Lapsena hyväksikäytetty vastaa hetken
Serkkuni käytti minua hyväkseen useita vuosia, kun olin lapsi. Vastailen asiallisiin kysymyksiin paljastamatta henkilöitä.
Kommentit (85)
Kai ymmärrät kuitenkin, että serkkusikin oli vielä lapsi? En puolustele mitenkään mutta mielestäni tekoa ei voi verrata aikuisen miehen vastaavaan tekoon? Voin kuvitella, että myös serkkusi kärsii teoistaan ja erityisesti, kun miltei koko suku on hylännyt hänet. Mutta kaipa se on hänelle aivan oikein...
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:32"]
Onko serkullasi lapsia? Käykö heillä lapsia yökylässä...sukulaislapsia tai lasten kavereita? Ovatko nämä lapset mielestäsi turvassa?
[/quote]
Ei ole lapsia eikä heillä tietääkseni käy lapsia yökylässä. Siskoni jostain ihmeen syystä haluaa olla hänen kanssaan tekemisissä. Kai säälii sitä, että hän on ns. suvun ulkopuolella, en tiedä. Hänen teinityttönsä on joskus mukana, mutta siskoni on minulle vannonut, ettei päästä hetkeksikään heitä kaksin.
Tämä vastannee viimeiseen kysymykseesi samalla.
ap
[/quote]
Jos serkullasi olisi lapsia niin kertoisitko asiasta hänen vaimolleen tai poliisille? Tiedän erään miehen joka on hyväksikäyttänyt nuorena pientä poikaa ja tällä miehellä on nyt omia lapsia.. en tiedä mitä pitäis tehdä..
[/quote]
Kertoisin vaimolle. Olen kertonutkin hänen edelliselle avopuolisolleen. Ilmeisesti itse on kertonut sitten tälle uudelle.
Varaudu siihen, että viestintuojaa vihataan. Itselläni näin ei ollut, mutta on hyvin mahdollista.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:01"]
Ei ole tarkoitus syyllistää millään lailla, mutta miksi olit tilanteissa hänen kanssaan kahdestaan, kun tiesit mihin hän kykenee (esim tuo autotilanne?) Oliko se sosiaalista painostusta? Vai sattuiko siinä käymään niin että oli muita ja sitten jäitte kuitenkin jotenkin kahdestaan vai miten se meni? Ainoa syyllinen on tietysti hyväksikäyttäjä!
[/quote]
Miksi tämä saa alapeukkuja? Tämä on suoraan jatko-osa kysymykselle "missä tilanteissa hyväksikäyttöä tapahtui"
Eli tarkoitus on selvittää miten lapsi joutuu (suostumaan) tilanteisiin joissa on kahden hyväksikäyttäjän kanssa. Millaisista syistä lapsi menee tilanteeseen, jossa voi olettaa vaaran tapahtuvan? Onko siis niin, että mielummin haluaa häpeä vuoksi salailla jopa sen uhalla että jouuu kokemaan niin kauheita vai onko serkku aina osannut pelata tilanteet hyvin, ettei uhri ole ollenkaan osannutkaan odottaa joutuvansa yksin vai mistä on kyse, kun tekoja on niin useita ja isot lapset kyseessä.
Osaa olla valppaana, jos epäilee jonkun lapsen joutuneen hyväksikäytetyksi. Ei tässä ole kyse syyllistämisestä!
Luuleekihan tätisi sinua osasyylliseksi. Mietin vaan, kun sitä mykkäkouluakin piti.
Anteeksi nyt tyhmä kysymys, mutta tarkoittaako tuo "emättimeen raiskaaminen" sitä, että hän pakotti sinut yhdyntään kanssaan?
Serkkusi äiti eli tätisi ei ymmärtänyt tilannetta jos et pyristellyt vastaan etkä huutanut apua etkä sanonut mitään kun hän laittoi sinut eri huoneeseen nukkumaan. Normaalit aikuiset ei ihan heti ajattele jotain pedo/raiskausjuttuja vaan hän luuli että olitte molemmat siinä mukana.
Tosin järkevä aikuinen ei olisi pitänyt mykkäkoulua vaan pitänyt puhuttelun ja yökyläilyt ja kaikki kahdestaan olot olisi kyllä loppuneet siihen.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:11"]
Kerroitko kenellekään, että hänen äitinsä oli nähnyt poikansa käyvän käsiksi sinuun? Miten ne, joille kerroit suhtautuvat hänen äitiinsä? Eivät kai usko hänen selityksiään, ettei muka tiennyt, mihin poikansa pystyy? Pitääkö hänen äitinsä yhä poikansa puolia vai uskooko sinua, onko pyytänyt anteeksi ettei auttanut sinua? Jos olisin äitisi, olisin käynyt serkkuusi ja hänen äitiinsä käsiksi heti kun sain tietää...
[/quote]
Omalle äidilleni olen kertonut. Äitini oli aiemmin tätini kanssa parhaat ystävät, eivät ole enää tekemisissä. Tätini siis pitää poikansa puolia. Kerran lipsautti, että näin on, koska muuten hän olisi kokonaan yksin ja jokaisella täytyy olla joku, vaikka oma äiti. Minkä tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan en.
ap
Oikeuttiko serkkusi tekoja jotenkin? Eikö ymmärtänyt että se oli väärin vai oliko se vallankäyttöä? Välinpitämättömyyttä? Itsekkyyttä?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:09"]
Miten tapasit häntä niin usein ja yölläkin. Itse tapailin serkkuja harvoin enkä koskaan yöllä.
[/quote]
Siksi, koska asuimme eri kaupungeissa ja vanhempamme olivat keskenään parhaita ystäviä. Hänen vanhemmat ovat minun kummejani ja minun vanhemmat hänen ja toisen serkkuni kummeja. Lähes kaikki lomat vietettiin yhdessä, ainakin me lapset. Siten myös toisten vanhemmat saivat joskus vapaata, kun kaikki lapset olivat toisessa perheessä.
Ei meidän suku ole muuten ollut niin tiivis, mutta meidän vanhemmat olivat nyt parhaita ystäviä sukulaisuuden lisäksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:06"]Eli olit huora [/quote] Miksi tämä sau alapeukkuja? Fakta.
[/quote]
Ja millähän perusteella?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:15"]
Luuleekihan tätisi sinua osasyylliseksi. Mietin vaan, kun sitä mykkäkouluakin piti.
[/quote]
Aikuisena tästä tätini kanssa puhuin. Hän sanoi halunneensa ajatella niin, vaikka tiesi toisin. Oli siis ymmärtänyt minun käytöksestäni, että vastustin, mutta päätti olla näkemättä asiaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:06"]Eli olit huora [/quote] Miksi tämä sau alapeukkuja? Fakta.
[/quote]
Ja millähän perusteella?
[/quote] No eikös ap saanut serkultaan viikkorahat kun pakotti koskettelemaan.
En ole ap mutta minusta tuntuu että se on itsekkyys ja yksinäisyys. Tai riippuu minkä ikäinen tekijää on -voi olla äärimmäinen ahdistus joka purkautuu niin erikoisella tavalla, ehkä hyväksymistarve??? Huh kyllä tämä voi pohtia kauan.
Olen seurannut tätä keskustelua taustalta ja tähän kommenttiin on pakko itsekin lapsena hyväksikäytettynä vastata: Kertominen ei ole aina todellakaan helppoa, varsinkin jos asuu pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntevat toisensa. Oman hyväksikäyttäjäni oli arvostettu henkilö, läheisissä väleissä vanhempieni kanssa ja he viettivät paljon aikaa yhdessä. Hänen lapsensa olivat hyviä kavereitani. Kukaan ei ikinä olisi uskonut minua, eikä uskoisi vieläkään!!!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:01"]
Lapsille pitäisi opettaa että HETI pitää kertoa kaikesta mikä tuntuu oudolta ja/tai väärältä.
Ja se alue mikä jää uimapuvun/uimahousujen alle niin sinne EI KUKAAN saa koskea ja sen tajuaa jo pienikin lapsi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:11"]
Jouduitko rakentamaan seksuaalisuutesi uudelleen? Mä jouduin
[/quote]
Jouduin, todellakin. Olen käynyt läpi varmaan kaikki seksuaalitrauman vaiheet täydellisestä sulkeutuneisuudesta/seksuaalittomuudesta ja massiivisesta itseinhosta pakonomaiseen seksin harrastamiseen lähes kenen kanssa tahansa rajattomasti. Nyt vihdoin, reilu kolmekymppisenä, voin sanoa olevani tasapainoinen, tavallisella tavalla seksuaalinen nainen.
Hyvä kysymys oli tämä, vaikea aihe. Tsemppiä neloselle toipumiseen!
ap
[/quote]
Miten tunnistan tällaiset henkilöt? Kuulostaa siltä, että minullakin voisi olla mahdollisuuksia.
M29
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:17"]
Serkkusi äiti eli tätisi ei ymmärtänyt tilannetta jos et pyristellyt vastaan etkä huutanut apua etkä sanonut mitään kun hän laittoi sinut eri huoneeseen nukkumaan. Normaalit aikuiset ei ihan heti ajattele jotain pedo/raiskausjuttuja vaan hän luuli että olitte molemmat siinä mukana.
Tosin järkevä aikuinen ei olisi pitänyt mykkäkoulua vaan pitänyt puhuttelun ja yökyläilyt ja kaikki kahdestaan olot olisi kyllä loppuneet siihen.
[/quote]
Vastasinkin tämäntyyppiseen kysymykseen juuri. Olen samaa mieltä siitä, miten olisi pitänyt reagoida. Puhuttelun tosin vaihtaisin keskusteluksi. En haluaisi syyllistää kuulematta mistä on ollut kyse.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:23"]Oletko pyytänyt anteeksi serkultasi, että olet eristänyt hänet muusta suvusta? Ehkä koko muusta maailmasta? Jos et laittanut vastaan, ni olet myös itse syyllinen tapahtumiin. Mietippä sitä.
[/quote]
Menepäs nyt muualle siitä.
Kerroitko kenellekään, että hänen äitinsä oli nähnyt poikansa käyvän käsiksi sinuun? Miten ne, joille kerroit suhtautuvat hänen äitiinsä? Eivät kai usko hänen selityksiään, ettei muka tiennyt, mihin poikansa pystyy? Pitääkö hänen äitinsä yhä poikansa puolia vai uskooko sinua, onko pyytänyt anteeksi ettei auttanut sinua? Jos olisin äitisi, olisin käynyt serkkuusi ja hänen äitiinsä käsiksi heti kun sain tietää...