Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomies peri omakotitalon.

Vierailija
17.01.2015 |

Emme ole virallisesti asuneet samassa taloudessa ja mietinkin voinko muuttaa kahden lapseni kanssa vuokralle taloon ilman, että se vaikuttaa saamiini tukiin? Lapset ovat edellisestä liitosta.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
62/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:47"]

Lain mukaan olen oikeutettu noihin tukiin ja en haluaisi luopua niistä, ettei lasten elintaso kärsi. Saan tukia vain 1800 euroa ja siinä ei kyllä ole yhtään ylimääräistä.

ap

[/quote]No kun nimenomaan et lain mukaan ole oikeutettu osaan noista tuista, jos asut avomiehesi kanssa yhdessä. Olet siis tukihuijari. Eräs tuntemani henkilö sai vapausrangaistuksen jäätyään kiinni yhteiskunnan huijaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan olen oikeutettu noihin tukiin ja en haluaisi luopua niistä, ettei lasten elintaso kärsi. Saan tukia vain 1800 euroa ja siinä ei kyllä ole yhtään ylimääräistä.

ap

[/quote]

Voi jumalauta! Yhteiskunnanko tässä pitää niiden sun lastes elintaso maksaa??? Mene vittu töihin, jos haluat tarjota lapsille elintasoa!

Vierailija
64/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:37"]

Eikö voi olla vain tavallinen vuokralainen vai oletetaanko automaattisesti, että on miehen kanssa yhdessä?

[/quote]Mutta sinähän olet miehen kanssa yhdessä.
[/quote]

Maksatko oikeasti avomiehellesi sitten vuokraa? Tollaiset ihmiset kuin sinä on juuri niitä jotta vain vahvistavat mielikuvaani yhteiskunnan loisista...

Vierailija
65/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat enemmän tukia, kuin minä palkkaa...

Vierailija
66/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulisi äitipalstalla enemmän olevan ihmisillä empatiakykyä köyhää yh-äitiä kohtaan. Kylmiksi ovat menneet ihmisten asenteet jos ei saa yrittää parantaa omaa taloudellista asemaa. Hävetkää.

ap

Vierailija
67/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:15"]

Onnea valitsemallesi tielle. Et ole ensimmäinen asiasta tuomittu. Etkä varmasti viimeinenkään.

https://www.finlex.fi/fi/oikeus/ho/2010/rho20100740

...

[/quote]

Kuka idiootti on käynyt alapeukuttamassa ketjun ainoaan faktaan perustuvaan viestiin? :D

Alkuperäisen postaajan tavoin, toivon myös ap:lle onnea rosikseen! ;)

Vierailija
68/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vielä että perit rahaa, voisiko salata?

Vierailija
69/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuki
- kotihoidontuenlisä 
- kuntalisä
- asumistuki
- lapsilisä+yh-lisä
- elatustuki+elatusmaksu  ap [/quote] Saatsä näin paljon erilaisia tukia tekemättä mitään???? Ilmankos mun veroprosentti 30, kun pitää nuo sun siipeilyt maksaa. Ristus."

Osa noista tuista on kaikkien käytettävissä, oli töissä tai ei, tai oli tuet kuinka suuret tai pienet tahansa.

Esim. kotihoidontuki maksetaan kaikille, jos lapsi ei käytä kunnallista (kallista n. 1500-2800 euroa/kk) päivähoito-oikeutta ja on alle 3-vuotias. Samoin monet kunnat maksavat kuntalisää, koska kotona hoidettu lapsi on kunnalle paras mahdollinen,  sillä päiväkodit maksavat maltaita, samoin niiden ylläpito ja henkilökunnan palkat, josta vanhemmat maksavat pienen murto-osan.

Myös lapsilisä maksetaan kaikille alle 17-vuotiaille, vanhempien tulotasosta riippumatta.

Lain mukaan, myös etävanhempi on lapsen elatusvelvollinen, siinä missä lähivanhempi, joka ei suinkaan ole tuki, vaan maksetaan henk.kohtaisista tuloista.  

Samoin asumistuki on kaikkien kansalaisten käytössä ja on sidottu perheen tuloihin. 

Ydinperheissä nuo summat kyllä useimmiten menee kyllä lasten kuluihin, eikä niillä rikastu, vaan päinvastoin eli jotain järkeä keskusteluun.

Ap. jos muutatte avomiehen asuntoon, niin sinun kuin miehenkin tulot lasketaan yhteen. Ja mistäkö Kela tietää. Monestakin lähteistä esim. joudutte tekemään muuttoilmoituksen, jotta sinulla ja lapsilla olisi osoite ja saisitte yhteiskunnan palvelut esim. neuvola, lääkäri, koulu, sos.toimi, poliisi jne.  Ja moneen muuhunkin asiaa tarvitaan osoite, jotta saisitte yhteiskunnan palvelut tai Kela korvaukset. Viranomaiset tekevät yhteistyötä ja kyllähän esim. verotoimistossa on tiedot kuka talon omistaa.

Vierailija
70/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:03"]Saanko vuokrata nykyisen asuntoni edelleen. Espoossa 2h+k+s 52m2, paljonko voisi pyytää pimeänä vuokraa?

ap
[/quote]

Toivottavasti tämä pimeä vuokralainen pistää sitten asunnon atomeiksi...jonka sinä sitten maksaisit. Hyviä liikeideoita sulla. Voithan vielä vaikka myydä p....luasi sillä aikaa kun avokki on pois ja lapset päiväunilla...

Vierailija
71/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:48"]

KELA katsoo samassa osoitteessa asuvan miehen ja naisen avopariksi, elleivät he nimenomaan pysty osoittamaan, että he eivät ole pari.

[/quote]

Tämäkin on typerää siinä mielessä, että eivät kaikki avoparit elätä toisiaan saati toisen lapsia. Ja yhdessä asuva naispari, jonka kanssa asuu molempien lapsia aiemmista liitoista tai itse hankkimina, voi saada lapsilisän yh-lisää yms. Miksi yhdessä asuva pari on aina avopari ja yhdessä asuva naispari tai miespari ei?

Vierailija
72/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:03"]

Saanko vuokrata nykyisen asuntoni edelleen. Espoossa 2h+k+s 52m2, paljonko voisi pyytää pimeänä vuokraa?

ap

[/quote]

Kuka sen asunnon omistaa?

Vierailija
73/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
74/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:03"]

Saanko vuokrata nykyisen asuntoni edelleen. Espoossa 2h+k+s 52m2, paljonko voisi pyytää pimeänä vuokraa?

ap

[/quote]

Kuka sen asunnon omistaa?

[/quote]

VVO:n asunto.

ap

Vierailija
75/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Minä saan 600€/kk :D Olen ollut aina töissä, mutta valmistumisen jälkeen jäin työttömäksi kun firma teki säästöjä. Tuosta menee vuokraan 400€ ja olen aina ajatellut että se 200€ joka tuosta jää on minulle todella ruhtinaallinen summa, teen keikkatyötä aina kun sitä on saatavilla, mutta en siltikään yllä 1800€ kuukausiansioihin.

Vierailija
76/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:48"]

KELA katsoo samassa osoitteessa asuvan miehen ja naisen avopariksi, elleivät he nimenomaan pysty osoittamaan, että he eivät ole pari.

[/quote]

Tämäkin on typerää siinä mielessä, että eivät kaikki avoparit elätä toisiaan saati toisen lapsia. Ja yhdessä asuva naispari, jonka kanssa asuu molempien lapsia aiemmista liitoista tai itse hankkimina, voi saada lapsilisän yh-lisää yms. Miksi yhdessä asuva pari on aina avopari ja yhdessä asuva naispari tai miespari ei?
[/quote]

Koska pääsääntöisesti parit ovat heteropareja ja toisekseen opiskelijoiden kimppakämpät olisivat mahdottomia jos aina kaikki laskettaisiin pariskunniksi. Epäkohta kyllä, mutta hankala korjata ilman uusia epäkohtia. Jos mies-naisparia ei laskettaisi puolisoiksi, ei kukaan sitä kelalle myöntäisi ja tukien määrä nousisi huimasti.

Vierailija
77/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:48"]

[/quote]

Miten voi todistaa ettei olla pari?

ap
[/quote]

Sillä että olette niin läheistä sukua ettette voisi mennä naimisiin tai niin että jompikumpi on naimisissa jonkun muun kanssa. Muuten ei onnistu. Serkutkin katsotaan pariksi.
[/quote]

Vähän ot, mutta olen itse asunut kämppiksenä homomiehen kanssa, ja meillä tosiaan riitti, että kaverini kertoi olevansa homo.

Vierailija
78/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti! Aivan järkyttävää tekstiä ap:lta. Mä en ole ikinä sekuntiakaan ajatellut, miten saisin enemmän tukia. Jaajuu, mutta mä olenkin töissä ja elätän lapseni palkallani. Vituttaa vaan, kun just tällasten ap:n kaltaisten vuoksi kaikkia yh-äitejä pidetään loisina, huijareina jne.
Esim mun tuttavapiirissä yh:t elättävät lapsensa ihan samalla tavalla kuin ydinperheelliset. Kaikki ovat töissä jne. Kukaan ei huijjaa tukirahoja (ai, mistä tiedän? Siitä, että kaikki asuvat omistusasunnoissa ja niihin ei kai tukea saa... Paitsi vastikkeeseen, jos on pienituloinen).
Toivon todella, että ap kärähtää tästä.

Vierailija
79/79 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:29"]

ap

[/quote]

Minä saan 600€/kk :D Olen ollut aina töissä, mutta valmistumisen jälkeen jäin työttömäksi kun firma teki säästöjä. Tuosta menee vuokraan 400€ ja olen aina ajatellut että se 200€ joka tuosta jää on minulle todella ruhtinaallinen summa, teen keikkatyötä aina kun sitä on saatavilla, mutta en siltikään yllä 1800€ kuukausiansioihin.

[/quote]

Sinulla on sentään vaihtoehtona töihin meneminen kun ei ole pieniä lapsia eikä tartte elättää lapsia