Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini "tehtaillu" itsestään lastensuojeluilmoituksen....

Vierailija
20.01.2015 |

Eli meillä useampi lapsi. Sekä minun ed suhteesta että tästä. Kaikki nämä vuodet yksi lapsista vihannut uutta puolisoani. Nyt sitten tilanne käristynyt niin, että hän on tehnyt itsestään lastensuojeluilmoituksen. Uusi mieheni käyttäytyy kuulema häntä kohtaan väkivaltaisesti. Tämä EI pidä pätkääkään paikkaansa ja hänen vanhemmat sisaruksensa ovat aivan ymmällään. Myös nämä samassa taloudessa asuvat. Pienet "½-sisarukset" itkevät kun heidän isäänsä haukutaan (tätä tyttö). Tästä on tullut jo sellainen soppa, että meidän parisuhdekin on vaarassa. Mies toki mieli maassa kun häntä syytetään.

Tänne tulossa siis lastensuojelu. Kiva. Teini itse on nyt kauhuissaan koska hän kuulema luuli, että kun hän ilmoituksen tekee niin näin päästään samointein tästä miehestäni eroon. Hommasta tulikin "paljon" hankalampi kuin teini oli ajatellut.

Onneksi välit tytön isään on erittäin hyvät ja saan häneltä tukea. Mutta miten ihmeessä tästä voi selvitä ? Teen itse työtä lasten parissa ja hieno homma jos tämä vaikuttaa työhöni. Tekisi mieli pakata kassi ja jättää tämä kaikki tähän. Omat voimavarat tuon teinin kanssa on koetuksella. Tiedän, että hän on koko ikänsä (13v) ollut tod hyvä valehtelemaan, keksimään juttuja... Täällä kotona hän kulkee kännykkä kädessä ja nauhoittaa sanan sieltä ja toisen täältä. Käyttää niitä kuulema miestäni vastaan. Selän takana naureskelee ja haukkuu siskonsa poikaystävää. Kiusaa ½-sisaruksiaan.

Avoimesti kertoi, että aikoo mennä tekemään ilmoituksen. Teki sen tosiaankin. Nauru onkin nyt muuttunut totiseksi menoksi. Enää ei edes teiniä naurata. Niin ja olihan hän satuillut miten joutuu tekemään kotitöitä.. juu, joka toinen kk saattaa tuurilla vaihtaa lakanansa. EI tee sitten yhtään mitään. Huutaa ja nauraa meille. Nyt syytän itseäni, että en ole osannut kasvattaa ja olisi pitänyt olla tiukempi.

Itse olen melko lepsu, myönnän ja mieheni taas tiukempi. Tyttö tietty yrittää saada tästä rajojen asettajan pois. Mitä ihmettä teen ? En enää saa edes nukuttua :( Anteeksi sekava teksti, mutta tosiaan valvominen ja tämä tilanne on saanut tämän aikaan.

Kommentit (385)

Vierailija
161/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:57"]

Asiakkuus loppui, kun tyttö täytti 18v. Kovaa vääntö on ollut. Uskoivat kaikki mitä tytär sanoi. Sain melkein vuoden taistella että uskoivat minua. Käskivät minun hakea apua, katsoivat että minulla on ongelmia, eipä siinä auttanut muuta kun mennä päälääkärille. Tein kaiken mitä "vaativat". Pelkäsin että menetän tyttäreni.

Kyllähän tuo tyttö uhkaili vvälillä että soittaa meidän sosiaalityöntekijälle ja kertoo kuinka paska äiti mä olen.

Rankka on ollut mutta onneksi ohi. Lastensuojelu tulee ihan varmasti teille kotikäynnille ja haastattelee muita lapsia ja tietysti nallekortit mukana.

[/quote]

Nallekortit ? Mitäs ne on ? Kyllä. Olen vannottanut, että kaikkien pitää olla paikalla ja onneksi näin lupailivat tehdä... Mutta ilman muuta ovat tervetulleita meille !

ap

[/quote]

Eikö se olut niin, että tytär on puhunut terveydenhoitajalle. Lastensuojeluilmoituksesta ei vielä ole tietoa?

Nyt jo muut on vannotettu olemaan paikalla, kun lastensuojelu tulee. Voin nähdä sieluni silmin tilanteen, jossa asiasta on vannotettu... Yksi pieni 13 vuotias vastassaan koko muu 9 hengen perhe, peloissaan

[/quote]

Kuka tässä on mitä vastaan ? Juu, puhui ENSIN th:lle, joka soitti ja ilmoitti että on velvoitettu kuulema tekemään ilmoitus... Koko perhe on paikalla jotta myös tyttö saa apua. Tässähän on myös kyse tytön käyttäytymisestä sisaruksiaan kohtaan : haukkuminen yms. En ole manipuloinut ketään valehtelemaan :) Ja tosiaan kaikki ei ole ihan noin kuten kirjoitit

ap

[/quote]

[/quote]

Vannotit olemaan paikalla vaikket tiedä onko kukaan tulossa?

[/quote]

Kukaan muu ei ole kirjoittanut mitään manipoloimisesta valehtelemaan.

Mulla on aiemmista viesteistä jäänyt huomaamatta, että tyttö myös käyttäytyy huonosti sisaruksiaan kohtaan.

Vierailija
162/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:58"]Olen itse kotona tällä hetkellä 100% erinäisten syiden takia. Mieheni ei ole koskaan kotona siten, että minä olisin jossain. Ja meitä on tässä niin monta (yli 10), ettei mieheni ole koskaan samaan aikaan kahdestaan tytön kanssa. Tyttö itse nauroi vielä vähän aikaa sitten, että kun hän tekee ilmoituksen niin sitten mieheni joutuu lähtemään. ap [/quote] Nukutko samassa huoneessa? Nukkuuko tyttö yksin? Mitä jos mies käy esim. Hakkumassa öisin tyttöä lyömässä läpsimässä jne? Mulla on tästä kokemusta vastaava tilanne oli päivät mielin kielin ja hyvää esitti kun muita läsnä mutta kun muut nukkui tuli mun huoneeseen tehen pahojaan. Haukkui löi uhkaili hajotti suttasi tavaroita ja myöhemmin koskettelu sopimattomasti.varmista.

[/quote]

No ei nuku yksin. Samassa huoneessa nukkuu koira ja isosisko. Viereisessä huoneessa 2 muuta lasta. Ei toedellakaan mies yöllä hipsi missään. Just kysyin tytöltä itseltää. Tossa sohvalla istuu. Sanoi, että äkkipikaistuksissaan teki kun halusi kiusata isäpuoltaan. Että johan hän sanoi. Ei hällä oo mtn hätää... Voi hyvänen aika ! Mutta tähänhän ei ole pakko uskoa.

ap

[/quote]

Just kysyin tytöltä itseltään.

Minä en mitenkään usko, että kukaan öisin hipsisi missään

Toivoisin vaan, että puhut tytön kanssa hienotunteisesti. Et kai kertonut, että täällä AV palstalla olen sinua riepotellut?

[/quote]

Tyttö sanoi, että hänen huoneessaan kukaan hipsi ! Ja voit lopettaa jo tuon provosoimisen

ap

[/quote]

Sanoitko, että täällä ruodit hänen asioitaan?

[/quote]

Toivottavasti ei. Täällä käy paljon nuoria, valitettavasti. Olisi todella kurjaa lukea itsestään tälläinen ketku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:10"]

Kuin ponde sä oot ku sä kuvittelet ettei se sun ihquu äijäs missää ehi tyttäres kaa kahen oleen? Mulla tuli heittämällä heti kymmeniä hetkiä mieleen missä se sun äijäs ehtii olleen kahen kakaran kaa! Toi jonkun mainitsema yö oli vaan yksi niistä.

[/quote]

Kyllähän jokainen täysijärkinen tajuaa, ettei ole mitenkään mahdollista ettei ap. mies olisi koskaan ollut sen tytön kanssa kahdestaan, ihan oikeasti.

Ja aika kovaa tuo kiistäminen ettei tytön huoneessa "hipsitä" öisin, alkaa kuulostaa siltä, että todellakin "hipsitään" ja ap. tietää sen....

[/quote]

Nyt alkaa oikeasti mennä yli... Suoraan vihjaat jotain hyväksikäyttöäkin jo. Ymmärrätkö sen? -ohis

Vierailija
164/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tyttösi ei puhu mitään insesti juttuja, lähtee KAIKKI lapset samalla sekunnilla.

Vierailija
165/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]

Tyttö on sotkenut asiat ja saa mielestäni elää nyt sen mukaan. Ikävää selvittelyä noin nuorelle tietysti, mutta jos on ilmoituksen tehnyt, ei sille enää mitään voi. Hyvä, että asiat selvitetään eikä viranomaisilla ole mitään valittamista teidän perheestänne, jos kerran vikaa ei ole. Lapsetkin voivat olla julmia ja itsekkäitä, jos aloittaja ei ole koskaan keskustellut asiasta lapsen kanssa, mistä kukaan voi tietää onko vika siinä että lapsella on yleensä isäpuoli vai tässä nykyisessä isäpuolessa, jonka kanssa ei vain tule toimeen koska hän ei lepsuile kasvatuksessa. Lapsi voi ajatella niinkin, että kunhan pääsee isäpuolesta eroon, isä ja äiti varmasti aloittavat taas yhteiselämän uudestaan eikä tytöllä tietenkään ole mitään rajoja ja sääntöjä sen jälkeen.

[/quote]

kyllä. Näin se menee. Tyttö jumaloi isäänsä, jolla ei ole mitään kuria ja sääntöjä. Meillä ei ollut kyllä juurikaan rajoja ennen kuin tämä nykyinen mieheni tuli kuvioon mukaan. Kukaan muu lapsista ei ole rajoja kokenut haitaksi. Päin vastoin aikuiset lapset ovat kiitelleet saamaansa kasvatusta : rajoja ja rakkautta. Ja kyllä. Pelkään tyttöä. Haluan, että hänellä on hyvin. Tyttö alkaa itkemään hysteerisenä jos häntä kielletään tai moititaan...

En halua että tyttö itkee. Mitätöin täten mieheni asettamat rajat ja soppa on valmis. Eli tämä ärsyttää koska olen itse se "syypää" tähän kaikkeen :( Se on tosi asia ja MINUN on tehtävä asialle jotain.

ap

Vierailija
166/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:05"]

sanot, että teini ei ole isäpuoltaan koskaan hyväksynyt. eikö sinun äitinä olisi jo suhteen alussa pitänyt lasta kuunnella? kyllä sen todellakin huomaa, jos lapsi ei tule ihmistä hyväksymään. silloin pitää äidin osata antaa periksi, eikä pitää omaa napaa tärkeämpänä kuin lapsen hyvinvointia. eipä ihme, että teineillä nyt paha olla. koitappa ap itse ottaa perheeseesi ihminen jota et sinne halua ja hyväksy, mutta sinut pakotetaan elämään hänen kanssaan. ap! ei teini ole osaansa valinnut vaan sinä olet pitänyt miestä tärkeämpänä, etkä kuunnellut lastasi. nyt maksat siitä hintaa lapsesi pahoinvoinnilla. anteeksi kovat sanani, mutta näitä lapsia ja nuoria käy sääliksi ja heitä on liian paljon.

[/quote]

Eli sinun mielestäsi lapsi saa päättää kenen kanssa äiti/isä seurustelee? Sellainen ei ole tervettä.
[/quote]
no jaa, eikö äidin huolehtiminen lapsen hyvinvoinnista ole tervettä? mitä epätervettä on siinä jos kuuntelee lapsen mielipidettä? kyseessä kuiten iso asia jolla valtavasti vaikutusta lapsen elämään.

Vierailija
167/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:22"]Minua säälittää tässä enemmän tyttö kuin itsesäälissä kieriskelevä ap. Lapsi on kolmetoista eikä lasta ole koskaan rakastettu eikä huomioitu ja äitikin kuittaa sen puutteen sillä että on kuitenkin maksettu lapsen menoja. Nyt ap on sitten heittämässä tyttöä pois kotoaan kun kehtaa häiritä ap:n "oikean perheen" ydinperhe-elämää. Lapsi jota ei ole koskaan kehuttu tai halattu tai joka ei ole koskaan saanut huomiota reagoi jossain vaiheessa. Lastensuojelu on todellakin tarpeen ja olisi ollut jo paljon aiemmin!
[/quote]

Aika kova väite ap:n kirjoituksen pohjalta. Ite en ainakaan tuon perusteella sanoisi ettei lasta ole rakastettu. Ei kovin rakentava kommentti.

Vierailija
168/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:22"]

Minua säälittää tässä enemmän tyttö kuin itsesäälissä kieriskelevä ap. Lapsi on kolmetoista eikä lasta ole koskaan rakastettu eikä huomioitu ja äitikin kuittaa sen puutteen sillä että on kuitenkin maksettu lapsen menoja. Nyt ap on sitten heittämässä tyttöä pois kotoaan kun kehtaa häiritä ap:n "oikean perheen" ydinperhe-elämää. Lapsi jota ei ole koskaan kehuttu tai halattu tai joka ei ole koskaan saanut huomiota reagoi jossain vaiheessa. Lastensuojelu on todellakin tarpeen ja olisi ollut jo paljon aiemmin!

[/quote]

joo näinhän tämä menee.... en kieri itsesäälissä vaan suunnattomassa harmissa, että olen antanut asioiden luisua tähän pisteeseen. Meillä on siis "vain" 5 lasta ja taloudessa asuu muitakin aikuisia kuin vain minä ja mieheni ! Tyttö on saanut rakkautta. Olen järjestänyt kahdenkeskistä aikaa, juteluut, viettänyt iltaa hänen kanssa... sepä kun mikään ei riitä. EN ole heittämässä tod ketään pois. Toisaalta jos tyttö asuisi vaikka isänsä kanssa kuukauden niin hän tulisi toisiin ajatuksiin.

Kehun lapsiani päivittäin ja kyselen kuulumiset. Olen AINA kotona kun tulevat koulusta ja usein leipomusten kanssa. Siinä vaihdetaan kuulumiset ja kaikki on MINUSTA hyvin. Ongelmia tulee kun pitäisi tehdä jotain, osallistua kotitöihin.

ap

Vierailija
169/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:05"] sanot, että teini ei ole isäpuoltaan koskaan hyväksynyt. eikö sinun äitinä olisi jo suhteen alussa pitänyt lasta kuunnella? kyllä sen todellakin huomaa, jos lapsi ei tule ihmistä hyväksymään. silloin pitää äidin osata antaa periksi, eikä pitää omaa napaa tärkeämpänä kuin lapsen hyvinvointia. eipä ihme, että teineillä nyt paha olla. koitappa ap itse ottaa perheeseesi ihminen jota et sinne halua ja hyväksy, mutta sinut pakotetaan elämään hänen kanssaan. ap! ei teini ole osaansa valinnut vaan sinä olet pitänyt miestä tärkeämpänä, etkä kuunnellut lastasi. nyt maksat siitä hintaa lapsesi pahoinvoinnilla. anteeksi kovat sanani, mutta näitä lapsia ja nuoria käy sääliksi ja heitä on liian paljon. [/quote] Eli sinun mielestäsi lapsi saa päättää kenen kanssa äiti/isä seurustelee? Sellainen ei ole tervettä. [/quote] no jaa, eikö äidin huolehtiminen lapsen hyvinvoinnista ole tervettä? mitä epätervettä on siinä jos kuuntelee lapsen mielipidettä? kyseessä kuiten iso asia jolla valtavasti vaikutusta lapsen elämään.

[/quote]

Kyseessä on todellakin iso asia, niin iso ettei sellaista voi laittaa lapsen vastuulle. Lapselle on vahingollista joutua päättämään noin isoista asioista.

Vierailija
170/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:57"]

Asiakkuus loppui, kun tyttö täytti 18v. Kovaa vääntö on ollut. Uskoivat kaikki mitä tytär sanoi. Sain melkein vuoden taistella että uskoivat minua. Käskivät minun hakea apua, katsoivat että minulla on ongelmia, eipä siinä auttanut muuta kun mennä päälääkärille. Tein kaiken mitä "vaativat". Pelkäsin että menetän tyttäreni.

Kyllähän tuo tyttö uhkaili vvälillä että soittaa meidän sosiaalityöntekijälle ja kertoo kuinka paska äiti mä olen.

Rankka on ollut mutta onneksi ohi. Lastensuojelu tulee ihan varmasti teille kotikäynnille ja haastattelee muita lapsia ja tietysti nallekortit mukana.

[/quote]

Nallekortit ? Mitäs ne on ? Kyllä. Olen vannottanut, että kaikkien pitää olla paikalla ja onneksi näin lupailivat tehdä... Mutta ilman muuta ovat tervetulleita meille !

ap

[/quote]

Eikö se olut niin, että tytär on puhunut terveydenhoitajalle. Lastensuojeluilmoituksesta ei vielä ole tietoa?

Nyt jo muut on vannotettu olemaan paikalla, kun lastensuojelu tulee. Voin nähdä sieluni silmin tilanteen, jossa asiasta on vannotettu... Yksi pieni 13 vuotias vastassaan koko muu 9 hengen perhe, peloissaan

[/quote]

Kuka tässä on mitä vastaan ? Juu, puhui ENSIN th:lle, joka soitti ja ilmoitti että on velvoitettu kuulema tekemään ilmoitus... Koko perhe on paikalla jotta myös tyttö saa apua. Tässähän on myös kyse tytön käyttäytymisestä sisaruksiaan kohtaan : haukkuminen yms. En ole manipuloinut ketään valehtelemaan :) Ja tosiaan kaikki ei ole ihan noin kuten kirjoitit

ap

[/quote]

[/quote]

Vannotit olemaan paikalla vaikket tiedä onko kukaan tulossa?

[/quote]

Kukaan muu ei ole kirjoittanut mitään manipoloimisesta valehtelemaan.

Mulla on aiemmista viesteistä jäänyt huomaamatta, että tyttö myös käyttäytyy huonosti sisaruksiaan kohtaan.

[/quote]

Näin on. Tytöllä on aina kinaa sisarustensa kanssa. Erityislastamme sanoo vammaiseksi, siskonsa poikaystävää masentuneeksi paskaksi... Riittääkö ? Oishan näitä. Ei tee sisarustensa eteen mitään mistä ei hyödy.

ap

Vierailija
171/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:28"]

Et muka halua että tyttö itkee, mutta olet kuitenkin hommaamassa häntä asumaan itsenäisesti tai lastenkotiin. Eikö se tyttö muka siellä itkisi kun olet vihdoin ja viimein saanut hänet heitettyä pois kotoa?

[/quote]

Lopeta nyt jo lapsellinen idiootti. Tää on ihan kiinnostava keskustelu eikä tänne kaivata päiväkotiosastoa haastamaan riitaa. Hanki elämä. Mee vaikka ulos haukkaamaan vähän raitista ilmaa.

Vierailija
172/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse yhteyttä lastensuojeluun ja kerro voimattomuutesi tytön kanssa, kerro rehellisesti siitä miten käyttäytyy kotona, pyydä tukea! Ei tarvi pelätä huostaanottoa kun itse avoimesti juttelee asioistaa ja on halukas apuun. Ehkä tyttö sitten oikeasti tajuaa, että raja tullut vastaan!

Vierailija
173/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
174/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:05"]

sanot, että teini ei ole isäpuoltaan koskaan hyväksynyt. eikö sinun äitinä olisi jo suhteen alussa pitänyt lasta kuunnella? kyllä sen todellakin huomaa, jos lapsi ei tule ihmistä hyväksymään. silloin pitää äidin osata antaa periksi, eikä pitää omaa napaa tärkeämpänä kuin lapsen hyvinvointia. eipä ihme, että teineillä nyt paha olla. koitappa ap itse ottaa perheeseesi ihminen jota et sinne halua ja hyväksy, mutta sinut pakotetaan elämään hänen kanssaan. ap! ei teini ole osaansa valinnut vaan sinä olet pitänyt miestä tärkeämpänä, etkä kuunnellut lastasi. nyt maksat siitä hintaa lapsesi pahoinvoinnilla. anteeksi kovat sanani, mutta näitä lapsia ja nuoria käy sääliksi ja heitä on liian paljon.

[/quote]

Olipa taas neuvo. Pikkulapsi ei týkkää isän paikan viejästä, mutta kolme muuta sisarusta saavat tukea ja turvaa, äiti kasvatusapua ja rakkautta. Ja mielestäsi pitäisi kiukuttelevan pikkupimun saada päättää?? Ei ap kai narsistia halua kasvattaa, vaan opettaa tytön tavoille ennen kuin on liian myöhäistä. Myötätuntohali, teinit voivat olla kamalia. t. uusperheellinen

Vierailija
175/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan kun on ilmoitus tehty. Jos voimavarasi ovat vähissä, tilanne tulehtunut eikä kotonakaan asiat olekaan hyvin niin miksi esität muuta? Nyt saatte apua. Teini saa tukea, sinä pääset purkamaan asiaa ja tilanne saattaa parantua sekä koko perhe keskusteluapua. Sillä kertomasi perusteella on syytäkin ulkopuolisten apuun asioiden ratkaisemiseksi. Huomaatko kun olet puolustuskannalla ja syytät lastasi? 13v. on vielä lapsi. Oletko unohtanut itse tukea lapsesi kasvua uusperheen kasvaessa? Ei vika ole pelkästään teinissä vaan käytös on oireilua. Kyllä sinun pitäisi tuo tiedostaa jos alan töitä teet. Vai kulissitko ne tärkeämpiä ovat sittenkin..

Vierailija
176/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:24"]

Oletteko lestadiolaisia? Niissä porukoissahan äidit eivät näe, mitä isät tekevät.

[/quote]

Ei olla. Ja erinäisistä syistä satun tietämään ettei mitään väkivaltaa ole tapahtunut. Onneksi tätä aletaan selvittämään. Olen niin lopen väsynyt tilanteeseemme. Tyttö ei siis tule toimeen muiden kuin minun kanssa. Hän ei ole väleiss siarustensa eikä heidän kumppaneiden kanssa. Ei yhtään kenenkään muun kanssa kuin minun ja tietty isänsä.

ap

Vierailija
177/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkein sääntö pikemmin kuin poikkeus että joku lapsista reagoi  voimakkaasti uusioperheen uuteen isä/äitipuoleen.

On ikävää että nyt on menty näin pitkälle, mutta jos asiaa tarkastellaan vähän objektiivisemmin, tästä voi seurata jotain hyvääkin. On hyvä juttu että ilmaa puhdistetaan ja asiassa päästään etenemään.

Sinuna toimisin näin:

- puhuisin kahden kesken teinin kanssa. Lähtekää ulos lenkille tai menkää kahville jonnekin. Hoitaisin tämän keskustelun jossain muualla kuin kotona.

- Kerro että lastensuojeluilmoituksesta voi seurata huostaanotto, jos sossun tädit katsovat että teinin väitteissä on jotain perää. Sitten jutelkaa avoimesti mistä kenkä puristaa. Käske teinin kertoa kaikki mikä häntä puolisossasi ärsyttää. Kerro teinille että mies ei ole poistumassa elämästäsi minnekään (jos ei kerran ole), mutta että haluat ongelmat selvittää ja jonkun ratkaisun tilanteeseen. Kysy teiniltä mikä olisi hänen ajatuksensa ongelmien ratkaisuun? Jos teini ehdottaa sitä että hän itse muuttaisi pois kotoa, niin miettikää yhdessä mikä olisi sellainen realistinen ikä jolloin hän voisi muuttaa omaan asuntoon (esim 16v) ja millä ehdoilla järjestelyyn lähdettäisiin. Jos teini haluaa enemmän rauhaa kotona, miettikää millä käytännön toimilla teini saisi olla enemmän yksikseen. Olisiko mahdollista järjestää vaikka niin että teini on kerran viikossa pari tuntia yksin kotona jos sitä kaipaa?

- Toinen vaihtoehto on sitten lähteä yhtenä rintamana puolisosi kanssa teiniä vastaan taistelemaan, mutta en usko sen auttavan tässä yhtään mitään. Teini on kurjassa vaiheessa sikäli että hän ei ymmärrä kaikkien tekojensa seurauksia, mutta hän vaatii yleensä aikuisen kohtelua. Siksi antaisin tässä nyt ehkä ensimmäistä kertaa elämässään vaikuttaa johonkin isoon asiaan. Kaikessa ei tietenkään voi myöntyä eikä elämä voi jatkua niin että teini pomottaa muita, mutta sopuratkaisu olisi hyvä löytää.

- Älä kuitenkaan peru sossujen käyntiä. Anna heidän tulla kotiinne toteamaan että kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Oma kokemukseni heistä on se että kun asioista puhuu fiksusti niin ongelmat kyllä saadaan selvitettyä. Selvennyksenä sanottakoot että itse olen työni puolesta ollut lastensuojeluilmoituksia joskus tekemässä ja nähnyt niiden lopputulokset. Monesti se että sossu tulee paikalle on eräänlainen herätys perheelle (tässä teinille) jonka jälkeen ongelma lähtee korjaantumaan. En usko että käynnistä tulee työhösi liittyviä ongelmia jos huostaanottoon ei päädytä. Ja miksi päädyttäisiin jos oikeita ongelmia ei ole.

Vierailija
178/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:05"]

[/quote]

Lapsella ei ole mitään sananvaltaa vanhemman parisuhde elämään ja kumppanin valintaan. Tykätä ei tarvii mutta hyväksyä pitää eikä mieltä osoiteta vaikka mikä olisi. Kyllä on nykyisin vanhemmilla hommat sekaisin. Lapset määrää perheessä kaapinpaikan.. Ei tule mitään... 

Vierailija
179/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]

Tyttö on sotkenut asiat ja saa mielestäni elää nyt sen mukaan. Ikävää selvittelyä noin nuorelle tietysti, mutta jos on ilmoituksen tehnyt, ei sille enää mitään voi. Hyvä, että asiat selvitetään eikä viranomaisilla ole mitään valittamista teidän perheestänne, jos kerran vikaa ei ole. Lapsetkin voivat olla julmia ja itsekkäitä, jos aloittaja ei ole koskaan keskustellut asiasta lapsen kanssa, mistä kukaan voi tietää onko vika siinä että lapsella on yleensä isäpuoli vai tässä nykyisessä isäpuolessa, jonka kanssa ei vain tule toimeen koska hän ei lepsuile kasvatuksessa. Lapsi voi ajatella niinkin, että kunhan pääsee isäpuolesta eroon, isä ja äiti varmasti aloittavat taas yhteiselämän uudestaan eikä tytöllä tietenkään ole mitään rajoja ja sääntöjä sen jälkeen.

[/quote]

kyllä. Näin se menee. Tyttö jumaloi isäänsä, jolla ei ole mitään kuria ja sääntöjä. Meillä ei ollut kyllä juurikaan rajoja ennen kuin tämä nykyinen mieheni tuli kuvioon mukaan. Kukaan muu lapsista ei ole rajoja kokenut haitaksi. Päin vastoin aikuiset lapset ovat kiitelleet saamaansa kasvatusta : rajoja ja rakkautta. Ja kyllä. Pelkään tyttöä. Haluan, että hänellä on hyvin. Tyttö alkaa itkemään hysteerisenä jos häntä kielletään tai moititaan...

En halua että tyttö itkee. Mitätöin täten mieheni asettamat rajat ja soppa on valmis. Eli tämä ärsyttää koska olen itse se "syypää" tähän kaikkeen :( Se on tosi asia ja MINUN on tehtävä asialle jotain.

ap

[/quote]

Ihan oikeesti, itkeminen ja kiukuttelu ei tapa, säännöt on hyvä olla ja kiukkua ja kränää ei saa vanhemman pelätä. Ihan oikeesti sun kannattaa hakea tukea siihen että pystyt olemaan vanhempi joka pitää perheen yhtenäistä linjaa yllä. Jotenkin tuntuu että et ole sinut sen kanssa että sulta vaaditaan vanhemmuutta ja vahvuutta olla äiti.

Ja jollekin, joka kirjoitti että lapsen pitää antaa sanoa sanansa äidin parisuhdeasiassa, kyllä jos lapsi on suhteen alkaessa ja päälle 10vuotias, mutta 1vuotias tuskin vielä saa sananvaltaa ja jos kiukku isäpuolta kohtaan on alkanut joskus alakouluikäisenä asiaan olisi pitänyt puuttua jo silloin. Ja äidin ottaa isompi vastuu vanhemmuudesta, nyt kuulostaa siltä että isäpuoli on se joka on vanhempana myös äidille.

Perheneuvola on hyvä vaihtoehto tai ihan keskustelutuki ainakin äidille ja voimia siihen että pidät kurin.

Vierailija
180/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap että huomaat itse missä vika ja miten oma toiminta vaikuttaa. Nyt varmaan ymmärrät miten tärkeää on että vanhemmilla on yhteiset säännöt. Siis sinulla ja miehelläni, ideaalitilanteessa myös lapsen isällä mutta siihen et voi välttämättä vaikuttaa. Lapsi varmaan kokee muuttuvat säännöt turvattomina ja on oppinut käyttämään hyväksi lepsuuttasi. En tarkoita että mitään natsi kuria pitäisi olla mutta tietyt säännöt pitää olla joita lapsi sitte kapinoi ettei tarvi kapinoida ihan överisti kuten nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme