Mikä siinä kokovalkoisessa sisustuksessa on niin kamalaa?
Tuntuu, ettei mikään mörkö herätä ihmisten vihoja sisustusmaailmassa niinkuin kokovalkoinen sisustus. Mikä siinä on niin kamalaa? Varsinkin, jos kukaan ei ole sitä sinun kotiisi tunkemassa, jos sinä saat täyttää kotisi räsymatoilla ja sateenkaarenväreillä, miksei joku muu saisi nauttia valkoisuudesta? Miksi tunnet niin suurta tarvetta julistaa foorumeilla ja netissä, facebookissa asuntoilmoitusten alla, että "HYI, PERSOONATON, SAIRAALA!! #never", kun se ei ole sinun kotisi?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:01"]
Tuntuu, ettei mikään mörkö herätä ihmisten vihoja sisustusmaailmassa niinkuin kokovalkoinen sisustus. Mikä siinä on niin kamalaa? Varsinkin, jos kukaan ei ole sitä sinun kotiisi tunkemassa, jos sinä saat täyttää kotisi räsymatoilla ja sateenkaarenväreillä, miksei joku muu saisi nauttia valkoisuudesta? Miksi tunnet niin suurta tarvetta julistaa foorumeilla ja netissä, facebookissa asuntoilmoitusten alla, että "HYI, PERSOONATON, SAIRAALA!! #never", kun se ei ole sinun kotisi?
[/quote]
Ainahan sisustuksessa on jokin ilmiö, jota aletaan vihata. Kokovalkoisuus oli kovassa muodissa pari vuotta sitten. Nykyään se on passe. Myös tähtikuosi oli muotia vielä 5 vuotta sitten. Siitäkin tuli passe. Todennäköisesti myös värikkäistä kodeista tulee jossain vaiheessa passe.
Kannattaa sisustaa oman mielensä mukaan eikä seurata trendejä. Ihmetyttää myös, kuka haluaa esitellä omaa kotiaan julkisesti ja asettaa sen alttiiksi arvostelulle. Itse en koskaan haluaisi tehdä niin, koska mielestäni kotini on todella kaunis vaikka tiedän, ettei monikaan ole samaa mieltä johtuen tyylillisistä seikoista.
[/quote]
Mikä sitten on mielestäsi tämänhetkinen trendisisustus, joka tulee parin vuoden päästä olemaan passe?
Mielenrauhani ei kestäisi muunvärisessä sisustuksessa kuin valkeassa. Räikeät tai dominoivat värit estävät selkeän ajattelun ja saavat avarankin tilan näyttämään tunkkaiselta
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:18"]
Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni.
[/quote]
Sulla lepää. Minua ja monia muita värittömyys ahdistaa.
[/quote]
Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi:
http://undermilkwood.blog.com/files/2011/09/dachaint1.jpg
http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg
(Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...)
[/quote]
Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut
[/quote]
Ja tämä on sitten sitä suvaitsevaisten valkosisustajien rakentavaa kritiikkiä :D Kaikki muu on ankeaa ja likaisen (jopa haisevan!) näköistä paitsi Valkoinen(tm)...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:10"]
Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni.
[/quote]
[/quote]
Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi:
http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg
(Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...)
[/quote]
Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut
[/quote]
Ja tämä on sitten sitä suvaitsevaisten valkosisustajien rakentavaa kritiikkiä :D Kaikki muu on ankeaa ja likaisen (jopa haisevan!) näköistä paitsi Valkoinen(tm)...
[/quote]
No sellainen mielikuva noista kuvista tuli, minkäs minä sille mahdan jos etenkin jälkimmäinen kuva oli jotenkin tunkkainen tunnelmaltaan. Kyse on mielikuvasta, ei siitä kannata sentään hernettä nenään vetää...
[/quote]
Ihminen on syntynyt luontoon joten harmoninen on se mikä on naturaalia. Esimerkiksi valkoinen lattia ei ole luonnollinen, mutta katto taas useammin on. Luonnossa on myös sekamelskaa eikä asiat ole järjestyksessä, siksi minimalistinen ei ole luonnollista.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sellainen mielikuva noista kuvista tuli, minkäs minä sille mahdan jos etenkin jälkimmäinen kuva oli jotenkin tunkkainen tunnelmaltaan. Kyse on mielikuvasta, ei siitä kannata sentään hernettä nenään vetää...
[/quote]
En minä hernettä nenääni vetänyt, miksi ihmeessä? Eihän tuo minun kotini edes ole. Ihmettelen vain, onko tosiaan valkoisen sisustustrendin aivopesu mennyt noin läpi, että tummat puun sävyt ja (gasp!) murretunväriset tekstiilit tekevät automaattisesti mielikuvan tunkkaisesta ja pölyisestä huoneesta. Eihän tuossa jälkimmäisessä edes ole mitään oikeasti vanhoja huonekaluja, vaan se on selkeästi uutuuttaan hohtava amerikkalaisversio englantilaisesta kartanotyylistä. Yhdelläkään AV-mammalla ei sitä paitsi olisi tuohon kotiin edes varaa, itseni mukaanlukien...
Eihän siinä ole mitään vikaa, jos kaikki perheenjäsenet tykkäävät. Valkoinen on helppo ja persoonaton, eikä vaadi pienintäkään värisilmää, toisin jos käytetään värejä. Helppo nakki.
Kaupunkiasunnoissa se vielä menettelee, jossa on harmaata ja vähän valoa, eikä luontoa lähellä, mutta siellä missä on paljon luonnon valoa ja ikkunoista avautuu luonto ja puutarhat väriloistossaan, niin täysin valkea koti näyttää luonnottomalla ja kuolleelta ja syö paljon energiaa asukkailta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En minä hernettä nenääni vetänyt, miksi ihmeessä? Eihän tuo minun kotini edes ole. Ihmettelen vain, onko tosiaan valkoisen sisustustrendin aivopesu mennyt noin läpi, että tummat puun sävyt ja (gasp!) murretunväriset tekstiilit tekevät automaattisesti mielikuvan tunkkaisesta ja pölyisestä huoneesta. Eihän tuossa jälkimmäisessä edes ole mitään oikeasti vanhoja huonekaluja, vaan se on selkeästi uutuuttaan hohtava amerikkalaisversio englantilaisesta kartanotyylistä. Yhdelläkään AV-mammalla ei sitä paitsi olisi tuohon kotiin edes varaa, itseni mukaanlukien...
[/quote]
No mun silmään se ei hohda uutuuttaan vaan näyttää kulahtaneelta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:15"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:10"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:59"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:18"] Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni. [/quote] Sulla lepää. Minua ja monia muita värittömyys ahdistaa. [/quote] Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi: http://undermilkwood.blog.com/files/2011/09/dachaint1.jpg http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg (Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...) [/quote] Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut [/quote] Ja tämä on sitten sitä suvaitsevaisten valkosisustajien rakentavaa kritiikkiä :D Kaikki muu on ankeaa ja likaisen (jopa haisevan!) näköistä paitsi Valkoinen(tm)... [/quote] No sellainen mielikuva noista kuvista tuli, minkäs minä sille mahdan jos etenkin jälkimmäinen kuva oli jotenkin tunkkainen tunnelmaltaan. Kyse on mielikuvasta, ei siitä kannata sentään hernettä nenään vetää... [/quote] En minä hernettä nenääni vetänyt, miksi ihmeessä? Eihän tuo minun kotini edes ole. Ihmettelen vain, onko tosiaan valkoisen sisustustrendin aivopesu mennyt noin läpi, että tummat puun sävyt ja (gasp!) murretunväriset tekstiilit tekevät automaattisesti mielikuvan tunkkaisesta ja pölyisestä huoneesta. Eihän tuossa jälkimmäisessä edes ole mitään oikeasti vanhoja huonekaluja, vaan se on selkeästi uutuuttaan hohtava amerikkalaisversio englantilaisesta kartanotyylistä. Yhdelläkään AV-mammalla ei sitä paitsi olisi tuohon kotiin edes varaa, itseni mukaanlukien... [/quote] No mun silmään se ei hohda uutuuttaan vaan näyttää kulahtaneelta.
[/quote]
Katso vähän tarkemmin. Tuo kuva on jonkin sisustussuunnittelijan kansiosta; noilla sohvilla ei ole koskaan edes istuttu...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:15"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:10"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:59"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:18"] Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni. [/quote] Sulla lepää. Minua ja monia muita värittömyys ahdistaa. [/quote] Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi: http://undermilkwood.blog.com/files/2011/09/dachaint1.jpg http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg (Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...) [/quote] Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut [/quote] Ja tämä on sitten sitä suvaitsevaisten valkosisustajien rakentavaa kritiikkiä :D Kaikki muu on ankeaa ja likaisen (jopa haisevan!) näköistä paitsi Valkoinen(tm)... [/quote] No sellainen mielikuva noista kuvista tuli, minkäs minä sille mahdan jos etenkin jälkimmäinen kuva oli jotenkin tunkkainen tunnelmaltaan. Kyse on mielikuvasta, ei siitä kannata sentään hernettä nenään vetää... [/quote] En minä hernettä nenääni vetänyt, miksi ihmeessä? Eihän tuo minun kotini edes ole. Ihmettelen vain, onko tosiaan valkoisen sisustustrendin aivopesu mennyt noin läpi, että tummat puun sävyt ja (gasp!) murretunväriset tekstiilit tekevät automaattisesti mielikuvan tunkkaisesta ja pölyisestä huoneesta. Eihän tuossa jälkimmäisessä edes ole mitään oikeasti vanhoja huonekaluja, vaan se on selkeästi uutuuttaan hohtava amerikkalaisversio englantilaisesta kartanotyylistä. Yhdelläkään AV-mammalla ei sitä paitsi olisi tuohon kotiin edes varaa, itseni mukaanlukien... [/quote] No mun silmään se ei hohda uutuuttaan vaan näyttää kulahtaneelta.
[/quote]
Katso vähän tarkemmin. Tuo kuva on jonkin sisustussuunnittelijan kansiosta; noilla sohvilla ei ole koskaan edes istuttu...
[/quote]
Onko se nyt hankala ymmärtää että mulle tuossa kuvassa oleva värimaailma tuo mieleen sellaosen tunkkaisen kämpän. Ihan sama onko ne kuinka uusia huonekaluja tai ei nuin sellainen fiilis niistä tulee.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:27"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:15"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:10"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:59"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:18"] Trendeista viis, mutta valkoinen ja vaalein sävyin sisustettu koti on harmooninen. Vaaleassa, yhtenäisillä sävyillä ja muodoilla sisustetussa kodissa silmä lepää ja mieli on tyyni. [/quote] Sulla lepää. Minua ja monia muita värittömyys ahdistaa. [/quote] Jep, sama täällä. Minulla itse asiassa on mieli tyyni ja silmä lepää hyvin tummansävyisissä sisustuksissa. Ne ovat ainoita, jotka tuntuvat minusta oikeasti kodikkailta. Esimerkiksi: http://undermilkwood.blog.com/files/2011/09/dachaint1.jpg http://hookedonhouses.net/wp-content/uploads/2012/04/Toad-Hall-great-room-AD.jpg (Nämä siis esimerkkejä ihan vain siitä värimaailmasta; en nyt välttämättä juuri noita huonekaluja itselleni valitsisi. Tai, no, kelpaisihan nuo minulle. Paitsi jälkimmäisen verhot...) [/quote] Mulla tulee ekasta kuvasta mieleen joku ankea sadepäivä ja tokasta taas se että siellä on paljon pölyä ja haisee vanhat huonekalut [/quote] Ja tämä on sitten sitä suvaitsevaisten valkosisustajien rakentavaa kritiikkiä :D Kaikki muu on ankeaa ja likaisen (jopa haisevan!) näköistä paitsi Valkoinen(tm)... [/quote] No sellainen mielikuva noista kuvista tuli, minkäs minä sille mahdan jos etenkin jälkimmäinen kuva oli jotenkin tunkkainen tunnelmaltaan. Kyse on mielikuvasta, ei siitä kannata sentään hernettä nenään vetää... [/quote] En minä hernettä nenääni vetänyt, miksi ihmeessä? Eihän tuo minun kotini edes ole. Ihmettelen vain, onko tosiaan valkoisen sisustustrendin aivopesu mennyt noin läpi, että tummat puun sävyt ja (gasp!) murretunväriset tekstiilit tekevät automaattisesti mielikuvan tunkkaisesta ja pölyisestä huoneesta. Eihän tuossa jälkimmäisessä edes ole mitään oikeasti vanhoja huonekaluja, vaan se on selkeästi uutuuttaan hohtava amerikkalaisversio englantilaisesta kartanotyylistä. Yhdelläkään AV-mammalla ei sitä paitsi olisi tuohon kotiin edes varaa, itseni mukaanlukien... [/quote] No mun silmään se ei hohda uutuuttaan vaan näyttää kulahtaneelta. [/quote] Katso vähän tarkemmin. Tuo kuva on jonkin sisustussuunnittelijan kansiosta; noilla sohvilla ei ole koskaan edes istuttu... [/quote] Onko se nyt hankala ymmärtää että mulle tuossa kuvassa oleva värimaailma tuo mieleen sellaosen tunkkaisen kämpän. Ihan sama onko ne kuinka uusia huonekaluja tai ei nuin sellainen fiilis niistä tulee.
[/quote]
Ok. Ja minulle tulee kokovalkoisesta, varsinkin kylmänvalkoisesta, kirjaimellisesti vilun tunne. Onneksi meistä jokaiselle löytyy jotain :)
Huvittaa ajatus jostain ihmisestä kiertelemässä vaikkapa jotain linnaa tai kartanoa nokkaa nyrpistellen ja julistaen, että kyllä tämäkin olisi paljon hienompi ja valoisampi jos nämä seinät ja huonekalut maalaisi valkoiseksi :D
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:00"]
Kiinnostaisi edelleen tietää, MIKÄ se on, mikä tekee esimerkiksi tällaisista värimaailmoista niin likaisen, tunkkaisen, synkän, epäkodikkaan ja ruman joidenkin mielestä?
[/quote]
Jos pitäisi nimetä likaisen, tunkkaisen, synkän, epäkodikkaan ja ruman värit, niin ne olisi juurikin nuo murretut tummat ruskeat yms. "maan" sävyt. Eikö tämä nyt ole ihan selvä asia?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:38"]
Kiinnostaisi edelleen tietää, MIKÄ se on, mikä tekee esimerkiksi tällaisista värimaailmoista niin likaisen, tunkkaisen, synkän, epäkodikkaan ja ruman joidenkin mielestä?
[/quote]
Jos pitäisi nimetä likaisen, tunkkaisen, synkän, epäkodikkaan ja ruman värit, niin ne olisi juurikin nuo murretut tummat ruskeat yms. "maan" sävyt. Eikö tämä nyt ole ihan selvä asia?
[/quote]
Kai tälle mielipiteelle jotain perusteluja kuitenkin on olemassa? Niitä en ole vielä kuullut.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:50"]
Pidän valkoisesta "pohjavärinä" niin seinissä kuin joissakin huonekaluissa mutta rakastan hempeitä, raikkaita värejä ja kuviokuoseja, ja kotonani on suurin piirtein tämän näköistä, eli "epäsuomalaista" kuten moni kaveri sanoo :D Kutsun sitä itse välimerelliseksi tyyliksi.
http://3.bp.blogspot.com/_w_9anyDXJV8/TEIloDWAw0I/AAAAAAAAA2g/uhHnMDA4muE/s1600/kristafour.jpg
[/quote]
Olen viettänyt Provencessa paljon aikaa siellä asuvien appivanhempien luona, ja sikäläiseen välimerellisyyteen kuuluu enemmänkin lämmin keltainen, sellainen suomalaisittain vähän ysärityylinen, kuin tuollainen valkoinen ja pastellin yhdistelmä.
Tähän tyyliin:
http://www.moulindurossignol.com/images/photos_rossignol/la_chambre_jaune_couleurs_provence.jpg
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
Ranskassa suositaan paljon aitoja kiviseiniä ja tummia, näkyvillä olevia hirsirakenteita. Rakennuskanta on niin vanhaa, että niitä on paljon myös luonnostaan. Rakastan niitä, "maansävyineen", vaikeaa kuvitella mitään kodikkaampaa.
http://lekermeur.net/~mgourvil/dsc01945.jpg
http://www.vivezdeco.com/media/k2/items/cache/15d406f06ce12f2ac57cb5137d1afc69_XL.jpg
http://www.cyberfanny.com/decoration/local/cache-gd2/4707b5e6601d1e30996e0b91cffe7347.jpg
http://www.miresparis.com/wp-content/uploads/2009/11/IMG_9574.jpg
http://www.esprit-pierre.fr/local/cache-vignettes/L460xH345/mur_6-26790.jpg
http://www.creapierre.fr/images/pop/pop24.jpg
t: 119
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:03"]
Ehkä se nyt vain on niin, että kun niitä täysvalkoisia sisustuksia on vaikka ja kuinka paljon, niihin alkaa kyllästyä. Kokovalkoista sisustusta myös aina hypetetään niin ihanan ylivertaisena sisutuksena, joka henkii absoluuttista tyylitajua, että ihan jo tämäkin tökkii. Erityisesti jos sisustus todella on vain valkoisen päälle valkoista ja vielä vähän valkoista.
Sellaisen vaalean skandinaavisuuden vielä ymmärtää vähän paremmin, jossa on sen valkoisen lisäksi myös vaikka sitte beigeä, koivua, vaaleaa harmaata. Kontrasteinkin sisustettu on tavallaan jees, vaikka alan henk koht jo vähän kyllästyä, samoin kuin isoihin värikkäisiin kuvioihin ja retroon. Kaikella aikansa.
Juuri nyt olen ostamassa seinälle hyllyä - ja vaikka tavallaan se valkoinen tekisi mieli ottaa, niin alkaa tuntua, että se on trendinä väistyvä. Kuvissa se valkoinen miellyttää silmää, mutta loppujen lopuksi valkoinen lastulevy (mitä mun lapsuudenkoti oli pullollaan) on aika halvan näköinen. Kuultovalkoinen puu onkin ihan toinen jo.
[/quote]
Minä taas ajattelen ihan päinvastoin. Valkoinen kalustelevy (jota on monentasoista) on ollut Muuramella ja muilla in 60-luvulta saakka, kuultovalkoinen puu taas oli muotia noin 2005-2015.
[/quote]
Niin on. Mutta ei se Muurame edes ole mitenkään ERITYISEN kestävää laatua, ihan samalla lailla siinä lohkeilee kulmat, kulahtaa ja ramiintuu. No joo, on se ihan OK kasata ja uutena kivan näköisiä, "itsessään", mutta lastulevypaskaa joka tapauksessa, valitettavasti. Suomidesign-leima vaan pistää hinnan pilviin.
Kuultovalkoinen oikea puu on minusta sen vuoksi siistin näköistä, että se on oikeaa puuta. Voi se olla kokovalkoistakin. Käytetty puu ei tietenkään saa olla mitään liian pehmeää eikä liian oksaista.
Saan heijastavista valkoisista pinnoista migreenikohtauksen, siksi en voi sietää.
Isoveljen avovaimo on sisustanut heidän talon kokovalkoiseksi, ja kyseessä on persoonaton, mielikuvitukseton ja "mitä muut tästä ajattelee"-tyyppi jolla ei ole omia mielipiteitä eikä mitään omaa tyyliä. Katsoo kaiken muiden kokovalkoisista blogeista ja ostaa sitä samaa.
Järkyttyi suuresti kun olin sisustanut yhden työhuoneeni seinän lila-musta-hopeisella tapetilla, näytti siltä ettei saanut henkeä puoleen minuuttiin ja 5 min päästä huomasin että hänen teki palavasti mieli kertoa kaikille samankaltaisille tutuilleen että minkä kauhean porttolaseinän on juuri nähnyt ja vielä avomiehensä siskon luona eli melkein sukulaisella :D
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:01"]
[/quote]
Ainahan sisustuksessa on jokin ilmiö, jota aletaan vihata. Kokovalkoisuus oli kovassa muodissa pari vuotta sitten. Nykyään se on passe. Myös tähtikuosi oli muotia vielä 5 vuotta sitten. Siitäkin tuli passe. Todennäköisesti myös värikkäistä kodeista tulee jossain vaiheessa passe.
Kannattaa sisustaa oman mielensä mukaan eikä seurata trendejä. Ihmetyttää myös, kuka haluaa esitellä omaa kotiaan julkisesti ja asettaa sen alttiiksi arvostelulle. Itse en koskaan haluaisi tehdä niin, koska mielestäni kotini on todella kaunis vaikka tiedän, ettei monikaan ole samaa mieltä johtuen tyylillisistä seikoista.