Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsena hyväksikäytetty vastaa hetken

Vierailija
18.01.2015 |

Serkkuni käytti minua hyväkseen useita vuosia, kun olin lapsi. Vastailen asiallisiin kysymyksiin paljastamatta henkilöitä.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:37"]

Millaisissa tilanteissa hyväksikäyttöä pääsi tapahtumaan? Oliko jompikumpi toisen luona yökylässä? Vai mummolassa?

[/quote]

Et uskoisi, miten paljon mahdollisuuksia on olemassa. Aina yökyläillessä näin tapahtui kyllä, joko meillä tai heillä. Lapsethan nukutettiin samaan huoneeseen, siskonpetiin. Hyi että yököttää tuo siskonpetiajatus. Mutta kuten edellisessä viestissä kerroin, ihan roskien vienti saattoi olla "tilaisuus". Tai vaikka sauna. Olimme molemmat urheilijoita ja harjoittelimme lapsena jonkin verran yhdessä. Myös tällaisissa tilanteissa oli kähmintää. Sitä oli ihan joka paikassa, missä muiden silmä vältti.

ap

Vierailija
42/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsot asiaa taaksepäin, niin onko sinulla neuvoja miten suojata lapsi ettei hän joudu tuollaiseen? Mitä keinoja lapselle pitäisi opetaa, että hän osaisi tai pystyisi laittamaan hanttiin. Miten lapselle voi kertoa, että mahdollinen hyväksikäyttäjä voi olla joku läheinenkin tai ystävä? Lapselle ohelppo sanoa, ettei mene vieraisiin autoihin tai lähde kenenkään mukaan, mutta entä kun hyväksikäyttäjä on juuri tuollainen ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:30"]

Mitä hän teki sinulle? 

[/quote]

En tiedä, mitä haet tällä kysymykselläsi takaa.

Pyrin nyt suht kliiniseen ja luettelomaiseen kuvaukseen tästä, ettei kukaan pervo saa asiasta kicksejä. Raiskasi emättimeen, pakotti oraaliseksiin, pakotti koskettelemaan häntä, koski minua väkisin. Pahinta oli, ettei koskaan tiennyt milloin se tapahtuu, koska saatoin herätä näihin tapahtumiin tai sitten vaikkapa roskia viedessä, katoksen suojissa, pakotti koskemaan ja koski väkisin.

ap

[/quote]

Siis oikeasti, 12v raiskasi emättimeen 9vuotiaan? :o

[/quote]

Oikeasti. Kyllä.

ap

Vierailija
44/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä toteuttaa nyt taipumustaan? käykö thaimaassa lomailemassa?

Vierailija
45/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:30"]

Mitä hän teki sinulle? 

[/quote]

En tiedä, mitä haet tällä kysymykselläsi takaa.

Pyrin nyt suht kliiniseen ja luettelomaiseen kuvaukseen tästä, ettei kukaan pervo saa asiasta kicksejä. Raiskasi emättimeen, pakotti oraaliseksiin, pakotti koskettelemaan häntä, koski minua väkisin. Pahinta oli, ettei koskaan tiennyt milloin se tapahtuu, koska saatoin herätä näihin tapahtumiin tai sitten vaikkapa roskia viedessä, katoksen suojissa, pakotti koskemaan ja koski väkisin.

ap

[/quote]

Siis oikeasti, 12v raiskasi emättimeen 9vuotiaan? :o

[/quote]

Missään ei tällaista sanottu, vaikka kyllähän tuokin mahdollista on. Mene pois trollaamasta. Tämä on vakava asia.

Vierailija
46/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän ikinä yrittänyt ottaa sinuun yhteyttä kiinnijäämisensä jälkeen? Onko hän pyytänyt anteeksi?

Vierailija
47/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa tilanteissa hyväksikäyttöä pääsi tapahtumaan? Oliko jompikumpi toisen luona yökylässä? Vai mummolassa?

[/quote]

Et uskoisi, miten paljon mahdollisuuksia on olemassa. Aina yökyläillessä näin tapahtui kyllä, joko meillä tai heillä. Lapsethan nukutettiin samaan huoneeseen, siskonpetiin. Hyi että yököttää tuo siskonpetiajatus. Mutta kuten edellisessä viestissä kerroin, ihan roskien vienti saattoi olla "tilaisuus". Tai vaikka sauna. Olimme molemmat urheilijoita ja harjoittelimme lapsena jonkin verran yhdessä. Myös tällaisissa tilanteissa oli kähmintää. Sitä oli ihan joka paikassa, missä muiden silmä vältti.

ap

[/quote]

Aivan oikeassa olet, sitä ei nimittäin uskoisi kun ei ole omaa kokemusta. Mutta on tosi hyvä vanhempana tietää, joten kiitos sulle avoimuudestasi. Useinhan hyväksikäyttö just tapahtuu lähipiirissä ja  tästä syystä on hyvä, että joku kertoo omia kokemuksiaan.

Vierailija
48/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsot asiaa taaksepäin, niin onko sinulla neuvoja miten suojata lapsi ettei hän joudu tuollaiseen? Mitä keinoja lapselle pitäisi opetaa, että hän osaisi tai pystyisi laittamaan hanttiin. Miten lapselle voi kertoa, että mahdollinen hyväksikäyttäjä voi olla joku läheinenkin tai ystävä? Lapselle ohelppo sanoa, ettei mene vieraisiin autoihin tai lähde kenenkään mukaan, mutta entä kun hyväksikäyttäjä on juuri tuollainen ystävä.

[/quote]

Tämä on ihan tosi vaikea kysymys, jota äitini on käynyt paljon läpi.

Lapsella pitää olla sellainen olo, että pystyy itse määräämään siitä, kuka häneen koskee ja miten. Ja jos joku tuntuu ikävältä, niin siitä saa, voi ja pitää kertoa vanhemmille, eikä siitä seuraa rangaistusta. Tähän en osaa muuta neuvoa antaa, kuin että sanokaa tästä lapselle usein ja monella tavalla.

Puhukaa näistä asioista ilman suuttumusta tai suuria tunteita niin, että lapsi ymmärtää, että asioista pitää ja voi puhua. Minä tiesin, että nuo asiat ovat niin suuria, että niiden julki tuomisesta seuraisi aivan kamala haloo ja siksi en uskaltanutkaan kertoa.

Omalla kohdallani ainoat sanat, jotka olisivat ehkä voineet auttaa aiemmin kertomisessa, olisivat olleet "Vaikka sinusta tuntuisi, että olet tehnyt maailman kamalimman teon, vaikka murhan, niin äidille ja isälle sinun pitää aina kertoa. Me voidaan auttaa ja ollaan aina sinun puolella."

Itse itkin noihin aikoihin paljon. Äitini kyseli ja kyseli mikä vaivaa ja lopulta hermostui, kun en pystynyt kertomaan. Hän huusi turhautuneena, että minun pitää lopettaa itkeminen, kun siihen ei kerta ole syytä. Tämän muistan elävästi, tapahtui monta kertaa.

Toinen asia vielä, jos näette mitään tällaiseen viittaavaakaan käytöstä, puuttukaa siihen heti. Tätini näki kerran, kun poikansa kopeloi ja yritti pussata minua, mutta piilotti asian kaikilta ja laittoi meidät eri huoneisiin nukkumaan seuraavaksi yöksi. Piti mykkäkoulua minullekin, ei puhunut mitään. Rankaisi siis minuakin, lisäsi häpeää.

ap

Vierailija
49/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:43"]

missä toteuttaa nyt taipumustaan? käykö thaimaassa lomailemassa?

[/quote]

En tiedä. On kai aika "mökkiytynyt".

ap

Vierailija
50/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:44"]

Onko hän ikinä yrittänyt ottaa sinuun yhteyttä kiinnijäämisensä jälkeen? Onko hän pyytänyt anteeksi?

[/quote]

On ja on. Yritti jossain vaiheessa kaveerata vähän, mutta lopetti kuitenkin. Pyysi anteeksi autossa, kun heitti minua juna-asemalle äitinsä luota.

ap

Vierailija
51/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut sukulaiset suhtautuu asiaan? ja Oletteko keskustelleet serkkusi kanssa asiasta? Onko hän pyytänyt anteeksi?

Vierailija
52/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:47"]

[/quote]

ap

[/quote]

Aivan oikeassa olet, sitä ei nimittäin uskoisi kun ei ole omaa kokemusta. Mutta on tosi hyvä vanhempana tietää, joten kiitos sulle avoimuudestasi. Useinhan hyväksikäyttö just tapahtuu lähipiirissä ja  tästä syystä on hyvä, että joku kertoo omia kokemuksiaan.

[/quote]

Kiitos sinulle, että ymmärsit syyn, miksi tämä aloituksen tein.

ap

Vierailija
53/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vooi että. Minusta tuntuu ettei sellaiset ihmiset ihan noin vain lopettavat tai eivät pystyy lopettaa. Lapsena jouduin tilanteeseen jossa koin kiusallisia hetkeja erän sukulaisen taholta. Olemme tekemisessa nyt ja aina oltu paitsi muutama vuotta on ollut tauko kyllä. En usko hänen olevan tarkoituksella loukkaneen minua, ehkä on ollut ajattelematon tai ei tajunnut. Olen kyllä kerran sanonnut hänelle puolivitsina että oletpa pedari kyllä kun tykkäät pikkulapseista omituisella tavalla.. En muista oliko se ollut sukujuhla tai syntymäpäivä ja kaikki oli vähän hiprakassa ja hyvällä tuulella niinpä paukutin keskun juhla lause, en ollut vihainen vaan halusin saada hänet ajattelemaan omaa käytöstä. Hänen reaktio on ollut niin vilpitön ja selkeä etten enää koskaan enää epäilyt hänen motiiveja. Muistan äitini sanoi että oletpa hassu kun puhut sellaista,että hän on hyvä ihminen kyllä, mutta tämä kyseinen tyyppi purskahtii naurun ja sanoi että ok selvä sitten, olen taitapa sitten pedari.. Tilanne ratkesi siinä että koko suku oli todistamassa tätä vanha kauna. Tilanne oli sitten selvä, meillä on toosi hyvät välit nykyään ja hän on hyvä tyyppi. Joskus nuoret tekevät typeriä,siis ei hän mitään paha paha tehnyt minulle vaan kuten sanoin saattaa ollut hänellä jotain omia ongelmia nuoruuteen liittyviä kuten kaikilla on, mutta puhumattomuus ja asian maton alle lakaiseminen on minusta tai olisi minusta hirveetaa.

Vierailija
54/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus syyllistää millään lailla, mutta miksi olit tilanteissa hänen kanssaan kahdestaan, kun tiesit mihin hän kykenee (esim tuo autotilanne?) Oliko se sosiaalista painostusta? Vai sattuiko siinä käymään niin että oli muita ja sitten jäitte kuitenkin jotenkin kahdestaan vai miten se meni? Ainoa syyllinen on tietysti hyväksikäyttäjä!

Vierailija
55/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille pitäisi opettaa että HETI pitää kertoa kaikesta mikä tuntuu oudolta ja/tai väärältä.

Ja se alue mikä jää uimapuvun/uimahousujen alle niin sinne EI KUKAAN saa koskea ja sen tajuaa jo pienikin lapsi.

Vierailija
56/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:32"]

Onko serkullasi lapsia? Käykö heillä lapsia yökylässä...sukulaislapsia tai lasten kavereita? Ovatko nämä lapset mielestäsi turvassa?

[/quote]

Ei ole lapsia eikä heillä tietääkseni käy lapsia yökylässä. Siskoni jostain ihmeen syystä haluaa olla hänen kanssaan tekemisissä. Kai säälii sitä, että hän on ns. suvun ulkopuolella, en tiedä. Hänen teinityttönsä on joskus mukana, mutta siskoni on minulle vannonut, ettei päästä hetkeksikään heitä kaksin.

Tämä vastannee viimeiseen kysymykseesi samalla.

ap

[/quote]

Jos serkullasi olisi lapsia niin kertoisitko asiasta hänen vaimolleen tai poliisille? Tiedän erään miehen joka on hyväksikäyttänyt nuorena pientä poikaa ja tällä miehellä on nyt omia lapsia.. en tiedä mitä pitäis tehdä..

Vierailija
57/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:57"]

Miten muut sukulaiset suhtautuu asiaan? ja Oletteko keskustelleet serkkusi kanssa asiasta? Onko hän pyytänyt anteeksi?

[/quote]

On pyytänyt anteeksi.

Lähes kaikki sukulaiset ovat lopettaneet yhteydenpidon häneen, paitsi tätini eli hänen äitinsä. Kuten jo mainitsin, siskoni on hänen kanssaan silloin tällöin tekemisissä. 

Suvusta tuli aika voimakkaita reaktioita, kun se muutama vuosi sitten tuli julki.

ap

Vierailija
58/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tapasit häntä niin usein ja yölläkin. Itse tapailin serkkuja harvoin enkä koskaan yöllä.

Vierailija
59/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
60/85 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:01"]

Ei ole tarkoitus syyllistää millään lailla, mutta miksi olit tilanteissa hänen kanssaan kahdestaan, kun tiesit mihin hän kykenee (esim tuo autotilanne?) Oliko se sosiaalista painostusta? Vai sattuiko siinä käymään niin että oli muita ja sitten jäitte kuitenkin jotenkin kahdestaan vai miten se meni? Ainoa syyllinen on tietysti hyväksikäyttäjä!

[/quote]

Anteeksi, jos olin epäselvä. Tuo autotilanne siis tapahtui sen jälkeen, kun olin jo terapiani käynyt. Muutama vuosi sitten. Olin käymässä tädilläni ja toista serkkuani katsomassa ja hän tuli yllättäen paikalle. Tätini (joka siis kielsi tapahtuneen vielä silloin) pyysi serkkuani viemään minut junalle. Hänen itsensä piti siis viedä alunperin. Ajattelin, että kyllä mä pystyn. Ja pystyin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi