Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini "tehtaillu" itsestään lastensuojeluilmoituksen....

Vierailija
20.01.2015 |

Eli meillä useampi lapsi. Sekä minun ed suhteesta että tästä. Kaikki nämä vuodet yksi lapsista vihannut uutta puolisoani. Nyt sitten tilanne käristynyt niin, että hän on tehnyt itsestään lastensuojeluilmoituksen. Uusi mieheni käyttäytyy kuulema häntä kohtaan väkivaltaisesti. Tämä EI pidä pätkääkään paikkaansa ja hänen vanhemmat sisaruksensa ovat aivan ymmällään. Myös nämä samassa taloudessa asuvat. Pienet "½-sisarukset" itkevät kun heidän isäänsä haukutaan (tätä tyttö). Tästä on tullut jo sellainen soppa, että meidän parisuhdekin on vaarassa. Mies toki mieli maassa kun häntä syytetään.

Tänne tulossa siis lastensuojelu. Kiva. Teini itse on nyt kauhuissaan koska hän kuulema luuli, että kun hän ilmoituksen tekee niin näin päästään samointein tästä miehestäni eroon. Hommasta tulikin "paljon" hankalampi kuin teini oli ajatellut.

Onneksi välit tytön isään on erittäin hyvät ja saan häneltä tukea. Mutta miten ihmeessä tästä voi selvitä ? Teen itse työtä lasten parissa ja hieno homma jos tämä vaikuttaa työhöni. Tekisi mieli pakata kassi ja jättää tämä kaikki tähän. Omat voimavarat tuon teinin kanssa on koetuksella. Tiedän, että hän on koko ikänsä (13v) ollut tod hyvä valehtelemaan, keksimään juttuja... Täällä kotona hän kulkee kännykkä kädessä ja nauhoittaa sanan sieltä ja toisen täältä. Käyttää niitä kuulema miestäni vastaan. Selän takana naureskelee ja haukkuu siskonsa poikaystävää. Kiusaa ½-sisaruksiaan.

Avoimesti kertoi, että aikoo mennä tekemään ilmoituksen. Teki sen tosiaankin. Nauru onkin nyt muuttunut totiseksi menoksi. Enää ei edes teiniä naurata. Niin ja olihan hän satuillut miten joutuu tekemään kotitöitä.. juu, joka toinen kk saattaa tuurilla vaihtaa lakanansa. EI tee sitten yhtään mitään. Huutaa ja nauraa meille. Nyt syytän itseäni, että en ole osannut kasvattaa ja olisi pitänyt olla tiukempi.

Itse olen melko lepsu, myönnän ja mieheni taas tiukempi. Tyttö tietty yrittää saada tästä rajojen asettajan pois. Mitä ihmettä teen ? En enää saa edes nukuttua :( Anteeksi sekava teksti, mutta tosiaan valvominen ja tämä tilanne on saanut tämän aikaan.

Kommentit (385)

Vierailija
181/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla kyse siitä että teini haluaisi vain viettää aikaa sun kanssa. Ehkä hän pelkää ettet rakasta häntä enään yhtä paljon kuin ennen tämän miehen takia? Muistan että juuri tämän asian takia teininä käyttäydyin ilkeästi ja todella vittumaisesti.
Kyse saattaa myös olla siitä että miehesi pahoinpitelee lastasi. Ethän voi olla varma siitä mitä tapahtuu kun menet kauppaan ja teini jää miehesi kanssa kotiin? Väkivalta voi olla myös henkistä. Jos tyttäresi on sanonut että valehteli, saattaa ollakkin että valehteli, mutta muistan kun ystäväni ilmoitti poliisille isänsä väkivaltaisesta käytöksestä, ja isä kiristi ystäväänsä ja pakotti tämän perumaan lausuntonsa. Voisit puhua tyttäresi kanssa kahdestaan ja kysyä että onko miehesi ollut väkivaltainen. Kerro tyttärellesi ettet kerro tyttösi vastauksesta miehellesi, mutta tee myös selväksi miten paljon se sinua satuttaa, jos tyttäresi valehtelee. Miettikää yhdessä miksi tyttäresi ei pidä miehestäsi. Ja muista asiallisuus! Älä loukkaannu, vaan koita ymmärtää tytärtäsi

Vierailija
182/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:06"]Ap älä vastaile noille provoille, menee hyvät ketjut piloille siks että jotkut hauaa haastaa riitaa (varmaan niiden miehet hakkaa niitä ja ne haluaa jonnekin kiukkuaan purkaa)
[/quote]
Miten tyhmä voi ihminen olla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:32"]

Ota itse yhteyttä lastensuojeluun ja kerro voimattomuutesi tytön kanssa, kerro rehellisesti siitä miten käyttäytyy kotona, pyydä tukea! Ei tarvi pelätä huostaanottoa kun itse avoimesti juttelee asioistaa ja on halukas apuun. Ehkä tyttö sitten oikeasti tajuaa, että raja tullut vastaan!

[/quote]

En pelkää huostaanottoa enkä siihen usko. Tyttö itse sanoi, ettei hänellä ole tarvetta mihinkään muuttaa eikä sitä itse halua. Eikä miehenikään tarvitse muuttaa. Puhumme siis paljon ja avoimesti. Olen ollut itse liian lepsu ja mahdollistanut tämän tilanteen. Nyt tarvitaan meiltä jokaiselta panostusta, että asiat rullaa siten, että kaikilla on TÄSSÄ hyvä olla.

Tuota muualle muuttoa ollaan vilautettu siksi kun tyttö moitti, että tässä vaaditaan tekemään liikaa ja jos ei tee niin menettää etuisuuksia mm. netinkäyttöoikeudet 2 päiväksi... Enkä hyväksyisi muuta kuin oman isänsä jos nyt tyttö ITSE haluaa vähän aikaa muualla asua.

Kyllä tyttö on tajunnut, että hän haukkasi liian ison palan : alunperin kuulema tarkoitus oli tehdä kiusaa isäpuolelle. Kertoa "vain" t.hoitajalle ja tästä seuraisi automaattisesti se, että vaativa ja ilkeä isäpuoli joutuu muuttamaan pois ja meidän elo jatkuu auvoisana (tuo minun lisäämänä tuo auvo). Tyttö ei itse tajunnut, että t.hoitaja ei toimi suoraan vaan laittaa asian lastensuojeluun yms.

Tämä tytön kertomaa ja hän oli itse kauhean peloissaan ja säikähtänyt mitä oli saanut aikaan. Emme syytä mistään tyttöä. Hän käyttäytyi ja ajatteli kuten 13v lapsi ajattelee. Tilanne on nyt tämä ja tästä pitää löytää tosiaan se ratkais, että kaikilla on hyvä olla ja jokainen tajuaa velvollisuutensa.

Valoittiko tämä asiaa enempää ?

ap

Vierailija
184/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:36"]Saattaa olla kyse siitä että teini haluaisi vain viettää aikaa sun kanssa. Ehkä hän pelkää ettet rakasta häntä enään yhtä paljon kuin ennen tämän miehen takia? Muistan että juuri tämän asian takia teininä käyttäydyin ilkeästi ja todella vittumaisesti.
Kyse saattaa myös olla siitä että miehesi pahoinpitelee lastasi. Ethän voi olla varma siitä mitä tapahtuu kun menet kauppaan ja teini jää miehesi kanssa kotiin? Väkivalta voi olla myös henkistä. Jos tyttäresi on sanonut että valehteli, saattaa ollakkin että valehteli, mutta muistan kun ystäväni ilmoitti poliisille isänsä väkivaltaisesta käytöksestä, ja isä kiristi ystäväänsä ja pakotti tämän perumaan lausuntonsa. Voisit puhua tyttäresi kanssa kahdestaan ja kysyä että onko miehesi ollut väkivaltainen. Kerro tyttärellesi ettet kerro tyttösi vastauksesta miehellesi, mutta tee myös selväksi miten paljon se sinua satuttaa, jos tyttäresi valehtelee. Miettikää yhdessä miksi tyttäresi ei pidä miehestäsi. Ja muista asiallisuus! Älä loukkaannu, vaan koita ymmärtää tytärtäsi
[/quote]
Anteeksi sekava teksti. Tarkoitin, että tämä isä kiristi ystävääni.

Vierailija
185/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein, että ap:lla ja miehellään on ihan erilaiset kasvatusmetodit, äiti sallii ja isä(puoli) rajoittaa. Miksi ihmeessä näin?

Vierailija
186/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiteini. Hyvin kasvanut vinoon.

Vierailija
187/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:36"]

Hienoa ap että huomaat itse missä vika ja miten oma toiminta vaikuttaa. Nyt varmaan ymmärrät miten tärkeää on että vanhemmilla on yhteiset säännöt. Siis sinulla ja miehelläni, ideaalitilanteessa myös lapsen isällä mutta siihen et voi välttämättä vaikuttaa. Lapsi varmaan kokee muuttuvat säännöt turvattomina ja on oppinut käyttämään hyväksi lepsuuttasi. En tarkoita että mitään natsi kuria pitäisi olla mutta tietyt säännöt pitää olla joita lapsi sitte kapinoi ettei tarvi kapinoida ihan överisti kuten nyt.

[/quote]

Miten ihmeessä te löydätte juuri sen mitä ajattelen ? MINÄ tarvitsen apua. Tukea, että USKALLAN vaatia ja asettaa rajoja. Meillä ei ole yhtenäistä linjaa ja sitä kadun ja se suututtaa nyt jälkikäteen. Mies asettaa rajat ja minä vesitän ne :/ Näin se menee. Ajattelin vain, että mikähän soppa tästä vielä tulee kun lastensuojelu mukaan tulee ja jos miestä syytetään aiheetta. Minähän sen takana olen koska en ole viheltänyt peliä aiemmin poikki.

Suoraan sanottuna en ole ennemmin hakenut apua koska kyllä, minua on hävettänyt, että en ole pystynyt siihen mihin minun olisi pitänyt. Se on se ylpeys. Itselläni on ollut se natsikuri ja päätin etten ikinä lapsilleni tee samaa : käy käsiksi TAI määräile. Antaisin heidän elää omaa elämäänsä ja kaikki olisi hyvin kun lapset saa päättää... Tässä lopputulos.

ap

Vierailija
188/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:44"]

Sääliksi käy tyttöparka. Ei ole missään omaa kotia ja on vielä aivan lapsi. 

[/quote]

häh ? mistäs tän repäisit ? Oma koti on tässä ja oma äiti. Kerran kuussa isänsä luona.

ap

Vierailija
189/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:40"]

Siis ymmärsinkö oikein, että ap:lla ja miehellään on ihan erilaiset kasvatusmetodit, äiti sallii ja isä(puoli) rajoittaa. Miksi ihmeessä näin?

[/quote]

sitä kysyn itseltäni niin. Näin on. Lue tuo mitä tuossa edellä kirjoitin

ap

Vierailija
190/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:54"]Vastauksia : Isällä ei halua ottaa tyttöä luokseen, eron tullessa tyttö oli 1v. Näillä, jotka olivat eron aikaan 3, 5 ja 7v ei ole mitään ongelmaa nykyisen miehen kanssa ja olen 100% varma, ettei mitään väkivaltaa ole. On väljemmät säännöt. Saa meikata, saa kutsua kavereita, annan vaikka kuun taivaalta, mutta sepä se. Mikään ei tunnu tytölle riittävän :(

Ne rajat, joita mieheni asettaa on nämä : EI saa puhua minulle epäkunnioittavasti, pitää totella äitiä, tehä kotitöitä. Kotityönä käy mm. tiskikoneen tyhjäys, imurointi.... Ei tuo kyllä ole koskaan edes vessaa pessyt. Eikä tehnyt kotitöitäkään. Tytön täytyy myös huolehtia koirastaan : käyttää pissalla, siivota huoneestaan koiranpentunsa kakat... Viikonloppuna saa valvoa niin pitkään kuin haluaa. Ei olla rajattu menoja ja kavereita saa aina kutsua myös yökylään ja vastakin oli 3 tyttöä yökylässä.

Mikään ei silti tosiaan riitä. Ollaan kuskattu ratsastamaan, ostettu harrastusvälineitä... silti sanoo, ettei saa mitään eikä arvosta mitä saa.

ap
[/quote]

Olet hemmotellut, vaikka monille fiksuille lapsille tuo on ihan normaalia. Tyttösi on ilmeisesti aika tyhmä :( tyhmyyteen ei tepsi kuin tiukat rajat ja shokkihoito. Ota kaikki pois ja muutaman kuukauden kotiaresti niin eiköhän opi. Annat sitten yksi kerrallaan takaisin, ensin kaverit saa tulla kylään, sitten saa mennä ratsastamaan, viimeisenä puhelin

Vierailija
191/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]

Tyttö on sotkenut asiat ja saa mielestäni elää nyt sen mukaan. Ikävää selvittelyä noin nuorelle tietysti, mutta jos on ilmoituksen tehnyt, ei sille enää mitään voi. Hyvä, että asiat selvitetään eikä viranomaisilla ole mitään valittamista teidän perheestänne, jos kerran vikaa ei ole. Lapsetkin voivat olla julmia ja itsekkäitä, jos aloittaja ei ole koskaan keskustellut asiasta lapsen kanssa, mistä kukaan voi tietää onko vika siinä että lapsella on yleensä isäpuoli vai tässä nykyisessä isäpuolessa, jonka kanssa ei vain tule toimeen koska hän ei lepsuile kasvatuksessa. Lapsi voi ajatella niinkin, että kunhan pääsee isäpuolesta eroon, isä ja äiti varmasti aloittavat taas yhteiselämän uudestaan eikä tytöllä tietenkään ole mitään rajoja ja sääntöjä sen jälkeen.

[/quote]

kyllä. Näin se menee. Tyttö jumaloi isäänsä, jolla ei ole mitään kuria ja sääntöjä. Meillä ei ollut kyllä juurikaan rajoja ennen kuin tämä nykyinen mieheni tuli kuvioon mukaan. Kukaan muu lapsista ei ole rajoja kokenut haitaksi. Päin vastoin aikuiset lapset ovat kiitelleet saamaansa kasvatusta : rajoja ja rakkautta. Ja kyllä. Pelkään tyttöä. Haluan, että hänellä on hyvin. Tyttö alkaa itkemään hysteerisenä jos häntä kielletään tai moititaan...

En halua että tyttö itkee. Mitätöin täten mieheni asettamat rajat ja soppa on valmis. Eli tämä ärsyttää koska olen itse se "syypää" tähän kaikkeen :( Se on tosi asia ja MINUN on tehtävä asialle jotain.

ap
[/quote]

Tässä on nyt se ongelmien ydin. Tytär kokee että miehen muutettua teille hän on saannut elämäänsä rajat jota hän ei voi hyväksyä, eikä voi sietää että isäpuoli " komentaa " häntä luulen että hän ajattelee että savustamalla miehen ulos perheestä voi sen jälkeen tehdä mitä huvittaa koska tietää että äiti ei pysty asettamaan rajoja nyt ehkä yksihyvä ratkaisu olisikin että pelkästään sinä ap komentaisit tytärtäsi ja asettaisit hänelle rajat ilman että nykyinen miehesi puuttuisi siihen. Kerrot myös tyttärellesi että lastensuojelu ilmo johtaa siihen että hänet siirretään laitokseen jossa viimeistään laitetaan entistä tiukemmat rajat .

Vierailija
192/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän asia tuo oikeastaan on, koska apua tarvitsette. Kerro lasulle sama mitä täällä olet kertonut.

Vierailija
193/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos tämä aihe käsiteltiin jo, mutta AP sanoit 1-2 sivulla(?), että teillä on 5 lasta ja taloudessanne asuu myös muita aikuisia? Keitä he ovat?

Vierailija
194/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:24"]

Oletteko lestadiolaisia? Niissä porukoissahan äidit eivät näe, mitä isät tekevät.

[/quote]

Ei olla. Ja erinäisistä syistä satun tietämään ettei mitään väkivaltaa ole tapahtunut. Onneksi tätä aletaan selvittämään. Olen niin lopen väsynyt tilanteeseemme. Tyttö ei siis tule toimeen muiden kuin minun kanssa. Hän ei ole väleiss siarustensa eikä heidän kumppaneiden kanssa. Ei yhtään kenenkään muun kanssa kuin minun ja tietty isänsä.

ap

[/quote]

Eikö sillä siis oo yhtään kaveria? Jos ei kenenkään muun kanssa tuu toimeen

Vierailija
195/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:02"]

Tässä on nyt se ongelmien ydin. Tytär kokee että miehen muutettua teille hän on saannut elämäänsä rajat jota hän ei voi hyväksyä, eikä voi sietää että isäpuoli " komentaa " häntä luulen että hän ajattelee että savustamalla miehen ulos perheestä voi sen jälkeen tehdä mitä huvittaa koska tietää että äiti ei pysty asettamaan rajoja nyt ehkä yksihyvä ratkaisu olisikin että pelkästään sinä ap komentaisit tytärtäsi ja asettaisit hänelle rajat ilman että nykyinen miehesi puuttuisi siihen. Kerrot myös tyttärellesi että lastensuojelu ilmo johtaa siihen että hänet siirretään laitokseen jossa viimeistään laitetaan entistä tiukemmat rajat .

[/quote]

Kyllä perheessä on myös uusioisän saatava tarvittaessa komentaa. Muutoin tytön pompottelu vain jatkuu entistä pahempana ja tilanteet kärjistyvät. Siinä olen kyllä samaa mieltä että äidinkin on ryhdistäydyttävä ja alettava pitää kuria.

Teinille on syytä kyllä osoittaa tekojensa seuraukset ja yksi niistä on mahdollinen huostaanotto (johon ei päädytä jos teini kertoo totuuden). En silti lähtisi liioittelemaan asialla. Laitoksiakin on monenlaisia. Voihan se olla että joku perhekoti olisi teinille oikea paikka vähän aikaa. Saisi tuuletella ajatuksiaan ja miettiä mitä haluaa. Äidin luona asuessa tosiasia on kuitenkin isäpuolen läsnäolo, sitä ei tule sivuuttaa. 

-210-

Vierailija
196/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:24"]

Oletteko lestadiolaisia? Niissä porukoissahan äidit eivät näe, mitä isät tekevät.

[/quote]

Ei olla. Ja erinäisistä syistä satun tietämään ettei mitään väkivaltaa ole tapahtunut. Onneksi tätä aletaan selvittämään. Olen niin lopen väsynyt tilanteeseemme. Tyttö ei siis tule toimeen muiden kuin minun kanssa. Hän ei ole väleiss siarustensa eikä heidän kumppaneiden kanssa. Ei yhtään kenenkään muun kanssa kuin minun ja tietty isänsä.

ap

[/quote]

Eikö sillä siis oo yhtään kaveria? Jos ei kenenkään muun kanssa tuu toimeen

[/quote]

No voi yhen kerran taas ! Kenenkään muun perheenjäsenen kanssa. Just oli 3 tyttöä yökylässä, yhtenä päivänä yhtä aikaa yli 10 vierasta. Kyllä on ja monta.

ap

Vierailija
197/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:08"]

Anteeksi jos tämä aihe käsiteltiin jo, mutta AP sanoit 1-2 sivulla(?), että teillä on 5 lasta ja taloudessanne asuu myös muita aikuisia? Keitä he ovat?

[/quote]

Ei käsitelty. Sukua ovat, mutta en voi tässä paljastaa. Yhteensä kyllä, 5 lasta. Sitten on me aikuiset ja "vähän niin kuin toinen perhe".

ap

Vierailija
198/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida sossut hyvällä teidän "ydinperhettä", ei ihma jos teiniä ahdistaa, kommuunissa asuminen.

Tytöllä on jokin hätä,tainnut tapahtua jotain pahaa ja purkaa asian näin. Selvä avunpyyntö nuorelta.

Vierailija
199/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun kautta tilanne tutkitaan ja, jos teini on satuillut tilanne kyllä selviää tavalla tai toisella (todennäköisesti luvassa perheterapiaa tai ainakin keskusteluapua teinille). Älä panikoi vaan anna ammattilaisten auttaa.

Vierailija
200/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:27"]

Ei taida sossut hyvällä teidän "ydinperhettä", ei ihma jos teiniä ahdistaa, kommuunissa asuminen.

Tytöllä on jokin hätä,tainnut tapahtua jotain pahaa ja purkaa asian näin. Selvä avunpyyntö nuorelta.

[/quote]

Voi pyhä perse, miten on yksinkertaista sakkia. 

Keksin ihan heittämällä monta todella hyvää syytä kommuuniin. 

a)Sisko/veli puolisoineen/perheineen (esimerkkinä vaikka tilapäisesti asuvat koska vesivahinko tms omassa talossa) 

b)Miehen tai naisen vanhemmat, omaishoitoa koska ei haluttu heitä laittaa vanhainkotiin. 

c) Talossa on siipi sukulaisperheelle, omat sisäänkäynnit vessat jne. 

Sossu varmaan hätistelee joo mummot ja papat vanhainkotiin koska teini angstaa. HUOH.

ohis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi