Yksinhuoltajuus esti työpaikan saannin
en ole saanut vakituista työpaikkaa koska yksinhuoltajana en voi joustaa yhtään työvuoroissa, enhän voi jättää lasta hakematta. Kaikki lapsen sairastumiset olen itse pois ja niitä on tullut myös kesken päivän ja varsinkin kouluiässä usein.
Joskus olen katkera, kun toisilla isovanhemmat hoitavat lapsia, mikä apu siitä olisi ollutkaan mutta itselläni on ollut niin kiireiset vanhemmat, että avustuskerrat on laskettavissa yhden käden sormilla. Joten aina hyvä työpesti on kaatunut siihen, että lapsi sairas ja sitten menoa hammaslääkäriin ja toimintaterapiaan ja kaikennäköistä muuta. Eihän sellainen pätkätöissä vetele, työaika joustaa vain johtoportaalle.
Kommentit (83)
Tässä olikin hyviä esimerkkejä niistä kommenteista, joita AV:lla saa, kun jää yksinhuoltajaksi.
Jos kertoo omasta vaikeasta avioliitostaan ja sietämättömäksi muuttuneesta tilanteesta, josta ei ole enää ulospääsyä, kuten miehen sairastuminen mielenterveydellisesti - niin kaikki ovat kannustamassa eroamaan ja tsemppaamassa, että pärjäät kyllä eron jälkeenkin. Itse olen juuri tuollaisen tilanteen takia yh, mies sairastui erittäin vakavasti ja parantumattomasti mielenterveydellisesti. Siihen saakka oltiin oltu yhdessä 12 vuotta, joista naimisissa 8 vuotta.
AV:lla tsempattiin ja kannustettiin, kun olin ennen eroa epätoivoinen.
Eron jälkeen kommentit onkin sit olleet tätä: luuseri, huora, idiootti, kehari, vajakki, tapa itsesi ja lapsesi, ansaitset vain kuolla.
<3
Minun lapseni oli eka- ja tokaluokalla puolet pois. Tuli kovia flunssakierteitä jälkitauteineen. Kymmenen ab-kuuria vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa. Hammaslääkärit jne pyrkinyt järjestelemään iltapäivän viimeisille ajoille. Niitäkään ei yleensä hirvittävän usein(hammastarkastuksiakaan ei niin usein, harvemmin kuin kerta vuodessa ellei oikomista tai huono suuhygienia). Lapsesi on toimintaterapiassa, onko joku erityisyys jolloin olisit oikeutettu koulukuljetuksiin? Vai miksi sinun täytyy hakea itse lapsesi koulusta,miksei voi kävellä? Eikö pärjää yksin kotona? [/quote] Jospa te yh-huorat jättäisitte kommentoinnin niille, jotka osaavat hoitaa asiansa. Et ole ehkä ap:n veroinen luuseri, mutta täysin arvoton paskaläjä silti pentulaumasi kanssa. Aina kun tapahtuu perhesurmia, toivon että kyseessä on yh isättömine penikoineen, kaltaistesi henki kun ei ole minkään arvoinen. [/quote] Ei voi kuin ihmetellä mitä porukkaa täällä pyörii. Tiedän, että ikuinen luuserointi ja sossujono harmittaa. Se on vaikeaa jos ei itse saa elämästä kiinni. Prostituoitu en ole, kun palkkani on ihan kohdillaan ja lapsillakin on isät. Lapsisurmia en ole tekemässä, kun elämämme on oikein onnellista ja henkinen tasapaino kohdillaan toisinkuin eräillä. [/quote] Äläpäs nyt yh-huora soita suutasi. Kyllä luuseri on se, joka ei osaa käyttää ehkäisyä tai pitää perhettä koossa. Löyhä moraali ei korjaudu korkeallakaan palkalla, sinulle nauretaan selän takana ihan kaikkialla. Ja ei, kateutta se ei ole, ylemmyyden tunnetta pikemminkin.
[/quote]
Burana auttaa kuukautiskipuihin. Kokeile ja katso helpottuisiko olosi.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
Hammaslääkärit jne pyrkinyt järjestelemään iltapäivän viimeisille ajoille. Niitäkään ei yleensä hirvittävän usein(hammastarkastuksiakaan ei niin usein, harvemmin kuin kerta vuodessa ellei oikomista tai huono suuhygienia).
Lapsesi on toimintaterapiassa, onko joku erityisyys jolloin olisit oikeutettu koulukuljetuksiin? Vai miksi sinun täytyy hakea itse lapsesi koulusta,miksei voi kävellä? Eikö pärjää yksin kotona?
[/quote]
Tarkoittaako se sitä, että jos sun lapsesi eivät ole usein kipeänä apeen lapset eivät voi olla? Nimimerkillä olen ollut joka kuukausi kipeä sen takia, että lapseni saa päiväkodista koko ajan jonkun taudin. Varmaan näiden äitien takia, jotka pistävät aamulla supon pyllyyn, että kuume laskee ja voi mennä töihin. Sitten se lapsi tartuttaa muut ja me muut äidit olemme sitten lapsen sairauden takia pois töistä ja siihen päälle vielä huonolla tuurilla niin kuin meillä on oman kipeytensä takia. Alkaa hieman turhauttaa tämä. Viimeksi joulukuussa esimerkiksi lapsi sairastui neljäksi päiväksi ja neljäntenä päivänä aloin minäkin olla kipeä. Viikon olin kotona kuumessa ja sitten jouduin keuhkokuumeen takia viikoksi sairaalaan ja sitten vielä olin viikon antibiootti kuurilla. 25 päivää 31 päivästä olimme kipeinä, luultavasti vain sen takia, että joku oli tuonut taas suppopyllynsä päiväkotiin kun töihin täytyy päästä. Niin täytyisi minunkin silti en vie lastani päiväkotiin ennen kuin on terve. Nyt olen taas kipeä neljättä päivää, koska lapsi sairastui maanantaina ja jäin taas hänen kanssaan kotiin 3 päiväksi. Jes ehdinhän minä olla tässä välissä kaksi viikkoa terve ja lapsi kuukauden.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:52"]Mä itkin kerran yhdelle miehelle etten ikinä saa koulutustavastaava työtä kun kukaan ei auta lapsenhoidossa. Mies vastasi että hän voi olla se mies joka auttaa. T. Nyt yhdessä 10v ja ykdi yhteinen lapsi myös
[/quote]
Niin, on niitä vähä-älyisiä typeryksiä miehissäkin. Joku tyytyy toisen jämiin, varmasti sitä katuukin, mutta näppärä nainen vääntää kiireellä ankkurin pitämään miehen aloillaan.
Ei sillä ole mitään väliä onko yhteishuoltajuus vai yksinhuoltajuus. Minulla yhteishuolto lapsista, kuitenkin olen käytännössä yh kun lapset ovat niin vähän isänsä luona. Ja ei hän todellakaan hae lapsia koulusta tai päiväkodista, saatikka ole heidän kanssaan jos ovat sairaana.
Ei siis mitään väliä tuolla huoltajuusmuodolla käytännössä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
Hammaslääkärit jne pyrkinyt järjestelemään iltapäivän viimeisille ajoille. Niitäkään ei yleensä hirvittävän usein(hammastarkastuksiakaan ei niin usein, harvemmin kuin kerta vuodessa ellei oikomista tai huono suuhygienia).
Lapsesi on toimintaterapiassa, onko joku erityisyys jolloin olisit oikeutettu koulukuljetuksiin? Vai miksi sinun täytyy hakea itse lapsesi koulusta,miksei voi kävellä? Eikö pärjää yksin kotona?
[/quote]
Jospa te yh-huorat jättäisitte kommentoinnin niille, jotka osaavat hoitaa asiansa. Et ole ehkä ap:n veroinen luuseri, mutta täysin arvoton paskaläjä silti pentulaumasi kanssa. Aina kun tapahtuu perhesurmia, toivon että kyseessä on yh isättömine penikoineen, kaltaistesi henki kun ei ole minkään arvoinen.
[/quote]
Ei voi kuin ihmetellä mitä porukkaa täällä pyörii. Tiedän, että ikuinen luuserointi ja sossujono harmittaa. Se on vaikeaa jos ei itse saa elämästä kiinni. Prostituoitu en ole, kun palkkani on ihan kohdillaan ja lapsillakin on isät. Lapsisurmia en ole tekemässä, kun elämämme on oikein onnellista ja henkinen tasapaino kohdillaan toisinkuin eräillä.
[/quote]
Äläpäs nyt yh-huora soita suutasi. Kyllä luuseri on se, joka ei osaa käyttää ehkäisyä tai pitää perhettä koossa. Löyhä moraali ei korjaudu korkeallakaan palkalla, sinulle nauretaan selän takana ihan kaikkialla. Ja ei, kateutta se ei ole, ylemmyyden tunnetta pikemminkin.
[/quote]
Ja sinä tiedät, että se oli apeen vika että jäi yhksi mistä?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:53"]
Tässä olikin hyviä esimerkkejä niistä kommenteista, joita AV:lla saa, kun jää yksinhuoltajaksi.
Jos kertoo omasta vaikeasta avioliitostaan ja sietämättömäksi muuttuneesta tilanteesta, josta ei ole enää ulospääsyä, kuten miehen sairastuminen mielenterveydellisesti - niin kaikki ovat kannustamassa eroamaan ja tsemppaamassa, että pärjäät kyllä eron jälkeenkin. Itse olen juuri tuollaisen tilanteen takia yh, mies sairastui erittäin vakavasti ja parantumattomasti mielenterveydellisesti. Siihen saakka oltiin oltu yhdessä 12 vuotta, joista naimisissa 8 vuotta.
AV:lla tsempattiin ja kannustettiin, kun olin ennen eroa epätoivoinen.
Eron jälkeen kommentit onkin sit olleet tätä: luuseri, huora, idiootti, kehari, vajakki, tapa itsesi ja lapsesi, ansaitset vain kuolla.
<3
[/quote]
Täällä on muutama mt-ongelmainen trolli, jotka kiroilevat, huutavat ja räyhäävät kotona miehilleen ja lapsilleen ja palstalla aina silloin, kun löytävät siihen tilaisuuden.
Eihän noita nyt kukaan ota vakavissaan, kun tekstit on kuin 13-vuotiaan erityisluokkalaisen näppäimistöstä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:57"]Ei sillä ole mitään väliä onko yhteishuoltajuus vai yksinhuoltajuus. Minulla yhteishuolto lapsista, kuitenkin olen käytännössä yh kun lapset ovat niin vähän isänsä luona. Ja ei hän todellakaan hae lapsia koulusta tai päiväkodista, saatikka ole heidän kanssaan jos ovat sairaana.
Ei siis mitään väliä tuolla huoltajuusmuodolla käytännössä.
[/quote]
Saako edes olla pois töistä sellaisen lapsen takia, jonka kanssa ei ole samassa osoitteessa kirjoilla?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
[/quote]
Jospa te yh-huorat jättäisitte kommentoinnin niille, jotka osaavat hoitaa asiansa. Et ole ehkä ap:n veroinen luuseri, mutta täysin arvoton paskaläjä silti pentulaumasi kanssa. Aina kun tapahtuu perhesurmia, toivon että kyseessä on yh isättömine penikoineen, kaltaistesi henki kun ei ole minkään arvoinen.
[/quote]
Jospa sä vaan nyt laskisit ensin kymmeneen, voin auttaa, sillä noilla taidoilla tuskin pääset tai osaat laskea edes kolmeen. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Noin sitten hengität ihan syvään vetäen happea nenän kautta sisään ja sitten rauhallisesti suun kautta ulos. Tätä teen pari minuuttia ja sitten soitat ensimmäiseksi maanantaina terveyskeskukseen ja sanot, että pää räjähtää. Sieltä ohjaavat sinut psykologille, saat lähetteen ja pääset sinne oksentamaan tuota pahaa oloasi. Joka kerta kun tuntuu taas, ettet kestä lasket kymmeneen ja hengittelet, sillä pärjäät siihen asti kunnes olet siellä psykologilla. Ole hyvä :)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:52"]Mä itkin kerran yhdelle miehelle etten ikinä saa koulutustavastaava työtä kun kukaan ei auta lapsenhoidossa. Mies vastasi että hän voi olla se mies joka auttaa. T. Nyt yhdessä 10v ja ykdi yhteinen lapsi myös
[/quote]
Niin, on niitä vähä-älyisiä typeryksiä miehissäkin. Joku tyytyy toisen jämiin, varmasti sitä katuukin, mutta näppärä nainen vääntää kiireellä ankkurin pitämään miehen aloillaan.
[/quote] Tuliko mieleen että mies rakastui minuun. Niin ja vielä työpaikkaromanssi. Tulkaa vaan joukolla ruoskimaan!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
[/quote]
[/quote]
Oot ihan helvetin sairas ihminen.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
[/quote]
[/quote]
Jospa sä vaan nyt laskisit ensin kymmeneen, voin auttaa, sillä noilla taidoilla tuskin pääset tai osaat laskea edes kolmeen. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Noin sitten hengität ihan syvään vetäen happea nenän kautta sisään ja sitten rauhallisesti suun kautta ulos. Tätä teen pari minuuttia ja sitten soitat ensimmäiseksi maanantaina terveyskeskukseen ja sanot, että pää räjähtää. Sieltä ohjaavat sinut psykologille, saat lähetteen ja pääset sinne oksentamaan tuota pahaa oloasi. Joka kerta kun tuntuu taas, ettet kestä lasket kymmeneen ja hengittelet, sillä pärjäät siihen asti kunnes olet siellä psykologilla. Ole hyvä :)
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta: missä pääsee noin näppärästi psykologille? Kannattaa vinkata vaikka Hesarille, koska olisi mielenkiintoista lukea aiheesta enemmänkin, Suomessa kun mielenterveyspotilaiden hoito on huonolla tolalla.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:42"]
Saatanan yhärihuorat, olette pelkkää saatanan biojätettä, paskaa, luusereita!!!!!Miksi tulette pilaamaan meidän elämän, joilla henkinen ja fyysinen terveys on erinomaisesti, toisin kuin teillä keharit ja rahaa ja rakkautta riittää. Teidät pitäisi äpäröidenne eristää jonnekin korpeen, josta ette ikinä pääsisi pois!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Vaikutat itse todelliselta biojätteeltä ja syöpäkasvaimelta. Vai että henkinen ja fyysinen terveys pelaa moitteettomasti. Jostain syystä epäilen. Miksi vaanit täällä tippa elimessä, että pääset suoltamaan vihapuheitasi? Helpottaako se? Etsiydy vertaisryhmäsi pariin ja marinoitukaa järjenvastaisissa katkeruuksissanne yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:57"]Ei sillä ole mitään väliä onko yhteishuoltajuus vai yksinhuoltajuus. Minulla yhteishuolto lapsista, kuitenkin olen käytännössä yh kun lapset ovat niin vähän isänsä luona. Ja ei hän todellakaan hae lapsia koulusta tai päiväkodista, saatikka ole heidän kanssaan jos ovat sairaana. Ei siis mitään väliä tuolla huoltajuusmuodolla käytännössä. [/quote] Saako edes olla pois töistä sellaisen lapsen takia, jonka kanssa ei ole samassa osoitteessa kirjoilla?
[/quote]
Saa, etä saa olla oman lapsen takia pois.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta: missä pääsee noin näppärästi psykologille? Kannattaa vinkata vaikka Hesarille, koska olisi mielenkiintoista lukea aiheesta enemmänkin, Suomessa kun mielenterveyspotilaiden hoito on huonolla tolalla.
[/quote]
Ja sen kyllä huomaa tällä palstalla. Ihan sairaita kommentteja.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:15"]Nyt pakko kysyä, miksi lapsesi on niin usein kipeänä?? Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja, kouluikäisen, ja yhden päiväkoti-ikäisen, johon yhteishuoltajuus. Ainakaan itse en ole joutunut lasten takia olemaan poissa montaakaan kertaa syksyn aikana. Ehkä pari päivää, jos sitäkään. Kouluikäiset pärjänneet yksinkin jos mm.perusflunssaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Turussa. Itse masennuin ja paloin loppuun liiasta työnteosta. Soitin terveyskeskukseen ja sain akuutin ajan. Siellä kun kerroin, että kaikki romahtaa, en pysty enää tai halua enää elää. Sain lähetteen psykologille, seuraavalla viikolla oli heti ensimmäinen aika.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:42"]
Saatanan yhärihuorat, olette pelkkää saatanan biojätettä, paskaa, luusereita!!!!!Miksi tulette pilaamaan meidän elämän, joilla henkinen ja fyysinen terveys on erinomaisesti, toisin kuin teillä keharit ja rahaa ja rakkautta riittää. Teidät pitäisi äpäröidenne eristää jonnekin korpeen, josta ette ikinä pääsisi pois!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Tais jäädä aamulääkkeet ottamatta. Se että joku muu pilais sun elämäs on pelkkä harha, kyllä sä hoidat sen ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:18"]
Miksi teit lapsia, kun tiesit, että hankalaahan se on? Lapset kun tuppaavat olemaan sairaita ja heitä ei voi jättää yksin kotiin, kunnes ovat tarpeeksi vanhoja. Nyt voit enää valita olla työtön tai yrittää vaan löytää se työ, jossa jatkuvat poissaolot hyväksytään.
[/quote]
No mutta vittu, en huomannut ehkäistä, kun sinäkin olit vielä yläkoululainen pissis silloin, etkä ollut neuvomassa minua.
[/quote]
No jos tuollaista kielenkäyttöä käytät, niin en yhtään ihmettele, miksi olet tässä tilanteessa nyt. Toivottavasti omat lapsesi eivät ole tyttöjä. Muuten varmaan haukut heitäkin pissiksiksi, kun ovat herkässä teini-iässä. Noilla tavoilla en kyllä ihmettele, ettet töitäkään ole saanut.
[/quote]
Ensinnäkin "kieltä käytät", ei kielenkäyttöä käytät. Toisekseen loistava sarkasmi meni nyt sinulta yli hilseen. Niin korkealta yli, että ihmettelen, mitäköhän töitä sinä olet saanut?
Vittuilkaa toki lisää, luen sitten kun tulen kaupasta. ap