Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
blogistien SIISTI koti
19.01.2015 |
Siivoaako ne elämäntyökseen kotinsa että voi filmata elämäänsä?
Kommentit (22)
Mun kotonani on lähes aina siistiä. Mä vaan tykkään siisteydestä ja pystyn parhaiten rentoutumaan siistissä kodissa. Ei se mun mielestä edes vaadi suurta efforttia, kun koittaa olla arjessa sotkematta. Siis mä laitan tavarat paikalleen käytön jälkeen, roskat roskiin ja pyyhin roiskeet yms heti pois. Mä en tajua miksi huolettoman sotkun keskellä eläminen olisi jotenkin "aidompaa". Mun elämäni on ihan yhtä aitoa, mutta olen vaan luonteeltani siisti.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:37"]
Mä ihmettelen miten ne saa lapset aina puettua niihin äidin mielestä siisteihin vaatteisiin, hiukset aina hyvin lapsilla ja juuri kammattuina. Ovat kiltisti kuvissa jne. Ruoka aina itsetehtyä ei mitään heseä. Koti on putipuhdaa ja harmoninen. Silti väittävät käyvänsä töissä. Mä en pysty noihin
[/quote]
Mitä ihmeellistä tuossa on? Esimerkiksi noista lasten vaatteista, kyllä minä suurin piirtein tiedän myös omien (pienten) lasteni vaatemaun, jos nyt voi edes sanoa että lapsilla sellainen on. Mutta he pistävät päälle mitä minä sanon, koska niin kuuluukin tehdä: puhtaat, ehjät vaatteet jotka ovat mukavat päällä ja sopivan kokoiset. En tiedä teistä muista, mutta en minä ainakaan ole ostanut vaatteita joista en itse pitäisi, joten aika hyvin ne kaikki mätsää keskenään vaikka ei edes yrittäisi - enkä tosiaan aina edes yritä.
Ja ei se terveellinen itse tehty ruoka oikeasti ole vaikeaa tehdä, eikä sen tarvitse viedä kauaa aikaa. Minä voin tehdä terveellisen lounaan nopeammin mitä ranskalaiset ja nakit valmistuu (tavallisessa) uunissa. Ja minä opiskelen täyspäiväsesti, olen kotona vähemmän aikaa arkisin kuin mitä moni työssäkäyvä ystäväni. Ja meillä on yleensä todella siistiä, koska minä nyt vain satun olemaan sellainen.
[/quote]
Alapeukkuja, todella kurjaa. Minä en pidä yllä mitään "täydellinen äiti" - juttua, enkä ajattele olevani parempi kuin muut. Minua ainakin suututtaa lukea näitä, että sitä vaan feikataan kun on siistiä ja ollaan olevinaan kun lapsilla on nätit vaatteet. Ihan oikeasti! Te, ketkä katkeroidutte tällaisesta ja ajattelette pahaa ihmisistä, jotka yksinkertaisesti vain ovat erilaisia kuin te itse, miettikää nyt vähän.
Tuollaisella pahansuopaisuudella saatte vain pahaa oloa aikaan - itsellenne. Ja sitten laitatte syyt esim. bloggarien niskaan, että he ylläpitävät mukamas jotain kulissia ja että kaikkien muka pitäisi sellaiseen pyrkiä että olisivat hyviä ihmisiä/hyviä äitejä.