Lapsena hyväksikäytetty vastaa hetken
Serkkuni käytti minua hyväkseen useita vuosia, kun olin lapsi. Vastailen asiallisiin kysymyksiin paljastamatta henkilöitä.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:17"]
Serkkusi äiti eli tätisi ei ymmärtänyt tilannetta jos et pyristellyt vastaan etkä huutanut apua etkä sanonut mitään kun hän laittoi sinut eri huoneeseen nukkumaan. Normaalit aikuiset ei ihan heti ajattele jotain pedo/raiskausjuttuja vaan hän luuli että olitte molemmat siinä mukana.
Tosin järkevä aikuinen ei olisi pitänyt mykkäkoulua vaan pitänyt puhuttelun ja yökyläilyt ja kaikki kahdestaan olot olisi kyllä loppuneet siihen.
[/quote]
Vastasinkin tämäntyyppiseen kysymykseen juuri. Olen samaa mieltä siitä, miten olisi pitänyt reagoida. Puhuttelun tosin vaihtaisin keskusteluksi. En haluaisi syyllistää kuulematta mistä on ollut kyse.
ap
[/quote] Miksi hermostut jokaisesta vastauksesta? Ohis
En mäkään lastani hylkäisi, jos 12-vuotiaana raiskaisi. (Tosin tätisi ei tainnut silloin asiaa tietää)
Mutta jos huomaisin, että lapsi ahdistelee muita, puuttuisin asiaan ja hommaisin hoitoon. En usko, että hylkäisin. Mutta tekoja en hyväksyisi ja ehdottomasti pitäisin huolta ettei ole vaaraksi kenellekään lapselle, oli sukua tai ei! Enkä ikinä syyllistäisi uhria.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:27"]En mäkään lastani hylkäisi, jos 12-vuotiaana raiskaisi. (Tosin tätisi ei tainnut silloin asiaa tietää)
Mutta jos huomaisin, että lapsi ahdistelee muita, puuttuisin asiaan ja hommaisin hoitoon. En usko, että hylkäisin. Mutta tekoja en hyväksyisi ja ehdottomasti pitäisin huolta ettei ole vaaraksi kenellekään lapselle, oli sukua tai ei! Enkä ikinä syyllistäisi uhria.
[/quote]
Vanhimmillaan tekstin perusteella on ollut 17-v., ei mikään pikkumuksu enää.
Se on varmaan ollut tädillekin vaikea aihe käsitellä. EI kukaan halua myöntää tuollaista omasta lapsestaan. Siinä varmaan käy kaikenlaisia itsesyytöksiä mielessään. Sitten vielä koko suku hylkää sen oman lapsen...
Aika monelta kantilta tätä saa miettiä. Tietenkään ei ollut oikein tädiltä suuttua sinulle. Ja olisi pitänyt varmistaa että olet ok sen jälkeen kun näki mitä tapahtui
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:17"]
Oikeuttiko serkkusi tekoja jotenkin? Eikö ymmärtänyt että se oli väärin vai oliko se vallankäyttöä? Välinpitämättömyyttä? Itsekkyyttä?
[/quote]
Ei ole antanut mitään syytä teolleen. Itse spekuloin, että johtuu aiemmasta traumasta hänellä itsellään. Toisaalta, sen kanssa minunkin on helpompi elää. Ei tarvitse vihata serkkua, koska se ei ole hänen syynsä alunperin.
ap