Onko väärin "huijata" miestä varmoilla päivillä?
Vauvakuumeillut oon jo melkein kymmenen vuotta ja miehenikin tämän tietää erittäin hyvin. Mieskin haluaisi lapsia, mutta ei oikein osaa sanoa että milloin olis hyvä aika. Mies sanoo vaan, että jos tulee vahinkoraskaus niin se olisi ihan kiva yllätys mut ei kuitenkaan aloiteta yritystä vielä. Salaa taas itse olen unelmoinut yllätyksestä jo vuosikausia...
Olen syönyt e-pillereitä ja niiden kanssahan ei oikeastaan ole toivoa vahinkoraskaudesta, jos niitä säännöllisesti syö. Sitten vaihdettiin kuparikierukkaan ja toivoin että tulisi vahinkoraskaus siitä, kun sitä niin epävarmaksi sanotaan. No en tullut raskaaksi vaan tuli vaan liian runsaat menkat ja anemiaa ja lääkäri kehotti poistattamaan sen. Sitten mentiin kondomeilla ja niistähän sen heti huomaa jos on vahinko käynyt ja kerran meni oviksen aikaan kumikin rikki mutta totta kai kun mies sitä pyysi niin otin je- pillerin ja en tullut raskaaksi. Sen jälkeen mies halusi kokeilla keskeytettyä yhdyntää ja toiveeni vahinkoraskaudesta taas nousi, mutta en tullut raskaaksi (aika monelle tämäkin ehkäisy näyttää toimivan mallikkaasti, ainakin mitä av:n keskusteluja keskeytetystä yhdynnästä lukee :D)
sitten nyt mies ehdotti että entä jos alkaisimmekin laksea varmoja päiviä.. olin ihan onneni kukkuloilla... ehkä tää on vaan mun miehen tapa lähentyä niitä vauvahaaveita, että mennään luotettavasta ehkäisystä koko ajan epäluotettavampaa kohden. Mieskin myönsi, että uskalsi ehdottaa tätä, koska meillä olisi nyt paremmat edellytykset vauvalle kuin aiemmin (vakityöt molemmilla ja suuret lainatkin maksettu) mutta ei kuitenkaan halua vielä yrittää vauvaa, et ehkä kunnolla sit parin vuoden päästä hän sanoi.
Nyt on mulla menkat ekaa päivää ja tästä kierrosta sitten aiotaan mennä varmoilla päivillä. Miehellä ei ole oikeastaan kauheasti hajua et miten ne päivät laksetaan, itse olen kyllä ihan kärryillä tästä metodista. Mutta kun vauvakuumeinen olen niin tekis mieli vaan laskea päivät vähän liian riskialttiisti :(
Ja täällähän aina mainostetaan että kuinka yhtä tyhjän kanssa laksea varmoja päiviä niin eikö se olis ihan sama vaan sitten laskea päivät miten sattuu?
Kai se mies nuo riskit ihan todet totta tiedostaa, joten eikö teidänkin mielestä noin niin kuin periaattessa lupa vauvalle ole jo miehen puoleltakin annettu?
Miten itse toimisitte minun tilanteessa?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:18"]
Mieti vähän pitemmällä tähtäimellä. Jos tulisit raskaaksi, olisitko valmis kantamaan salaisuutta lapsen alkuperästä koko loppuikäsi? Oletko valmis ottamaan riskin siitä, että mies menettää luottamuksensa sinuun jos jonain päivänä saa selville miten olet hänelle valehdellut?
[/quote]
Feh. Jokainen aikuinen ihminen tietää, että seksistä voi tulla raskaaksi vaikka olisi mitkä ehkäisyt. Jos ei takuuvarmasti halua lapsia, ainoa varma keino on selibaatti. Joten tuo tuollainen on lässytystä.
Mulla on kolme kaveria, jotka tulleet raskaaksi ehkäisyistä huolimatta, siis naisia ja ilman, että olisivat itse sitä lasta siinä kohdassa halunneet. Jokainen heistä kuitenkin päätyi pitämään lapsen.
[/quote]
vahinkoraskaus on hieman eri asia kuin miehen pakottaminen isäksi petoksella ja törkeällä valehtelemisella.
olet yh?
[/quote]
Miten miestä, joka panee vaimoaan paljaalla tietäen ettei vaimolla ole minkäänlaista ehkäisyä, on huijattu ja petetty? Ja vielä törkeästi? Kuinka tyhmiä miehet oikein on? Miten olis jos miehiä viimeinkin altettais kohdella aikuisina ihmisinä ja vaatia heiltäkin jonkunlaista vastuuta? Jos paljaalla panee niin turha siinä on enää ruikuttaa petoksesta. Kyllä siinä ihan itse sen riskin ottaa, täysin tietoisesti.
Tuo nyt on ihan miehen luonteesta kiinni oleva asia. Jos mies on huono päättämään asioita muutenkin, etenkin isoja päätöksiä, niin voi olla ehkä tarpeenkin tehdä päätös miehen puolesta. Voi kuulostaa tyhmälle, mutta mun mies on tosi huono tekemään mitään päätöstä. Jos ei vastusta täysin jotain asiaa niin sitten joudun päättämään aina itse.
Kumminkin teillä on koko vaan menty huonomman ehkäisyn suuntaan, niin tulee väkisin mieleen että jos mies haluaa lapsen muttei uskalla vaan niin suoraan päättää sitä asiaa..
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:38"]
Tuo nyt on ihan miehen luonteesta kiinni oleva asia. Jos mies on huono päättämään asioita muutenkin, etenkin isoja päätöksiä, niin voi olla ehkä tarpeenkin tehdä päätös miehen puolesta. Voi kuulostaa tyhmälle, mutta mun mies on tosi huono tekemään mitään päätöstä. Jos ei vastusta täysin jotain asiaa niin sitten joudun päättämään aina itse.
Kumminkin teillä on koko vaan menty huonomman ehkäisyn suuntaan, niin tulee väkisin mieleen että jos mies haluaa lapsen muttei uskalla vaan niin suoraan päättää sitä asiaa..
[/quote]
ap voi myös aloittaa yksinhuoltajan elämisen, ja jättää miehen myös muuten rauhaan ja ilman vaatimuksia elatuksesta tai osallistumisesta.
päätös ei ole pelkän vitun tehtävissä.
Huijaa vaan. Jos on edellytykset kasvattaa lapsi ja molemmat sen haluaa eikä vahinkoraskaus ole maailman loppu niin antaa mennä vaan. Koskaan ei ole täydellinen aika hankkia lapsia jos alkaa liikaa miettimään. Varo ettei käy niin että mies odotuttaa ja odotuttaa ja kohta olettekin jo vanhoja. Mä sanoisin että kymmenen vuotta vauvakuumeilua on tarpeeksi, tee se lapsi mutta älä koskaan myönnä huijanneesi. Vaikka miehesi "vahinkolasta" rakastaisikin niin miehet tuppaa ottaa tuollaisen huijaamisen vähän huonosti.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:43"]
Huijaa vaan. Jos on edellytykset kasvattaa lapsi ja molemmat sen haluaa eikä vahinkoraskaus ole maailman loppu niin antaa mennä vaan. Koskaan ei ole täydellinen aika hankkia lapsia jos alkaa liikaa miettimään. Varo ettei käy niin että mies odotuttaa ja odotuttaa ja kohta olettekin jo vanhoja. Mä sanoisin että kymmenen vuotta vauvakuumeilua on tarpeeksi, tee se lapsi mutta älä koskaan myönnä huijanneesi. Vaikka miehesi "vahinkolasta" rakastaisikin niin miehet tuppaa ottaa tuollaisen huijaamisen vähän huonosti.
[/quote]
Minkälainen wt-mamma tollasia ohjeita jakelee? Montako lasta, yh ? Lapset eri isille?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:43"]
[/quote]
Minkälainen wt-mamma tollasia ohjeita jakelee? Montako lasta, yh ? Lapset eri isille?
[/quote]
Ei yhtään wt eikä yhtään lasta itseasiassa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:18"]
Mieti vähän pitemmällä tähtäimellä. Jos tulisit raskaaksi, olisitko valmis kantamaan salaisuutta lapsen alkuperästä koko loppuikäsi? Oletko valmis ottamaan riskin siitä, että mies menettää luottamuksensa sinuun jos jonain päivänä saa selville miten olet hänelle valehdellut?
[/quote]
Feh. Jokainen aikuinen ihminen tietää, että seksistä voi tulla raskaaksi vaikka olisi mitkä ehkäisyt. Jos ei takuuvarmasti halua lapsia, ainoa varma keino on selibaatti. Joten tuo tuollainen on lässytystä.
Mulla on kolme kaveria, jotka tulleet raskaaksi ehkäisyistä huolimatta, siis naisia ja ilman, että olisivat itse sitä lasta siinä kohdassa halunneet. Jokainen heistä kuitenkin päätyi pitämään lapsen.
[/quote]
vahinkoraskaus on hieman eri asia kuin miehen pakottaminen isäksi petoksella ja törkeällä valehtelemisella.
olet yh?
[/quote]
Miten miestä, joka panee vaimoaan paljaalla tietäen ettei vaimolla ole minkäänlaista ehkäisyä, on huijattu ja petetty? Ja vielä törkeästi? Kuinka tyhmiä miehet oikein on? Miten olis jos miehiä viimeinkin altettais kohdella aikuisina ihmisinä ja vaatia heiltäkin jonkunlaista vastuuta? Jos paljaalla panee niin turha siinä on enää ruikuttaa petoksesta. Kyllä siinä ihan itse sen riskin ottaa, täysin tietoisesti.
[/quote]
lässynlässyn. vittu että sapettaa sunlaiset lehmät.
toivottavasti olet maho ja miehesi pettää sinua ja tartuttaa sinuun tauteja. se olisi sulle oikein.
[/quote]
Mä edelleen ihmettelen joidenkin miesten suunnatonta typeryyttä. Pannaan paljaalla ilman minkäänlaista ehkäisyä ja sitten syytellään muita kun nainen raskautuu. On vaimo tehnyt ihan TÖRKEÄN petoksen ja huijannut. Missä tässä on se huijaaminen ja petos. Nainenhan kertoi ETTEI hänellä ole ehkäisyä. Mies teki päätöksen panna paljaalla. Kuka siis huijasi ja ketä?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:42"]
[/quote]
ap voi myös aloittaa yksinhuoltajan elämisen, ja jättää miehen myös muuten rauhaan ja ilman vaatimuksia elatuksesta tai osallistumisesta.
päätös ei ole pelkän vitun tehtävissä.
[/quote]
Kannattais mennä takas biologian tunnille. Paljaalla panemalla just tehdään niitä lapsia. Jos lapsia ei halua niin silloin käytetään ehkäisyä. Eli ap:n mies ilmeisesti haluaa lapsia kun ehkäisyä ei käytä.
"Onneksi" meillä tilanne on niin päin, että miehellä on se vauvakuume ja minulle asia ei ole niinkään tärkeä tai ajankohtainen (ja tästä on myös puhuttu). Eipähän pääse raskaus alulle "vahingossa" eikä ketään huijata vanhemmaksi. Sitten kun minäkin haluan, molemmat haluavat. Tuntuu paljon reilummalta lähtötilanteelta kuin tuollainen temppuilu ja toisen painostaminen.
No jos kestät elää syyllisyyden kanssa, joka kerta kun se tulee puheeksi mikä "ihana vahinko" lapsi oli, tiedät asian olevan toisin.
En lähtis.
[/quote]
No kuinka vaikea sitä sitten on kysyä suoraan, että "kultaseni, johtuuko siirtymisemme epäluotettavampaan ehkäisyyn siitä, että haluaisit sittenkin lapsen, muttet uskalla vielä tehdä niin isoa päätöstä?"
Ja sitten asiasta voi puhua. Kuten aikuiset. Eikä tarvitse spekuloida rivien välistä toisen mielipidettä tai päättää mitään toisen puolesta.
Ap siis tässä.
On se kumma että kun kyselin varmoista päivistä muutama viikko sitten niin ihmiset vastailivat että ihan sama vaikka et laskis päiviä että raskaaksihan tuosta tulee joka tapauksessa.
Ja nyt sitten täällä haukutaan minut petolliseksi lutkaksi jos en laskekaan päiviä orjallisesti?!
Logic, anyone?
Niin sen takia huijaus lainausmerkeissä, että kuinka huiauksena tuota voidaan pitää kun todennäköisyys raskauteen on kuitenkin todella suuri vaikka yrittäisimme ehkäistä noilla varmoilla päivillä.
Sit joku kyseli siitä appsista minkä olen ladannut niin se on nimeltään My days - Period & ovulation
Ja joku kyseli isoista lainoista niin no iso laina on varmaan aika suhteellinen käsitys mutta mieheni on mua jonkin verran vanhempi, 31 v ja ei meillä koskaan mitään suuren suuria lainoja ole ollut mutta ne isommat mitä on ollut niin ollaan saatu maksettua suurimmaksi osaksi. Siis taloudellinen tilanne on nyt paljon vakaampi mitä oli esimerkiksi 5 vuotta sitten kun olisin jo halunnut raskaaksi.
Kyllä mieheni yleensä osaa tehdä ratkaisuja ja päätöksiä, mut aina aika hätiköityjä, ettei kauheasti mietiskele ja sit viimeisenä mahdollisena iltana sitten keksii jotain. Hän on kyllä sanonut, että on 110% varma että haluaa tehdä mun kanssa lapsen ja jopa lapsia, mutta ei vaan voi tietää milloin olisi täydellinen aika ja sanoikin että uskoo et sit ku se täydellinen aika koittaa niin sen kyllä vaan tietää.
No olen sanonut miehelle että jos ei vuoden loppuun mennessä olla saatu päätöstä suuntaan eikä toiseen eikä olla vahinkoraskauduttukaan niin se ei tule olemaan ihan pikku juttu mulle että vakava mietinnän paikka silloin, että varmaan ehdottaisin jonkinlaista paussia ja pariterapiaan menemistä.
Totta kai jos niin käy ettei niitä lapsia vaan kuulu vaikka yritettäis niin sitten pärjätään kahdestaan tai adoptoidaan tai mikä vain on meille silloin mahdollista, olen senkin kertonut miehelleni.
ap
Kiitos ap, tuo app lähti nyt lataukseen :) Minulla on vielä mennyt niin päin, että miesystävä haluaisi "varmojen päivien turvin" ilman ehkäisyä, mutta minä olen vaatinut kondomia. Täytyy harkita, jos alkaisi laskemaan noita hyvin tarkkaan ja suostuisi jossain vaiheessa. Lapsikin toki olisi ihan toivottu, mutta mieluiten ei ihan heti kun suhde on vielä melko uusi.
Muuten tuohon tilanteeseen, minä kyllä keskustelisin miehen kanssa ihan vakavissaan jo nyt, eikä vasta vuoden lopussa. Erosin itse vuosi sitten pitkästä suhteesta, missä olimme ensimmäiset vuodet samoilla linjoilla esimerkiksi naimisiinmenon, lapsen ja suuremman asunnon oston suhteen, mutta exäni, vähän vastaavasti kuin miehesi, "oli niin tyytyväinen nykytilanteeseen" ja "halusi odottaa vielä sopivampaa hetkeä". Mikä on sopivampi hetkin kuin se, kun molemmilla on hyvät vakityöt ja muutenkin tasainen elämä?! Tein raskaan päätöksen siitä, että en jää odottamaan sitä, milloin mies on valmis, vaikka häntä kovasti rakastinkin. Lopulta löysin ihanan, kypsän miehen, jolla ei ole ongelmaa puhua esimerkiksi siitä, millaiset häät haluaa tai mene kuolemanhiljaiseksi kun osoitan suloista vauvaa jossain kaupungilla.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:57"]
Miehen kanssa ollaan puhuttu paljon vauvoista ja haaveista. Sen mielestä ajatus vauvasta on ihana, mutta toisaalta on vielä monta asiaa mitä haluaisi toteuttaa ennen kuin meitä on kolme. Olen jo ihan alkuajoista lähtien sanonut miehelle, että minä haluan aloittaa vauvapuuhat viimeistään kun mittarissa on 26 ja mieluummin aikaisemmin ja jos se ei hälle sovi niin ei tule mitään suhdetta. Vielä kun oltiin naimisiin menossa niin kysyin mieheltä että onko varma näistä jutuista ja vannoi olevansa.
Täytän 26 ensi vuoden lopulla ja mietinkin että aikooko se mun mies pitää mut siihen asti jännityksessä vai mikä :(
ap
[/quote]
Jos olette tehneet yhteisen sopimuksen tuosta 26 vuoden iästä niin ole reilu miehellesi ja pidä siitä kiinni. Sen rajapyykin jälkeen on vaikka kuuuinka paljon aikaa tehdä sitä lasta!! Tuntuu, että lapsesta on tullut sinulle pakkomielle. Höllää vähän, nauti miehesi kanssa ajasta kahdestaan, toteuttakaa ne miehen toiveet jotka oli suunnitelmissa ennen lasta ja tämän, alle parin vuoden aikana miehesikin varmasti kypsyy päätökseen kun tiedostaa tuon ajankohdan, jolloin _yhdessä alatte yrittämään_. Paino sanalla yhdessä.
Miksi nyt etukäteen alkaa valehtelemaan ja vääristelemään totuutta kun tiedät kuitenkin että hetken päästä saat haluamasi? Voi olla että valheiden jälkeen ei suhde ole enää entisellään.
"On se kumma että kun kyselin varmoista päivistä muutama viikko sitten niin ihmiset vastailivat että ihan sama vaikka et laskis päiviä että raskaaksihan tuosta tulee joka tapauksessa.
Ja nyt sitten täällä haukutaan minut petolliseksi lutkaksi jos en laskekaan päiviä orjallisesti?!
Logic, anyone?
Niin sen takia huijaus lainausmerkeissä, että kuinka huiauksena tuota voidaan pitää kun todennäköisyys raskauteen on kuitenkin todella suuri vaikka yrittäisimme ehkäistä noilla varmoilla päivillä."
Eri asia on olla varmoilla päivillä joka toki on huono ehkäisytapa, kuin suoraan huijata toista päivien suhteen.
Kannattaa muistaa, että salaa raskaaksi tuleminen ei ole huijaus pelkästään miestä kohtaan, vaan se on valtavan suuri huijaus myös sitä lasta kohtaan.