Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu vaikka ruokavalio on seuraavanlainen?

Vierailija
06.11.2021 |

Aamiainen: Banaani
Lounas: Pieni pala lohta tai kanaa ja vihanneksia
Välipala: Jugurttijuoma tai munakas
Iltapala: ruisleipä oivariinilla ja 17% oltermannilla, vähärasvainen levite
Päivän juomat: n. 1 litra vettä ja 3 kuppia kahvia

Olen 166cm/62kg ja haluaisin laihtua viitisen kiloa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämätää tarkemmin määriä, niin arvioisin,että päivttäinen kamorimääräsi on jotain 1000- 1200 kcal.

Joko et jerro kaikkea, mitä syöt, mikä on ylernsä syy kaikilla, tai jos et, niin sittensanoisin, että elimistösi on säästöliekillä.

Sinun kannattaisi mieluummin keskittyä kiinteytymiseen, kuin laihduttam8seen, sitä todennäköisesti oikeasti haluat. Eli lihaskuntoharjoittelua joko kotona tai salilla.

Itse söisin aamulla puuron + protskua+ hedelmä/ marjoja

Lounas: kasviksia+ hyvää protskua+ rasvoja( pähkinöitä, öljyä, avokadoa)

Välipala protskua+ kasviksia/ hedelmä/ marjoja

Päivällinen, kuten lounas

Iltapala protskua+ kasviksia

Vähän hiilareita( riisi pasta,peruna,täysjyväleipä) joko tai sekä lounaalle,että.päivälliselle, riippuen siitä, miten treenaa

Vierailija
42/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet ollu tällä dieetillä? Painohan ei muutu vielä muutamassa päivässä. Toisekseen oletko varma, ettet naposetele tai juo kaloreita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näemmä taas kaloriuskovaisten kokoontumisajot ja ainoa syy, miksei vähillä kaloreilla laihdu (tai jopa liho!) johtuu tietenkin siitä, että ap valehtelee syömisensä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Sokeriaineenvaihdunnalla ja insuliinilla ei ole mitään virkaa.

Tee itsellesi palvelus ap ja opettele vähän ihmiskehon toimintaperiaatteista.

Vierailija
44/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ei täsmää, jos annoskoot ovat tavanomaisia. Raja siinä aineenvaihdunnan hidastumisessa ja säästöliekissäkin on.

Vierailija
45/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naposteletko? Syötkö yhtään mitään noiden lisäksi? Jostain pystyt kyllä karistamaan ja siksi kysyn. Usein painoaan vähentävät eivät muista syöneensä karkkia tai kahta päivän aikana, yhtä keksiä, yhtä hedelmää, jne.

Miten vihannekset on valmistettu? Jos on öljyssä uitettu niin se on uskomattoman energia tiheetä. Onko pieni pala kalaa 50 g vai 400 g? Mä olen äitini kanssa saman pituinen, mutta painoeroa meillä on +30 kg äidillä. Hänestä pieni pala on neljännes lautaista, musta se kaksi haarukallista. Hänestä vihanneksia ja hedelmiä saa syödä niin paljon kun sielu sietää, mun mielestä niitäkään ei saa syödä niin paljoa kun jaksaisi. Kaikessa on kaloreita ja hedelmissä lisäksi sokereita.

Kauanko on paino ollut jumissa? Joku sulla noissa ruokailuissa mättää tai et kerro kaikkea.

Kyllä vihanneksia saa syödä pääsääntöisesti rajattomasti. Niissä on niin paljon hyödyllisiä ravintoaineita siihen pieneen energiamäärän nähden. On paljon parempi täyttää vatsansa niillä, kuin nähdä nälkää ja sortua syömään järkyttäviä sokerimääriä sisältäviä jogurttijuomia tai leipää. Jotkut kasvikset, kuten esim. maissi, peruna ja bataatti kannattaa tosin jättää pois tai syödä vain kohtuudella. Siinä olet oikeassa, ettei hedelmiä pidä syödä rajattomasti, tai oikeastaan ollenkaan jos haluaa tuloksia.

Mitään ei kannata syödä rajattomasti, ei edes niitä kasviksia. Vatsaa on turha täyttää tyhjällä, silloinhan joutuu sitä nälkää kärsimään.  Kasviksia on syytä syödä, mutta ei niillä vatsaa pidä täyttää.

Ei pidä vatsaa täyttää ihmiselle terveellisimmällä ruokaryhmällä? Ok Einstein.

Vierailija
46/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän ja elimistösi on säästäliekillä keräten mahdollisimman paljon ravinnosta ravinteita . Kaikki jää mitä syöt.

Juuri näin tapahtui keskitysleireilläkin. Ihmiset lihoivat, koska söivät liian vähän.

Nää kuvat on multa jääneet näkemättä.

Ap vaikuttaa syövän tosi vähän. Ja hyviä juttuja. Olisiko napostelua silti, tai alkoholia?

Vierailija
47/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näemmä taas kaloriuskovaisten kokoontumisajot ja ainoa syy, miksei vähillä kaloreilla laihdu (tai jopa liho!) johtuu tietenkin siitä, että ap valehtelee syömisensä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Sokeriaineenvaihdunnalla ja insuliinilla ei ole mitään virkaa.

Tee itsellesi palvelus ap ja opettele vähän ihmiskehon toimintaperiaatteista.

Jep. Yhen päivän syömiset ei kerro mitään. Pitää kattoa kokonaiskuvaa, mitä syö yhen viikon tai kuukauden aikana.

Vierailija
48/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naposteletko? Syötkö yhtään mitään noiden lisäksi? Jostain pystyt kyllä karistamaan ja siksi kysyn. Usein painoaan vähentävät eivät muista syöneensä karkkia tai kahta päivän aikana, yhtä keksiä, yhtä hedelmää, jne.

Miten vihannekset on valmistettu? Jos on öljyssä uitettu niin se on uskomattoman energia tiheetä. Onko pieni pala kalaa 50 g vai 400 g? Mä olen äitini kanssa saman pituinen, mutta painoeroa meillä on +30 kg äidillä. Hänestä pieni pala on neljännes lautaista, musta se kaksi haarukallista. Hänestä vihanneksia ja hedelmiä saa syödä niin paljon kun sielu sietää, mun mielestä niitäkään ei saa syödä niin paljoa kun jaksaisi. Kaikessa on kaloreita ja hedelmissä lisäksi sokereita.

Kauanko on paino ollut jumissa? Joku sulla noissa ruokailuissa mättää tai et kerro kaikkea.

Kyllä vihanneksia saa syödä pääsääntöisesti rajattomasti. Niissä on niin paljon hyödyllisiä ravintoaineita siihen pieneen energiamäärän nähden. On paljon parempi täyttää vatsansa niillä, kuin nähdä nälkää ja sortua syömään järkyttäviä sokerimääriä sisältäviä jogurttijuomia tai leipää. Jotkut kasvikset, kuten esim. maissi, peruna ja bataatti kannattaa tosin jättää pois tai syödä vain kohtuudella. Siinä olet oikeassa, ettei hedelmiä pidä syödä rajattomasti, tai oikeastaan ollenkaan jos haluaa tuloksia.

Mitään ei kannata syödä rajattomasti, ei edes niitä kasviksia. Vatsaa on turha täyttää tyhjällä, silloinhan joutuu sitä nälkää kärsimään.  Kasviksia on syytä syödä, mutta ei niillä vatsaa pidä täyttää.

Noh, palstan ravitsemusneuvojat ovat heränneet…

Vierailija
49/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites liikunta. Istutko vai juoksetko aina.

Liikunnalla on hyvin pieni rooli. Mutta miten sinä nukut ja lepäät muuten?

Liikunnalla on hyvin suuri vaikutus siihen miten kiinteä ihminen on. Vaikka paino ei tipu liikunnalla, kehonkuvaa se muuttaa. Siksipä siihen vaakkaan ei niin kannata tuijottaa vaan peiliin.

Vierailija
50/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari paastopäivää (tai pätkäpaasto) niin pääset vauhtiin! Itsellä ainakin tuossa painossa ihan pieni paasto antoi hyvän lähtölaukauksen ja herätteli elimistöä. Nyt raskaana ja katsotaan mistä lähdetään synnytyksen jälkeen.

Vierailija
51/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiaan tajua, miksi niin moni haukkuu ap:n ruokavalintoja.

Hän saa vitamiineja, kuituja, proteiineja, rasvaa, eli kaikkea tarvittavaa ja syö varmasti terveellisemmin kuin puolet suomalaisista.

Kirjoittaapa kuka tahansa tänne ruokavaliostaan, aina haaskalinnut lentää arvostelemaan. Varsinkin hiilihydraattien vastaisuus on jo naurettavaa. Sokeri on pahasta, sen kaikki tietää, mutta ei hiilihydraatit mitään myrkkyä ole.

Koska nopeasti laskemalla ap:n ruoista kertyy selkeästi alle 1000 kaloria päivässä. Ja se on aivan liian vähän aikuiselle, liikkuvalle naiselle.

Ihan oikeasti kenenkään normaalikokoisen liikkuvan aikuisen ei pitäisi syödä alle 1500 kaloria päivässä, sen alle kun mennään alkaa elimistön vastatoimet, ja painonhallinnasta tulee paljon vaikeampaa.

Vierailija
52/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos olisit itsellesi armollisempi. Alkaisit sallimaan itsellesi monipuolisen syömisen.

Itsehän olen laihtunut 25kg ja pysynyt siinä noin 5 vuotta. Ensiksi aloin syömään suositusten mukaan, säännöllisesti, riittävästi ja monipuolisesti. En kiellä itseltäni mitään, mutten herkuttele toistuvasti ja kerralla paljon. Liikunta on hyvä tapa pitää olla rytmiä ja alkuun jopa itsensä pois sieltä jääkaapilta. Testailin erilaisia lajeja ja löysin oman matalan kynnyksen liikuntamuotoni, jota ilman voin nykyisin jopa pahoin - ihmiset alkaa vituttaa, eli huomaan liikkumattomuuden vaikutuksen mieleen helpommin 😉 Treenaan, en tunnesyö.

Tsemppiä! Laita perusasiat kuntoon.

Vierailija
53/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet ruokaa liikaa ja luultavasti et liiku tarpeeksi. Lopeta ruuan vahtaaminen, olet ihan hyvä nykyisellään! Itsellä on paljon liikakiloja mutta en enää laihduta vaan syön terveellisemmin ja niin, että on hyvä olo. Jätin mm.tuoremehun ja jukurtin aamupalalla pois ja sen vuoksi laihduin itsestään muutaman kilon.

Vierailija
54/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, ettet ymmärtänyt pointtia.

Vierailija
55/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä paista mitään pannulla vaan tee uunissa.

Riisin ja pastan sijaan voi käyttää keitettyjä perunoita.

Ja banaanin lisäksi aamupalalle proteiinia ja vettä.

Vierailija
56/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hiilareita. Hiilarit muuttuu elimistössä rasvaksi.

No eikä ole! 1 banaani ja yksi pala ruisleipää ei todellakaan ole liikaa hiilareita. Jos ei vielä aiemmista kommenteista ole tullut selväksi, syöt liian vähän. Ei kukaan tuollaisella pikkukökkösellä pärjää. Elimistö varastoi kaiken koska luulee, että on pulaa ruoasta. Ala syömään joka aterialla monipuolisemmin ja enemmän. Muista että elimistö tarvitsee puhdasta raaka-ainetta. Lisäksi kannattaa huomioida se, ettet valehtele itsellesi ja joka välissä napostele.

Vierailija
57/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitudiettihän toi on. Kroppa menee vaan sekasin.

Kuntosalitreeniä,säännöllinen syöminen, hiilarit treenin ympärille. Yksi mässypäivä viikkoon,pysyy kroppa hereillä.

Vierailija
58/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärasvaiset korvattava normaalirasvaisilla tuotteilla ja hiilareista karsittava pois.

Vierailija
59/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin ainoastaan sillä tavalla, että tein joka päivä ison kulhollisen vihersalaattia ja söin sen. Ja sit lämmintä teetä ettei inhota syödä vaan kylmää ruokaa eli sitä salaattia. Sitten tein kanssa munakasta. Eli en hiilareita juurikaan syönyt. Pyöräilin myös paljon. Nykyään käytän vaan aina autoa ja kiloja taas tullut.

Vierailija
60/83 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ap laihdut mutta odotat tuloksia päivän tai parin aikajänteellä. Yksi kilo rasvaa on noin 7000 kcal. Minun, 101 kg miehen kulutus lienee jotain 2600 kcal / päivä. Vaikkein söisi mitään  kolmeen päivään, niin rasvaa siinä ajassa palanee juurikin tuon kilon verran. Olen myös testannut tämän paastoamalla. Nesteitä toki lähtee tuossa ajassa paljon enemmän.

Kärsivällisyyttä hommaan ja ole armollinen itsellesi. Minä kun olen tehnyt jo kaikki mahdolliset virheet painonpudotusprojektissani. Sinun ei ole pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän