Avomies peri omakotitalon.
Emme ole virallisesti asuneet samassa taloudessa ja mietinkin voinko muuttaa kahden lapseni kanssa vuokralle taloon ilman, että se vaikuttaa saamiini tukiin? Lapset ovat edellisestä liitosta.
Kommentit (79)
Aiotteko siis kikkailla?Asutte oikeasti yhdessä,mutta ette "virallisesti"? Kyllä tukia vähennetään,jos niitä käytetään väärin.
Sä saat noin paljon yhteiskunnalta rahaa korvaukseksi siitä että olet tehnyt jälkeläisiä itsellesi?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:24"]- kotihoidontuki
- kotihoidontuenlisä
- kuntalisä
- asumistuki
- lapsilisä+yh-lisä
- elatustuki+elatusmaksu
ap
[/quote]
Saatsä näin paljon erilaisia tukia tekemättä mitään???? Ilmankos mun veroprosentti 30, kun pitää nuo sun siipeilyt maksaa. Ristus.
[/quote]
Ja nyt pitäisi vielä päästä muuttamaan miehen kanssa yhteen ja sossu maksaisi "vuokran" eli siis tulisivat varmaan yhteiseen käyttöön... Mutta joo itse en tiedä näistä hölkäsen pöläystä, mutta jos muutat omk, niin sossu tuskin suostuu maksamaan tätä vuokraa tai siis tuota asumistukea, koska osoittaa sinulle mielummin kunnan kämpän kuin yksityisen omakoti talo asunnon, jossa asuu oletettavasti miesystäväsi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:24"]- kotihoidontuki
- kotihoidontuenlisä
- kuntalisä
- asumistuki
- lapsilisä+yh-lisä
- elatustuki+elatusmaksu
ap
[/quote]
Kotihoidontukea saat edelleen. Tuen hoitolisään vaikuttavat puolison tulot, se siis laskee tai jää pois. Kuntalisään harvemmin vaikuttaa puolison tulot.
.
Asumistueen vaikuttaa.
.
Yh-korotus jää pois, elatusapuun- tai tukeen ei vaikutusta.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:37"]
Eikö voi olla vain tavallinen vuokralainen vai oletetaanko automaattisesti, että on miehen kanssa yhdessä?
[/quote]Mutta sinähän olet miehen kanssa yhdessä.
Sinulla on edessä valinta
jatkatko kieroilua vai
otatko täyden vastuun elämästäsi ja jälkeläisistäsi sekä pariskuntana yhteisvastuun lapsista ja elämisestänne.
Usko pois saat hyvänolontunteen siitä että toimit rehellisesti ja oikein, menet töihin ja hankit elannon itsellesi ja lapsillesi.
Olin pitkään työttämänä ja etuudet tuli tutuiksi. Kun työllistyin elätän lapseni ja maksan laskuni, en saa enää mitään tukia. Asumisenkin maksan itse.
Lain mukaan olen oikeutettu noihin tukiin ja en haluaisi luopua niistä, ettei lasten elintaso kärsi. Saan tukia vain 1800 euroa ja siinä ei kyllä ole yhtään ylimääräistä.
ap
KELA katsoo samassa osoitteessa asuvan miehen ja naisen avopariksi, elleivät he nimenomaan pysty osoittamaan, että he eivät ole pari.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:47"]Lain mukaan olen oikeutettu noihin tukiin ja en haluaisi luopua niistä, ettei lasten elintaso kärsi. Saan tukia vain 1800 euroa ja siinä ei kyllä ole yhtään ylimääräistä.
ap
[/quote]
Vain 1800€?! :D vittu oot kujalla
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:48"]
KELA katsoo samassa osoitteessa asuvan miehen ja naisen avopariksi, elleivät he nimenomaan pysty osoittamaan, että he eivät ole pari.
[/quote]
Miten voi todistaa ettei olla pari?
ap
Olet jo,jos asut yksin,mutta tilanne on toinen,jos luonasi asuu mies/avopuoliso.Silloin tilanne on eri.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:47"]
Lain mukaan olen oikeutettu noihin tukiin ja en haluaisi luopua niistä, ettei lasten elintaso kärsi. Saan tukia vain 1800 euroa ja siinä ei kyllä ole yhtään ylimääräistä.
ap
[/quote]
Saat tukia siis saman verran kuin minä palkkaa :)
Jokatapauksessa menetät tuet. Sossu ei maksa asumistukea omakotitaloon kun katsovat ettei sun tarvitse sellaisessa asua.
Sä saat rahaa "vain" 1800€ tekemättä mitään?????? Ilmankos tämä hyvinvointivaltio tulee romahtamaan. Tajuutko kuinka monen ihmisen pitää omalla työllään kustantaa sun lapsosten elintaso???????
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:47"]Lain mukaan olen oikeutettu noihin tukiin ja en haluaisi luopua niistä, ettei lasten elintaso kärsi. Saan tukia vain 1800 euroa ja siinä ei kyllä ole yhtään ylimääräistä.
ap
[/quote]
Häh? Pakko olla yli 10 lasta jos noin paljon saat. Jos pari lasta, niin n. 800€ ylimääräistä. Pakko olla provo. Mene töihin. Pitäs varmaan soittaa sossuun ja kysyä tästä ihme menetelmästä.
Käy sääliksi sun lapsia. Olisit jättänyt vaan suosiolla tekemättä kun et itse pysty elättämään.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:48"]
[/quote]
Miten voi todistaa ettei olla pari?
ap
[/quote]
Mutta te olette pari? Tehän olette avoliitossa tälläkin hetkellä.
Avomies perinnyt omakotitalon ja sinä maksaisit vuokraa miehelle vai? Saisit sitten asumistukea tähän vuokranmaksuun ja mies saisi rahamt. Miehen pitäisi sitten maksaa veroa tästä vuokratulosta. Mutta jos mies sduu samassa osoitteessa, hänet katsotaan samaan ruokakuntaan kuuluvaksi ja olette avopari.
Mitäs jos muutatte kaikki sinne omakotitaloon ja mies ja sinä maksatte yhdessä menot kuten lämmityksen, sähkön, veden, kotivakuutuksen, jätehuollon, kiinteistöveron... Perhe maksaa yhdessä perheen kulut. Yhteiskunta voisi sitten maksaa avustuksia jollekin enemmän tarvitsevalle.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:24"]- kotihoidontuki
- kotihoidontuenlisä
- kuntalisä
- asumistuki
- lapsilisä+yh-lisä
- elatustuki+elatusmaksu
ap
[/quote]kyllä noista on jo varaa jotakin poistaa