Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miehelle, että otan kierukan 2v päästä pois ja mies laittakoon piuhat kii jos ei halua enempää lapsia

Vierailija
04.11.2021 |

5 vuoden aikaraja kierukalle. Haluan toista lasta ja mies epävarma. Mies suuttui. Eikö ole varmin tapa varmistaa, ettei saa lapsia laittamalla piuhat kiinni? Miksi suuttui? Mielestäni keksin just ratkaisun miehelle.

Kommentit (235)

Vierailija
21/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noku eihän mies nyt on voi olla vastuussa tollasesta!!!!

Siis meilläkin mies kiukutteli kun pikkulapsi kun sanoin lopettavani pillerit ja että mies vastaa ehkäisystä, jos ei lasta halua.

Miksi ehkäisisin jotain mitä itse haluan, vaan jotta mies saa painaa ilman kumia samalla kun minä kannan kaikki riskit hormonaalisesta ehkäisystä.

Niin niitä yksinhuoltajia ja erolapsia ja -riitoja tehdään. 

Vierailija
22/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita käyttämään kortsua? Vähän isompi juttu tuo vasektomia enkä ihmettele, jos ei siihen halua ryhtyä.

Millä tavalla vasektomia on isompi juttu? Onko siitä haittaa jos kerta ei halua lapsia? En siis itse tiedä asiasta. Voi se käyttää kortsukin, kunhan ilmoitin tarpeeksi ajoissa hänelle.

-Ap

Jokaisella on varmasti oma mielipiteensä eri ehkäisymuotojen paremmuudesta. Kukaan muu kuin miehesi ei osaa sanoa, mikä on hänen mielestään hyvä ehkäisy.

Itse kiinnitin lähinnä huomiota tuohon ajatukseesi, että ehkäisy olisi ilmoitusasia, ja asia olisi hyvin hoidettu, kun tarpeeksi aikaisin tekee tuon ilmoituksen.

Ymmärrän kyllä, että jos nainen on vuosikausia hoitanut asian, helposti tulee ajatus, että toisenkin vuoro olisi välillä. Siltikin ehkäisyn valinnan pitäisi minun nähdäkseni olla keskustelun lopputulos. Ja mahdollisen lapsen pitäisi olla vielä syvällisemmän ja rehellisemmän keskustelun lopputulos.

-eri.

Mihin se tasa-arvo nyt unohtui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kuka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn.

...ja sitten on ne normaalit, tasapainoiset ja tasa-arvoiset parisuhteet, joissa lasten hankkimisesta sovitaan yhdessä hyvissä ajoin etukäteen ja kumpikin sitoutuu sekä ehkäisyyn että lapsentekoon.

Ap on jo hoitanut ehkäisyä, joten normaalissa, tasapainoisessa ja nimenomaan TASA-ARVOISESSA parisuhteessa mies hoitaa oman osansa.

Toki.

Mutta se ei ole normaali, tasapainoinen eikä tasa-arvoinen suhde, jossa toinen haluaa lapsen ja toinen ei, ja tämä eka alkaa kiristää.

Se on tasa-arvoista ehkäisyn hoitoa jos pariskunta yhdessä sopii esim. pillereistä tai kierukasta.

Pillereistä ja kierukasta voi olla haittaa, joten nainen voi aivan hyvin päättää luopua niistä, koska miehillekin on ehkäisyvaihtoehtoja.

Toki jokainen saa päättää itse ehkäisystään ja ylipäätään siitä, harrastaako seksiä vai ei. Lapsestaankin jokainen saa päättää itse, joskaan biologinen mies ei voi hankkia lasta ilman kohdullisen ihmisen apua.

Mutta herää kysymys, että missä määrin ihminen on parisuhteessa, jos kaikki nämä asiat päätetään itse.

-eri.

Vierailija
24/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vaatimattomat kaksi vuotta miehelle siirtymäaikaa, kyllä ap on tosi rankka kiristäjä :D

Luulisi jokaisen järkevän miehen haluavan ehkäistä itse, jos tietää, että vaimolla on vauvakuum ja itse ei lasta halua. Esim. ap tuskin ehkäisyyn huonosti motivoituneena jaksaa alituiseen tarkastaa, onko kierukan langat paikoillaan.

Vierailija
25/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita käyttämään kortsua? Vähän isompi juttu tuo vasektomia enkä ihmettele, jos ei siihen halua ryhtyä.

Millä tavalla vasektomia on isompi juttu? Onko siitä haittaa jos kerta ei halua lapsia? En siis itse tiedä asiasta. Voi se käyttää kortsukin, kunhan ilmoitin tarpeeksi ajoissa hänelle.

-Ap

Jokaisella on varmasti oma mielipiteensä eri ehkäisymuotojen paremmuudesta. Kukaan muu kuin miehesi ei osaa sanoa, mikä on hänen mielestään hyvä ehkäisy.

Itse kiinnitin lähinnä huomiota tuohon ajatukseesi, että ehkäisy olisi ilmoitusasia, ja asia olisi hyvin hoidettu, kun tarpeeksi aikaisin tekee tuon ilmoituksen.

Ymmärrän kyllä, että jos nainen on vuosikausia hoitanut asian, helposti tulee ajatus, että toisenkin vuoro olisi välillä. Siltikin ehkäisyn valinnan pitäisi minun nähdäkseni olla keskustelun lopputulos. Ja mahdollisen lapsen pitäisi olla vielä syvällisemmän ja rehellisemmän keskustelun lopputulos.

-eri.

Mihin se tasa-arvo nyt unohtui?

Nyt en kyllä yhtään ymmärrä, mihin viittaat.

-Se, jota kommentoit.

Vierailija
26/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuhat kiinni on eräille "tosimiehille" sama kuin olis eunikki..

Vierailija
27/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua varmasti, unelmissasi.

Vierailija
28/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi tuo mies, lähtisin lätkimään.

Olen aina antanut miehelle vaihtoehtona lähtö. Ovet aina auki. Olen jo alussa kertonut lapsitoiveesta ja siksi arvostan jos lähtee menee eikä jää väkisin suhteeseen. En ole lastakaan hankkinut väkipakolla vaan yhteispäätöksellä. En nyt vaan käsitä mikä vika vasektomiassa on niin vaikea jos kerta ei halua lapsia eikä kortsua käyttää. En siis jätä jos kertoo laittavansa piuhat kii eikä meille tuu enempää lapsia. Ainakin kertoo suoraan mitä haluaa.

-Ap

Vierailija
29/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkoseen.

Sinua, unelmissasi.

Vierailija
30/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kuka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn.

...ja sitten on ne normaalit, tasapainoiset ja tasa-arvoiset parisuhteet, joissa lasten hankkimisesta sovitaan yhdessä hyvissä ajoin etukäteen ja kumpikin sitoutuu sekä ehkäisyyn että lapsentekoon.

Ap on jo hoitanut ehkäisyä, joten normaalissa, tasapainoisessa ja nimenomaan TASA-ARVOISESSA parisuhteessa mies hoitaa oman osansa.

Toki.

Mutta se ei ole normaali, tasapainoinen eikä tasa-arvoinen suhde, jossa toinen haluaa lapsen ja toinen ei, ja tämä eka alkaa kiristää.

Se on tasa-arvoista ehkäisyn hoitoa jos pariskunta yhdessä sopii esim. pillereistä tai kierukasta.

Pillereistä ja kierukasta voi olla haittaa, joten nainen voi aivan hyvin päättää luopua niistä, koska miehillekin on ehkäisyvaihtoehtoja.

Toki jokainen saa päättää itse ehkäisystään ja ylipäätään siitä, harrastaako seksiä vai ei. Lapsestaankin jokainen saa päättää itse, joskaan biologinen mies ei voi hankkia lasta ilman kohdullisen ihmisen apua.

Mutta herää kysymys, että missä määrin ihminen on parisuhteessa, jos kaikki nämä asiat päätetään itse.

-eri.

Jos ehkäisy aiheuttaa naiselle ongelmia, siitä on luovuttava, halusi mies sitä tai ei. Yhdessä voidaan toki pohtia uutta ehkäisytapaa, muttei asenteella, että miehen mielestä naisen kuuluu hoitaa ehkäisy.

Vierailija
31/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina antanut miehelle vaihtoehtona lähtö. Ovet aina auki. Olen jo alussa kertonut lapsitoiveesta ja siksi arvostan jos lähtee menee eikä jää väkisin suhteeseen. En ole lastakaan hankkinut väkipakolla vaan yhteispäätöksellä. En nyt vaan käsitä mikä vika vasektomiassa on niin vaikea jos kerta ei halua lapsia eikä kortsua käyttää. En siis jätä jos kertoo laittavansa piuhat kii eikä meille tuu enempää lapsia. Ainakin kertoo suoraan mitä haluaa.

-Ap

Minä olisin miehenäsi varmaan jo lähtenyt, jos ”ovet olisi aina auki”. Ja ottanut lapsen mukanani.

-Nainen, äiti ja perheeseensä sitoutunut.

Vierailija
32/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin joskus kertoa vasektomiastani suhteessa. Pantiin kuin kanit ja parin vuoden jälkeen exäni alkoi patistamaan lapsettomuustesteihin.

Vierailija
33/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Minä olisin miehenäsi varmaan jo lähtenyt, jos ”ovet olisi aina auki”. Ja ottanut lapsen mukanani.

Sinäkö olet pultannut miehesi jalasta kiinni keittiöön ja lukinnut ovet?

Voin vinkata, että kynnysmattoileva nainen ei ole haluttava kuin persoonallisuushäiriöisten mielestä.

Vierailija
34/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Miehenkin on pakko pysyä liitossa vaikka rakastuisi toiseen tai haluaisi eron jostain muusta syystä. Kuulostaa ihan vankilalta.

Vierailija
35/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Alapeukuttajat voivat edes hetken miettiä, mikä on lasten asema perheessä jossa ”ovi on aina auki” ja oikein arvostetaan, jos vanhempi lähtee lapsensa luota.

Vierailija
36/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

No kuten sanoin, että olisi paljon helpompaa jos mies olisi vaan lähtenyt menee! Eikä jää roikkumaan suhteeseen. Ei tarvitsisi minun roikkua tähän aikaa palstalla ihmettelemässä. Vaan ei mies ole lähtenyt ja tässä pohdinkin, että haluaako se mies toista lasta vai ei.

-Ap

Vierailija
37/235 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Alapeukuttajat voivat edes hetken miettiä, mikä on lasten asema perheessä jossa ”ovi on aina auki” ja oikein arvostetaan, jos vanhempi lähtee lapsensa luota.

Ei se lapsellekaan ole helppo olla perheessä, jossa vanhemmat vihaavat toisiaan, mutta erota ei voi.

Vierailija
38/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo tilanne. Tein vasektomian koska en todellakaan halunnut uutta lasta.

Siitähän se riemu repesi. Olin kuulemma pilannut vaimon elämän ja valehdellut lapsi toiveistani.

Ensimmäiseenkin lapseen suostuin melko painostettuna. Suostuin kuitenkin ja kannoin vastuun päätöksestäni täysin.

No ero kuitenkin tuli vasektomiastani johtuen. Silloin se oli kova paikka, mutta nopeasti helpotti. Suosittelen aloittajan miehelle myös.

Lapsi on jo pitkään ollut niin iso ettei exän kanssa tarvitse olla tekemisissä. Lapsen kanssa näemme usein ja meillä on jopa yhteistä yritystoimintaa.

Exä löysi viimeinen siittäjän joka olikin oikea ”kultakimpale”, kaikkea hyvää heille :)

Vierailija
39/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-eri.

Mistä me tiedetään, mitä on aiemmin keskusteltu? Ilmeisesti mies ei halua ehkäisyä itselleen ja vaatii ap:ta käyttämään kierukkaa. Ap taas haluaa lisää lapsia, eikä halua olla enää yksin vastuussa ehkäisystä. Nyt heillä on kaksi vuotta aikaa keskustella asiasta.

Vierailija
40/235 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuo tilanne. Tein vasektomian koska en todellakaan halunnut uutta lasta.

Siitähän se riemu repesi. Olin kuulemma pilannut vaimon elämän ja valehdellut lapsi toiveistani.

Ensimmäiseenkin lapseen suostuin melko painostettuna. Suostuin kuitenkin ja kannoin vastuun päätöksestäni täysin.

No ero kuitenkin tuli vasektomiastani johtuen. Silloin se oli kova paikka, mutta nopeasti helpotti. Suosittelen aloittajan miehelle myös.

Lapsi on jo pitkään ollut niin iso ettei exän kanssa tarvitse olla tekemisissä. Lapsen kanssa näemme usein ja meillä on jopa yhteistä yritystoimintaa.

Exä löysi viimeinen siittäjän joka olikin oikea ”kultakimpale”, kaikkea hyvää heille :)

Miksi menit naimisiin, jos lapsitoiveet ei kohdannut? Hämmästyttää ihmisten itsekkyys näin tärkeissä asioissa. Itsekin siis elänyt muutamassa suhteessa, jossa mies ei ole ottanut tosissaan lapsitoiveitani ja ihmetellyt, kun oli mulle kynnyskysymys suhteessa ja halusin erota, kun ei lapsia olisi tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän