Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini "tehtaillu" itsestään lastensuojeluilmoituksen....

Vierailija
20.01.2015 |

Eli meillä useampi lapsi. Sekä minun ed suhteesta että tästä. Kaikki nämä vuodet yksi lapsista vihannut uutta puolisoani. Nyt sitten tilanne käristynyt niin, että hän on tehnyt itsestään lastensuojeluilmoituksen. Uusi mieheni käyttäytyy kuulema häntä kohtaan väkivaltaisesti. Tämä EI pidä pätkääkään paikkaansa ja hänen vanhemmat sisaruksensa ovat aivan ymmällään. Myös nämä samassa taloudessa asuvat. Pienet "½-sisarukset" itkevät kun heidän isäänsä haukutaan (tätä tyttö). Tästä on tullut jo sellainen soppa, että meidän parisuhdekin on vaarassa. Mies toki mieli maassa kun häntä syytetään.

Tänne tulossa siis lastensuojelu. Kiva. Teini itse on nyt kauhuissaan koska hän kuulema luuli, että kun hän ilmoituksen tekee niin näin päästään samointein tästä miehestäni eroon. Hommasta tulikin "paljon" hankalampi kuin teini oli ajatellut.

Onneksi välit tytön isään on erittäin hyvät ja saan häneltä tukea. Mutta miten ihmeessä tästä voi selvitä ? Teen itse työtä lasten parissa ja hieno homma jos tämä vaikuttaa työhöni. Tekisi mieli pakata kassi ja jättää tämä kaikki tähän. Omat voimavarat tuon teinin kanssa on koetuksella. Tiedän, että hän on koko ikänsä (13v) ollut tod hyvä valehtelemaan, keksimään juttuja... Täällä kotona hän kulkee kännykkä kädessä ja nauhoittaa sanan sieltä ja toisen täältä. Käyttää niitä kuulema miestäni vastaan. Selän takana naureskelee ja haukkuu siskonsa poikaystävää. Kiusaa ½-sisaruksiaan.

Avoimesti kertoi, että aikoo mennä tekemään ilmoituksen. Teki sen tosiaankin. Nauru onkin nyt muuttunut totiseksi menoksi. Enää ei edes teiniä naurata. Niin ja olihan hän satuillut miten joutuu tekemään kotitöitä.. juu, joka toinen kk saattaa tuurilla vaihtaa lakanansa. EI tee sitten yhtään mitään. Huutaa ja nauraa meille. Nyt syytän itseäni, että en ole osannut kasvattaa ja olisi pitänyt olla tiukempi.

Itse olen melko lepsu, myönnän ja mieheni taas tiukempi. Tyttö tietty yrittää saada tästä rajojen asettajan pois. Mitä ihmettä teen ? En enää saa edes nukuttua :( Anteeksi sekava teksti, mutta tosiaan valvominen ja tämä tilanne on saanut tämän aikaan.

Kommentit (385)

Vierailija
321/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:28"]

ps. missä minä väitän että perheessänne on kyse insestistä? se oli esimerkki eräästä tapauksesta.

Tosin reaktiosi kertoo enemmän kuin toivot, miksi muuten olisit suuttunut noin?

[/quote]

Varmaan epäily taustalla ja tietääkin asian, mutta haluaa sulkea silmänsä ja sanoo, että teini valehtelee ja on sairas.

[/quote]

Otan ilomielin ls -ihmiset meille. En tarvitse sinulle selvitellä tämän tarkempaan. Kuka epäilee ? Minäkö ? Ikävää jos puhut omien kokemustesi perusteella. Ainut miltä olen sulkenut silmäni on ko. teinin "vapaamatkustus" tässä perheessä.

ap

Vierailija
322/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:16"] Ap ymmärrätkö, että jo tuo kun jäät ketjuun puolustelemaan/kehumaan omaa toimintaasi, miten paljon olet viettänyt aikaa teinin kanssa ym.. koko ajan kerrot teinistä lisää huonoja puolija. nyt siellä aamulla yhdeksän aikaan paistat jauhelihapihvejä... tämä kaikki kertoo sinusta aika paljon. ja ei, teinisi puolella olevia ei ole vain yksi jankkaaja vaan meitä on monta. [/quote] ? mitähän se kertoo ? :D Jos haluat tietää niin minulla on meno klo 12:30. Teen valmiiksi iltaa varten pihvit, jotka sitten tarvitse lämmittää. Ja ketjuun jään siksi, että odotan josko sieltä tulisi jotain rakentavaa tähän. Mutta kerro ihmeessä mitä tuo pihvien paistaminen kertoo sinulle ? ap [/quote] koska se pihvienpaisto piti mainita, haluat antaa itsestäsi hyvän äidin kuvaa viellä enemmän. kuka oikeasti aamu yhdeksältä paistelee pihvejä vaikka iltapäivällä olisi menoa. tuolla jankkaamisella ja oman kuvan kiillottamisella itseäsi puolustelemalla saat kyllä rakentavaa ketjua odotella pitkään.

[/quote]

Kun nyt nuo pihvit otettiin tähän mukaan niin kerronpa vähän suurperhe-elämästä. Teen kerralla pihvejä n. 2.5-3 kg:sta jauhelihaa. En käy iltapäivällä seisomaan tuossa hellan edessä. Kuten tuolla jo mainitsinkin niin silloin olen lasteni "käytettävissä". tiedätkö paljon aikaa vie laittaa ruokaa tämän kokoiselle perheelle ?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:46"]

ps. missä minä väitän että perheessänne on kyse insestistä? se oli esimerkki eräästä tapauksesta.

[/quote]

Varmaan epäily taustalla ja tietääkin asian, mutta haluaa sulkea silmänsä ja sanoo, että teini valehtelee ja on sairas.

[/quote]

Otan ilomielin ls -ihmiset meille. En tarvitse sinulle selvitellä tämän tarkempaan. Kuka epäilee ? Minäkö ? Ikävää jos puhut omien kokemustesi perusteella. Ainut miltä olen sulkenut silmäni on ko. teinin "vapaamatkustus" tässä perheessä.

ap

[/quote]

Miksi olet antanut vapaamatkustaa? Siksikö, kun pelkää isäpuoltaan, keneltä suojelet lasta. Ainoa lapsista, joka uskaltaa panna vastaan, kun muut ovat alistuneita.

Vierailija
324/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:n pitäisi teidän haukkujien mielestä tehdä? Ap:han on myöntänyt, että kasvatus on mennyt pieleen. Lastensuojelu on tulossa käymään ja ap odottaa sitäkin ihan positiivisena asiana.

Mitä ap:n pitäisi nyt tehdä? Täällä vaan väännellään ja käänneellään ap:n sanomisia ja vihjaillaan insestistä. Antakaa nyt sitten niitä vinkkejä.

Vierailija
325/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:31"]

En kommentoi ennenkuin alat käyttäytymään kunnioittavasti. Opetatko tuollaisen esimerkin lapsillesi ? Olet todella törkeä ja paha suustasi. Ethän lastesi kuullen puhu muista noin ? Tai kommentoi tätä ketjua ääneen lapsillesi ? Vielä en ole saanut vastausta mitä se pihvienpaisto kertoo minusta ap

[/quote]

Kuka?

[/quote]

Joka haukkuu paskakasaksi yms.

ap

ps : eipä tullut mieleen kiillottaa sädekehääni kun pihvit mainitsin :D kaikesta te saatte väännettyä jos mitä...

[/quote]

En minä haukkunut. Se oli toteamus. Omaa lastaan sinun tavoin käsittelevä on paskakasa. Se on fakta, ei ole minun vikani jos et totuutta pysty kohtaamaan.

Lähden tästä töihin (jossa todennäköisesti taas kohtaan kaltaisiasi paskakasoja, mutta ainakin nuo paskakasat saadaan sinne minne pitää, etteivät enää vahingoita muita, mitä sinä taas teet jatkuvasti).

Hmm... Katsotaanpa saanko pyörät täältä käsin pyörimään. Eikä siihen tarvi kun omat kertomuksesi tilanteesta ja vähän yp:n/muun instanssin apua. Näin saadaan tietää kuka olet, ja se todellisuus tarinasi takana. Jos lasu-ilmo on tosiaan tehty, niin saadaan myös lapsen näkökulma ja hänet turvaan luotasi. Ja muitakin toimenpiteitä mikäli niille on tarvetta.

Lasut oppi Eerikan tapauksesta ;)

Omalta puolelta jätän keskustelun tähän, vaikka toimenpiteisiin ryhdyttäisiin niin, että olisin siinä jollain tavalla edes mukana, vaitiolovelvollisuus sitoo. Etteköhän lehdistä saa lukea lopputuloksen. AP tuskin totuutta siinäkään kertoo...

Vierailija
326/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:44"]

Anna armoa itsellesi, et ole huono kasvattaja. Jos yksi monesta lapsesta oireilee, se ei tee sinusta epäonnistunutta kasvattajaa. Vaikka vanhempi tekisi mitä, joka lapsista saattaa olla 'häiriintyneempi' ihan syistä, joihin sinä et voi vaikuttaa (neurobiologia, temperamentti, luonne, aivojen kemiallinen tasapaino jne.). Joku lapsista saattaa olla itsekeskeisempi, empatiakyvytön ja 'ilkeäkin', vaikka olisi ihan samoin hoidettu kuin muutkin. On olemassa kaikenlaisia impulssihäiriöitä ja empatiankyvyn puutteita jne. Myös narsistiset piirteet ovat havaittavissa jo lapsilla/nuorilla, vaikkei alaikäisträ varsinaisesti narsistiksi voida diagnisoidakaan.

Itse olen perheestä, jossa useampi lapsi. Yksi sisaruksistani oli todella hankala, vaikka kaikki hoidettu ja kasvatettu ihan samoin metodein.

Lapsi pitää nyt laittaa kohtaamaan käytöksensä ja tekonsa seuraukset. Hän saattaa tarvita monelaista apua. Lienee myös selvää, että jos joku joutuu perheestä hetkeksi siirtymään muualle asumaan, on se teini itse. Mikäli teini pääsee muiden elämää ohjailemaan liiaksi ja pääsee ratkaisemaan isäpuolensa asumista, saattaa hänestä kehittyä todellä narsistinen ja häiriintynyt. Lapsella ei varmasti ole missään yhtä hyvät olot kuin nykyisessä kodissaa, hän vai ei arvosta sitä - eikä arvosta muiden tarpeita. Kehitys on pysäytettävä.

Kerro vaan avoimesti viranomaisille tilanteesi - lapsesi on ymmärrettävä, että hän on vain yksi muista perheessä. Eikä piiruakaan arvokkaampi tai arvottomampi kuin kukaan muu siellä.

[/quote]

Samassa perheessä lapsia voidaan kohdella hyvinkin eri tavoin, kuten ap:n tapauksessa. Ei lppsi tule itsestään "narsistiseksi" tai muutenkaan ilkeäksi.

[/quote]

Osan, muttei kaikkia, persoonallisuuden ja mielenterveyden ongelmista/oireiluista selittää ympäristö - mutta ei siis kaikkia. Osat ovat sekoitusta monista eri syistä ja myös sattumista. On ympäristön vaikutusta, synnynnäistä häiriötä jne. Esim. tiettyjen virusten tiedetään altistavan joillekin aivokemian häiriöille sekä perinnöllisten tekijöiden. Eli voi lapsi olla vaikea ympäristön ja vanhempien sekä tilanteen takia. Mutta voi myös olla ihan jo muistakin syistä. Sitä kun en lennosta tiedä. Entäpä jos lapselle on sattunut jotain kamalaa perheen ulkopuolella, mutta pahaolo kohdistuu isäpuoleen kun ei muuta purkautumiskanavaa teinillä ole.

[/quote]

Näin on. Mutta persoonallisuushäiriöiden syntymisellä on selkeä yhteys persoonan kasvuu - eli lapsuuden olosuhteisiin. Ei yksikään lapsi ole muutenkaan syntymästään saakka mielenterveydeltään häiriintynyt.

Joidenkin sairauksien puhkeamiselle meillä voi olla perinnöllinen alttius, muttei ne siltikään itsestään synny.

[/quote]

Kyllä juu. Persoonallisuuden ja mielenterveyden häiriöt ovat hieman eri asioita. Persoonallisuus ei voi olla synnynnäisesti häiriintynyt, mutta mielenterveyteen aivokemiallisesti vaikuttava sairaus voi puhjeta ihan ilman minkäänlaista sosiaalista syytä. Joillakin viruksilla on hyvinkin vahvasti todistettu yhteys joihinkin aivokemian häiriöihin ilman mitään sosiaalista syytä taudin puhkeamiseen.

Myös synnynnäiseltä tempperamentiltaan erilaiset lapset reagoivat eri tilanteisiin hyvin eri tavoin. Tälloin taas kasvatus erityisesti korostuu ja haastaa.

Lapseen saattaa vaikuttaa myös moni perheen ulkopuolinen 'sosiaalinen asia', josta perhe ei edes tiedä, mutta joka perheeseen kohdistetaan.

Vierailija
327/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Ja hänen tunteensa

Vierailija
328/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hmm... Katsotaanpa saanko pyörät täältä käsin pyörimään. Eikä siihen tarvi kun omat kertomuksesi tilanteesta ja vähän yp:n/muun instanssin apua. Näin saadaan tietää kuka olet, ja se todellisuus tarinasi takana. Jos lasu-ilmo on tosiaan tehty, niin saadaan myös lapsen näkökulma ja hänet turvaan luotasi. Ja muitakin toimenpiteitä mikäli niille on tarvetta."

Ootko sama joka feikkasi olevansa työkkärintäti joka aiheutti toimenpiteitä työttömälle joita ei koskaan tullut. Yhtä erikoista tavaraa tämä.

Vierailija
329/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:49"]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Miksi olet antanut vapaamatkustaa? Siksikö, kun pelkää isäpuoltaan, keneltä suojelet lasta. Ainoa lapsista, joka uskaltaa panna vastaan, kun muut ovat alistuneita.

[/quote]

Et lukenut aiempaa viestiäni ? 3. kerran. Suojelen PETTYMYKSILTÄ. Kuvio on näin : inhoaa kotitöitä - suuttuu jos pyydetään osallistumaan - teini saa sitten pelata, kuunnella musiikkia, olla kavereiden kanssa.... MINÄ teen hänen puolesta. Joko meni perille ?

ap

Vierailija
330/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Eerikankin äitipuoli sanonut tehneensä kaikkensa ja olleensa todella hyvä äiti, mutta lapsi oli tuhma ja valehteli.

Heilläkin kävi ls-viranomaiset useasti, mutta äitipuoli osasi hyvin vedättää siihen asti, että lapsi kuoli

Vierailija
331/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:59"]

Eikös Eerikankin äitipuoli sanonut tehneensä kaikkensa ja olleensa todella hyvä äiti, mutta lapsi oli tuhma ja valehteli.

Heilläkin kävi ls-viranomaiset useasti, mutta äitipuoli osasi hyvin vedättää siihen asti, että lapsi kuoli

[/quote]
Eikös lapsessa ollut pahoinpitelyn merkkejä ? Vaatteet tuhottu yms ? Miten ls ei noteerannut sitä ?

Vierailija
332/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, ap on sivu toisensa jälkeen sanonut, että on hyvä, että lastensuojelu tulee ja he saavat apua. Mitä muuta hänen vielä pitäisi tehdä, kun selvästi ovat tytön kanssa pattitilanteessa? Paskakasaksi haukkuminenko sitä tilannetta parantaa?

Vierailija
333/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, muta ajattelin laittaa hiukan ammattilaisen näkökulmaa.

Tällä hetkellä meillä nuorten kanssa työskentelevillä on suuri ongelma nuorten kanssa, joilta ei ole koskaan vaadittu mitään, eikä tekemisiä olla koskaan rajoitettu kotoapäin. Isot pulmat ovat silloin tavallisia teini-iässä. Tämä pulma on suurempi kuin koskaan aimmin, eikä tämä tilanne ole ihan pian helpottamassa.  

Minusta oli tosi hienoa, että olit äitinä nähnyt, että oli asioita, joita olisi pitänyt tehdä toisin. Lapsilta vaatiminen on kurjaa, samoin kiukun kestäminen rajoitustilanteissa. Nyt sait kuitenkin tarpeeksi ajoissa varoituksen mitä siitä seuraa, jollei tätä tehtävää vanhempana pysty toteuttamaan käytännössä loppuun asti.

Lastensuojelun työntekijät ovat yleensä tosi mukavia, ihan tavallisia äitejä itsekin. Näin ollen saanet apua ja tukea tämän rajoittamisen aloittamiseen ja nuorikkokin oppii ehkä jotain nyt ihan kantapään kautta. Tosia asia on, että jos tytöllä on häntä vahingoittava tilanneolla kotona, tyttö muuttaa sieltä pois lastensuojelun velvoittamana. Lastensuojelu ei voi vaatia isäpuolta kotoa muuttamaan, jollei perheen muista lapsista huolta.

Voimia ja jaksamista koko perheelleenne, luulen että asiat menevät lupulta ihan mukavasti:)

Vierailija
334/385 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:55"]

lainkaan nyt puuttumatta tähän ap. perheen elämään. ihan yleisesti mä ihmettelen näitä vastauksia kun moni sanonut, lapsi tai teini ei määrää kenen kanssa äiti menee avoliittoon. ihanko oikeasti te itse pakotettuna mieluusti asuisitte henkilön kanssa, jonka kanssa kemiat ei vaan kohtaa ettekä häntä hyväksy. pysyisittekö iloisina ja hyväntuulisina, tai edes mieleltään terveinä jos siihen pakotettaisiin? niinpä! miksi sitten lapsen pitää se vaan hyväksyä?

[/quote]

Teilläkö sitten järjestetään teinin kanssa vaalit aiheista "Saako äiti asua kotona?", "Saako isä asua kotona" ja "Saako pikkuveli asua kotona" säännöllisin väliajoin? Tai korjaan, ei vaalit vaan teinin yksipuolinen ilmoitus. Mihin olet muuten ajatellut laittaa pikkuveljen?

Vierailija
335/385 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:18"]

Ap:n pitäisi mennä terapiaan ja katsoa peiliin. Luuletko tosiaan, että syy tilanteeseen on siinä, että olet ollut niin mukava ja kiltti, kaiken tytön eteen tekevä vanhempi? Valoja päälle.

[/quote]

Kaikkea hyvää sinulle AP. Älä välitä näistä viesteistä. Ja itse olisin halukaas kuulemaan mikä AAPEEn tilanteeseen on syynä ellei tuo mikä on monesti jo päivän selvästi ilmitullut ?AAPEE sanoi menvänsä terapiaan. Oliko ajankin jo sinne varannut. Ja sinua kehoittaisin ne valot laittamaan päälle ettet piemydessä vaeltaisi.

Vierailija
336/385 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:43"]

Mun käy sääliksi näitä lapsia jotka joutuu jakamaan kotinsa inhoamansa ihmisen kanssa siksi että vanhempi on sattunut ihmisen puolisokseen valitsemaan. Lapsi ei voi vaikuttaa vanhempiensa kumppanivalintoihin mutta joutuu ne kestämään ja vanhempi, kuten ap, sitten vaan itkee parisuhteensa kohtaloa kun tulee ongelmatilanne. Empatiani teinille.

[/quote]

No mistä päättelet, että itken parisuhdetta ? :D Ei meidän parisuhteessa ole mitään muuta vikaa kuin se, että meillä on täysin erinevät kasvatusperiaatteet. Minulla ja exällä on sama linja : ei sääntöjä, ei velvollisuuksia. Tämä mies sitten haluaa, että kaikki osallistuu ja tehdään yhdessä mm. kotityöt. Emme ole eroamassa.

En ole ikinä aikonut kysyä lapsilta saanko mennä uudelleen naimisiin/ottaa miehen/pitäskö erota/pitäskö olla yhdessä... Kyl nämä päätökset tekee aikuinen. Vai antisitteko lapsen päättää ?

Ja mitä tarkoitat, että lapsi ei pääse vaikuttamaan kumppanivalintoihin ? Hyvinhän meillä meni kun tämä teini oli taapero. Ihme miten pitää vääntää ja takertua ! KAIKKI NÄMÄ TEINIVUODET juu. Ei silti 24/7. Pitääkö vielä antaa esimerkki ? Niitä on tuolla alkupuolella monia, mutta et ole vaivautunut lukemaan... Siis teinilläkin on meillä omat tehtävänsä, joita tuo mies vaatisi tekemään. Petiä ei tarvitse pedata, mutta lakanat vaihtaa, lattia siistinä likaisista vaatteista... Ja 2xviikko tiskikone. Imurointikin kuuluisi, mutta ei nuo oikein tykkää imuroida.

Tyttö kieltäytyy noista em. päivä toisensa jälkeen. Menee viikko, toinen. MINÄ alan "valittaa", että en ehdi kun pitää tehdä sitä ja tätä, kun kaikki on minun tehtävänä. Yritän kyllä, mutta tämän kokoisessa taloudessa pitää kiirettä. Sanon siitä miehelle, joka alkaa tentata minua, että mites on osallistuttu lasten taholta.... Paljastuu, että ei ollenkaan. Mies nappaa netin kiinni (meillä jakava vettiyhteys). Teini pillastuu kun hänen elämää rajoitetaan ja uhkaa sitä sun tätä. AINA menee tämän kaavan mukaan.

Siis pitäskö tässä nyt tehdä mitä ? Lempata ukko ulos kun uskaltaa napata netin kiinni ? Ettekö te sitten koskaan ota kännykkää, nettiä tms nuorisolta jos ei sana mene perille ?

No, en minäkään... Mies ottaa netin pois ja sanoo, että 2 päivää pysyy suljettuna. Ei ole kotiarestia, ei ikinä ole ollut jäähypenkki, ei nurkkaa, ainoastaan käsketty omaan huoneeseen jos alkaa sisarusten kesken kahina. Minä menen ja laitan netin päälle jo tunnin, kahden päästä...

Onko tämä niin vaikea tajuta ?

ap

Vierailija
337/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti? Eikö porukka tunnista kun häiriintynyt haluaa aiheuttaa pahaa mieltä ja huolta? Täysin läpinäkyvää ja silti pitää jatkaa 'keskustelua'.

Vierailija
338/385 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:05"]

En jaksanut lukea koko ketjua, muta ajattelin laittaa hiukan ammattilaisen näkökulmaa.

Tällä hetkellä meillä nuorten kanssa työskentelevillä on suuri ongelma nuorten kanssa, joilta ei ole koskaan vaadittu mitään, eikä tekemisiä olla koskaan rajoitettu kotoapäin. Isot pulmat ovat silloin tavallisia teini-iässä. Tämä pulma on suurempi kuin koskaan aimmin, eikä tämä tilanne ole ihan pian helpottamassa.  

Minusta oli tosi hienoa, että olit äitinä nähnyt, että oli asioita, joita olisi pitänyt tehdä toisin. Lapsilta vaatiminen on kurjaa, samoin kiukun kestäminen rajoitustilanteissa. Nyt sait kuitenkin tarpeeksi ajoissa varoituksen mitä siitä seuraa, jollei tätä tehtävää vanhempana pysty toteuttamaan käytännössä loppuun asti.

Lastensuojelun työntekijät ovat yleensä tosi mukavia, ihan tavallisia äitejä itsekin. Näin ollen saanet apua ja tukea tämän rajoittamisen aloittamiseen ja nuorikkokin oppii ehkä jotain nyt ihan kantapään kautta. Tosia asia on, että jos tytöllä on häntä vahingoittava tilanneolla kotona, tyttö muuttaa sieltä pois lastensuojelun velvoittamana. Lastensuojelu ei voi vaatia isäpuolta kotoa muuttamaan, jollei perheen muista lapsista huolta.

Voimia ja jaksamista koko perheelleenne, luulen että asiat menevät lupulta ihan mukavasti:)

[/quote]

Vaarallista, jos ammatti-ihmiset menevät kotikäynneille äiteinä. Silloin näkemys on liian subjektiivinen. Ammatillisuuteen kuuluu se, että ei olla äitejä, kun tehdään työtä. Lastensuojelu tarvitsisi enemmän miehiä töihin, jotka osaisivat katsoa tilanteita objektiivisesti, eivätkä panisi äidintunteitaan peliin.

Vierailija
339/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ap on saanut heitettyä kauheankamalanhirveän tyttärensä pois kotoa ja saa rauhassa nyt miehen kanssa itseään kehua kaikkensa tehneeksi äidiksi jonka työn kiittämätön narsistitytär pilasi. Itse en osaisi omista lapsistani puhua niin rumasti kuin ap on puhunut tyttärestään tai ylistää miestäni täysin täydelliseksi. Toivoisin todella että jos tämä ketju on totta niin ap:n tytär pääsisi kivaan sijaisperheeseen jossa voisi kuulla joskus jopa kehuja itsestään.

Vierailija
340/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku toinen perheenjäsen tulee samaan huoneeseen tietokoneelle, kun tämä teini on nukkumassa?! Aivan järkyttävää. Hyvät yöunet ovet todella tärkeät teinille ja kaikille muillekin ihmisille. Kukaan fiksu ja välittävä vanhempi ei voi hyväksyä tuollaista. Muutenkin nuori tarvitsee omaa rauhaa ja tilaa. Kone keittiöön tai olkkariin tai käyttökielto ysin jälkeen kaikilta.

Millainen äiti oikein olet? Viestisi oli niin kammottava, etten tiedä onko tämä provo vai voiko oikeasti noin tyhmiä ja tunteettomia vanhempia olla olemassa. Voihan niitä :(

Siis ajatuskin siitä, että joku tulisi samaan huoneeseen näpytteleen nettiä, kun nukutaan, on todella vastenmielinen. Ei sellaista tehdä, herää nyt itse!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi