Yksinhuoltajuus esti työpaikan saannin
en ole saanut vakituista työpaikkaa koska yksinhuoltajana en voi joustaa yhtään työvuoroissa, enhän voi jättää lasta hakematta. Kaikki lapsen sairastumiset olen itse pois ja niitä on tullut myös kesken päivän ja varsinkin kouluiässä usein.
Joskus olen katkera, kun toisilla isovanhemmat hoitavat lapsia, mikä apu siitä olisi ollutkaan mutta itselläni on ollut niin kiireiset vanhemmat, että avustuskerrat on laskettavissa yhden käden sormilla. Joten aina hyvä työpesti on kaatunut siihen, että lapsi sairas ja sitten menoa hammaslääkäriin ja toimintaterapiaan ja kaikennäköistä muuta. Eihän sellainen pätkätöissä vetele, työaika joustaa vain johtoportaalle.
Kommentit (83)
Nythän minä huomaan, että en vain ole yhtä viisas ja taitava kuin te, siitä se kaikki hankaluus onkin johtunut. Tottakai lapsi osaa kaiken yksin tehdä ja mennä ja lähteä omin päin, turhaanhan minä olen tässä hyysännyt. ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Meillä on töissä kaksi yksinhuotajaa, molemmat vakituisessa työssä. Minä olen sopinut pomon kanssa että teen vain aamuvuoroa ja ilta- ja viikonloppuvuorot sovitaan erikseen, niin että kerron pomolle millon mulla on lapsenvahti ja sen mukaan hän laittaa mulle ilta- ja vkl-vuoroja. Mulla on siitä helppo tilanne, ettei juuri tarvitse missään käydä, hammaslääkäreissä ym käyntejä tulee alle 10 vuodessa, joten ne on pomon kanssa sovittavissa helpostikin. Työpaikan toisella yksinhuoltajalla on vähän enemmän menoja, koska hänen toinen lapsi on kehitysvammainen. Mitä nyt ollaan juteltu, niin saa hyvin hoidettua sekä työn että lapsen terapiakäynnit ym. koska pomo on joustava. Joutuu toki toivomaan paljon vuoroja. Eli mun kokemuksen mukaan kaikki riippuu pomosta, ei yksinhuoltajuudesta. [/quote] Hyvä sinulle, mutta ikävää muiden kannalta, että kaksi vittupäätä saavat erityiskohtelua asiansa hyvin hoitaneiden kustannuksella. Niin paljon pahaa ei maailmassa olekaan, ettenkö sitä sinulle ja sille toiselle vittupäälle tai väkertämillenne huoranpenikoille toivo. Kehitysvamma on ainakin osunut juuri oikeaan osoitteeseen.
[/quote]
Toivottavasti uskallat sanoa mielipiteesi myös kasvotusten muuten olet säälittävä raukka.
Minua ei myöskään palkattu aikoinaan yksinäisyyteni vuoksi, mutta opin valehtemaan että elän parisuhteessa. Ja sain töitä.
No missäs isä on? Miks sä oot jääny yyhooks?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:33"]
No missäs isä on? Miks sä oot jääny yyhooks?
[/quote]
hän pitää enemmän nuoremmista naisista, joilla ei ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
Hammaslääkärit jne pyrkinyt järjestelemään iltapäivän viimeisille ajoille. Niitäkään ei yleensä hirvittävän usein(hammastarkastuksiakaan ei niin usein, harvemmin kuin kerta vuodessa ellei oikomista tai huono suuhygienia).
Lapsesi on toimintaterapiassa, onko joku erityisyys jolloin olisit oikeutettu koulukuljetuksiin? Vai miksi sinun täytyy hakea itse lapsesi koulusta,miksei voi kävellä? Eikö pärjää yksin kotona?
[/quote]
Jospa te yh-huorat jättäisitte kommentoinnin niille, jotka osaavat hoitaa asiansa. Et ole ehkä ap:n veroinen luuseri, mutta täysin arvoton paskaläjä silti pentulaumasi kanssa. Aina kun tapahtuu perhesurmia, toivon että kyseessä on yh isättömine penikoineen, kaltaistesi henki kun ei ole minkään arvoinen.
[/quote]
Ei voi kuin ihmetellä mitä porukkaa täällä pyörii. Tiedän, että ikuinen luuserointi ja sossujono harmittaa. Se on vaikeaa jos ei itse saa elämästä kiinni. Prostituoitu en ole, kun palkkani on ihan kohdillaan ja lapsillakin on isät. Lapsisurmia en ole tekemässä, kun elämämme on oikein onnellista ja henkinen tasapaino kohdillaan toisinkuin eräillä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:31"]Nythän minä huomaan, että en vain ole yhtä viisas ja taitava kuin te, siitä se kaikki hankaluus onkin johtunut. Tottakai lapsi osaa kaiken yksin tehdä ja mennä ja lähteä omin päin, turhaanhan minä olen tässä hyysännyt. ap
[/quote]
Kyllä, ap, kaikesta tosiaan huomaa, että olet tyhmä kuin saapas. Onhan piuhat nyt poikki? Sinä ja pentusi kun olette selviä todisteita siitä, että teidän sukuun syntyy pelkkiä vajakkeja eikä yhteiskunta kaipaa yhtään turhaa elättiä lisää.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Meillä on töissä kaksi yksinhuotajaa, molemmat vakituisessa työssä. Minä olen sopinut pomon kanssa että teen vain aamuvuoroa ja ilta- ja viikonloppuvuorot sovitaan erikseen, niin että kerron pomolle millon mulla on lapsenvahti ja sen mukaan hän laittaa mulle ilta- ja vkl-vuoroja. Mulla on siitä helppo tilanne, ettei juuri tarvitse missään käydä, hammaslääkäreissä ym käyntejä tulee alle 10 vuodessa, joten ne on pomon kanssa sovittavissa helpostikin. Työpaikan toisella yksinhuoltajalla on vähän enemmän menoja, koska hänen toinen lapsi on kehitysvammainen. Mitä nyt ollaan juteltu, niin saa hyvin hoidettua sekä työn että lapsen terapiakäynnit ym. koska pomo on joustava. Joutuu toki toivomaan paljon vuoroja. Eli mun kokemuksen mukaan kaikki riippuu pomosta, ei yksinhuoltajuudesta. [/quote] Hyvä sinulle, mutta ikävää muiden kannalta, että kaksi vittupäätä saavat erityiskohtelua asiansa hyvin hoitaneiden kustannuksella. Niin paljon pahaa ei maailmassa olekaan, ettenkö sitä sinulle ja sille toiselle vittupäälle tai väkertämillenne huoranpenikoille toivo. Kehitysvamma on ainakin osunut juuri oikeaan osoitteeseen.
[/quote]
Toivottavasti uskallat sanoa mielipiteesi myös kasvotusten muuten olet säälittävä raukka.
[/quote]
Uskallan kyllä. Omalla työpaikallani ei onneksi yhtään yh:ta olekaan, perheenäitejä kaikki ja isät osallistuvat jokaisen perheessä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa. Hammaslääkärit jne pyrkinyt järjestelemään iltapäivän viimeisille ajoille. Niitäkään ei yleensä hirvittävän usein(hammastarkastuksiakaan ei niin usein, harvemmin kuin kerta vuodessa ellei oikomista tai huono suuhygienia). Lapsesi on toimintaterapiassa, onko joku erityisyys jolloin olisit oikeutettu koulukuljetuksiin? Vai miksi sinun täytyy hakea itse lapsesi koulusta,miksei voi kävellä? Eikö pärjää yksin kotona? [/quote] Jospa te yh-huorat jättäisitte kommentoinnin niille, jotka osaavat hoitaa asiansa. Et ole ehkä ap:n veroinen luuseri, mutta täysin arvoton paskaläjä silti pentulaumasi kanssa. Aina kun tapahtuu perhesurmia, toivon että kyseessä on yh isättömine penikoineen, kaltaistesi henki kun ei ole minkään arvoinen.
[/quote]
Tiedät varmaan itsekin, ettei tekstisi ole täysijärkisen ja tasapainoisen ihmisen suoltamaa. Huono jopa huonoksi trolliksi.
Kysyin jo aikaisemmin lapsestasi ja hänen erityisyyksistään. Olisiko mahdollista saada niihin vedoten jotakin tukea/apua?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:29"]
[/quote]
Nyt vittu oikeesti. Yleensä trollit ja provoilu on edes jollain tasolla hauskaa, mutta nää jotkut viestit menee kyllä ihan helvetisti yli. Mieti mitä suollat nettiin, saatanan kakara.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:31"]Nythän minä huomaan, että en vain ole yhtä viisas ja taitava kuin te, siitä se kaikki hankaluus onkin johtunut. Tottakai lapsi osaa kaiken yksin tehdä ja mennä ja lähteä omin päin, turhaanhan minä olen tässä hyysännyt. ap [/quote] Kyllä, ap, kaikesta tosiaan huomaa, että olet tyhmä kuin saapas. Onhan piuhat nyt poikki? Sinä ja pentusi kun olette selviä todisteita siitä, että teidän sukuun syntyy pelkkiä vajakkeja eikä yhteiskunta kaipaa yhtään turhaa elättiä lisää.
[/quote]
En minä ole päättäjien taholta huomannut sellaista, ettei elättejä kaivattaisi lisää, eihän riitä edes oman maan köyhät enää. No eu kritiikki sikseen. Nyt lähden kauppaan, niin saatte yli-ihmiset keskustella täällä vauva palstalla ihan keskenänne. ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:42"]
Saatanan yhärihuorat, olette pelkkää saatanan biojätettä, paskaa, luusereita!!!!!Miksi tulette pilaamaan meidän elämän, joilla henkinen ja fyysinen terveys on erinomaisesti, toisin kuin teillä keharit ja rahaa ja rakkautta riittää. Teidät pitäisi äpäröidenne eristää jonnekin korpeen, josta ette ikinä pääsisi pois!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Miten niin pilaamaan, tehän olette varmaan kaiken sellaisen yläpuolella?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:18"]
Miksi teit lapsia, kun tiesit, että hankalaahan se on? Lapset kun tuppaavat olemaan sairaita ja heitä ei voi jättää yksin kotiin, kunnes ovat tarpeeksi vanhoja. Nyt voit enää valita olla työtön tai yrittää vaan löytää se työ, jossa jatkuvat poissaolot hyväksytään.
[/quote]
No mutta vittu, en huomannut ehkäistä, kun sinäkin olit vielä yläkoululainen pissis silloin, etkä ollut neuvomassa minua.
[/quote]
No jos tuollaista kielenkäyttöä käytät, niin en yhtään ihmettele, miksi olet tässä tilanteessa nyt. Toivottavasti omat lapsesi eivät ole tyttöjä. Muuten varmaan haukut heitäkin pissiksiksi, kun ovat herkässä teini-iässä. Noilla tavoilla en kyllä ihmettele, ettet töitäkään ole saanut.
[/quote]
Eiköhän apeella ollut aivan oikeus ottaa tuo asenne kun joku puuttui siihen ehkäisyyn. Aivan kun sille voisi enää tehdä mitään tai, että sillä olisi mitään merkitystä. Miten apee olisi 7 vuotta tai enemmän sitten tiennyt jäävänsä yksinhuoltajaksi? Aivan järjetöntä heittää näitä "Olisit ehkäissyt." kommentteja. Jos olisin apee ja mulle olisi noin sanottu tasan varmasti olisin myös ryhtynyt puolustuskannalle, enkä mitenkään rakentavasti sillä niin ei ollut tuo viesti mihin apee vastasikaan mitenkää hyödyllinen. Ne lapset ovat jo olemassa sille ei voi mitään ja se ei tilannetta auta, jos ei ole mitään neuvoja antaa vaan manata asiasta johon ei voi vaikuttaa enää millään tapaa niin sitten voi olla ihan vain hiljaa.
Joustot on tärkeitä työelämässä, mutta joustot pitäisi olla tasapuolisia ja työnantajan järjestämiä ja maksamia, ei revitty sen työparin niskasta. Mulla oli työparina epäluotettava lusmu ja minä hain aika nopeasti muita töitä. Se ahkerakin väsyy aika nopeasti kun joutuu tekemään kahden työt.
Sen neljä kuukautta kun jouduimme tekemään töitä yhdessä hänellä ei ollut yhtään kokonaista työviikkoa, hän ei koskaan voinut olla ensimmäisenä aamuvuorossa koska ei voinut luottaa että hän ilmestyy tai viitsii edes ilmoittaa, lopulta hän ei voinut olla sulkemassakaan kun vaan katosi joskus iltapäiväivisin sanomatta ketään kenellekkään kun oli 'huono olo'. Ei hän sairaslomia kunnolla saanut mut työterveydessä käynti vei aina sen puolipäivää ja vatvominen lääkärien typeryydestä kahvihuoneessa lopun päivää kun eivät suostu antamaan kunnolla sairaslomia ja näitä oli joka viikko.
Sääliksi kävi uutta henkilöä joka joutui hänen työparikseen.
Jos työpaikalla on henkilö joka ei kykene tekemään töitään työnantajan pitäisi järjestää asia jotenkin, kaipaan kunnon esimiestyötä työpaikoille, en sitä että työkaverit joutuvat kantamaan vastuun.
Mä itkin kerran yhdelle miehelle etten ikinä saa koulutustavastaava työtä kun kukaan ei auta lapsenhoidossa. Mies vastasi että hän voi olla se mies joka auttaa. T. Nyt yhdessä 10v ja ykdi yhteinen lapsi myös
Jos on kerta koulussa, mitä väliä sun työajoilla? (Pl. Yövuorot) kyllähän alakoululainen lapsi osaa olla yksin kotona ja lähteä kouluun yksin kunhan vain totuttaa ja opettaa.