Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te iäkkäämmät naiset, +40v, pidätte itsenne laihana? Onko joku onnistunut laihduttamaan reilusta ylipainosta laihaksi, tuossa iässä?

Vierailija
04.11.2021 |

Ahdistaa, kun paino alkaa ykkösellä ja ikää jo 35v.
Vinkkejä kaipaan, kiitos :)

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka ja liikuntaa. Harvoin herkkuja.

Mitä on kotiruoka? Toiselle se on peltipitsaa tai kermaperunoita pihvillä, toiselle linssikeittoa.

Siinäpä pohditte kumpaa kannattaa syödä jos mieli tekee olla hoikka.

Vierailija
82/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisillahan on aina liuta TEKOsyitä lihomiseen. Millon on raskauksien vika, millon minkäki. Nyt onki hyvä syyttää koronaa. Ihan niinkö ulkona ei vois liikkua. Se ei ole mitään muuta ku omaa laiskuutta ja aikaansaamattomuutta. Turha laittaa muiden piikkiin, varsinkaan raskauksien. Huhhuh viimeisenä käyttäisin sitä tekosyynä

Onneksi miehillä on vain ja ainoastaan hyväksyttäviä aitoja OIKEITA syitä...?

Huoh tätä tyhmyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisillahan on aina liuta TEKOsyitä lihomiseen. Millon on raskauksien vika, millon minkäki. Nyt onki hyvä syyttää koronaa. Ihan niinkö ulkona ei vois liikkua. Se ei ole mitään muuta ku omaa laiskuutta ja aikaansaamattomuutta. Turha laittaa muiden piikkiin, varsinkaan raskauksien. Huhhuh viimeisenä käyttäisin sitä tekosyynä

Onneksi miehillä on vain ja ainoastaan hyväksyttäviä aitoja OIKEITA syitä...?

Huoh tätä tyhmyyttä.

Anoppi oli kätilö.

Hän oli aikanaan hyvin huolissaan minun painostani RASKAUKSIEN aikana, - koska en lihonut kuin lähinnä siitä mahan kohdalta. Sitä hän aina jaksoi taivastella, että naisen kuuluu biologisesti katsoen lihoa, varsinkin perseestä (en tiedä miksi tuo olisi ollut hyvä) raskauden aikana, koska ennen muinoin oli satokausi-nälänhätää js se äidin ihra varmisti että lapselle riitti maitoa myös kituutuskauden ajan (--- olin siis vähän 'kelvoto' äidiksi kaiketi hänen mielestään) no, onneksi ei tullut nälänhätää ja omat lapset pysyi hengissä ihan mun normi-ruoalla.

Mutta siis, se ei ole "kaiken leviämisen salliva" selitys, mutta ehkäpä kyllä biologinen jäänne ihmisen perimässä, että raskaana oleva helposti kerää massaa.

Ja ohiksena, minusta on hienoa, että uusilla äideillä on parempaakin tekemistä (lapsensa kanssa) kuin bikini-fitness...

Vierailija
84/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, lopetin vuorotyön. -34 kg.

Vain nuori ihminen kuvittelee iän olevan loukkaus.

N42

Mieluummin olisin 22v, kuin 42v

Ok. Mä en, paljon työtä edessä. -ed.

Mitä väliä, kun näyttää upealta, eli nuorelta? Mieluummin nuori kuin 42v mummo.

Vierailija
85/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli masennuksen myötä 8 kuukaudessa 12 kg, se oli aikamoinen muutos. Ei huvittanut liikunta, pientä lohtua toi kotona mässäily ja tissuttelu viltin alla. Muuttuva olomuoto syvensi pahaa oloa. Monta kertaa yritin aloittaa, sitten päätin aloittaa "huomenna", huominen ei onnistunut, sitten ensi maanantaina... Kaikki tämä epäonnistuminen/itsekurin puute taas vain pahensi oloa. 

Sitten päätin aloittaa kävelyt, ihan vain olotilan, terveyden ja hapen saannin sekä paremman unen vuoksi. Että lähden edes ulos, käyn edes 10 minuuttia. Se venyi nopeasti tuntiin, ilman mitään stressiä sykkeen tai matkan kanssa, kunhan ulkoilen ja poikkean vaikka kaupoilla, jos huvittaa. Se lisäsi nopeasti unenlaatua huomattavasti. Mikä sai aikaan alkoholin jättämisen, että saa mennä ajoissa nukkumaan. Säännöllinen unirytmi taas  vähensi epäterveellisen ruoan (huonot hiilarit, rasva, sokerit) syömisen tarvetta. Mikä sai aikaiseksi sen, että alkoi tehdä mieli syödä enemmän kasviksia.

Positiivinen kierre, jolla kilot ovat nyt alkaneet pudota. Enkä niihin enää kiinnitä huomiota, vaan jahtaan sitä hyvää oloa. Painon putoaminen tyydyttävä sivutuote.

Itse aloitin myös kävelyn viime talvena. 5x viikossa reipas kävely 1h. Lopputulos oli +5kg!

Eli nyt paino 101kg.

Ei liikunta toimi kaikille, lisää vaan ruokahalua.

Ohis

Vierailija
86/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annatte itsenne lihoa jopa kymmeniä kiloja? Ei ne yhdessä yössä tule. Olen ollut koko aikuisikäni samankokoinen 159cm. 50kg. Syön aamupalan, lounas, välipala ja illallinen. Liikun pääasiassa kävellen tai pyörällä. Vesijumppa kolme kertaa viikossa.

Vierailija
87/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi annatte itsenne lihoa jopa kymmeniä kiloja? Ei ne yhdessä yössä tule. Olen ollut koko aikuisikäni samankokoinen 159cm. 50kg. Syön aamupalan, lounas, välipala ja illallinen. Liikun pääasiassa kävellen tai pyörällä. Vesijumppa kolme kertaa viikossa.

Koska jossain vaiheessa vaan sumeni, mitä väliä, kun kuolee kuitenkin

Ap

Vierailija
88/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti tunkea taas tuo IÄKÄS mukaan otsikkoon? 40+ ei riittänyt?

Trolli.

Vierailija
89/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

+40 v iäkäs?

Älä nyt viitsi. Voi luoja taas näitä sanavalintoja :D

Iäkäs -> +75-vuotias

Hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
90/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ja pitää ruoka-annokset pieninä. Ei jättilautasia.

Vierailija
91/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut ylipainoinen vaan aina hoikka. Neljä lastakin pusannut tähän maailmaan ja aina on raskauskilot lähteny kun lapsi on syntynyt. Ennemmin ihmetyttää miten ihmiset saavat itsensä niin pulskaan kuntoon mitä moni nuorikin jo on. Heidän täytyy ahmia ruokaa tosi paljon.

Syön tavallista kotiruokaa, syön jopa leivonnaisia päivittäin ja liikun kun liikun, mutta en ole mikään aktiivibodaaja tai kilometrien kerääjä.

Vierailija
92/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ikäni ollut hoikka ja tiedän perimällä olevan osuuden asiassa, mutta muutamia helppoja ja vinkkejä millä on varmasti roolinsa

-tee vähän, mutta usein: esimeriksi vessassa käydessä 40 varpaille nousua, ruuan ollessa mikrossa yläkropan venyttelyä, ennen nukkumaan menoa jumppamatolla 20 vatsalihasta ja kahden minuutin venyttely

-tapa käydä useimpina päivinä reippaalla kävelylenkillä: huomasin, että tulee useammin tehtyä kun ei ota paineita siitä että pitäisi juosta

-jos tekee mieli makeaa, saatan yksin ollessa pureskella ja maistella ruokaa suussa mutta jättää nielaisematta

40 varpaille nousua, 20 vatsalihasta ja muutama minuutti venyttelyä. Vaikka näitä toistaisi tunnin putkeen niin max. 150 kaloria kuluttaisi päivässä. Ihan kivoja juttuja muttei auta laihdutukseen.

Vierailija
93/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenistä kiloista tiedä, mutta tuo ”miksi annatte itsenne lihoa” särähti korvaan. Itse olin aina pysynyt hoikkana - normaalipainoisena ilman mitään sen kummempaa pinnistelyä, kunnes koitti vaihdevuosi-ikä. Yhtäkkiä entinen elämäntapa ei enää käynytkään ilman, että kiloja alkoi kertyä. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen nyt liki kuusikymppisenä joutunut katsomaan syömisiäni ja miettimään liikuntaa. Helposti onnistuisi lihominen, ellei sen ehkäisemiseksi tekisi hampaat irvessä töitä. Silmiä avaavaa sikäli, että nyt tajuan minkä urakan ja piinan kanssa monet ovat eläneet koko elämänsä.

Vierailija
94/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

Mitä väliä näyttämisellä, kun elämä on upeaa? Pääasia on viihtyä nahoissaan.

Vierailija
95/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jossain vaiheessa vaan sumeni, mitä väliä, kun kuolee kuitenkin

Ap

Turhaan sit länkytät kiloistasi palstalla kun et viitsi edes yrittää.

Vierailija
96/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ikäni ollut hoikka ja tiedän perimällä olevan osuuden asiassa, mutta muutamia helppoja ja vinkkejä millä on varmasti roolinsa

-tee vähän, mutta usein: esimeriksi vessassa käydessä 40 varpaille nousua, ruuan ollessa mikrossa yläkropan venyttelyä, ennen nukkumaan menoa jumppamatolla 20 vatsalihasta ja kahden minuutin venyttely

-tapa käydä useimpina päivinä reippaalla kävelylenkillä: huomasin, että tulee useammin tehtyä kun ei ota paineita siitä että pitäisi juosta

-jos tekee mieli makeaa, saatan yksin ollessa pureskella ja maistella ruokaa suussa mutta jättää nielaisematta

40 varpaille nousua, 20 vatsalihasta ja muutama minuutti venyttelyä. Vaikka näitä toistaisi tunnin putkeen niin max. 150 kaloria kuluttaisi päivässä. Ihan kivoja juttuja muttei auta laihdutukseen.

Mietippä mitä muuta merkitystä liikunnalla.

Vierailija
97/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitääkin opetella suhteuttaa syömiset kulutuksen mukaan, ei se mahdotonta ole.

Vierailija
98/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä iäkäs nainen juoksee 40-50km viikossa plus salit päälle. Kyllä pysyy hoikkana.

Vierailija
99/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

Mitä väliä näyttämisellä, kun elämä on upeaa? Pääasia on viihtyä nahoissaan.

Kyllä ensin pitää näyttää hyvältä, voidakseen hyvin. Nykyään saa onneksi edullisesti rypyt sieläksi, niin enemmän parempia vuosia vanhoillakin +40 v naisilla

Vierailija
100/186 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispainotteinen ruokavalio, ei sokeria, ei leipää, pastaa tms. Höttöhiilareita. Maltilliset määrät ruokaa, vähintään 12 tunnin yöpaasto, eli aika, kun ei syö mitään. Ei juurikaan alkoholia.

Liikuntaa monta kertaa viikossa (kävely, hölkkä, lihaskunto).

Tällä systeemillä olen saanut painon pysymään aisoissa. Ja olen ollut ylipainoinen n. 35-vuotiaaksi, taipumus lihomiseen on jatkuvasti olemassa. Tuolloin 35-vuotiaana laihdutin jollain Jutta-dieetillä ja sen jälkeen olen jatkuvasti hakenut sopivaa ruokavaliota, mutta paino ei ole pahasti jojoillut. Nyt tämä viimeisin kombinaatio, minkä tähän kirjoitin, tuntuu helpolta ja toimivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme