Nuorena menehtyneitä julkkiksia?
Eksyin youtubeen kuuntelemaan Sammy Babitzinin biisejä ja wikipedia kertoi että hän kuoli vain 24-vuotiaana.
Jotenkin nyt vasta tajusin, miten nuori hän oikeastaan olikaan. Itse olen nyt saman ikäinen. Mutta Sammy oli nuoresta iästään huolimatta ehtinyt saada aikaan jo paljon.
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 03:35"]
Marilyn Monroe. Alta nelikymppisenä kuoli.
[/quote]
36-vuotiaana
Razzle, Randy Rhoads, Kurt Cobain, Amy Winehouse tulee ensimmäisenä mieleen.
Kurt Cobain, Dimebag Darrell, Jim Morrison, Layne Stayle,iso osa Lynyrd Skynyrdia lento-onnettomuudessa, Pete Walli, Jouni Mömmö, Janis Joplin.
Ja lukematon määrä muita enemmän tai vähemmän tunnettuja soittajia.
Vierailija kirjoitti:
Heikki Hollmen ei ehkä sano teille nimenä mitään, mutta hän oli kuollessaan hallitseva kiekonheiton Suomen mestari, joten varmaan jonkinasteinen julkkis. Tapahtui joskus 90-luvun alussa, ikää muistaakseni jotain 26 tai 27.
Mihin kuoli? Harmillista!
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 03:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 01:12"]Petri Walli. Hyppäsi Töölön kirkon katolta. [/quote] Kuka tää on? Ei haukkuja kiitos, olen nuori. Melkein kaikki muut mainitut tiedän.
[/quote]
Kingston Wall oli äärimmäinen bändi, joka soitti kuin riivattu. Vaikka se ei voi enää koskaan esiintyä yhdessä, trion musiikki saavuttaa todennäköisesti sukupolvesta toiseen entistä enemmän kuuntelijoita.
Jos oli bändi äärimmäinen, sitä oli myös sen johtohahmo Petri Walli, joka päätyi itsemurhaan 26-vuotiaana. Wallin kesken jäänyt tarina on kiehtonut monia ihmisiä. Onneksemme Viljami Puustisen kirjoittama elämäkerta Kingston Wall - Petri Wallin saaga ilmestyi talvella.
Yleensä rock-elämäkerrat ovat suuria pettymyksiä. Ne ovat kronologista jauhantaa, tympeää fanitusta tai yksinkertaisesti huonoa kirjoittamista. Petri Wallin saaga on toista maata: se on todennäköisesti Suomen kaikkien aikojen paras rockista tehty elämäkerta.
http://www.kaleva.fi/blogit/kalevan-blogit/pahki-kirjoituksia-musiikista/131/pahki-tormaa-kirjallisuuteen-osa-2-petri-wallin-sa/4139/