Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajuus esti työpaikan saannin

Vierailija
18.01.2015 |

en ole saanut vakituista työpaikkaa koska yksinhuoltajana en voi joustaa yhtään työvuoroissa, enhän voi jättää lasta hakematta. Kaikki lapsen sairastumiset olen itse pois ja niitä on tullut myös kesken päivän ja varsinkin kouluiässä usein.

Joskus olen katkera, kun toisilla isovanhemmat hoitavat lapsia, mikä apu siitä olisi ollutkaan mutta itselläni on ollut niin kiireiset vanhemmat, että avustuskerrat on laskettavissa yhden käden sormilla. Joten aina hyvä työpesti on kaatunut siihen, että lapsi sairas ja sitten menoa hammaslääkäriin ja toimintaterapiaan ja kaikennäköistä muuta. Eihän sellainen pätkätöissä vetele, työaika joustaa vain johtoportaalle.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:52"]Mä itkin kerran yhdelle miehelle etten ikinä saa koulutustavastaava työtä kun kukaan ei auta lapsenhoidossa. Mies vastasi että hän voi olla se mies joka auttaa. T. Nyt yhdessä 10v ja ykdi yhteinen lapsi myös
[/quote]
Niin, on niitä vähä-älyisiä typeryksiä miehissäkin. Joku tyytyy toisen jämiin, varmasti sitä katuukin, mutta näppärä nainen vääntää kiireellä ankkurin pitämään miehen aloillaan.
[/quote] Tuliko mieleen että mies rakastui minuun. Niin ja vielä työpaikkaromanssi. Tulkaa vaan joukolla ruoskimaan!
[/quote]
Rakastuin mä luuseriin :). Voitte sitä toisillenne lauleskella, sinä olit sellainen jo valmiiksi, miehestäkin tuli viimeistään siinä vaiheessa kun sinuun sekaantui. Aivan ihana romanttinen tarina.

Vierailija
2/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä oikeasti niin, että välillä olisi tarvinnut ihan pari päivää apua, esim kun pääsin töihin ja ehdin riisua takin, niin soitettiin että tällä lapsella on silmätulehdus. No katsoihan pomo vinoon, kun piti heti lähteä. Sekin voi haitata, etten ole oikein osannut nuolla persettä vaan olen melko etäinen. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on naisia töissä ja aina ovat poissa töistä jos lapsi sairas, neuvolakäynti jne.
Vaikka ovat naimisissa niin selitys kuuluu "mies ei voi olla poissa töistä, koska miehellä parempi palkka"ym.ym.
No miksikähän sillä miehellä on parempi palkka?? Kerran sanoin yhdelle työntekijälle joka tasaisin väliajoin oli pyytämässä parempaa palkkaa (vaikka maksoin reilusti yli tessin palkkaa) että sinullakin olisi vielä parempi palkka jos et olisi joka viikko/joka toinen viikko pois töistä...ei tajunnut pointtia vaan vikisi että mies ei voi olla pois töistä jne.

Yhden yksinhuoltajan poissaolot eivät minua rassanneet koska tiesin että teki kaikkensa eikä muita hoitajia ollut.
Nämä naimisissa olevat lähinnä ärsyttävät kun käytännössä ovat yksinhuoltajia.

Vierailija
4/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:34"]

Se on kyllä oikeasti niin, että välillä olisi tarvinnut ihan pari päivää apua, esim kun pääsin töihin ja ehdin riisua takin, niin soitettiin että tällä lapsella on silmätulehdus. No katsoihan pomo vinoon, kun piti heti lähteä. Sekin voi haitata, etten ole oikein osannut nuolla persettä vaan olen melko etäinen. ap

[/quote]

Ei ole kenenkään mitään tarvinnut lähteä vielä nulemaan. Työni olen hoitanut hyvin ja tunnollisesti. Olen joustanut. Lue nuo ohjeeni ihan ajatuksella.

t: 75

Vierailija
5/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
Hammaslääkärit jne pyrkinyt järjestelemään iltapäivän viimeisille ajoille. Niitäkään ei yleensä hirvittävän usein(hammastarkastuksiakaan ei niin usein, harvemmin kuin kerta vuodessa ellei oikomista tai huono suuhygienia).

Lapsesi on toimintaterapiassa, onko joku erityisyys jolloin olisit oikeutettu koulukuljetuksiin? Vai miksi sinun täytyy hakea itse lapsesi koulusta,miksei voi kävellä? Eikö pärjää yksin kotona?
[/quote]

Tarkoittaako se sitä, että jos sun lapsesi eivät ole usein kipeänä apeen lapset eivät voi olla? Nimimerkillä olen ollut joka kuukausi kipeä sen takia, että lapseni saa päiväkodista koko ajan jonkun taudin. Varmaan näiden äitien takia, jotka pistävät aamulla supon pyllyyn, että kuume laskee ja voi mennä töihin. Sitten se lapsi tartuttaa muut ja me muut äidit olemme sitten lapsen sairauden takia pois töistä ja siihen päälle vielä huonolla tuurilla niin kuin meillä on oman kipeytensä takia. Alkaa hieman turhauttaa tämä. Viimeksi joulukuussa esimerkiksi lapsi sairastui neljäksi päiväksi ja neljäntenä päivänä aloin minäkin olla kipeä. Viikon olin kotona kuumessa ja sitten jouduin keuhkokuumeen takia viikoksi sairaalaan ja sitten vielä olin viikon antibiootti kuurilla. 25 päivää 31 päivästä olimme kipeinä, luultavasti vain sen takia, että joku oli tuonut taas suppopyllynsä päiväkotiin kun töihin täytyy päästä. Niin täytyisi minunkin silti en vie lastani päiväkotiin ennen kuin on terve. Nyt olen taas kipeä neljättä päivää, koska lapsi sairastui maanantaina ja jäin taas hänen kanssaan kotiin 3 päiväksi. Jes ehdinhän minä olla tässä välissä kaksi viikkoa terve ja lapsi kuukauden.
[/quote]

Suppopyllyjen päiväkotiin viejät alapeukuttamassa.

Vierailija
6/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:52"]Mä itkin kerran yhdelle miehelle etten ikinä saa koulutustavastaava työtä kun kukaan ei auta lapsenhoidossa. Mies vastasi että hän voi olla se mies joka auttaa. T. Nyt yhdessä 10v ja ykdi yhteinen lapsi myös
[/quote]
Niin, on niitä vähä-älyisiä typeryksiä miehissäkin. Joku tyytyy toisen jämiin, varmasti sitä katuukin, mutta näppärä nainen vääntää kiireellä ankkurin pitämään miehen aloillaan.
[/quote] Tuliko mieleen että mies rakastui minuun. Niin ja vielä työpaikkaromanssi. Tulkaa vaan joukolla ruoskimaan!
[/quote]
Rakastuin mä luuseriin :). Voitte sitä toisillenne lauleskella, sinä olit sellainen jo valmiiksi, miehestäkin tuli viimeistään siinä vaiheessa kun sinuun sekaantui. Aivan ihana romanttinen tarina.
[/quote] Kaikkea muuta kun loser eikä mies joka ottaa koko paketin ole tod loser myöskään. Mun elämässä on ollut salettiin enemmmän romantiikkaa kuin sulla katkeralla kantturalla. Toiset elää ja toiset katsoo vierestä.

Vierailija
7/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei huomannut laosensa silmätulehdusta, vaan päiväkodissa huomattiin heti kun ap oli juuri saapunut työpaikalleen?

Vierailija
8/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yh, ja toisinaan palkattu hoitaja hakee lapseni tarhasta tai hoitaa hänen sairaana ollessaan, jos minulle muuten tulisi liikaa poissaoloja. Tällaiseen ratkaisuun pystyy kyllä kuka tahansa.

Vierailija
9/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:27"]

Minä olen yh, ja toisinaan palkattu hoitaja hakee lapseni tarhasta tai hoitaa hänen sairaana ollessaan, jos minulle muuten tulisi liikaa poissaoloja. Tällaiseen ratkaisuun pystyy kyllä kuka tahansa.

[/quote]

Mistä olet löytänyt henkilön joka olisi vailla tällaista työkeikkaa lyhyellä varoitusajalla?

Vierailija
10/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:14"]

Miksi ap ei huomannut laosensa silmätulehdusta, vaan päiväkodissa huomattiin heti kun ap oli juuri saapunut työpaikalleen?

[/quote]

Miksi-vaihe päällä. Ehkä oli niin hämärä talviaamu, eikä laitetu täysiä valoja päälle.

Vierailija
11/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:14"]

[/quote]

Miksi-vaihe päällä. Ehkä oli niin hämärä talviaamu, eikä laitetu täysiä valoja päälle.

[/quote]

Ja ehkäpä hänellä ei edes ollut silmätulehdusta vaikka se päiväkotiapulaisen ammattitaidolla dignosoitiin.. ap

Vierailija
12/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:27"]

[/quote]

Mistä olet löytänyt henkilön joka olisi vailla tällaista työkeikkaa lyhyellä varoitusajalla?

[/quote]

voisitko vastata lisäkysymykseen?

Vierailija
13/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajia on moneen junaan, kuten meitä ihmisiäkin. Itse olen kahden yh, ja sain vaikipaikan aikanaan, lapsista huolimatta.

Vierailija
14/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuat varmaan itsekin että se että et pysty sitoutumaan työhön on tässä se oleellinen syy, mitä hyötyä on työntekijästä joka on jatkuvasti pois? Ei työnantajaa kiinnosta mikä on se syy toistuville poissaoloille, ei se muuta tosiasioita.

Vierailija
15/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:11"]

Tajuat varmaan itsekin että se että et pysty sitoutumaan työhön on tässä se oleellinen syy, mitä hyötyä on työntekijästä joka on jatkuvasti pois? Ei työnantajaa kiinnosta mikä on se syy toistuville poissaoloille, ei se muuta tosiasioita.

[/quote]

Tämä on totta ja asiaa kannattaa ajatella myös työnantajan (jos olisit itse työnantaja) näkökulmasta. Ainahan se tuntuu syrjinnältä kun omalle kohdalle sattuu, mutta useimmiten työnantajana itse kumminkin toimisi ihan samoin.

Vierailija
16/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsia, kun tiesit, että hankalaahan se on? Lapset kun tuppaavat olemaan sairaita ja heitä ei voi jättää yksin kotiin, kunnes ovat tarpeeksi vanhoja. Nyt voit enää valita olla työtön tai yrittää vaan löytää se työ, jossa jatkuvat poissaolot hyväksytään.

Vierailija
17/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpäs ajattelen sitä työnantajan näkökulmasta sitten.  Noin, nyt on parempi mieli.

Pitääpä hakea taas sossusta rahaa sähkölaskuun ja työkkärissä pitää muistaa käydä, jos saisi tehdä taas pari turhaa hakemusta jonnekin vuorotöihin, joita en pysty edes tekemään.

Vierailija
18/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:18"]

Miksi teit lapsia, kun tiesit, että hankalaahan se on? Lapset kun tuppaavat olemaan sairaita ja heitä ei voi jättää yksin kotiin, kunnes ovat tarpeeksi vanhoja. Nyt voit enää valita olla työtön tai yrittää vaan löytää se työ, jossa jatkuvat poissaolot hyväksytään.

[/quote]

No mutta vittu, en huomannut ehkäistä, kun sinäkin olit vielä yläkoululainen pissis silloin, etkä ollut neuvomassa minua.

Vierailija
19/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään pienten lasten yh, mutta sain vakituisen työpaikan. Tosin työajat olivat säännölliset. Juuri ja juuri ehdin viedä ja hakea lapset päiväkodista. Sanomattakin oli selvää, että olin aamuisin ensimmäinen lapsensa tuova vanhempi ja iltaisin aina viimeinen. Eli kyllä se voi onnistua. Jos olet alalla, jossa on tyypillisesti vuorotyötä, hakeudu alalle, jossa tehdään töitä vain päivisin. Mieluummin muutaman vuoden köyhäily opiskelijana ja uusi ammatti kuin loputon tasapainoilu mahdottomassa tilanteessa. Erityisesti jos sinulla on erityistarpeita omaava lapsi (toimintaterapia), ammatin vaihtaminen ja opiskelu voi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
20/83 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että syy on yksinhuoltajuudessasi? Jos tarvitset säännölliset työajat, niin etsi sen mukaisia työpaikkoja. Kaikki työnantajat eivät edes maksa palkkaa lapsen takia poissaolevalle. Miksi kuvittelet, että parisuhteessa olevat pystyvät joustamaan sen enempää? Vaikka sinulla olisi kumppani, niin et voi olettaa, että hän voisi olla sen joustavampi ja pelastaa sinua aina pulasta työnantajasi kanssa. Miksi luulet, että mahdollinen puoliso jäisi sen mieluummin pois omasta työstään ja ehkä jäisi hoitamaan lasta ilman palkkaa, jos työnantaja ei maksa kuin tehdyistä työtunneista? Ja monet isovanhemmat ja muut sukulaiset ovat itsekin työelämässä. Samaan aikaan kun sossupummeja ja muita tyhjäntoimittajia halveksutaan tässä yhteiskunnassa, niin oletetaan, että kaikkien lähipiiristä löytyy sellaisia lapsenpiiaksi milloin vain tarve on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä