Nuorena menehtyneitä julkkiksia?
Eksyin youtubeen kuuntelemaan Sammy Babitzinin biisejä ja wikipedia kertoi että hän kuoli vain 24-vuotiaana.
Jotenkin nyt vasta tajusin, miten nuori hän oikeastaan olikaan. Itse olen nyt saman ikäinen. Mutta Sammy oli nuoresta iästään huolimatta ehtinyt saada aikaan jo paljon.
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:45"] Jeesus kuoli muistaakseni 33-vuotiaana. Erittäin tunnettu henkilö. [/quote] Fiktiivisiä henkilöitä ei lasketa mukaan, muutenhan listasta tulisi loputon. Mites tuo Mozart, eikös se elänyt reilusti yli kolmekymppiseksi, oliko tuolloin kovinkaan nuori? Minkä ikäisinä ihmmiset silloin kuolivat, osaako joko suhteuttaa? [/quote] Eihän Jeesus ole fiktiivinen hahmo. Yhtälailla fiktiivisiä olisivat kaikki menneisyydwn hallitsijat tms. henkilöt, joista hissan tunnilla ollaan opittu.
[/quote]
Mitä mä just luin :o Ei jaksa ees naurattaa, mutta ei nyt aleta kinastelemaan tässä.
Suomalaisia urheilijoita: Tarmo Uusivirta, Mika Myllylä, Jani Lehtonen, Juha Tiainen, näiden neljän kuolemaa edesauttoivat päihteet. Armi Aavikko ja Ritva Lehto (missien tarinoista surullisimmat). Näyttelijät Jean Seberg, Natalie Wood ja Romy Schneider vähän yli 40 v. Miljoonaperijätär Christina Onassis usein unohdetaan 36 v.
Kirjailija Harri Sirola 43-vuotiaana, hyppäsi Kampissa metron alle
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:45"] Jeesus kuoli muistaakseni 33-vuotiaana. Erittäin tunnettu henkilö. [/quote] Fiktiivisiä henkilöitä ei lasketa mukaan, muutenhan listasta tulisi loputon. Mites tuo Mozart, eikös se elänyt reilusti yli kolmekymppiseksi, oliko tuolloin kovinkaan nuori? Minkä ikäisinä ihmmiset silloin kuolivat, osaako joko suhteuttaa? [/quote] Eihän Jeesus ole fiktiivinen hahmo. Yhtälailla fiktiivisiä olisivat kaikki menneisyydwn hallitsijat tms. henkilöt, joista hissan tunnilla ollaan opittu.
[/quote]
Usiemmista menneisyyden hallitsijoista on paljonkin kirjoitettua faktatietoa. Jeesuksesta ei (älkääkä veditkö siihen Tacituksen juttuun, se on paljastettu huijaukseksi). Joten, hän on fiktiivinen hahmo, kunnes toisin todistetaan.
Ja korjataampas yhtä kuolinsyytä: Brandon Lee ei kuollut oikeaa luotiin, vaan proppiaseeseen oli jäänyt paukkupatruuna, joka irtosi kun ase laukaistiin kohtauksessa. Aseen turvallisuudesta vastaava oli jo lähtenyt, eikä kukaan varmistanut ettei sinne ollut jäänyt mitään.
Jeesus kuoli muistaakseni 33-vuotiaana. Erittäin tunnettu henkilö.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:07"]Ayrton Senna. Formulakuski, kuoli ulosajossa.
[/quote]
Olin sanomassa saman! No mutta Ronnie Peterson, ruotsalainen F1 kuljettaja. Kuoli myös ulosajossa
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:09"]Cory Monteith oli 31-vuotias
[/quote]
Joo! Kyllä järkytyin kun kuulin. :( Rakastunut ja söpö pari näyttelijäkollegansa kanssa, olikos ne kihloissakin? Ja söpö teini-idoli. Kyllä mahto olla kova isku tyttöystävälle. Huumeriippuvuus on perseestä! :( En usko että tahallaan teki.
On ollu surullista kattoo Gleetä tuon jälkeen. :( Vielä on kattomatta se jakso missä hahmo kuolee ja kaverit suree ja jättää jäähyväiset. Tulee varmaan itku :'(
T. Wallista kysynyt
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 03:28"]Jännä, että Kurt Cobain on mainittu vain kerran, ja sekin väärinkirjotettuna. Oonko tosiaan näin vanha? :o
Ehkä päiväsaikaan tulee lisää, en oo vanha, enhän.
[/quote]
Ei olla, ei.
Henri Toivonen rallikuski. Timo K. Mukka kirjailija.
Mua on koskettanut:
Prinsessa Diana. Olin pieni. Muistan kun katottiin hautajaisia. Jännä karisma. Mielenkiintonen elämä. Niin turha kuolema! Paparazzit on perkeleestä! >:E
Hautajaisissa arkun perässä kävelevät pojat oli niin nuoria, varsinkin Harry. :'( Eikös Will&Katen häissä ollu tyhjä tuoli "Dianaa varten?" Koskettavaa...
Anna Nicole Smith. Katoin sitä sen realitysarjaa ennen kuolemaa, tuli Suomen tv:stä. Huumeet ja huonot ihmiset ympärillä... Kuoli ja jätti pienen tytön ilman äitiä, järkkyä. :(
Heath Ledger. Samoin jätti pienen tytön ilman rakastavaa isää. :( Jokerina pelottavan hyvä. Hänestä on tehty hyvä dokkari, jossa mm. H:n isä kertoo esim. poikansa valokuvausharrastuksesta ym taiteellisuudesta. Olis varm. ollu viel paljon annettavaa.
Michael Jackson. Ei niin nuorena, mutta liian nuorena silti. Pahin järkytys ja suru mulle. Oli lippu Lontoon konserttiin elokuulle, kuoli kesäkuussa. Olis ollu Dream come true... Ja 3 lasta menetti rakastavan isän. :( (Voitte kattoa lasten haastatteluja jos ette usko. Biologisuudesta viis, isä on se joka rakastaa ja kasvattaa, eli Michael.)
Amy Winehouse. Melkein vitutti kun kuulin tästä! Sillee "Miksi, Amy, prkl!" Kaveri oli hiljattain ollu festarikeikalla missä Amy sekoili/ei esiintyny hyvin. Hieno laulaja, olis ollu viel paljon annettavaa.
Freddie Mercury. Oon ollu pikkanen ku tää on tapahtunu. Mutta Queen on mahtava, ja Freddie. <3 These are the days of our lives -musavideo... Jo niin hauras mutta silti vielä kaikkensa antava Freddie. :(
Philip Seymour Hoffman. Lapset jäi isättömäksi. :( Ja ammatissaan olis ollu viel paljon annettavaa. Vähän liikutti leffateatterissa kun Nälkäpeli oli omistettu hänelle.
Ja 68 on se Wallista kysynyt. Prkl ku ei kappaleiden välit jää vaikka ne tekee (puhelimella). Brandon Lee kans järkky. Isä ja poika, ihan ku olis joku kirous... Tuo oman fiiliksensä The Crow-leffan kattelemiseen.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 01:51"]Sauli Lehtonen hirvikolarissa keikkamatkallaan. "Mun aika mennä on"... :`(
[/quote]
Sauli oli ihana, lauloi silmät kiinni. Oli vain 18v kuollessaan :/
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 03:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 01:12"]Petri Walli. Hyppäsi Töölön kirkon katolta. [/quote] Kuka tää on? Ei haukkuja kiitos, olen nuori. Melkein kaikki muut mainitut tiedän.
[/quote]
Kingston Wall live at Lepakko:
Kingston Wall -yhtyeen nuorena kuollut johtaja Petri Walli joutui lapsena äitinsä hylkäämäksi ja etsi lohtua musiikin lisäksi huumeista ja Ior Bockin temppelityömaalta.
Suomalaisen rockhistorian suurin tragedia koettiin heinäkuussa 1995: kitaristi Petri Walli hyppäsi Helsingin Töölön kirkon kellotornista kuolemaan.
Karua, mutta Walli eli ja kuoli suunnitelmansa mukaan.
Hän halveksi kehäraakkeja. Hän ei itse halunnut sellaiseksi.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288661006812.html
[/quote]
Kiitos! :) Tuntuikin siltä että sukunimi liittyi asiaan, mutta en saanut päähäni, kuinka. Oon kuullu Kingston Wallia kehuttavan. Ja mielenkiintonen tarina. Ehkä pitää lukea joskus jos kirjaa on kehuttukin et ei oo tylsä. Ior Bockikin vielä kaiken lisäks... Tais Walli olla ehdoton ja mustavalkonen tyyppi.
Se on jännä, miten monilla suurilla taiteilijoilla tuppaa olemaan traaginen lapsuus, hylkäämistä, ns. "sisäinen haava"... Kurt Cobainilla esim. vähän samanlaista. Yleltä tais joskus tulla dokkari. Harmi sekä Kurtille (duh) että hänen tyttärelleen, että kuoli... Ja monella muulla...
Roni (Se jokin sinulla on) en muista ikää, mutta lapsensa olivat ihan pieniä, joten oli muistaakseni alle 30. Auto-onnettomuudessa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:01"] Onko tuosta Mia Permannon tapauksesta ollut jossain juttua enemmän?
[/quote]
Ei kun ohoh, löytyikin äidin kertomus aiheesta.
http://www.mtv.fi/viihde/musiikki/artikkeli/idols-mian-aiti--kuolema-oli-vahinko/2853380
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 01:04"]Heath Ledger Jeff Buckley Amy Winehouse River Phoenix [/quote] Jos Amy on listassa niin pitäisi olla myös Michael Jackson
[/quote]
Täh? Jackson oli yli 50v. Amy Winehouse oli sen klassisen 27 vuotta vanha.
[/quote]
Minä olen sitä mieltä, että jos ihminen kuolee alle 70-vuotiaana, niin silloin ihminen on kuollut nuorena. Nykyään on ainakin länsimaissa korkea lääketieteen taso ja keskimääräinen elinikä miehillä pääasiassa 75-80 vuoden välillä ja naisilla pääasiassa 80-86 vuoden välillä. Itse tiedän myös useampia oikein virkeitä ja touhukkaita 70-vuotiata ja muutaman sellaisen 80-vuotiaankin ja pari 90-vuotiastakin. Eivät kaikki seiska/kasi tai ysikymppisetkään ole mitään vaivaisia pyörätuolipotilaita tai vuodepotilaita vaan voivat olla vielä kohtalaisen hyvin toimeentulevia ihmisiä.
Joten kaikkiin noihin asioihin perustuen minun mielestäni alle 70-vuotiaana kuollut on nuorena kuollut.
boyzonen stephen gately kuoli vähän yli 3kymppisenä :(