Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

blogistien SIISTI koti

Vierailija
19.01.2015 |

Siivoaako ne elämäntyökseen kotinsa että voi filmata elämäänsä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään paskaisesta kodistani laittaisi kuvia minnekään. Siivouksen jälkeen kyllä kehtaisin.

Vierailija
2/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä niissä on? On meilläkin suunnilleen aina samanlaista. Miksi pitäisi asua läävässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvissa ei näy pöly eikä tahrat.

Vierailija
4/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan koko ajan, koska haluan asua siistissä kodissa. En kylläkään bloggaa.

Vierailija
5/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei käy töissä

Vierailija
6/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on yhtä siistiä kuin blogeissa. Tietenkin voi olla pölyä tms "näkymätöntä" mutta tavarat paikoillaan jne. Syy tähän on se, että meillä on pieni vauva ja olen äitiyslomalla. Aiemmin meillä oli siistiä koska ei ollut lasta ja molemmat tekivät suurin piirtein normaalia työviikkoa, joten tavarat ehti korjaaamaan paikoilleen, imuroimaan kerta viikkoon ja astianpesukoneessa tiskaamaan astiat. Ihan hyvin ehtisin vvaikka bloggamaan tunnin pari päivässä ja silti olisi yhtä siistiä (nyt jumitan em ajan AV:lla)

Vierailija
7/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa se koti on siisti 24/7 vaan puunataan kuvia varten. :)

Vierailija
8/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miten ne saa lapset aina puettua niihin äidin mielestä siisteihin vaatteisiin, hiukset aina hyvin lapsilla ja juuri kammattuina. Ovat kiltisti kuvissa jne. Ruoka aina itsetehtyä ei mitään heseä. Koti on putipuhdaa ja harmoninen. Silti väittävät käyvänsä töissä. Mä en pysty noihin

Vierailija
9/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:13"]

Mitä ihmeellistä niissä on? On meilläkin suunnilleen aina samanlaista. Miksi pitäisi asua läävässä?

[/quote]

Niinpä. Ei kuvissa näy jos on pölyä lattialla. Meillä imuroidaan kerran viikossa ja samalla pyyhitään pölyt. Ei siihen kovin kummoista aikaa mene. Tavaroita taas ei levitellä, vaan viimeistään illalla kaikki laitetaan paikoilleen.

T. Joka aamu koti kuvauskunnossa.

Vierailija
10/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole blogia mutta koti on aina siisti ja lapsilla siistit ja muutenkin tarkoituksenmukaiset vaatteet. Meillä on AINA siistiä vaikka siivoan vain kerran viikossa. Kolme tuntia. Se on samalla mun "jumppatuokio". Nautin siitä kun saan kunnon hien päälle siivotessa. Lapset alkavat olla sen verran isoja että huolehtivat omista huoneistaan jo osittain. Paljon eivät ehdi kotona olla kun on harrastukset ja kaverit joien kanssa ollaan ulkona. Siis koulun lisäksi. Ennen kuin heistä tuli koululaisia oltiin tuntikausia joko shoppailemassa (kiertelemässä kaupungilla) leikkipuistoissa tai muita tapaamassa. 

Lapsilla on vaan sellaiset lelut ja muut systeemit joista tykkäävät, mikä ei kiinnosta lähtee nopeasti kiertoon. Teen töitä kolmena päivänä viikossa. Mä ihmettelen miten joku ei jaksa pitää OMAA kotia siistinä. 

Vierailija
11/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:37"]Mä ihmettelen miten ne saa lapset aina puettua niihin äidin mielestä siisteihin vaatteisiin, hiukset aina hyvin lapsilla ja juuri kammattuina. Ovat kiltisti kuvissa jne. Ruoka aina itsetehtyä ei mitään heseä. Koti on putipuhdaa ja harmoninen. Silti väittävät käyvänsä töissä. Mä en pysty noihin
[/quote]

Ei nuo yllämainitut seikat mitään sen kummempaa vaadi. Hieman vaivannäköä ehkä, mutta ei kyllä mitään yliluonnollista. Minä itse en ainakaan kestäisi jos lapset kiukuttelisivat sottaisissa vaatteissa likaisessa kodissa syödessään heseruokaa... Kuulostaa sellaiselta että saisin pian hermoromahduksen.

Vierailija
12/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:37"]

Mä ihmettelen miten ne saa lapset aina puettua niihin äidin mielestä siisteihin vaatteisiin, hiukset aina hyvin lapsilla ja juuri kammattuina. Ovat kiltisti kuvissa jne. Ruoka aina itsetehtyä ei mitään heseä. Koti on putipuhdaa ja harmoninen. Silti väittävät käyvänsä töissä. Mä en pysty noihin

[/quote]

Mitä ihmeellistä tuossa on? Esimerkiksi noista lasten vaatteista, kyllä minä suurin piirtein tiedän myös omien (pienten) lasteni vaatemaun, jos nyt voi edes sanoa että lapsilla sellainen on. Mutta he pistävät päälle mitä minä sanon, koska niin kuuluukin tehdä: puhtaat, ehjät vaatteet jotka ovat mukavat päällä ja sopivan kokoiset. En tiedä teistä muista, mutta en minä ainakaan ole ostanut vaatteita joista en itse pitäisi, joten aika hyvin ne kaikki mätsää keskenään vaikka ei edes yrittäisi - enkä tosiaan aina edes yritä. 

Ja ei se terveellinen itse tehty ruoka oikeasti ole vaikeaa tehdä, eikä sen tarvitse viedä kauaa aikaa. Minä voin tehdä terveellisen lounaan nopeammin mitä ranskalaiset ja nakit valmistuu (tavallisessa) uunissa. Ja minä opiskelen täyspäiväsesti, olen kotona vähemmän aikaa arkisin kuin mitä moni työssäkäyvä ystäväni. Ja meillä on yleensä todella siistiä, koska minä nyt vain satun olemaan sellainen. 

Vierailija
13/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä ainakin lapsilla on oma vaatemaku. Ja vaikka itse tykkäisin pomp de luxen vaatteista niin lapset ei tykkää niistä. Lapset siis jo alakoululaisia. Viihtyvät gollegehousuissa ja paidoissa. Kumpikaan ei pidä napitettavista paidoista. Kavereilla samanlaisia vaatteita. Itse tykkäisin pukea lapset hieman erilailla. Myös vaikea suostutella hiusten leikkuuseen. Joo, ehkä taidan olla sitten alistettu äiti.

T.9, jännä kun täällä palstailee paljon täydellisiä äitejä ;)

Vierailija
14/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollessa ehtii hyvin siivota,laittaa ruokaa jne ja silti jä aikaa ihmetellä lasten juttuja.Töissä olless koti pysyy myös siistinä kunhan päivittäin jaksaa vähän käyttää aikaa.Töissä ollessa pysyy jopa siistimpänä kuin kotona ollessa kun kaikki on töissä,hoidossa ja koulussa niin ei ole ketään sotkemassa.

Vierailija
15/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Bloggari,mutta imuroin taloni 2x päivässä. Ihan  vaan siksi,koska meillä kertyy roskaa joka paikkaan.Ei,tämä ei ole provo.Eikä minua tarvitse heti alkaa haukkumaan siivoushulluksi. Ja astiat korjaan heti pöydiltä,täytän ja tyhjennän astianpesukoneen 2xpV:ssä. Talo pyssyy siistinä ku vähän viitsii ja jaksaa siivota. tv: alla kouluikäisen äiti.

Vierailija
16/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko ajan siistiä eikä haittaisi yllätysvieraat tms. Toki joskus voi olla tiskejä, mutta kenellä ei olisi?

Jos joku tykkää sotkuisemmasta, sekin on ihan ok hänelle, mutta rajan pitäisi mennä siinä, että jos oman kodin sotkuisuus hävettää niin paljon, ettei sinne kehtaa kutsua ketään ilman suursiivoa, niin kannattaisi varmasti vähän ryhdistäytyä.

Vierailija
17/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:19"]No, meillä ainakin lapsilla on oma vaatemaku. Ja vaikka itse tykkäisin pomp de luxen vaatteista niin lapset ei tykkää niistä. Lapset siis jo alakoululaisia. Viihtyvät gollegehousuissa ja paidoissa. Kumpikaan ei pidä napitettavista paidoista. Kavereilla samanlaisia vaatteita. Itse tykkäisin pukea lapset hieman erilailla. Myös vaikea suostutella hiusten leikkuuseen. Joo, ehkä taidan olla sitten alistettu äiti.

T.9, jännä kun täällä palstailee paljon täydellisiä äitejä ;)
[/quote]

Tuo täydellinen äiti kortti alkaa olla aika kulunut. Jos joku toinen lapsi tykkää pomp de luxista ja joku toinen äiti tykkää siivota, ei se tee kenestäkään täydellistä. Erilaisen vaan.

Vierailija
18/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, kuvat näyttävät pari neliötä kerrallaan kodista, ehkä joskus jopa koko huoneen. kHelppoko on stailata vaikka ruokapöytään komea kattaus tai asetella sohvalle tyynyt nätisti. Pieni yksityiskohta ei kerro yhtään mitään koko asunnon siisteystasosta!

Mua kyllä nauratti kun jossain oli blogistien sotkuiset kodit artikkeli, jossa "paljastettiin" muutamalla kuvalla, mille blogistien kodissa "oikeasti" näytti. Juu, oli mm.leluja lattialla, kuten (allieverwanted) mutta niistäkin jäi sellainen tuntuma, että ne "sotkut" oli aseteltu paikoilleen. :D

Vierailija
19/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:37"]

[/quote]

Hei nyt oikeesti! Ette kai te usko, että blogistien elämä on pelkää kermahuttua ja kammattuja lapsia kuten moni lifestylemammablogisti antaa ymmärtää? Kyse on siitä, mitä haluaa kertoa/näyttää. Niitä elämänmaullaan ihastuttavia realismiblogeja on aika harvassa. Eikä kukaan sellaista edes välttämättä  halua lukea...

Vierailija
20/22 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en kyllä tajua miten ihmiset eivät muka kerkeä laittaa ruokaa. Heität ainekset vuokaan ja uuni päälle. Esim.vettä, riisiä, kasviksia, lihaa. Odotellessa voi tehdä muita asioita. Ja on terveellisempää kuin joku hesen rasvainen roskaruoka josta ei saa mitään tarpeellista.