Montako yötä voi valvoa sekoamatta?
Minulla mennyt viime aikoina yöt ihan muutaman tunnin unilla. Koko ajan vähemmän saan unta. Tänä yönä vain torkahdin alkuyöstä ja heräsin pirteänä ylös. Pelkään sekoavani. Nyt jo väsyttää, mutta ei tule uni. Kauanko kestää että sekoan?
Kommentit (15)
Käytätkö piristeitä tms.? Pitäisi saada unta pian. Se on elinehto.
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään.
Et tuolla tavalla sekoa kuten valvoessa kolme yötä putkeen. Sitten kun olet valvonut väkisin niin et saa enää unta, koska aivot on tottunut valvomiseen ja yrittää valvoa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos sekoat...
No mitä se nyt yleensä haittaa...
3 yötä. Mutta jos nukut aina muutaman tunnin, se jo riittää, etkä sekoa.
Vierailija kirjoitti:
Et tuolla tavalla sekoa kuten valvoessa kolme yötä putkeen. Sitten kun olet valvonut väkisin niin et saa enää unta, koska aivot on tottunut valvomiseen ja yrittää valvoa edelleen.
Parempi olisi kuitenkin nyt nukkua. Toimintakyky alenee ja aloittajan kuvailema väsymys vastaa kovaa promillelukua auton ratissa.
Terveyskeskukseen tai yksityiselle.
Pätkäunilla pärjää vuosikymmeniä. Minä olen pärjännyt nyt noin 20 vuotta. Välillä saatan nukkua koko päivän. Yleensä menee 0-5 tuntia mihin aikaan päivästä hyvänsä. Pää toimii, ei ole seonnut, mutta muisti pätkii aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
3 yötä. Mutta jos nukut aina muutaman tunnin, se jo riittää, etkä sekoa.
Kiitos tiedosta. Tätä tulinkin kysymään.
Riippuu psyykkeestä. Kolme päivää on itselleni vielä helppoa, mutta viikon kohdalla alkaa sekoamaan.
Aika monta. t. entinen yötyöläinen
Mee lääkäriin ja syö hänen kitjoittamaa Ketipinoria. Eikös Suomessa sillä nää uniongelmat korjaannu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään.
Oletko hiljattain lopettanut päihteiden käytön, oireesi vaikuttavat vieroitusoireilta?
Valvottu yö taitaa vastata jotain promillemäärää veressä. Jos rupeaa heittämään, niin se tuskin on pysyvää. Jossain kohtaa ihminen nukkuu väkisinkin.
Miksi mennä terveyskeskukseen, kun voi tulla valittamaan AV:lle...