Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miehelle, että otan kierukan 2v päästä pois ja mies laittakoon piuhat kii jos ei halua enempää lapsia

Vierailija
04.11.2021 |

5 vuoden aikaraja kierukalle. Haluan toista lasta ja mies epävarma. Mies suuttui. Eikö ole varmin tapa varmistaa, ettei saa lapsia laittamalla piuhat kiinni? Miksi suuttui? Mielestäni keksin just ratkaisun miehelle.

Kommentit (235)

Vierailija
61/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en halua enää missään tapauksessa enempää lapsia niin kyllä pistän piuhat kii (kuten äitini teki). Mutta olen suhteessa se joka haluaa lapsia lisää ja mies taas ei niin eikö ole miehenkin edun mukaista pistää piuhat kii jos kerta ei halua enempää jälkikasvua? Miksi sen naisen pitää pistää piuhat kii jos haluaa itse vielä lapsia?

Kysymyksenä siis miehille, että miksi ette pistä piuhat kii jos kerta ette halua enempää lapsia? Miksi ehkäisy on vain naisen vastuulla?

-Ap

Ehkä tuo on jokin teidän sukunne tapa, että se pistää piuhat kiinni, ken ei lapsia halua. Mutta ulkopuolisen korvaan kyllä kuulostaa oudolta. Lasten kasvatus on niin kovaa hommaa, että siihen pitäisi kaikkien osapuolien lähteä yksimielisinä. Ja vieläpä lapsia kumppanin kanssa, jonka suorastaan toivoo lähtevän kävelemään...

Miksi ylipäätään olette suhteessa?

-Nainen ja äiti (jonka mies on aina hoitanut ehkäisyn)

Vierailija
62/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että mies ei halua lisää lapsia enää AP:n kanssa koska suhde on perseestä hänen mielestään, mutta jonkun toisen naisen kanssa saattaisi haluta. Ja siksi suuttui piuhat poikki puheista :/ miehet on vähän sellaisia välillä....

Voi Jesse teidän kanssa. Olen antanut miehelle lähtö mahdollisuuden jo ennen kuin päätettiin ensimmäisestä lapsesta. Ja sanoinkin, että voi lähteä milloin vaan, vaan ei ole lähtenyt. Päin vastoin säikähtää aina jos pyydän allekirjoittamaan papereita, että hän ei mihinkään avioeroon allekirjoita.

Tässä vaan mietin mikä se miehen mielipide on toisesta lapsesta kun ei uskalla sanoo suoraan, että ehdottamasti ei lisää lapsia ja tekisi itse asialle jotain. Ei vastustellut myöskään jos haluankin toisen lapsen. En halua todellakaan tehdä väkisin toista lasta jos mies ei sitä halua, vaikka toisen lapsen haave on suuri minulla.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vasektomia ihan pikkusen pysyvämpi ratkaisu kuin kierukka... Ei oikein voi verrata

Mikä vika pysyvissä ratkaisuissa on? Varsinkin kun vaihtoehdot on varma, haitaton ratkaisu vrt. epävarma, haittoja, jopa syöpää aiheuttava ratkaisu 🤔

No ap:n tapauksessa ap kertoi muistuttavansa miestä vähän väliä, että ovi on auki, ja suorastaan toivovansa että mies lähtisi. Mihin sellaisessa suhteessa tarvitsisi pysyvää ehkäisyä?

Vierailija
64/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap todennäköisesti hermostuisi lopullisesti, jos mies oikeasti menisi tekemään sen vasektomian.

Oma mieheni meni vasektomiaan, kun lapsiluku oli täynnä. Oltiin kyllä yhtä mieltä lasten lukumäärästä, joten ei tarvinnut tapella.

Vierailija
65/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että mies ei halua lisää lapsia enää AP:n kanssa koska suhde on perseestä hänen mielestään, mutta jonkun toisen naisen kanssa saattaisi haluta. Ja siksi suuttui piuhat poikki puheista :/ miehet on vähän sellaisia välillä....

Voi Jesse teidän kanssa. Olen antanut miehelle lähtö mahdollisuuden jo ennen kuin päätettiin ensimmäisestä lapsesta. Ja sanoinkin, että voi lähteä milloin vaan, vaan ei ole lähtenyt. Päin vastoin säikähtää aina jos pyydän allekirjoittamaan papereita, että hän ei mihinkään avioeroon allekirjoita.

Tässä vaan mietin mikä se miehen mielipide on toisesta lapsesta kun ei uskalla sanoo suoraan, että ehdottamasti ei lisää lapsia ja tekisi itse asialle jotain. Ei vastustellut myöskään jos haluankin toisen lapsen. En halua todellakaan tehdä väkisin toista lasta jos mies ei sitä halua, vaikka toisen lapsen haave on suuri minulla.

-Ap

Jos se mies on noin hirveä niin miksi ihmeessä haluat hänen kanssaan tehdä lisää lapsia. En kyllä ymmärrä. Haukut miestäsi ja lähestulkoon odotat hänen lähtevän ja ottavan avioeron, mutta sitten voitkin tehdä vielä vauvan jos mies nyt suostuukin… Ehkä ei kannata tuollaiseen suhteeseen lisää lapsia tehdä.

Vierailija
66/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vasektomia ihan pikkusen pysyvämpi ratkaisu kuin kierukka... Ei oikein voi verrata

Mikä vika pysyvissä ratkaisuissa on? Varsinkin kun vaihtoehdot on varma, haitaton ratkaisu vrt. epävarma, haittoja, jopa syöpää aiheuttava ratkaisu 🤔

No ap:n tapauksessa ap kertoi muistuttavansa miestä vähän väliä, että ovi on auki, ja suorastaan toivovansa että mies lähtisi. Mihin sellaisessa suhteessa tarvitsisi pysyvää ehkäisyä?

Jos mies ei halua lapsia, niin hän ei halua lapsia. Miksi silloin ei tekisi pysyvää ratkaisua?

Vierailija
67/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuo tilanne. Tein vasektomian koska en todellakaan halunnut uutta lasta.

Siitähän se riemu repesi. Olin kuulemma pilannut vaimon elämän ja valehdellut lapsi toiveistani.

Ensimmäiseenkin lapseen suostuin melko painostettuna. Suostuin kuitenkin ja kannoin vastuun päätöksestäni täysin.

No ero kuitenkin tuli vasektomiastani johtuen. Silloin se oli kova paikka, mutta nopeasti helpotti. Suosittelen aloittajan miehelle myös.

Lapsi on jo pitkään ollut niin iso ettei exän kanssa tarvitse olla tekemisissä. Lapsen kanssa näemme usein ja meillä on jopa yhteistä yritystoimintaa.

Exä löysi viimeinen siittäjän joka olikin oikea ”kultakimpale”, kaikkea hyvää heille :)

Miksi menit naimisiin, jos lapsitoiveet ei kohdannut? Hämmästyttää ihmisten itsekkyys näin tärkeissä asioissa. Itsekin siis elänyt muutamassa suhteessa, jossa mies ei ole ottanut tosissaan lapsitoiveitani ja ihmetellyt, kun oli mulle kynnyskysymys suhteessa ja halusin erota, kun ei lapsia olisi tulossa.

Emme olleet naimisissa. ”Lapsitoive” oli minulla aina nolla. Suostuin painostettuna. En ehkä ihan ymmärtänyt tilannetta. Ei asia tietysti ole mustavalkoinen. Lapseni on tärkein ja rakkain. Olemme hyvin läheiset. Silti tosiasia on että omatoimisesti en olisi lapsentekoon ryhtynyt.

Kuitenkin ryhdyin ja silloin vastuu on otettava. Katkeruus olisi ehkä iskenyt jos lapsen kanssa yhteyttä ei olisi.

Vasektomialla olen välttynyt vastaavalta myöhemmin. Eron jälkeen kaksi tapailusuhdetta on päättynyt kun asia vastapuolelle selvisi. Sanoisin että siinä molemmat säästyy paljolta. Onneksi naisia on erilaisia ja tietysti miehiäkin.

Vierailija
68/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehet eivät tee vasektomiaa, koska pelkäävät, että naiset (eli nykyinen tai mahdollisesti uusi nuorempi kumppani) hylkäävät häntä? Eli teillä ei ole munaa pitää omasta mielipiteestä kiinni siitä, ettette halua enempää/ollenkaan lapsia?

No miksi ette voi sanoa suoraan, että haluatteko lapsia vai ei niin nainen voi lähtee sit menee jos lapsihaaveet ei kohtaa? Onko samasta syystä?

Mutta teidän mielestä teen myös väärin jos jätän kierukan pois vaikka mies ei ole valmis. Jos mies ei halua tehdä asialle mitään, jotta ei synny enempää lapsia niin sekin on naisen vika?

-Ap

Vierailija
69/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gumin kanssa paneminen on täysin perseestä. Ei naiset sitä tajua.

Vierailija
70/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Jos se mies on noin hirveä niin miksi ihmeessä haluat hänen kanssaan tehdä lisää lapsia. En kyllä ymmärrä. Haukut miestäsi ja lähestulkoon odotat hänen lähtevän ja ottavan avioeron, mutta sitten voitkin tehdä vielä vauvan jos mies nyt suostuukin… Ehkä ei kannata tuollaiseen suhteeseen lisää lapsia tehdä.

Ei mies ole hirveä. En vaan ymmärrä hänen signaalia, että haluaako lisää lapsia vai ei. Minä haluan lapsia vain hänen kanssa. Enempää en tee jos mies ei halua tai erotaan. Minulla on tapana sanoa suoraan ajatukset, ei tule miehelle yllätyksenä, että haluan toista lasta.

-Ap

Vierailija
71/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen jälkeen varasin ajan ja menin vasektomiaan.

Ilmoitin, että minun lapsilukuni on nyt tässä. En jaksaisi enää enempää lapsia henkisesti enkä taloudellisesti.

Vaimo ilmeisesti vähän suri asiaa, mutta sopeutui siihen, ja myönsi, että ei se raskaus ja synnyttäminen niin hehkeää puuhaa ole, että sitä olisi ikävä.

Itse en vaan jaksaisi enää yhtään vauvavuotta. Lisäksi olisi pitänyt ostaa tilavampi asunto ja tilavampi auto.

Nyt on yli kolme vuotta kulunut, eikä vaimokaan enää haikaile kolmatta lasta, kun nuoremmalla on uhmaikä ja vanhemmalla ollut ongelmia koulun aloituksen kanssa, joten myös hänellä on jaksaminen melko lailla tapissa.

Vierailija
72/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ei mies ole hirveä. En vaan ymmärrä hänen signaalia, että haluaako lisää lapsia vai ei. Minä haluan lapsia vain hänen kanssa. Enempää en tee jos mies ei halua tai erotaan. Minulla on tapana sanoa suoraan ajatukset, ei tule miehelle yllätyksenä, että haluan toista lasta.

-Ap

Olet siis miehellesi sanonut suoraan:

- Toivoisit hänen lähtevän, ovi on aina auki. (mies pelkää koko ajan eropapereita)

- Haluaisit toisen lapsen, se on haaveesi. Et halua lapsia muiden kanssa.

- Haluat miehen tekevän vasektomian, koska olet niin pitkään kantanut vastuun ehkäisystä.

Ja nyt pyydät palstalaisia kertomaan, mitä mies haluaa. Ehkä tarinan opetus on, että ihan jokaista ajatustaan tai haavettaan ei kannata ääneen lausua, ja välillä kannattaa kuunnella myös muiden haaveita.

Vierailija
73/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gumin kanssa paneminen on täysin perseestä. Ei naiset sitä tajua.

Joo, naiset harvoin on mukana p*nohommissa. Ne on niitä miesten välisiä juttuja.

Vierailija
74/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Olet siis miehellesi sanonut suoraan:

- Toivoisit hänen lähtevän, ovi on aina auki. (mies pelkää koko ajan eropapereita)

- Haluaisit toisen lapsen, se on haaveesi. Et halua lapsia muiden kanssa.

- Haluat miehen tekevän vasektomian, koska olet niin pitkään kantanut vastuun ehkäisystä.

Ja nyt pyydät palstalaisia kertomaan, mitä mies haluaa. Ehkä tarinan opetus on, että ihan jokaista ajatustaan tai haavettaan ei kannata ääneen lausua, ja välillä kannattaa kuunnella myös muiden haaveita.

Siis en ole pyytänyt koskaan allekirjoittamaan avioeroon vaan oli lapsen lomakkeita mihin isän piti myös allekirjoitta, mies siis pelkää jos jätän häntä.

En halua miehen tekevän vasektomia vaan se oli ehdotus miehelle jos ei kerta halua enempää lasta. Ilmoitin vaan, että jätän ehkäisyn pois, koska haluan lapsia. Heitin miehelle oikeus päättää siitä, että tuleeko meille toista lasta vai ei.

Ja miksen saa kertoa omalle miehelle toisen lapsen haaveesta? Naapurilleko minun pitää siitä kertoa? Ja kysyn koko ajan miehen omaa mielipidettä asiasta, mutta ei antanut koskaan suoraa vastausta.

-Ap

Vierailija
75/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kuka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn.

...ja sitten on ne normaalit, tasapainoiset ja tasa-arvoiset parisuhteet, joissa lasten hankkimisesta sovitaan yhdessä hyvissä ajoin etukäteen ja kumpikin sitoutuu sekä ehkäisyyn että lapsentekoon.

Ap on jo hoitanut ehkäisyä, joten normaalissa, tasapainoisessa ja nimenomaan TASA-ARVOISESSA parisuhteessa mies hoitaa oman osansa.

Toki.

Mutta se ei ole normaali, tasapainoinen eikä tasa-arvoinen suhde, jossa toinen haluaa lapsen ja toinen ei, ja tämä eka alkaa kiristää.

Se on tasa-arvoista ehkäisyn hoitoa jos pariskunta yhdessä sopii esim. pillereistä tai kierukasta.

Tasa-arvoa, että nainen hoitaa ehkäisyn aina, eli ne pillerit ja kierukat? Nainen on ap:n suhteessa hoitanut ehkäisyn, nyt on miehen vuoro ottaa ehkäisystä vetovastuu.

Yleinen asevelvollisuus on koskenut jo vuosikymmeniä pelkästään miehiä, nyt olisi naisten vuoro ottaa hommasta vetovastuu.

Vierailija
76/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette te naiset sekaisin!. Ap toki provoilee, mutta ketjussa on useita, jotka rinnastavat väliaikaisen hormonaalisen ehkäisyn pysyvään vasektomiaan. Oikeampi vertailukohta olisi kohdunpoisto.

NO eihän ole. Naisillekin on olemassa sterilisaatio, se on LÄHEMPÄNÄ, mutta edelleenkin miehille tehtävä vasektomia on paljon pienempi operaatio, josta myös toipuu paljon helpommin, ja lisäksi se on vielä varmempi.

Mutta hei, sä voit miehenä kokeilla myös niitä hormonaalisia ehkäisymuotoja... ai niin, eihän niitä tullutkaan teille miehille, kun niistä tuli niiiiiin ikäviä sivuvaikutuksia, ettei miesparkojen voinut olettaa sellaisia kestävän. Siis niitä ihan samoja, joista miljoonat naiset kärsii päivittäin.

Vierailija
77/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kuka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn.

...ja sitten on ne normaalit, tasapainoiset ja tasa-arvoiset parisuhteet, joissa lasten hankkimisesta sovitaan yhdessä hyvissä ajoin etukäteen ja kumpikin sitoutuu sekä ehkäisyyn että lapsentekoon.

Ap on jo hoitanut ehkäisyä, joten normaalissa, tasapainoisessa ja nimenomaan TASA-ARVOISESSA parisuhteessa mies hoitaa oman osansa.

Toki.

Mutta se ei ole normaali, tasapainoinen eikä tasa-arvoinen suhde, jossa toinen haluaa lapsen ja toinen ei, ja tämä eka alkaa kiristää.

Se on tasa-arvoista ehkäisyn hoitoa jos pariskunta yhdessä sopii esim. pillereistä tai kierukasta.

Tasa-arvoa, että nainen hoitaa ehkäisyn aina, eli ne pillerit ja kierukat? Nainen on ap:n suhteessa hoitanut ehkäisyn, nyt on miehen vuoro ottaa ehkäisystä vetovastuu.

Yleinen asevelvollisuus on koskenut jo vuosikymmeniä pelkästään miehiä, nyt olisi naisten vuoro ottaa hommasta vetovastuu.

Jes, kunhan miehet sitten jäävät kotiin hoitamaan lapsensa, eiks niin? Käännetään prosentit toisinpäin, eli kun nykyään kotihoidontukea saa yli 90% naiset, niin naisten siirryttyä asevelvollisuuden piiriin, miehistä yli 90% jää kotiin hoitamaan lapsia.

Vierailija
78/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaampa että:

-Mies ei halua erota, koska haluaa olla lapsensa elämässä ja ei halua maksaa elareita.

-Mies ei halua toista lasta, koska kiristät häntä erolla. Häntä pelottaa että viet hänen ensimmäisen lapsenkin pois ja hän joutuisi maksamaan elareita. Hän ei halua toista lasta jolla voit kiristää häntä.

-mies ei halua vasekotomia, koska saattaa haluta lapsia toisen naisen kanssa jos eroatte.

Vierailija
79/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua lapsia, niin hän ei halua lapsia. Miksi silloin ei tekisi pysyvää ratkaisua?

Leikkautaisitko sinä rintasi pois jos et halua enempää lapsia?

Vierailija
80/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä toimii jos mies vaan osaa asiansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi