Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko muuttaa rintamamiestaloon?

Vierailija
21.04.2024 |

Jos et, niin miksi et?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja muutinkin reilu kaksi vuotta sitten. En ole katunut.

Vierailija
2/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, asuin sellaisessa lapsuuteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, nyt se on kesämökkinä. Kunnon hirsirunkoinen talo.

Vierailija
4/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi enää. Olen kahdessa asunut ja molemmissa oli huono sisäilma.

Vierailija
5/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska ne ovat puuta. Ja mielestäni se ei olisi tulipalon tai muun poikkeustilan aikana edullinen materiaali, jos haluaa päästä ulos vielä. Toki sisällä voi olla myös kalusteet puuta, ettei sen puoleen, vaikka olisi betonitalo. Mutta todella kauniita ne ovat ja kodikkaan oloisia, kun tuolla ulkona näkee. Puuseppien taideteos. Mutta kyllä puu vaatii myös huoltoa ja usein, pinnasta. Nykyään voi olla myös turvallisempia aineita palonestoon? Vai.

Vierailija
6/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pihassa oleva rintamamiestalo on ollut käyttöikänsä lopussa jo vuosikymmeniä sitten. Se on kyhätty kasaan kiireellä niistä tarpeista, joita on satuttu saamaan.

Voisin muuttaa sellaiseen, jossa on kunnon sokkeli, katto pitää ja on muutenkin kunnossa.

Vierailija
7/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon enemmän rintamies-tyyppiä

Vierailija
8/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Koska ne ovat puuta. Ja mielestäni se ei olisi tulipalon tai muun poikkeustilan aikana edullinen materiaali, jos haluaa päästä ulos vielä. Toki sisällä voi olla myös kalusteet puuta, ettei sen puoleen, vaikka olisi betonitalo. Mutta todella kauniita ne ovat ja kodikkaan oloisia, kun tuolla ulkona näkee. Puuseppien taideteos. Mutta kyllä puu vaatii myös huoltoa ja usein, pinnasta. Nykyään voi olla myös turvallisempia aineita palonestoon? Vai.

Olisiko tiili parempi sitten?

Vierailija
9/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin muuttaa. 

Vierailija
10/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ahdistaa pelkkä ajatuskin sen tyyppisessä talossa asuminen.

Vierailija
11/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi! kuullut liikaa tarinoita noista taloista sairastuneista.

Vierailija
12/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta sitten muutin rintamamiestaloon joka on äitini perintö minulle.

Vierailija
13/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sijainnista ja talon kunnosta.

Vierailija
14/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä on rakennettu 1946 remontoitu viimeksi 1985 ja olen asunut tässä 2008 lähtien 

Vierailija
15/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ulkopinta nyt niin kauhean usein huoltoa vaadi. Olen kolmas omistaja tällä 73-vuotiaalla talolla, maalautin tämän toissa keväänä ja se on nyt kolmas ulkomaalipinta tälle talolle. Tulipalopelkoon en osaa sanoa mitään, on muitakin puutaloja kuin vanhat rintamamiestalot ja palaa ne muutkin jos ovat palaakseen. Mutta kyllä tällaisista yleensä on päässyt ulos siinä kuin kivitaloistakin.

Vierailija
16/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin, nyt se on kesämökkinä. Kunnon hirsirunkoinen talo.

Miksi alapeukku? Talo on rakennettu sotien jälkeen, toki sana rintmamiestalo on näiden jälleenrakennusajan ympärijuostavien pohjaratkaisujen taloille hieman harhaanjohtava nimitys, mutta se on kuitenkin vakiintunut termi. Alunperinhän rintamamiestalot tehtiin juuri rintamalla, hirsikehikot lähetettiin sitten kotipuoleen junalla tai hevoskyydillä. Maalla nämä olivat yleensä hirsirakenteisia, kaupunkien uusilla asutusalueella lautarunkoisia ja purueristeisiä.

Vierailija
17/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi! kuullut liikaa tarinoita noista taloista sairastuneista.

Minä olen kuullut uudemmissa taloissa sairastuneista ihan liikaa. Kai ne vanhhat jos ei ole vääränlaisilla remonteilla pilattu on kuitenkin terveellisempiä kuin tietyn rakennuskauden uudemmat.

Vierailija
18/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Asuimmekin sellaisessa yli 20 vuotta. Aivan ihana. 

Vierailija
19/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kerrosta tarkoittaa liikaa portaita minulle.

Vierailija
20/72 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ahdistaa pelkkä ajatuskin sen tyyppisessä talossa asuminen.

Ymmärrän hyvin ettet voisi kuvitella muuttavasi jos ahdistaisi. Mutta mikä sellaisessa talossa ahdistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi