Teini "tehtaillu" itsestään lastensuojeluilmoituksen....
Eli meillä useampi lapsi. Sekä minun ed suhteesta että tästä. Kaikki nämä vuodet yksi lapsista vihannut uutta puolisoani. Nyt sitten tilanne käristynyt niin, että hän on tehnyt itsestään lastensuojeluilmoituksen. Uusi mieheni käyttäytyy kuulema häntä kohtaan väkivaltaisesti. Tämä EI pidä pätkääkään paikkaansa ja hänen vanhemmat sisaruksensa ovat aivan ymmällään. Myös nämä samassa taloudessa asuvat. Pienet "½-sisarukset" itkevät kun heidän isäänsä haukutaan (tätä tyttö). Tästä on tullut jo sellainen soppa, että meidän parisuhdekin on vaarassa. Mies toki mieli maassa kun häntä syytetään.
Tänne tulossa siis lastensuojelu. Kiva. Teini itse on nyt kauhuissaan koska hän kuulema luuli, että kun hän ilmoituksen tekee niin näin päästään samointein tästä miehestäni eroon. Hommasta tulikin "paljon" hankalampi kuin teini oli ajatellut.
Onneksi välit tytön isään on erittäin hyvät ja saan häneltä tukea. Mutta miten ihmeessä tästä voi selvitä ? Teen itse työtä lasten parissa ja hieno homma jos tämä vaikuttaa työhöni. Tekisi mieli pakata kassi ja jättää tämä kaikki tähän. Omat voimavarat tuon teinin kanssa on koetuksella. Tiedän, että hän on koko ikänsä (13v) ollut tod hyvä valehtelemaan, keksimään juttuja... Täällä kotona hän kulkee kännykkä kädessä ja nauhoittaa sanan sieltä ja toisen täältä. Käyttää niitä kuulema miestäni vastaan. Selän takana naureskelee ja haukkuu siskonsa poikaystävää. Kiusaa ½-sisaruksiaan.
Avoimesti kertoi, että aikoo mennä tekemään ilmoituksen. Teki sen tosiaankin. Nauru onkin nyt muuttunut totiseksi menoksi. Enää ei edes teiniä naurata. Niin ja olihan hän satuillut miten joutuu tekemään kotitöitä.. juu, joka toinen kk saattaa tuurilla vaihtaa lakanansa. EI tee sitten yhtään mitään. Huutaa ja nauraa meille. Nyt syytän itseäni, että en ole osannut kasvattaa ja olisi pitänyt olla tiukempi.
Itse olen melko lepsu, myönnän ja mieheni taas tiukempi. Tyttö tietty yrittää saada tästä rajojen asettajan pois. Mitä ihmettä teen ? En enää saa edes nukuttua :( Anteeksi sekava teksti, mutta tosiaan valvominen ja tämä tilanne on saanut tämän aikaan.
Kommentit (385)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]
Tyttö on sotkenut asiat ja saa mielestäni elää nyt sen mukaan. Ikävää selvittelyä noin nuorelle tietysti, mutta jos on ilmoituksen tehnyt, ei sille enää mitään voi. Hyvä, että asiat selvitetään eikä viranomaisilla ole mitään valittamista teidän perheestänne, jos kerran vikaa ei ole. Lapsetkin voivat olla julmia ja itsekkäitä, jos aloittaja ei ole koskaan keskustellut asiasta lapsen kanssa, mistä kukaan voi tietää onko vika siinä että lapsella on yleensä isäpuoli vai tässä nykyisessä isäpuolessa, jonka kanssa ei vain tule toimeen koska hän ei lepsuile kasvatuksessa. Lapsi voi ajatella niinkin, että kunhan pääsee isäpuolesta eroon, isä ja äiti varmasti aloittavat taas yhteiselämän uudestaan eikä tytöllä tietenkään ole mitään rajoja ja sääntöjä sen jälkeen.
[/quote]
kyllä. Näin se menee. Tyttö jumaloi isäänsä, jolla ei ole mitään kuria ja sääntöjä. Meillä ei ollut kyllä juurikaan rajoja ennen kuin tämä nykyinen mieheni tuli kuvioon mukaan. Kukaan muu lapsista ei ole rajoja kokenut haitaksi. Päin vastoin aikuiset lapset ovat kiitelleet saamaansa kasvatusta : rajoja ja rakkautta. Ja kyllä. Pelkään tyttöä. Haluan, että hänellä on hyvin. Tyttö alkaa itkemään hysteerisenä jos häntä kielletään tai moititaan...
En halua että tyttö itkee. Mitätöin täten mieheni asettamat rajat ja soppa on valmis. Eli tämä ärsyttää koska olen itse se "syypää" tähän kaikkeen :( Se on tosi asia ja MINUN on tehtävä asialle jotain.
ap
[/quote]
Et muka halua että tyttö itkee, mutta olet kuitenkin hommaamassa häntä asumaan itsenäisesti tai lastenkotiin. Eikö se tyttö muka siellä itkisi kun olet vihdoin ja viimein saanut hänet heitettyä pois kotoa?
[/quote]
Ilmoitan asiattomaksi tämän pöjän viestit. Riitaa tulee vaan haastamaan vakavasta puheenaiheesta! Argh
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:25"]
Mm, lapsi oli 1v suhteen alussa ja nämä "ongelmat" alkoivat kun tyttö oli n. 6-7v eli kun alkoi tajuta asioita. Isommat sisarukset (uuden suhteen alussa 3, 5 ja 7) ovat aina olleen hyvissä väleissä tämän kanssa ja ihmettelevät ja toki tukevat minua nyt.
Ilman muuta otan avun vastaan ! Sitä en emmi yhtään. Tässä on niin paljon muutakin erikoista mm. tytön käytösessä muitakin kuin miestäni kohtaa, että apu on tarpeen. En siis osannut ennustaa näitä tulevia tapahtumia kun yhteen mentiin. Exällä ja tällä nykyisellä on myös hyvät välit. Ex viettää aikaansa meillä paljon ja osallistuu lasten synttäreille ja rippijuhliin. Ongelmia on siis vain tällä YHDELLÄ tytöllä.
ap
[/quote]
YHDESTÄ on tehty syntipukki.
Lue aamulla kirjoitettua ketjua kauheista uusperhekuvioista. Millaista on elää rakkaudettomassa kodissa, kun edes oma vanhempi ei pidä puolia
[/quote]
Joopa joo :) Tervetuloa meillä käymään ! Näet miten rakkaudetonta täällä on. Se, että tyttö on kuin prinsessa ei tarkoita sitä, etteikö hän olisi rakastettu ja saisi hellyyttä. Ja kun minä olen niitä tytön puolia pitänyt vähän liikaakin. Ja tässä olen ihan miettinyt, että "syy" (mikä ärsyttävä sana mikä pitäisi korvata muulla) on minussa koska en ole asettunut mieheni puolelle. En edes silloin kuin tyttöni tätä haukkuu/nimittelee enkä silloin kun tämä tyttöä vaatii auttamaan kotitöissä. Tyttö tietää, että äiti ei vaadi. Mitä siitä "puolien pitämisestä" on seurannut ? Ei mitään hyvää
ap
[/quote]
Ei näissä viesteissä ole ollut mitään oikeaa myötätuntoa ja rakkautta tätä tyttöä kohtaa. Ainoastaan teitä muita. Sinun lapsesi kärsii tästä koko kuviosta nyt eniten. Hän on varmasti peloissaan ja ahdistunut, pelkää tulevansa kokonaan hylätyksi.
[/quote]
Juu, niinkö luulet ? Sanoinhan, että tyttö on peloissaan ja itsekin kauhistunut kun tajusi mitä on tehnyt. Ja emme syytä tyttöä tästä koska hän käyttäytyi kuten 13v lapsi tekee. Tosiasia on se, ettei nämä viestit ole sama asia kuin tytön 13v elämä täällä ! Et saa millään, vaikka haluaisit, kokonaiskuvaa todellisuudesta. Miksi kirjoitat noin negatiivisesti ? Ei olekaan tarkoitus hehkuttaa rakkautta ketään kohtaan vaan kysyä neuvoja ja apuja että saisi jtoenkin jäsenneltyä tämän jutun niin ETTÄ MEILLÄ KAIKILLA OLISI TÄSSÄ MEIDÄN OMASSA KODISSA HYVÄ OLLA. Tuonkin kirjoitan ties monennetta kertaa... Huoh... Ellen välittäisi tytöstä ja asia olisi se ja sama laittaisin tytön varmaan heti jonnekin omasta kotoa ja näin lakaisisimme "ongelman" pois.
Mutta kun itse tyttö ei ole se ongelma. Ongelma on se, että meillä ei isäpuolen kanssa ole ollut yhteneväistä linjaa lastenkasvatukseen. Isäpuoli on asettanut rajat ja minä ne vesittänyt.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:17"]
Isä lähti kun lapsi 1v ja uusi suhde alkoi kun lapsi 1v. Melko nopeaa toimintaa??!
[/quote]
Missä sanoin, että isä lähti kun lapsi 1v ? Eikö isä voi lähteä ennen kuin lapsi syntyy ? Ja ratkaisu ei ollut katsos minun. Isä lähti omasta halustaan ja minulle ilmoitettiin (isä), että hän muuttaa pois. Minulla ei tosin ollut mitään tarvetta "löytää" lapsille uutta isää tai itselle miestä. Asiat kun menevät miten menevät ja mieheeni olen edelleen syvästi rakastunut ja loppupeleissä onnellinen, että asiat näin menivät. Ero ei ollut riitaisa tosin molemmat sitä puimme perheneuvolan kanssa, jotta ymmärtäisimme missä mennään. Ex on hyvä ystävämme ja tukemme.
ap
[/quote] lainaus viestikohdasta 9;
"Vastauksia : Isällä ei halua ottaa tyttöä luokseen, eron tullessa tyttö oli 1v. Näillä, jotka olivat eron aikaan 3, 5 ja 7v ei ole mitään ongelmaa nykyisen miehen kanssa ja olen 100% varma, ettei mitään väkivaltaa ole. On väljemmät säännöt. Saa meikata, saa kutsua kavereita, annan vaikka kuun taivaalta, mutta sepä se. Mikään ei tunnu tytölle riittävän :("
Tossahan itse sen sanot.. Alkaa vähän mietityttää mikä tässä on nyt enää totta..
[/quote]
Ja tässä toinen lainaus vielä;
Mm, lapsi oli 1v suhteen alussa ja nämä "ongelmat" alkoivat kun tyttö oli n. 6-7v eli kun alkoi tajuta asioita. Isommat sisarukset (uuden suhteen alussa 3, 5 ja 7) ovat aina olleen hyvissä väleissä tämän kanssa ja ihmettelevät ja toki tukevat minua nyt.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:38"]Ja ne rajat... Häneltä on vaadittu osallistumista noihin em. tehtäviin. Ei olla rajattu valvomista, tv:n katselua, kavereita, liikkumista, harrastuksia.... EI kerrassaan mitään. Paitsi ellei tee noi hänelle asetettuja kotitöitä menee häneltä netti kiinni 2 päiväksi. Se tapahtuu n. 1-2 kertaa kuussa vaikkei sitä osallistumista olisikaan koska minä hellyn ja laitan netin päälle vaikka mies sitä rajaisi. Että missä tässä nyt on liikaa rajoitusta ? Kun ajattelen, että liian vähän on vaadittu.
ap
[/quote]
Hei ap. Halusin vain toivottaa tsemppiä <3 olet toiminut täysin oikein! (Eikä kukaan vanhempi varmasti ole täydellinen). Älä välitä ilkeistä kommenteista, vaikuttaa siltä että teinit tai muuten häriintyneet ihmiset vain tulevat tänne kiukuttelemaan ja moittimaan syytöntä ihmistä! Olet hyvä äiti ja toiminut oikein. Ja tiedän että suurin osa tähän keskustelun lukeneista ovat samaa mieltä kanssani :) voimia
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"] Tyttö on sotkenut asiat ja saa mielestäni elää nyt sen mukaan. Ikävää selvittelyä noin nuorelle tietysti, mutta jos on ilmoituksen tehnyt, ei sille enää mitään voi. Hyvä, että asiat selvitetään eikä viranomaisilla ole mitään valittamista teidän perheestänne, jos kerran vikaa ei ole. Lapsetkin voivat olla julmia ja itsekkäitä, jos aloittaja ei ole koskaan keskustellut asiasta lapsen kanssa, mistä kukaan voi tietää onko vika siinä että lapsella on yleensä isäpuoli vai tässä nykyisessä isäpuolessa, jonka kanssa ei vain tule toimeen koska hän ei lepsuile kasvatuksessa. Lapsi voi ajatella niinkin, että kunhan pääsee isäpuolesta eroon, isä ja äiti varmasti aloittavat taas yhteiselämän uudestaan eikä tytöllä tietenkään ole mitään rajoja ja sääntöjä sen jälkeen. [/quote] kyllä. Näin se menee. Tyttö jumaloi isäänsä, jolla ei ole mitään kuria ja sääntöjä. Meillä ei ollut kyllä juurikaan rajoja ennen kuin tämä nykyinen mieheni tuli kuvioon mukaan. Kukaan muu lapsista ei ole rajoja kokenut haitaksi. Päin vastoin aikuiset lapset ovat kiitelleet saamaansa kasvatusta : rajoja ja rakkautta. Ja kyllä. Pelkään tyttöä. Haluan, että hänellä on hyvin. Tyttö alkaa itkemään hysteerisenä jos häntä kielletään tai moititaan... En halua että tyttö itkee. Mitätöin täten mieheni asettamat rajat ja soppa on valmis. Eli tämä ärsyttää koska olen itse se "syypää" tähän kaikkeen :( Se on tosi asia ja MINUN on tehtävä asialle jotain. ap [/quote] Et muka halua että tyttö itkee, mutta olet kuitenkin hommaamassa häntä asumaan itsenäisesti tai lastenkotiin. Eikö se tyttö muka siellä itkisi kun olet vihdoin ja viimein saanut hänet heitettyä pois kotoa? [/quote] Ilmoitan asiattomaksi tämän pöjän viestit. Riitaa tulee vaan haastamaan vakavasta puheenaiheesta! Argh
[/quote]
:) missä olen sanonut hommaavani tytön pois kotoa ? Luin tuon lainauksesi uudelleen ja uudelleen, mutta en kyllä moista huomaa. Ja jos nyt viimeisen kerran sanon tämän : haluan apua ETTÄ MEILLÄ KAIKILLA OLISI TÄSSÄ MEIDÄN OMASSA KODISSA HYVÄ OLLA. Tyttö ei (ainakaan pysyvästi) lähde mihinkään ! Jos hän itse haluaa isänsä luo vaikkapa kesälomalla (ja nyt hiihtolomalla) niin toki saa mennä. En millään muotoa ole estämässä heidän yhdessäoloa.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:54"]
Vastauksia : Isällä ei halua ottaa tyttöä luokseen, eron tullessa tyttö oli 1v. Näillä, jotka olivat eron aikaan 3, 5 ja 7v ei ole mitään ongelmaa nykyisen miehen kanssa ja olen 100% varma, ettei mitään väkivaltaa ole. On väljemmät säännöt. Saa meikata, saa kutsua kavereita, annan vaikka kuun taivaalta, mutta sepä se. Mikään ei tunnu tytölle riittävän :(
Ne rajat, joita mieheni asettaa on nämä : EI saa puhua minulle epäkunnioittavasti, pitää totella äitiä, tehä kotitöitä. Kotityönä käy mm. tiskikoneen tyhjäys, imurointi.... Ei tuo kyllä ole koskaan edes vessaa pessyt. Eikä tehnyt kotitöitäkään. Tytön täytyy myös huolehtia koirastaan : käyttää pissalla, siivota huoneestaan koiranpentunsa kakat... Viikonloppuna saa valvoa niin pitkään kuin haluaa. Ei olla rajattu menoja ja kavereita saa aina kutsua myös yökylään ja vastakin oli 3 tyttöä yökylässä.
Mikään ei silti tosiaan riitä. Ollaan kuskattu ratsastamaan, ostettu harrastusvälineitä... silti sanoo, ettei saa mitään eikä arvosta mitä saa.
ap
[/quote]
Imurointi...
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:46"]
Ilman muuta otan avun vastaan ! Sitä en emmi yhtään. Tässä on niin paljon muutakin erikoista mm. tytön käytösessä muitakin kuin miestäni kohtaa, että apu on tarpeen. En siis osannut ennustaa näitä tulevia tapahtumia kun yhteen mentiin. Exällä ja tällä nykyisellä on myös hyvät välit. Ex viettää aikaansa meillä paljon ja osallistuu lasten synttäreille ja rippijuhliin. Ongelmia on siis vain tällä YHDELLÄ tytöllä.
ap
[/quote]
Lue aamulla kirjoitettua ketjua kauheista uusperhekuvioista. Millaista on elää rakkaudettomassa kodissa, kun edes oma vanhempi ei pidä puolia
[/quote]
Joopa joo :) Tervetuloa meillä käymään ! Näet miten rakkaudetonta täällä on. Se, että tyttö on kuin prinsessa ei tarkoita sitä, etteikö hän olisi rakastettu ja saisi hellyyttä. Ja kun minä olen niitä tytön puolia pitänyt vähän liikaakin. Ja tässä olen ihan miettinyt, että "syy" (mikä ärsyttävä sana mikä pitäisi korvata muulla) on minussa koska en ole asettunut mieheni puolelle. En edes silloin kuin tyttöni tätä haukkuu/nimittelee enkä silloin kun tämä tyttöä vaatii auttamaan kotitöissä. Tyttö tietää, että äiti ei vaadi. Mitä siitä "puolien pitämisestä" on seurannut ? Ei mitään hyvää
ap
[/quote]
Ei näissä viesteissä ole ollut mitään oikeaa myötätuntoa ja rakkautta tätä tyttöä kohtaa. Ainoastaan teitä muita. Sinun lapsesi kärsii tästä koko kuviosta nyt eniten. Hän on varmasti peloissaan ja ahdistunut, pelkää tulevansa kokonaan hylätyksi.
[/quote]
Juu, niinkö luulet ? Sanoinhan, että tyttö on peloissaan ja itsekin kauhistunut kun tajusi mitä on tehnyt. Ja emme syytä tyttöä tästä koska hän käyttäytyi kuten 13v lapsi tekee. Tosiasia on se, ettei nämä viestit ole sama asia kuin tytön 13v elämä täällä ! Et saa millään, vaikka haluaisit, kokonaiskuvaa todellisuudesta. Miksi kirjoitat noin negatiivisesti ? Ei olekaan tarkoitus hehkuttaa rakkautta ketään kohtaan vaan kysyä neuvoja ja apuja että saisi jtoenkin jäsenneltyä tämän jutun niin ETTÄ MEILLÄ KAIKILLA OLISI TÄSSÄ MEIDÄN OMASSA KODISSA HYVÄ OLLA. Tuonkin kirjoitan ties monennetta kertaa... Huoh... Ellen välittäisi tytöstä ja asia olisi se ja sama laittaisin tytön varmaan heti jonnekin omasta kotoa ja näin lakaisisimme "ongelman" pois.
Mutta kun itse tyttö ei ole se ongelma. Ongelma on se, että meillä ei isäpuolen kanssa ole ollut yhteneväistä linjaa lastenkasvatukseen. Isäpuoli on asettanut rajat ja minä ne vesittänyt.
ap
[/quote]
Ap ei sun tartte tämän idarin viesteihin vastata, todennäköisesti vaan tahallaan haastaa riitaa.
Vai semmonen tarina tämä tarina...
Onko se koira LUKKOJEN takana siellä likkasi huoneessa? Eläinsuojeluilmo teistä pitäisi tehdä ls-ilmon lisäksi!!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:17"]
Isä lähti kun lapsi 1v ja uusi suhde alkoi kun lapsi 1v. Melko nopeaa toimintaa??!
[/quote]
Missä sanoin, että isä lähti kun lapsi 1v ? Eikö isä voi lähteä ennen kuin lapsi syntyy ? Ja ratkaisu ei ollut katsos minun. Isä lähti omasta halustaan ja minulle ilmoitettiin (isä), että hän muuttaa pois. Minulla ei tosin ollut mitään tarvetta "löytää" lapsille uutta isää tai itselle miestä. Asiat kun menevät miten menevät ja mieheeni olen edelleen syvästi rakastunut ja loppupeleissä onnellinen, että asiat näin menivät. Ero ei ollut riitaisa tosin molemmat sitä puimme perheneuvolan kanssa, jotta ymmärtäisimme missä mennään. Ex on hyvä ystävämme ja tukemme.
ap
[/quote]
Entä sitten vaikka oliskikin nopeeta toimintaa? Hittoako se sulle kuuluu? Ihmisillä kun on oikeus rakastua milloin vaan ja keneen vaan!!!!! Älä tuomitse aptä kun et yhtään mitään tiedä!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:29"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:25"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"] Mm, lapsi oli 1v suhteen alussa ja nämä "ongelmat" alkoivat kun tyttö oli n. 6-7v eli kun alkoi tajuta asioita. Isommat sisarukset (uuden suhteen alussa 3, 5 ja 7) ovat aina olleen hyvissä väleissä tämän kanssa ja ihmettelevät ja toki tukevat minua nyt. Ilman muuta otan avun vastaan ! Sitä en emmi yhtään. Tässä on niin paljon muutakin erikoista mm. tytön käytösessä muitakin kuin miestäni kohtaa, että apu on tarpeen. En siis osannut ennustaa näitä tulevia tapahtumia kun yhteen mentiin. Exällä ja tällä nykyisellä on myös hyvät välit. Ex viettää aikaansa meillä paljon ja osallistuu lasten synttäreille ja rippijuhliin. Ongelmia on siis vain tällä YHDELLÄ tytöllä. ap [/quote] YHDESTÄ on tehty syntipukki. Lue aamulla kirjoitettua ketjua kauheista uusperhekuvioista. Millaista on elää rakkaudettomassa kodissa, kun edes oma vanhempi ei pidä puolia [/quote] Joopa joo :) Tervetuloa meillä käymään ! Näet miten rakkaudetonta täällä on. Se, että tyttö on kuin prinsessa ei tarkoita sitä, etteikö hän olisi rakastettu ja saisi hellyyttä. Ja kun minä olen niitä tytön puolia pitänyt vähän liikaakin. Ja tässä olen ihan miettinyt, että "syy" (mikä ärsyttävä sana mikä pitäisi korvata muulla) on minussa koska en ole asettunut mieheni puolelle. En edes silloin kuin tyttöni tätä haukkuu/nimittelee enkä silloin kun tämä tyttöä vaatii auttamaan kotitöissä. Tyttö tietää, että äiti ei vaadi. Mitä siitä "puolien pitämisestä" on seurannut ? Ei mitään hyvää ap [/quote] Ei näissä viesteissä ole ollut mitään oikeaa myötätuntoa ja rakkautta tätä tyttöä kohtaa. Ainoastaan teitä muita. Sinun lapsesi kärsii tästä koko kuviosta nyt eniten. Hän on varmasti peloissaan ja ahdistunut, pelkää tulevansa kokonaan hylätyksi. [/quote] ^ muistaakohan tuon kommentin kirjottaja mitään esim omasta yläkouluajastaan...
[/quote]
Oikein hyvin muistan. Lapsi tarvitsee rakkautta eniten juuri silloin kuin sitä vähiten ansaitsee. Rakkaus ei kyllä tarkoita, että saa kaiken periksi.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:46"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Ap ei sun tartte tämän idarin viesteihin vastata, todennäköisesti vaan tahallaan haastaa riitaa.
[/quote]
Samaa mieltä. Jätä tollaiset omaan arvoon! Säälittävää porukkaa täällä liikkuu :( paljon tsemppiä ap:lle!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:17"] Isä lähti kun lapsi 1v ja uusi suhde alkoi kun lapsi 1v. Melko nopeaa toimintaa??! [/quote] Missä sanoin, että isä lähti kun lapsi 1v ? Eikö isä voi lähteä ennen kuin lapsi syntyy ? Ja ratkaisu ei ollut katsos minun. Isä lähti omasta halustaan ja minulle ilmoitettiin (isä), että hän muuttaa pois. Minulla ei tosin ollut mitään tarvetta "löytää" lapsille uutta isää tai itselle miestä. Asiat kun menevät miten menevät ja mieheeni olen edelleen syvästi rakastunut ja loppupeleissä onnellinen, että asiat näin menivät. Ero ei ollut riitaisa tosin molemmat sitä puimme perheneuvolan kanssa, jotta ymmärtäisimme missä mennään. Ex on hyvä ystävämme ja tukemme. ap [/quote] lainaus viestikohdasta 9; "Vastauksia : Isällä ei halua ottaa tyttöä luokseen, eron tullessa tyttö oli 1v. Näillä, jotka olivat eron aikaan 3, 5 ja 7v ei ole mitään ongelmaa nykyisen miehen kanssa ja olen 100% varma, ettei mitään väkivaltaa ole. On väljemmät säännöt. Saa meikata, saa kutsua kavereita, annan vaikka kuun taivaalta, mutta sepä se. Mikään ei tunnu tytölle riittävän :(" Tossahan itse sen sanot.. Alkaa vähän mietityttää mikä tässä on nyt enää totta.. [/quote] Ja tässä toinen lainaus vielä; Mm, lapsi oli 1v suhteen alussa ja nämä "ongelmat" alkoivat kun tyttö oli n. 6-7v eli kun alkoi tajuta asioita. Isommat sisarukset (uuden suhteen alussa 3, 5 ja 7) ovat aina olleen hyvissä väleissä tämän kanssa ja ihmettelevät ja toki tukevat minua nyt.
[/quote]
En jaksa vääntää.. Tuo oli kysymys, että eikö isä voi lähtä ennen lapsen syntymää ? :) Eli ei isä ole lähtenyt samana päivänä kuin lapsi täytti 1v eikä uusi isäpuoli astunut samalla samasta ovenavauksesta sisään... Jos tarkkaan haluat niin lapsi oli 10kk kun isä ilmoitti haluavansa muuttaa omilleen. Syitä en tähän kyllä ruodi. Ja tarkalleen lapsi oli 1v8kk kun isäpuoli astui kuvioon mukaan. Tuossa välissä saimme exän kanssa asiamme sovittua ja selvitettyä niin hyvin kuin ne nyt voi selvittää ja tästä olen niin onnellinen. Isäpuoli muutti meill kun tyttö oli reilu 2v. Selvensikö ?
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:29"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
täällä kärsii muut palstalaiset sun asiattomista ja idioottimaisita analyyseistä. Häpeä. Mene ulos kiusaamaan muita
Teini itse tuossa joutuu ongelmiin. Mua oikeasti pahoinpideltiin kotona, sossu ei uskonut, vaikka en ilmoitusta edes itse tehnyt. Jos ei ole todisteista, sossu ei tee mitään. Toisille se on paskamaista, tässä kohtaa ihan hyvä.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:46"]
Ja lopeta tuo minäminä miten minun käy ja minun työ ja minun parisuhde. Lapsellasi on hätä ja hän tarvitsee apua!!!
t. 4
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:50"]
Vai semmonen tarina tämä tarina... Onko se koira LUKKOJEN takana siellä likkasi huoneessa? Eläinsuojeluilmo teistä pitäisi tehdä ls-ilmon lisäksi!!
[/quote]
En aikonut enää vastata tämän viesteihin, mutta menöön vielä yhden kerran :D Koira on juuri nyt tässä minun vieressäni. Tarkalleen yrittää nuolla kättäni :) Pentukoira kun on. Ja syystä että on pentu niin saattaa päästä kakka yöllä tytön huoneeseen ja joskus pissakin (koira reilu 3kk). Koira kun on tytölle niin tärkeä, että hän haluaa nukkua sen kanssa. Ja tytön velvollisuuksiin kuuluu pissattaa koira kun tulee koulusta sillä itse otan välipalaa lasten kanssa ja olen saatavilla, jotta voidaan sopia sen päivän menoista/harrastuksista/kysellä koulukuulumiset/allekirjoittaa kokeet.... Itse käytän kyllä näin päiväsaikaan koiran pissalla/lenkillä. Mutta tosiaan en saa oikein kiinni ajatuksistasi...
Että näin. Että semmoinen tarina tosiaan :)
Otan osaa. Saa nähdä mitä tuo meidän patalaiska ja maailman napa vielä tulee aiheuttamaan. Juuri oli valittanut ettei hän saa öisin nukkua kun herää joskus tietokoneen naputukseen ja terkkari siitä soitteli, saa nähdä tekeekö lastensuojeluilmoituksen.
Sai oman huoneen juuri erityisjärjestelyin, ja perheen tietokone on samassa huoneessa juuri sillä ehdolla että sinne saa muutkin tulla käyttämään, mutta eipä automaattisesti toimikaan niin. Ja pienessä asunnossa kyllä kuuluu kaikki äänet toisesta päästäkin.
Teini vinkuu kyllä parhaimmillaan vaikka yhteen asti että hänen pitää saada kuunnella jotain koneelta nukahtaakseen, eikä se tietenkään häiritse ketään muuta, mutta auta armias jos hän havahtuu ja kuulee ääniä sen jälkeen niin siitä kuulee naapuritkin, ja näköjään nyt koulussa myös.
Siinä on kroonisesta unettomuudesta kärsivällä mukavaa kun ei mitään voi tehdä, ettei teini vaan häiriinny, ja toinen vanhempi vaan komppaa, se lepsumpi joka antaa kaiken periksi ja josta syystä teini minua vihaakin, kun yritän pitää rajoja ja huolehtia että edes joskus täyttäisi vaikka tiskikoneen, tulisi kanssani tekemään jotain, tekisi läksynsä jottei loputkin numerot laskisi kutoseen, ja että tekisi muutakin kuin istuisi koneella 10 tuntia arkipäivinäkin, kuten nykyisin. Minä olen voimaton ja tämä ei ole minun syytäni vaikka tästä haukut saankin.
PIstä nuori laitokseen hetkeksi kasvamaan. Kyllä kohta äitin helmoihin on kova kaipuu ja isäpuolikin rakas.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:50"]Vai semmonen tarina tämä tarina...
Onko se koira LUKKOJEN takana siellä likkasi huoneessa? Eläinsuojeluilmo teistä pitäisi tehdä ls-ilmon lisäksi!!
[/quote]
Ei hyvää päivää...vaikka olisikin niin tiesitkö, että on ihan laillista pitää koira yhdessä huoneessa? Niinkuin yksiössäkin, tai aitauksessa pihalla! Ap, älä turhaan vastaa tällaisiin typeriin viesteihin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:17"]
[/quote]
ap
[/quote] lainaus viestikohdasta 9;
"Vastauksia : Isällä ei halua ottaa tyttöä luokseen, eron tullessa tyttö oli 1v. Näillä, jotka olivat eron aikaan 3, 5 ja 7v ei ole mitään ongelmaa nykyisen miehen kanssa ja olen 100% varma, ettei mitään väkivaltaa ole. On väljemmät säännöt. Saa meikata, saa kutsua kavereita, annan vaikka kuun taivaalta, mutta sepä se. Mikään ei tunnu tytölle riittävän :("
Tossahan itse sen sanot.. Alkaa vähän mietityttää mikä tässä on nyt enää totta..