Olen 21 vuotias enkä ole koskaan käynyt gynekologilla
Kommentit (38)
Mä kävin ekan kerran 34 vuotiaana.
Täällä toinen saman ikäinen ja en ole myöskään koskaan käynyt vaikla pillereitä syöty ja seksielämää ollut jo viisi vuotta.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:33"]Grow up. Olen pari vuotta vanhempi, enkä ole käynyt. Suositus on 2 v seksielämän aloittamisesta. [/quote] Etkö harrasta seksiä?
[/quote]
Vuosi sitten ensimmäisen kerran. Ilmeisesti oli liian haastava arvoitus av-mammoille.
Eikä gynekologilla tarvitse käydä jos ei harrasta seksiä? Nyt kaduttaa kun "pakotin " 29 vuotiaan lesbokaverini papakokeeseen. Hän siis harrastaa seksiä vain naisten kanssa. Teinkö ihan väärin?
Ei taida paljon oma terveys kiinnostaa. Turha itkeä kohdunkaulansyöpää, jos ei vaivaudu papa-kokeeseen, tai lapsettomuutta, jos ei vaivaudu klamydiatestiin.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:41"]
Eikä gynekologilla tarvitse käydä jos ei harrasta seksiä? Nyt kaduttaa kun "pakotin " 29 vuotiaan lesbokaverini papakokeeseen. Hän siis harrastaa seksiä vain naisten kanssa. Teinkö ihan väärin?
[/quote]
Et. Papilloomavirus tarttuu myös suuseksissä.
Miksi muuten sitten pitää käydä kun on aloittanut seksielämän? Jos ei vaikka ole kuin yksi kumppani?
Minä olen käynyt pari kertaa, raskaana ollessa. Olin 27 ja toisen kerran 29.
Papakokeeseenkaan en tänä vuonna ehtinyt, vaikka oli kutsu, kun yksikään vapaana ollut aika ei käynyt.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:43"]Miksi muuten sitten pitää käydä kun on aloittanut seksielämän? Jos ei vaikka ole kuin yksi kumppani?
[/quote]
Tätä minäkin mietin. Ja jos molemmat ovat toistensa ensimmäisiä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:43"]Miksi muuten sitten pitää käydä kun on aloittanut seksielämän? Jos ei vaikka ole kuin yksi kumppani?
[/quote]
Tätä minäkin mietin. Ja jos molemmat ovat toistensa ensimmäisiä.
[/quote]
Ja siis myös ainoita.
Papaan ainakin kohta kannattaa mennä. Mutta miksi sinne tartteisi mennä jos ei ole sukupuolielämää tai mitään vaivaa.
Mä kävin ekan kerran 21-vuotiaana kun aloitin seksielämän ja halusin pillerit.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:43"]Miksi muuten sitten pitää käydä kun on aloittanut seksielämän? Jos ei vaikka ole kuin yksi kumppani? [/quote] Tätä minäkin mietin. Ja jos molemmat ovat toistensa ensimmäisiä.
[/quote]
Oletteko koskaan ees suudelleet muita? Jos ette niin papilloomariski on hyvin pieni (voi toki joskus harvoin tarttua jo lapselle vanhemmalta).
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:43"]Miksi muuten sitten pitää käydä kun on aloittanut seksielämän? Jos ei vaikka ole kuin yksi kumppani? [/quote] Tätä minäkin mietin. Ja jos molemmat ovat toistensa ensimmäisiä.
[/quote]
Oletteko koskaan ees suudelleet muita? Jos ette niin papilloomariski on hyvin pieni (voi toki joskus harvoin tarttua jo lapselle vanhemmalta).
[/quote]
Mä en ainakaan. t. 8
Itse kävin ensimmäisen kerran gynellä 16vuotiaana. Kannatan että käyt vaikka et harrastaisikaan seksiä. Ei se ole mikään kamala kokemus todellakaan. :)
Olen 25 ja olen kerran käynyt gynekologilla ollessani 16. Silloin otettiin myös papa-koe. En ollut aloittanut silloin edes seksielämää. Aloitin seksielämän 18-vuotiaana ja saman miehen kanssa olen nykyisin naimisissa. Kummallakaan ei ole ollut muita kumppaneita eli olimme toistemme ensimmäiset. En näe syytä miksi minun pitäisi käydä gynekologilla, koska kohdunkaulansyöpä nykytieteen mukaan on mahdollinen vain, jos on saanut papilloomaviruksen.
Minäkään en ole käynyt virallisesti gynellä, mutta sisätutkimus on tehty kahdesti yleislääkärin toimesta. Lasketaanko se? Olen 23-v.
Olen jo täyttänyt kuusikymmentä vuotta enkä ole kertaakaan käynyt gynekologilla, joten en nyt pidä tuota niin ihmeellisenä. Vaimoni on käynyt jonkin kerran.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:53"]
Itse kävin ensimmäisen kerran gynellä 16vuotiaana. Kannatan että käyt vaikka et harrastaisikaan seksiä. Ei se ole mikään kamala kokemus todellakaan. :)
[/quote]
Jos teini tai parikymppinen seksiä harrastamaton ja oireeton menee gynelle niin kyllä siellä vähän ihmetellään että mikä on tulon syy...
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:33"]Grow up. Olen pari vuotta vanhempi, enkä ole käynyt. Suositus on 2 v seksielämän aloittamisesta.
[/quote]
Etkö harrasta seksiä?