Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miehelle, että otan kierukan 2v päästä pois ja mies laittakoon piuhat kii jos ei halua enempää lapsia

Vierailija
04.11.2021 |

5 vuoden aikaraja kierukalle. Haluan toista lasta ja mies epävarma. Mies suuttui. Eikö ole varmin tapa varmistaa, ettei saa lapsia laittamalla piuhat kiinni? Miksi suuttui? Mielestäni keksin just ratkaisun miehelle.

Kommentit (235)

Vierailija
41/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi tuo mies, lähtisin lätkimään.

Olen aina antanut miehelle vaihtoehtona lähtö. Ovet aina auki. Olen jo alussa kertonut lapsitoiveesta ja siksi arvostan jos lähtee menee eikä jää väkisin suhteeseen. En ole lastakaan hankkinut väkipakolla vaan yhteispäätöksellä. En nyt vaan käsitä mikä vika vasektomiassa on niin vaikea jos kerta ei halua lapsia eikä kortsua käyttää. En siis jätä jos kertoo laittavansa piuhat kii eikä meille tuu enempää lapsia. Ainakin kertoo suoraan mitä haluaa.

-Ap

Minä olisin miehenäsi varmaan jo lähtenyt, jos ”ovet olisi aina auki”. Ja ottanut lapsen mukanani.

-Nainen, äiti ja perheeseensä sitoutunut.

Eiköhän nykyaikana yleensä parisuhde perustu vapaaehtoisuuteen, eli siitä voi kyllä lähteä jos yhteiselo ei suju. Ei se lapsillekaan ole ideaalia elää ympäristössä jossa vanhemmat ei tule toimeen. Ei se silti vähennä mitenkään sitoutuneisuutta parisuhteeseen tai perheeseen, mutta kyllä aikuisella ihmisellä on oikeus ja vapaus elää sen kanssa kenen tahtoo. Jotenkin tosi ahdustavalta kuulostava ajatusmaailma että olisi pakko olla ikävänkin tyypin kanssa hamaan loppuun asti.

Vierailija
42/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä pidättäytyminen on varmempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas elin suhteessa jossa mies halusi lapsia eikä suostunut uskomaan etten tule koskaan haluamaan enkä hankkimaan lapsia. No eriteillehän se sitten johti. 

Lapsia 0, 40v. N.

Vierailija
44/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vasektomia ihan pikkusen pysyvämpi ratkaisu kuin kierukka... Ei oikein voi verrata

Vierailija
45/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia on erittäin epäluotettava ehkäisykeino. Mutta mieshän voi hakea seksinsä naiselta joka käyttää varmempaa ehkäisyä. Ovetkin kerran on auki, joten eikun käväsemään vieraissa vaan.

Vierailija
46/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita käyttämään kortsua? Vähän isompi juttu tuo vasektomia enkä ihmettele, jos ei siihen halua ryhtyä.

Millä tavalla vasektomia on isompi juttu? Onko siitä haittaa jos kerta ei halua lapsia? En siis itse tiedä asiasta. Voi se käyttää kortsukin, kunhan ilmoitin tarpeeksi ajoissa hänelle.

-Ap

Ei ole mitään haittaa, päin vastoin kaikki ehkäisyyn liittyvä sählääminen ja stressi jää pois.

Toki on helppo arvata, ettei mies, jolle rokotusneula aiheuttaa paniikkikihtauksia, välttämättä kykene pieneen polikliiniseen toimenpiteeseen, josta kotiutuu tunnissa.

Versus ei-toivotun raskauden aiheuttama fyysinen ja henkinen kipu ja kulut.

T. M62

Vierailija
47/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te naiset sekaisin!. Ap toki provoilee, mutta ketjussa on useita, jotka rinnastavat väliaikaisen hormonaalisen ehkäisyn pysyvään vasektomiaan. Oikeampi vertailukohta olisi kohdunpoisto.

Vierailija
48/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein puolisolleni selväksi, että jos ei halua kortsua käyttää niin vasektomia on ainoa vaihtoehto. On sanonut sen olleen todella erinomainen päätös.

Mies, joka ei vasektomiaan suostu, ei arvosta naista tippaakaan ja minusta on ihan ok, ettei sitten seksiäkään irtoa.

Ja tässä siis puhun parisuhteesta, jossa lapsiluku on jo täynnä.

Vierailija
49/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän kateellinen kyllä miehille, kun teillä se vasektomia on helpompi tehdä, kuin sterilisaatio naiselle.. Ihmettelen tosi paljon, miksi sitä ei tehdä enemmän, erityisesti miehet jotka eivät niitä lapsia ikinä halua. T. sterilisaatioikää odottava N28

Vierailija
50/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että loput lapset haluaa mun kuin aapeen kanssa

Vierailija
51/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasektomia on erittäin epäluotettava ehkäisykeino. Mutta mieshän voi hakea seksinsä naiselta joka käyttää varmempaa ehkäisyä. Ovetkin kerran on auki, joten eikun käväsemään vieraissa vaan.

No vasektomia on yksi luotettavimmista...

Vierailija
52/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi tuo mies, lähtisin lätkimään.

Olen aina antanut miehelle vaihtoehtona lähtö. Ovet aina auki. Olen jo alussa kertonut lapsitoiveesta ja siksi arvostan jos lähtee menee eikä jää väkisin suhteeseen. En ole lastakaan hankkinut väkipakolla vaan yhteispäätöksellä. En nyt vaan käsitä mikä vika vasektomiassa on niin vaikea jos kerta ei halua lapsia eikä kortsua käyttää. En siis jätä jos kertoo laittavansa piuhat kii eikä meille tuu enempää lapsia. Ainakin kertoo suoraan mitä haluaa.

-Ap

Minä olisin miehenäsi varmaan jo lähtenyt, jos ”ovet olisi aina auki”. Ja ottanut lapsen mukanani.

-Nainen, äiti ja perheeseensä sitoutunut.

Sinäkö olet pultannut miehesi jalasta kiinni keittiöön ja lukinnut ovet?

Voin vinkata, että kynnysmattoileva nainen ei ole haluttava kuin persoonallisuushäiriöisten mielestä.

Voi tätä lukutaidon määrää. Minä kirjoitan ”minä olisin jo lähtenyt”, ja reaktio sinulla ja muutamalla muulla on että ”eihän ihmistä voi pultata kiinni keittiöön/vankinakaan pitää”.

-Nainen ja äiti.

Vierailija
53/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumia vaan kyllin kärkeen

Vierailija
54/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk mun exäkin oli tuollainen... Pakotti mulle kuparikierukan, ja sua raivokohtauksia kun poistin sen koska kierukka ahdisti mua ja pelkäsin kohdun ulkoista raskautta. Mikään ehkäisy ei ole riskitön naiselle, jopa kuparikierukassa on riski että tulee kohdun ulkoinen raskaus ja sikiö kasvaa kiinni munasarjaan ja munasarja joudutaan poistamaan.....

Jokaisen oma valinta haluaako ottaa tuollaisen riskin kondomittoman seksin vuoksi, ja itse en halua koska minulla ei ole vielä lapsia ja haluan lapsia. Ja lisäksi minulla on poistettu kilpirauhanen syövän takia, joten en halua yhtään pienintäkään riskiä, että minulta saatettaisiin joutua poistamaan lisää elimiä.

Exä ei ymmärtänyt tätä ja siksi onkin exä nyt. Onneksi nykyinen mies ymmärtää ja ei pakota minua mihinkään ehkäisyyn ja käyttää itse kondomia kunnes on valmis lapsiin.

Vierailija
55/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita käyttämään kortsua? Vähän isompi juttu tuo vasektomia enkä ihmettele, jos ei siihen halua ryhtyä.

Millä tavalla vasektomia on isompi juttu? Onko siitä haittaa jos kerta ei halua lapsia? En siis itse tiedä asiasta. Voi se käyttää kortsukin, kunhan ilmoitin tarpeeksi ajoissa hänelle.

-Ap

Jokaisella on varmasti oma mielipiteensä eri ehkäisymuotojen paremmuudesta. Kukaan muu kuin miehesi ei osaa sanoa, mikä on hänen mielestään hyvä ehkäisy.

Itse kiinnitin lähinnä huomiota tuohon ajatukseesi, että ehkäisy olisi ilmoitusasia, ja asia olisi hyvin hoidettu, kun tarpeeksi aikaisin tekee tuon ilmoituksen.

Ymmärrän kyllä, että jos nainen on vuosikausia hoitanut asian, helposti tulee ajatus, että toisenkin vuoro olisi välillä. Siltikin ehkäisyn valinnan pitäisi minun nähdäkseni olla keskustelun lopputulos. Ja mahdollisen lapsen pitäisi olla vielä syvällisemmän ja rehellisemmän keskustelun lopputulos.

-eri.

Mistä me tiedetään, mitä on aiemmin keskusteltu? Ilmeisesti mies ei halua ehkäisyä itselleen ja vaatii ap:ta käyttämään kierukkaa. Ap taas haluaa lisää lapsia, eikä halua olla enää yksin vastuussa ehkäisystä. Nyt heillä on kaksi vuotta aikaa keskustella asiasta.

Ja lisätään tähän vielä, että ap odottelee koko ajan, josko mies lähtisi, koska helpompaa olisi ilman miestä. Ehkä siitäkin voisi pikkaisen keskustella.

Vierailija
56/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, aamun uudella innolla kaksoisstandardien kimppuun. Mitäs mieltä mammat olisivat, jos osat olisivat toisinpäin. Mies kannustaisi naistaan panemaan piuhat poikki, jotta ehkäisy saataisiin kuntoon, ja samanaikaisesti elättelisi toivoa, että nainen lähtisi kävelemään, koska elämä olisi helpompaa ilman naista.

Vierailija
57/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että mies ei halua lisää lapsia enää AP:n kanssa koska suhde on perseestä hänen mielestään, mutta jonkun toisen naisen kanssa saattaisi haluta. Ja siksi suuttui piuhat poikki puheista :/ miehet on vähän sellaisia välillä....

Vierailija
58/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovet on ollut aina auki, niin todennäköisesti mies lähtee jossain vaiheessa ja eihän sitä tiedä vaikka haluaisi vielä lapsen uuden kumppanin kanssa. Kuulostaa siltä, että teidän on parempi erota joka tapauksessa.

Vierailija
59/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en halua enää missään tapauksessa enempää lapsia niin kyllä pistän piuhat kii (kuten äitini teki). Mutta olen suhteessa se joka haluaa lapsia lisää ja mies taas ei niin eikö ole miehenkin edun mukaista pistää piuhat kii jos kerta ei halua enempää jälkikasvua? Miksi sen naisen pitää pistää piuhat kii jos haluaa itse vielä lapsia?

Kysymyksenä siis miehille, että miksi ette pistä piuhat kii jos kerta ette halua enempää lapsia? Miksi ehkäisy on vain naisen vastuulla?

-Ap

Vierailija
60/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vasektomia ihan pikkusen pysyvämpi ratkaisu kuin kierukka... Ei oikein voi verrata

Mikä vika pysyvissä ratkaisuissa on? Varsinkin kun vaihtoehdot on varma, haitaton ratkaisu vrt. epävarma, haittoja, jopa syöpää aiheuttava ratkaisu 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän