Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini "tehtaillu" itsestään lastensuojeluilmoituksen....

Vierailija
20.01.2015 |

Eli meillä useampi lapsi. Sekä minun ed suhteesta että tästä. Kaikki nämä vuodet yksi lapsista vihannut uutta puolisoani. Nyt sitten tilanne käristynyt niin, että hän on tehnyt itsestään lastensuojeluilmoituksen. Uusi mieheni käyttäytyy kuulema häntä kohtaan väkivaltaisesti. Tämä EI pidä pätkääkään paikkaansa ja hänen vanhemmat sisaruksensa ovat aivan ymmällään. Myös nämä samassa taloudessa asuvat. Pienet "½-sisarukset" itkevät kun heidän isäänsä haukutaan (tätä tyttö). Tästä on tullut jo sellainen soppa, että meidän parisuhdekin on vaarassa. Mies toki mieli maassa kun häntä syytetään.

Tänne tulossa siis lastensuojelu. Kiva. Teini itse on nyt kauhuissaan koska hän kuulema luuli, että kun hän ilmoituksen tekee niin näin päästään samointein tästä miehestäni eroon. Hommasta tulikin "paljon" hankalampi kuin teini oli ajatellut.

Onneksi välit tytön isään on erittäin hyvät ja saan häneltä tukea. Mutta miten ihmeessä tästä voi selvitä ? Teen itse työtä lasten parissa ja hieno homma jos tämä vaikuttaa työhöni. Tekisi mieli pakata kassi ja jättää tämä kaikki tähän. Omat voimavarat tuon teinin kanssa on koetuksella. Tiedän, että hän on koko ikänsä (13v) ollut tod hyvä valehtelemaan, keksimään juttuja... Täällä kotona hän kulkee kännykkä kädessä ja nauhoittaa sanan sieltä ja toisen täältä. Käyttää niitä kuulema miestäni vastaan. Selän takana naureskelee ja haukkuu siskonsa poikaystävää. Kiusaa ½-sisaruksiaan.

Avoimesti kertoi, että aikoo mennä tekemään ilmoituksen. Teki sen tosiaankin. Nauru onkin nyt muuttunut totiseksi menoksi. Enää ei edes teiniä naurata. Niin ja olihan hän satuillut miten joutuu tekemään kotitöitä.. juu, joka toinen kk saattaa tuurilla vaihtaa lakanansa. EI tee sitten yhtään mitään. Huutaa ja nauraa meille. Nyt syytän itseäni, että en ole osannut kasvattaa ja olisi pitänyt olla tiukempi.

Itse olen melko lepsu, myönnän ja mieheni taas tiukempi. Tyttö tietty yrittää saada tästä rajojen asettajan pois. Mitä ihmettä teen ? En enää saa edes nukuttua :( Anteeksi sekava teksti, mutta tosiaan valvominen ja tämä tilanne on saanut tämän aikaan.

Kommentit (385)

Vierailija
341/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:46"]Ja lopeta tuo minäminä miten minun käy ja minun työ ja minun parisuhde. Lapsellasi on hätä ja hän tarvitsee apua!!!

t. 4
[/quote]Huonotapainen, hemmoteltu piloille!

Vierailija
342/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tilapäinen sijoitus olisi teinille oikea paikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:40"]

Eli meillä useampi lapsi. Sekä minun ed suhteesta että tästä. Kaikki nämä vuodet yksi lapsista vihannut uutta puolisoani. Nyt sitten tilanne käristynyt niin, että hän on tehnyt itsestään lastensuojeluilmoituksen. Uusi mieheni käyttäytyy kuulema häntä kohtaan väkivaltaisesti. Tämä EI pidä pätkääkään paikkaansa ja hänen vanhemmat sisaruksensa ovat aivan ymmällään. Myös nämä samassa taloudessa asuvat. Pienet "½-sisarukset" itkevät kun heidän isäänsä haukutaan (tätä tyttö). Tästä on tullut jo sellainen soppa, että meidän parisuhdekin on vaarassa. Mies toki mieli maassa kun häntä syytetään.

Tänne tulossa siis lastensuojelu. Kiva. Teini itse on nyt kauhuissaan koska hän kuulema luuli, että kun hän ilmoituksen tekee niin näin päästään samointein tästä miehestäni eroon. Hommasta tulikin "paljon" hankalampi kuin teini oli ajatellut.

Onneksi välit tytön isään on erittäin hyvät ja saan häneltä tukea. Mutta miten ihmeessä tästä voi selvitä ? Teen itse työtä lasten parissa ja hieno homma jos tämä vaikuttaa työhöni. Tekisi mieli pakata kassi ja jättää tämä kaikki tähän. Omat voimavarat tuon teinin kanssa on koetuksella. Tiedän, että hän on koko ikänsä (13v) ollut tod hyvä valehtelemaan, keksimään juttuja... Täällä kotona hän kulkee kännykkä kädessä ja nauhoittaa sanan sieltä ja toisen täältä. Käyttää niitä kuulema miestäni vastaan. Selän takana naureskelee ja haukkuu siskonsa poikaystävää. Kiusaa ½-sisaruksiaan.

Avoimesti kertoi, että aikoo mennä tekemään ilmoituksen. Teki sen tosiaankin. Nauru onkin nyt muuttunut totiseksi menoksi. Enää ei edes teiniä naurata. Niin ja olihan hän satuillut miten joutuu tekemään kotitöitä.. juu, joka toinen kk saattaa tuurilla vaihtaa lakanansa. EI tee sitten yhtään mitään. Huutaa ja nauraa meille. Nyt syytän itseäni, että en ole osannut kasvattaa ja olisi pitänyt olla tiukempi.

Itse olen melko lepsu, myönnän ja mieheni taas tiukempi. Tyttö tietty yrittää saada tästä rajojen asettajan pois. Mitä ihmettä teen ? En enää saa edes nukuttua :( Anteeksi sekava teksti, mutta tosiaan valvominen ja tämä tilanne on saanut tämän aikaan.

[/quote]

Todennäköisesti miehesi on hyväksikäyttänyt lasta. Suurin osa hyväksikäytöistä tekee juuri isäpuoli. Mäkeen koko äijä

Vierailija
344/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:05"]

sanot, että teini ei ole isäpuoltaan koskaan hyväksynyt. eikö sinun äitinä olisi jo suhteen alussa pitänyt lasta kuunnella? kyllä sen todellakin huomaa, jos lapsi ei tule ihmistä hyväksymään. silloin pitää äidin osata antaa periksi, eikä pitää omaa napaa tärkeämpänä kuin lapsen hyvinvointia. eipä ihme, että teineillä nyt paha olla. koitappa ap itse ottaa perheeseesi ihminen jota et sinne halua ja hyväksy, mutta sinut pakotetaan elämään hänen kanssaan. ap! ei teini ole osaansa valinnut vaan sinä olet pitänyt miestä tärkeämpänä, etkä kuunnellut lastasi. nyt maksat siitä hintaa lapsesi pahoinvoinnilla. anteeksi kovat sanani, mutta näitä lapsia ja nuoria käy sääliksi ja heitä on liian paljon.

[/quote]

Eli sinun mielestäsi lapsi saa päättää kenen kanssa äiti/isä seurustelee? Sellainen ei ole tervettä.

[/quote]

Itseasiassa kyllä saa. Ensinnäkään sillä äidin uudella miehellä EI OLE MITÄÄN OIKEUTTA MÄÄRÄTÄ TYTTÖÄ MISSÄÄN OLOSUHTEISSA. Hän EI ole lapsen isä.

Toisekseen pitää varmistaa 100% varmasti että koskaan ei tule hetkeä että tyttö voi nähdä miehen edes kalsareissa eikä mies koskaan voi nähdä tyttöä puolipukeissa.

Muista että mies on ulkopuolinen perheessä eikä hänestä koskaan tule perheenjäsentä. 

Vierailija
345/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:16"]

Oikeesti? Eikö porukka tunnista kun häiriintynyt haluaa aiheuttaa pahaa mieltä ja huolta? Täysin läpinäkyvää ja silti pitää jatkaa 'keskustelua'.

[/quote]

Ainoa joka ongelmia aiheuttaa on mies ja AP

Vierailija
346/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:22"]

sanot, että teini ei ole isäpuoltaan koskaan hyväksynyt. eikö sinun äitinä olisi jo suhteen alussa pitänyt lasta kuunnella? kyllä sen todellakin huomaa, jos lapsi ei tule ihmistä hyväksymään. silloin pitää äidin osata antaa periksi, eikä pitää omaa napaa tärkeämpänä kuin lapsen hyvinvointia. eipä ihme, että teineillä nyt paha olla. koitappa ap itse ottaa perheeseesi ihminen jota et sinne halua ja hyväksy, mutta sinut pakotetaan elämään hänen kanssaan. ap! ei teini ole osaansa valinnut vaan sinä olet pitänyt miestä tärkeämpänä, etkä kuunnellut lastasi. nyt maksat siitä hintaa lapsesi pahoinvoinnilla. anteeksi kovat sanani, mutta näitä lapsia ja nuoria käy sääliksi ja heitä on liian paljon.

[/quote]

Eli sinun mielestäsi lapsi saa päättää kenen kanssa äiti/isä seurustelee? Sellainen ei ole tervettä.

[/quote]

Itseasiassa kyllä saa. Ensinnäkään sillä äidin uudella miehellä EI OLE MITÄÄN OIKEUTTA MÄÄRÄTÄ TYTTÖÄ MISSÄÄN OLOSUHTEISSA. Hän EI ole lapsen isä.

Toisekseen pitää varmistaa 100% varmasti että koskaan ei tule hetkeä että tyttö voi nähdä miehen edes kalsareissa eikä mies koskaan voi nähdä tyttöä puolipukeissa.

Muista että mies on ulkopuolinen perheessä eikä hänestä koskaan tule perheenjäsentä. 

[/quote]Freakyyyyyy! Meds please!

Vierailija
347/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:05"]

En jaksanut lukea koko ketjua, muta ajattelin laittaa hiukan ammattilaisen näkökulmaa.

Tällä hetkellä meillä nuorten kanssa työskentelevillä on suuri ongelma nuorten kanssa, joilta ei ole koskaan vaadittu mitään, eikä tekemisiä olla koskaan rajoitettu kotoapäin. Isot pulmat ovat silloin tavallisia teini-iässä. Tämä pulma on suurempi kuin koskaan aimmin, eikä tämä tilanne ole ihan pian helpottamassa.  

Minusta oli tosi hienoa, että olit äitinä nähnyt, että oli asioita, joita olisi pitänyt tehdä toisin. Lapsilta vaatiminen on kurjaa, samoin kiukun kestäminen rajoitustilanteissa. Nyt sait kuitenkin tarpeeksi ajoissa varoituksen mitä siitä seuraa, jollei tätä tehtävää vanhempana pysty toteuttamaan käytännössä loppuun asti.

Lastensuojelun työntekijät ovat yleensä tosi mukavia, ihan tavallisia äitejä itsekin. Näin ollen saanet apua ja tukea tämän rajoittamisen aloittamiseen ja nuorikkokin oppii ehkä jotain nyt ihan kantapään kautta. Tosia asia on, että jos tytöllä on häntä vahingoittava tilanneolla kotona, tyttö muuttaa sieltä pois lastensuojelun velvoittamana. Lastensuojelu ei voi vaatia isäpuolta kotoa muuttamaan, jollei perheen muista lapsista huolta.

Voimia ja jaksamista koko perheelleenne, luulen että asiat menevät lupulta ihan mukavasti:)

[/quote]

Vaarallista, jos ammatti-ihmiset menevät kotikäynneille äiteinä. Silloin näkemys on liian subjektiivinen. Ammatillisuuteen kuuluu se, että ei olla äitejä, kun tehdään työtä. Lastensuojelu tarvitsisi enemmän miehiä töihin, jotka osaisivat katsoa tilanteita objektiivisesti, eivätkä panisi äidintunteitaan peliin.

[/quote]

Juri näin. Ammaattilainen ie koskaan saa laittaa tunteita peliin

Vierailija
348/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:46"]Ja lopeta tuo minäminä miten minun käy ja minun työ ja minun parisuhde. Lapsellasi on hätä ja hän tarvitsee apua!!! t. 4 [/quote]Huonotapainen, hemmoteltu piloille!

[/quote]

Minkälainen ihminen oikein olet? Toivottavasti sinulla ei ole lapsia

Vierailija
349/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitäköhän tuossa on sairasta? Teinitytön EI kuulu nähdä aikuista miestä puolialasti eikä tasan tarkkaan tahtomattaan. Aikuisen miehen EI koskaan kuuluisi nähdä teinityttöä puolialasti. Tämä on täysin selvää normaalille ihmiselle. 

Vierailija
350/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä?! Täällä on haukuttu ap alimpaan helvettiin ja diagnosoitu ties mitä mielenhäiriöitä.

Ap on JO MONTA KERTAA myöntänyt, että kasvatus on mennyt vähän pieleen, haluaa apua ja on saamassa sitä. Missä ihmeen vaiheessa ap on täällä väittänyt, että hänessä ei ole mitään vikaa ja tytär syyllinen kaikkeen? Hän on kertonut vain, miten tytär on käyttäytynyt, tiedostaa, mistä se johtuu ja on saamassa nyt apua ongelmaan. Narsismin piirteitä en ap:sta löydä, tyypillinen miellyttäjä, liian lepsu ja en tahdo pahaa -kenellekään ihminen, joka on mennyt vain liian pitkälle. Tiedän tällaisia itsekin omasta lähipiiristäni. Tiedän myös oikeasti muutaman narsistin, joiden käytös ja persoona ovat lähes ap:n vastakohtia (mitä tästä ketjusta nyt hän on kertonut itsestään ja millaisen kuvan hän itsestään antaa.) En usko, että tyttärestä on mitään narsistia kasvamassa. Ehkä lähinnä itsekäs ja huomionhakuinen lellitty prinsessa.

Eikä ne teinit tosiaan aina mitään pulmusia ole ja monet osaavat kapinoinnin taidon. Ap:n liian lepsulla asenteella on ollut osaa asiaan selkeästi, mutta ei ne teinitkään aina mitään puhtoisia ole. Tyttö sentään on tajunnut menneensä liian pitkälle ja luulen, että hänkin tarvitsee ulkopuolista apua. En usko, että tässä olisi kyse oikeasta pahoinpitelystä, vaan paljon todennäköisempää on tyttären kapinointi rajoja vastaan, kun ei niihin ole tottunut. Tietysti pahoinpitelyn mahdollisuus on aina olemassa ja on hyvä, että ap on keskustellut tyttären kanssa näistä asioista.

Täällä on ollut todella ikäviä kommentteja (myös onneksi asiallisia) ja riidanhakuisuutta, osalta näyttää puuttuvan selkeä lukutaito ja haluavat vääntää ap:n sanoja. Ap, mä annan sulle paljon tsemppiä ja jaksamista! Nyt te saatte apua ja uskon, että asiat lähtee teillä parempaan suuntaan. :-)

Vierailija
351/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, kännykkä kadotti välilyönnit kappaleiden välissä. Pahoittelen epäselvää tekstiä. T: 329

Vierailija
352/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:53"]

Siis mitä helvettiä?! Täällä on haukuttu ap alimpaan helvettiin ja diagnosoitu ties mitä mielenhäiriöitä. Ap on JO MONTA KERTAA myöntänyt, että kasvatus on mennyt vähän pieleen, haluaa apua ja on saamassa sitä. Missä ihmeen vaiheessa ap on täällä väittänyt, että hänessä ei ole mitään vikaa ja tytär syyllinen kaikkeen? Hän on kertonut vain, miten tytär on käyttäytynyt, tiedostaa, mistä se johtuu ja on saamassa nyt apua ongelmaan. Narsismin piirteitä en ap:sta löydä, tyypillinen miellyttäjä, liian lepsu ja en tahdo pahaa -kenellekään ihminen, joka on mennyt vain liian pitkälle. Tiedän tällaisia itsekin omasta lähipiiristäni. Tiedän myös oikeasti muutaman narsistin, joiden käytös ja persoona ovat lähes ap:n vastakohtia (mitä tästä ketjusta nyt hän on kertonut itsestään ja millaisen kuvan hän itsestään antaa.) En usko, että tyttärestä on mitään narsistia kasvamassa. Ehkä lähinnä itsekäs ja huomionhakuinen lellitty prinsessa. Eikä ne teinit tosiaan aina mitään pulmusia ole ja monet osaavat kapinoinnin taidon. Ap:n liian lepsulla asenteella on ollut osaa asiaan selkeästi, mutta ei ne teinitkään aina mitään puhtoisia ole. Tyttö sentään on tajunnut menneensä liian pitkälle ja luulen, että hänkin tarvitsee ulkopuolista apua. En usko, että tässä olisi kyse oikeasta pahoinpitelystä, vaan paljon todennäköisempää on tyttären kapinointi rajoja vastaan, kun ei niihin ole tottunut. Tietysti pahoinpitelyn mahdollisuus on aina olemassa ja on hyvä, että ap on keskustellut tyttären kanssa näistä asioista. Täällä on ollut todella ikäviä kommentteja (myös onneksi asiallisia) ja riidanhakuisuutta, osalta näyttää puuttuvan selkeä lukutaito ja haluavat vääntää ap:n sanoja. Ap, mä annan sulle paljon tsemppiä ja jaksamista! Nyt te saatte apua ja uskon, että asiat lähtee teillä parempaan suuntaan. :-)

[/quote]

Tässä nyt eniten ihmetellään sitä miten ap löytää tyttärestään niitä narsistin piirteitä ja miten hän huomaa tyttäressään runsaasti huonoja puolia muttei mitään hyvää. On ihmetelty myös sitä miten ap voi olla täysin varma että tyttö aiheuttaa ongelmat perheessä eikä kukaan muu. 

Vierailija
353/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 07:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:53"]

Siis mitä helvettiä?! Täällä on haukuttu ap alimpaan helvettiin ja diagnosoitu ties mitä mielenhäiriöitä. Ap on JO MONTA KERTAA myöntänyt, että kasvatus on mennyt vähän pieleen, haluaa apua ja on saamassa sitä. Missä ihmeen vaiheessa ap on täällä väittänyt, että hänessä ei ole mitään vikaa ja tytär syyllinen kaikkeen? Hän on kertonut vain, miten tytär on käyttäytynyt, tiedostaa, mistä se johtuu ja on saamassa nyt apua ongelmaan. Narsismin piirteitä en ap:sta löydä, tyypillinen miellyttäjä, liian lepsu ja en tahdo pahaa -kenellekään ihminen, joka on mennyt vain liian pitkälle. Tiedän tällaisia itsekin omasta lähipiiristäni. Tiedän myös oikeasti muutaman narsistin, joiden käytös ja persoona ovat lähes ap:n vastakohtia (mitä tästä ketjusta nyt hän on kertonut itsestään ja millaisen kuvan hän itsestään antaa.) En usko, että tyttärestä on mitään narsistia kasvamassa. Ehkä lähinnä itsekäs ja huomionhakuinen lellitty prinsessa. Eikä ne teinit tosiaan aina mitään pulmusia ole ja monet osaavat kapinoinnin taidon. Ap:n liian lepsulla asenteella on ollut osaa asiaan selkeästi, mutta ei ne teinitkään aina mitään puhtoisia ole. Tyttö sentään on tajunnut menneensä liian pitkälle ja luulen, että hänkin tarvitsee ulkopuolista apua. En usko, että tässä olisi kyse oikeasta pahoinpitelystä, vaan paljon todennäköisempää on tyttären kapinointi rajoja vastaan, kun ei niihin ole tottunut. Tietysti pahoinpitelyn mahdollisuus on aina olemassa ja on hyvä, että ap on keskustellut tyttären kanssa näistä asioista. Täällä on ollut todella ikäviä kommentteja (myös onneksi asiallisia) ja riidanhakuisuutta, osalta näyttää puuttuvan selkeä lukutaito ja haluavat vääntää ap:n sanoja. Ap, mä annan sulle paljon tsemppiä ja jaksamista! Nyt te saatte apua ja uskon, että asiat lähtee teillä parempaan suuntaan. :-)

[/quote]

Tässä nyt eniten ihmetellään sitä miten ap löytää tyttärestään niitä narsistin piirteitä ja miten hän huomaa tyttäressään runsaasti huonoja puolia muttei mitään hyvää. On ihmetelty myös sitä miten ap voi olla täysin varma että tyttö aiheuttaa ongelmat perheessä eikä kukaan muu. 

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä. Olen myös ollut pahoillani siitä, että tyttö on vasta puhunut asiasta terveydenhoitajalle ja nyt jo koko perhe on vannotettu olemaan paikalla, kun lastensuojelu tulee (ap vastaa tähän, ettei ole ketään manipuloinut valehtelemaan). Tyttö on siis oppositiossa ja pelkää. Näyttää, ettei ole kovin hienotunteista toimintaa. Näyttää myös, että kotitöitä on enemmän eikä lepsuilu varmaankaan ole se ongelma. Tuntuu, että yhdestä tehdään syntipukki.

Kaikista ääripäistä pysyn kyllä erilläni.

Vierailija
354/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 07:01"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:53"]

[/quote]

[/quote]

Missä vaiheessa hän on sanonut, että kaikki on tyttären syytä ja hän on kaiken pahan alku ja juuri? Ap on jo monta kertaa sanonut, että kasvatus on mennyt pieleen, ollut liian lepsu ja tästä syystä tytär kapinoi. Johan hän on monta kertaa kertonut, että on aina antanut tyttärelleen kaiken ja kun näin tapahtuu, helposti lapsi alkaa vaatimaan lisää ja lisää. Ap kuitenkin tiedostaa sen johtuvan HÄNESTÄ ja saa apua nyt ongelmaan.

Vierailija
355/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitäköhän tuossa on sairasta? Teinitytön EI kuulu nähdä aikuista miestä puolialasti eikä tasan tarkkaan tahtomattaan. Aikuisen miehen EI koskaan kuuluisi nähdä teinityttöä puolialasti. Tämä on täysin selvää normaalille ihmiselle. 

[/quote]

Painu takas sinne Saudi-Arabiaas :D

Vierailija
356/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 08:17"]

Isäpuolet tykkää, kun perheessä on nam nam teinityttö ja isäpuolella on oikeus kodissaan pölähtää komentamaan tyttöä mihin vuorokauden aikaan koputtamatta huoneeseen. Jos tyttö tästä älähtää, äiti on sitä mieltä, että tyttö on narsistinen ja hankala ja pilaa heidän elämän, kun muut sisarukset ovat sitä mieltä, että isipuoli on ollut aina ihana.

[/quote]

Tässähän on tosiaan ymmärrysongelma kun me ydinperheiden äidit emme voi koskaan ymmärtää miten joku mies voi mennä omien lasten edelle ja uusperheiden äideistä ne höttöpäisimmät laittavat miehen aina lasten edelle. Normaalit uusperhevanhemmat tajuavat ettei lapsen ja vanhemman välistä suhdetta pidä mennä rikkomaan.

Vierailija
357/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas mitä porukkaa ja kommentteja täällä!

* Esimerkkejä älynväläyksistä:

- 5 lapsesta 1 kapinoi rankemmin ja on hankala. Kaikki muut (myös ne jo aikuistuneet) lapset ovat siis alistettuja hissukoita. Kysehän EI voi missään tapauksessa olla siitä, että eri lapsilla on eri temperamentit (eli toiset voivat olla vaikeampia kuin toiset, hups ei sitä saa ääneen sanoa! Se tarkoittaa että olet itse narsisti etkä rakasta lastasi!!!!1!1!1!111)

- Ap kertoo esimerkkejä lapsen huonosta käytöksestä. Ei lisää loppuun "mutta on se hyvä ja ihana tässä ja tuossa ja lässynlää = AP ei näe mitään hyvää lapsessaan! Narskunarsisti selvästikin! Lapsi on syntipukki!!!1!1!11 Ihan luonnollista, että ko. tavalla käyttäytyvän nuoren kohdalla ne ongelmat korostuu ja hyvät puolet jää vähemmälle huomiolle. Varsinkin kun tässä on koko ajan puhuttu TÄSTÄ TILANTEESTA, eikä ole mikään "Kerro kattavasti millainen teinisi on"-ketju.

- AP käyttää sinuttelumuotoa vastatessaan. Ei missään vaiheessa väitä puhuvansa yhden provon kanssa. Silti monet jankkaavat "Et puhu vain yhden henkilön kanssa!!!1!1!11" Mitäköhän vittua? :D

- LAITOSNUORI ITSE sekä ALAN AMMATTILAINEN kertovat, että on tosiaan olemassa myös niitä lelliprinsessoja jotka tekevät aiheettomia ilmoituksia. Miinuspeukkuja satelee ja viestiin väitetään vastaan tai se ignoorataan, koska on niinqu oikeesti olemassa paskoi vanhempii ja insestii ja Eerika!!!1!1!1 (Ala-arvoisinta muuten tuo viimeinen. Lakatkaa käyttämästä traagista tapausta oman paskan argumentointinne tukena.)

- AP on monta kertaa myöntänyt vian olevan hänessä itsessään ja teinin käytöksen johtuvan siitä. Silti jatkuvasti väitetään hänen tehneensä teinistään syntipukin. Opetelkaa lukemaan?

- AP:tä syytetään narsistiksi, sanoja vääristellään ja tulkitaan omalla mielikuvituksella, vihjaillaan ja suoraan syytetään isäpuolta väkivaltaiseksi ja/tai pedariksi. Kun ap vastaa, selittää tilannetta ja puolustautuu, hänen vastauksiaan syytetään aggressiivisiksi. Just. Ei vissin sais puolustautua kaikelta niskaan tulevalta paskalta?

- Koska on olemassa paskoja/ väkivaltaisia/pedari-isäpuolia ja narsisteja ja itse olen sellaisen uhri, niin tässä on tietenkin myös kyse siitä, vaanivathan nämä kaikkialla.

* Ja loppukevennykset:

- Miksei ap kysynyt ja ottanut huomioon 1-vuotiaan mielipidettä miehen valinnassa???!!111? Selvästi itsekäs munahaukka! Viis siitä, että 3 muuta lapsipuolta tulevat hyvin toimeen isäpuolen kanssa.

- Paistaa jauhelihapihvejä aamulla klo 9?!?? Onpa epäilyttävä ja epänormaali tyyppi! Ja sattui mainitsemaan sen? Selvää laskelmoivaa narsistin käytöstä! Soitto lasuun!!!!1!1!11

Viddu tää av on kyllä välillä ihmiskunnan ryönäkaivo.

* Tsemppiä ap! Joskus on kyse ihan vaan lepsusta kasvatuksesta ja murrosiässään kuohuvasta lellitystä lapsesta. Vaikkei se av:laisten draamanhalua tyydytäkään. Pysy lujana rajojen ja seurausten kanssa! Muista, että SE on lapsellesi hyväksi! Paljon enemmän kuin "curling-vanhemmuus". Ja kun lapsesi on kiva, toimii oikein, taitava, ihana, niin muista kehua!

Vierailija
358/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älynväläykset ja omat tulkinnat jatkuu:

- Ap "on vannottanut" kaikkia perheenjäseniä olemaan paikalla kun lasu tulee. Jotta saataisiin kerralla kaikkia haastateltua ja kaikkien näkökulma siihen miltä heistä tuntuu ko. teinin käytös ja elämä perheessä. Eli ap haluaa tehdä mahdollisimman hyvin yhteistyötä lasun kanssa. = Ap on usuttanut kaikki teiniä vastaan, nyyh!

Huoh. Ei voi voittaa. Jos yksikin perheenjäsen olis lasun tullessa poissa, niin syyttäisitte ap:tä SILTI manipuloinnista ja pimityksestä, se oli varmasti se toinen narsistin ja/tai pedarin uhri joka olis kertonu lasulle totuuden!!!!1!1!111

Vierailija
359/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 08:17"]

Isäpuolet tykkää, kun perheessä on nam nam teinityttö ja isäpuolella on oikeus kodissaan pölähtää komentamaan tyttöä mihin vuorokauden aikaan koputtamatta huoneeseen. Jos tyttö tästä älähtää, äiti on sitä mieltä, että tyttö on narsistinen ja hankala ja pilaa heidän elämän, kun muut sisarukset ovat sitä mieltä, että isipuoli on ollut aina ihana.

[/quote]

Tässähän on tosiaan ymmärrysongelma kun me ydinperheiden äidit emme voi koskaan ymmärtää miten joku mies voi mennä omien lasten edelle ja uusperheiden äideistä ne höttöpäisimmät laittavat miehen aina lasten edelle. Normaalit uusperhevanhemmat tajuavat ettei lapsen ja vanhemman välistä suhdetta pidä mennä rikkomaan.

[/quote]

No mieti. Jos on omia pentuja jo neljä ja sitten tehdään pari yhteistä, on pelko siitä, että mies lähtee aika iso. Joten on vain pakko sulkea silmät, jos mies haluaa vähän tirkistellä teinien pikkutisuja. Pakko siinä on uusperheen äidin vain sietää, koska ero tulisi liian kalliiksi.

Kun itsensä paskaan asettaa, niin siinä nyt on vain elettävä kaulaa myöten.

Vierailija
360/385 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 08:21"]Voi hellanlettas mitä porukkaa ja kommentteja täällä!

* Esimerkkejä älynväläyksistä:

- 5 lapsesta 1 kapinoi rankemmin ja on hankala. Kaikki muut (myös ne jo aikuistuneet) lapset ovat siis alistettuja hissukoita. Kysehän EI voi missään tapauksessa olla siitä, että eri lapsilla on eri temperamentit (eli toiset voivat olla vaikeampia kuin toiset, hups ei sitä saa ääneen sanoa! Se tarkoittaa että olet itse narsisti etkä rakasta lastasi!!!!1!1!1!111)

- Ap kertoo esimerkkejä lapsen huonosta käytöksestä. Ei lisää loppuun "mutta on se hyvä ja ihana tässä ja tuossa ja lässynlää = AP ei näe mitään hyvää lapsessaan! Narskunarsisti selvästikin! Lapsi on syntipukki!!!1!1!11 Ihan luonnollista, että ko. tavalla käyttäytyvän nuoren kohdalla ne ongelmat korostuu ja hyvät puolet jää vähemmälle huomiolle. Varsinkin kun tässä on koko ajan puhuttu TÄSTÄ TILANTEESTA, eikä ole mikään "Kerro kattavasti millainen teinisi on"-ketju.

- AP käyttää sinuttelumuotoa vastatessaan. Ei missään vaiheessa väitä puhuvansa yhden provon kanssa. Silti monet jankkaavat "Et puhu vain yhden henkilön kanssa!!!1!1!11" Mitäköhän vittua? :D

- LAITOSNUORI ITSE sekä ALAN AMMATTILAINEN kertovat, että on tosiaan olemassa myös niitä lelliprinsessoja jotka tekevät aiheettomia ilmoituksia. Miinuspeukkuja satelee ja viestiin väitetään vastaan tai se ignoorataan, koska on niinqu oikeesti olemassa paskoi vanhempii ja insestii ja Eerika!!!1!1!1 (Ala-arvoisinta muuten tuo viimeinen. Lakatkaa käyttämästä traagista tapausta oman paskan argumentointinne tukena.)

- AP on monta kertaa myöntänyt vian olevan hänessä itsessään ja teinin käytöksen johtuvan siitä. Silti jatkuvasti väitetään hänen tehneensä teinistään syntipukin. Opetelkaa lukemaan?

- AP:tä syytetään narsistiksi, sanoja vääristellään ja tulkitaan omalla mielikuvituksella, vihjaillaan ja suoraan syytetään isäpuolta väkivaltaiseksi ja/tai pedariksi. Kun ap vastaa, selittää tilannetta ja puolustautuu, hänen vastauksiaan syytetään aggressiivisiksi. Just. Ei vissin sais puolustautua kaikelta niskaan tulevalta paskalta?

- Koska on olemassa paskoja/ väkivaltaisia/pedari-isäpuolia ja narsisteja ja itse olen sellaisen uhri, niin tässä on tietenkin myös kyse siitä, vaanivathan nämä kaikkialla.

* Ja loppukevennykset:

- Miksei ap kysynyt ja ottanut huomioon 1-vuotiaan mielipidettä miehen valinnassa???!!111? Selvästi itsekäs munahaukka! Viis siitä, että 3 muuta lapsipuolta tulevat hyvin toimeen isäpuolen kanssa.

- Paistaa jauhelihapihvejä aamulla klo 9?!?? Onpa epäilyttävä ja epänormaali tyyppi! Ja sattui mainitsemaan sen? Selvää laskelmoivaa narsistin käytöstä! Soitto lasuun!!!!1!1!11

Viddu tää av on kyllä välillä ihmiskunnan ryönäkaivo.

* Tsemppiä ap! Joskus on kyse ihan vaan lepsusta kasvatuksesta ja murrosiässään kuohuvasta lellitystä lapsesta. Vaikkei se av:laisten draamanhalua tyydytäkään. Pysy lujana rajojen ja seurausten kanssa! Muista, että SE on lapsellesi hyväksi! Paljon enemmän kuin "curling-vanhemmuus". Ja kun lapsesi on kiva, toimii oikein, taitava, ihana, niin muista kehua!
[/quote]

En voisi olla enempää samaa mieltä! T: 329

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi