Yksinhuoltajuus esti työpaikan saannin
en ole saanut vakituista työpaikkaa koska yksinhuoltajana en voi joustaa yhtään työvuoroissa, enhän voi jättää lasta hakematta. Kaikki lapsen sairastumiset olen itse pois ja niitä on tullut myös kesken päivän ja varsinkin kouluiässä usein.
Joskus olen katkera, kun toisilla isovanhemmat hoitavat lapsia, mikä apu siitä olisi ollutkaan mutta itselläni on ollut niin kiireiset vanhemmat, että avustuskerrat on laskettavissa yhden käden sormilla. Joten aina hyvä työpesti on kaatunut siihen, että lapsi sairas ja sitten menoa hammaslääkäriin ja toimintaterapiaan ja kaikennäköistä muuta. Eihän sellainen pätkätöissä vetele, työaika joustaa vain johtoportaalle.
Kommentit (83)
Joku mieölenterveyspotilaskin on ketjuun eksynyt, älä valita. Minulla olisi sinulla ap kuitenkin pari neuvoa.
Hommaa turvaverkko. Edes yksi ihminen, joka voi joskus auttaa. Se on totaaliyksinhuoltajalle välttämätöntä. Se ei ole helppoa ja joudut nöyrtymään ja kenties vähän anelemaan sukulaisilta, ellet osaa tutustua kaltaisiisi.
Siirrä niitä lapsen menoja työpaikalla aluksi. Älä vie toimintaterapiaan ellei hengestä ole kyse. Lapsi pääsee sinne seuraavalla kerralla.
Palkkaa hoitaja lapselle sairaspäiväksi. Tulee hemmetin kalliiksi tottakai, mutta kannattaa pidemmän päälle.
t: totaaliyksinhuoltaja.
Itse hankin uuden ammatin, jossa päivätyötä lapsen myötä. Aluksi olin pari vuotta pätkätöissä, muutama työttömyyspäivä mahtui pätkien väliin ja sain vakityön pätkätyöpaikastani yksinhuoltajuudesta huolimatta. Pitää vaan itse olla joustava ja välillä laittaa työ oman perheen edelle.
33! Käynti psykiatrilla riittää vai löytyisikö sieltä kaapista ne sun pillerit! Sun kaltainen ihminen on ihan pohjasakkaa, mitä kielenkäyttöä!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
Hammaslääkärit jne pyrkinyt järjestelemään iltapäivän viimeisille ajoille. Niitäkään ei yleensä hirvittävän usein(hammastarkastuksiakaan ei niin usein, harvemmin kuin kerta vuodessa ellei oikomista tai huono suuhygienia).
Lapsesi on toimintaterapiassa, onko joku erityisyys jolloin olisit oikeutettu koulukuljetuksiin? Vai miksi sinun täytyy hakea itse lapsesi koulusta,miksei voi kävellä? Eikö pärjää yksin kotona?
[/quote]
Jospa te yh-huorat jättäisitte kommentoinnin niille, jotka osaavat hoitaa asiansa. Et ole ehkä ap:n veroinen luuseri, mutta täysin arvoton paskaläjä silti pentulaumasi kanssa. Aina kun tapahtuu perhesurmia, toivon että kyseessä on yh isättömine penikoineen, kaltaistesi henki kun ei ole minkään arvoinen.
[/quote]
Jospa sä vaan nyt laskisit ensin kymmeneen, voin auttaa, sillä noilla taidoilla tuskin pääset tai osaat laskea edes kolmeen. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Noin sitten hengität ihan syvään vetäen happea nenän kautta sisään ja sitten rauhallisesti suun kautta ulos. Tätä teen pari minuuttia ja sitten soitat ensimmäiseksi maanantaina terveyskeskukseen ja sanot, että pää räjähtää. Sieltä ohjaavat sinut psykologille, saat lähetteen ja pääset sinne oksentamaan tuota pahaa oloasi. Joka kerta kun tuntuu taas, ettet kestä lasket kymmeneen ja hengittelet, sillä pärjäät siihen asti kunnes olet siellä psykologilla. Ole hyvä :)
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta: missä pääsee noin näppärästi psykologille? Kannattaa vinkata vaikka Hesarille, koska olisi mielenkiintoista lukea aiheesta enemmänkin, Suomessa kun mielenterveyspotilaiden hoito on huonolla tolalla.
[/quote]
Turussa. Itse masennuin ja paloin loppuun liiasta työnteosta. Soitin terveyskeskukseen ja sain akuutin ajan. Siellä kun kerroin, että kaikki romahtaa, en pysty enää tai halua enää elää. Sain lähetteen psykologille, seuraavalla viikolla oli heti ensimmäinen aika.
[/quote]
Kuulostaa todella hyvältä. Pk-seudulla ei pääse puhelimella edes läpi täällä missä minä asun. Saa mennä jonottamaan terveydenhoitajan arviota ja sitä kautta pääsee lääkäriin, jos katsotaan tarpeelliseksi. Onneksi on työterveys, loma-aikana olen kerran tuon jonotuskeikan tehnyt.