole mitään oikeasti vanhoja huonekaluja, vaan se on selkeästi uutuuttaan hohtava amerikkalaisversio englantilaisesta kartanotyylistä. Yhdelläkään AV-mammalla ei sitä paitsi olisi tuohon kotiin edes varaa, itseni mukaanlukien... [/quote] No mun silmään se ei hohda uutuuttaan vaan näyttää kulahtaneelta. [/quote] Katso vähän tarkemmin. Tuo kuva on jonkin sisustussuunnittelijan kansiosta; noilla sohvilla ei ole koskaan edes istuttu... [/quote] Onko se nyt hankala ymmärtää että mulle tuossa kuvassa oleva värimaailma tuo mieleen sellaosen tunkkaisen kämpän. Ihan sama onko ne kuinka uusia huonekaluja tai ei nuin sellainen fiilis niistä tulee.

[/quote]

Samoin, hyi. Semmoinen olo, että ilma seisoo. Ihmiset tuolla on vanhoja ja raihnaisia.

Mielikuville ei voi mitään. Jokaisella herää ajatuksia kun näkee kuvan. Jotkut tykkää, toiset ei. Valkoisen ja tunkkaisen välissä on paljon muutakin.

Vierailija
18/128 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:18"]

Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni.

[/quote]

Sulla lepää. Minua ja monia muita värittömyys ahdistaa.

[/quote]

Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi:

http://undermilkwood.blog.com/files/2011/09/dachaint1.jpg

http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg

(Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...)

[/quote]

Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut

[/quote]

Mulle taas ensimmäisestä hobittiluola ja jälkimmäisestä metsästysmaja. Täytettyjä eläimiä pitäis vielä saada reippaasti lisää seinille.  Seinät ja katto ovat tosi levottomia ja beige on mielestäni tunkkaisinta ikinä.

Vierailija
19/128 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen sisustaja luultavasti oksentaisi, pyörtyisi ja laskisi alleen jos näkisi minun väriloistoni :)

Mitä väliä sillä on miten toiset ihmiset kotinsa sisustavat? Pääasia että viihtyy. Makuasioista kiisteleminen on vaan ajanhaaskausta

Vierailija
20/128 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:16"]

Asuntoja myydessä ja ostaessa valkoinen ja puunvärinen ovat turvallisia valintoja, eli ke yleensä käyvät lähes kaikille. Sitten jännät ruskeat, pinkit, punaiset sun muut kodikkaat ja persoonalliset värit karkottavat ostajia. Valitettavasti yleensä se menee näin. Eli, jos haluat myydä asuntosi käytä yleisesti tykättyjä ja helppoja värejä.

[/quote]

Monelle voi olla helppo, mutta itse ohitan kaikki asunnon ilmoitukset, jotka on remontoituja ja valkoisia. Valkoisen remontoidun asunnon ostoa en harkitse, koska joutuisin vaihtamaan tapetteja, maalaamaan seiniä, vaihtamaan lattian, keittökaapit tai ovat kaappeihin. Turhaan joutuisin laittamaan rahaa ja itse en voi asua valkoisessa, jota vihaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi