Miten te iäkkäämmät naiset, +40v, pidätte itsenne laihana? Onko joku onnistunut laihduttamaan reilusta ylipainosta laihaksi, tuossa iässä?
Ahdistaa, kun paino alkaa ykkösellä ja ikää jo 35v.
Vinkkejä kaipaan, kiitos :)
Kommentit (186)
Aktiivinen seksielämä, salaatti ja valkoviini.
58 v., 65 kg/160 cm. Tavallinen itsetehty kotiruoka. Lihaa, kalaa, perunoita. Vihanneksia ja hedelmiä. Kaurapuuroa ja marjoja. Näitä niin vähän kuin mahd.: pullat ja karkit ja suklaa ja alkoholi, valmisruuat, einekset, jne. Joka päivä aamupala, puuro pari kertaa, lämmin kunnon ruoka. Alkoholiton olut ja vesi janojuomana tai omatekoinen mehu.
Ei tohon nyt oikein mitään voi.
Ainoastaan voit olla tekemättä asioita jotka lihottavat sinua.
Eikä ole mitään tieteellistä pohjaa sille, että ihminen kykenisi omalla tahdollaan olla tekemättä asioita.
Eläimet ja eliöt vain toimittavat asioita itsestään vailla mieltä.
Ihmisillä on kyky uskoa ja olla uskovainen. Oma tahto on eräänlainen uskonto ja kristinuskossakin oma tahto ja vapaa valinta on yksi uskonnon suosituin teema.
Se että ihminen kykenisi laihtumaan tai päättämään oman elämänsä asioista on eräänlaista spinoff kristinuskoa, vaikka henkilö väittäisi olevan ateisti tai agnostikko.
Vaatii aikamoista itsekuria ja sitoutumista ruokavalion muutokseen. Jostain luin, että naisilla 75% painosta määrittelee ruokavalio ja 25% liikunta.
En ole koskaan laihduttanut, paino on ollut ekat 50 vuotta n. 50 kg, pituus 162 cm. Perimä ehkä syynä ja se, että kaikki rasvainen ja alkoholit maistuvat minun suussani epämiellyttävältä. Pähkinöitä ja öljyjä käytän.
Toivottavasti saat motivaatiota painon hallintaan, tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat onnistuneet pudottamaan yli 30 kg yli nelikymppisinä.
Pidän peukkuja sulle.
Jos ajatellaan kaloja akvaariossa, niin nehän kykenevät syömään itsensä halki hengiltä.
Onko ihmisellä kykyä säännöstellä syömisiään?
Näyttäisi tilastojen valossa sille että ihminen ei ole akvaariokaloja kummallisempi eliönä.
On paljon porukkaa jotka syövät itsensä hengiltä tahtomattaan.
Aloitus on provo. Kyseessä on misogynistinen ikä-sheimaus, aloittaja on oikeasti n. 40 v mies.
Vinkki sinulle: et saa naista sheimaamisella ja alentamisella. Pelit on pelejä. Huono olo jota koet on itsesi varassa. Muuttamalla suhtautumistasi muutat horisonttia.
Vierailija kirjoitti:
58 v., 65 kg/160 cm. Tavallinen itsetehty kotiruoka. Lihaa, kalaa, perunoita. Vihanneksia ja hedelmiä. Kaurapuuroa ja marjoja. Näitä niin vähän kuin mahd.: pullat ja karkit ja suklaa ja alkoholi, valmisruuat, einekset, jne. Joka päivä aamupala, puuro pari kertaa, lämmin kunnon ruoka. Alkoholiton olut ja vesi janojuomana tai omatekoinen mehu.
Kysyin vinkkejä _laihoilta _
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaatii aikamoista itsekuria ja sitoutumista ruokavalion muutokseen. Jostain luin, että naisilla 75% painosta määrittelee ruokavalio ja 25% liikunta.
En ole koskaan laihduttanut, paino on ollut ekat 50 vuotta n. 50 kg, pituus 162 cm. Perimä ehkä syynä ja se, että kaikki rasvainen ja alkoholit maistuvat minun suussani epämiellyttävältä. Pähkinöitä ja öljyjä käytän.
Toivottavasti saat motivaatiota painon hallintaan, tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat onnistuneet pudottamaan yli 30 kg yli nelikymppisinä.
Pidän peukkuja sulle.
Motivaatiota yritän etsiä. Eikä auta yhtään tämä suomalainen kulttuuri/nykykulttuuri, jossa yli 35v nainen on turha, sukupuoleton olento :(
Että miksi edes yrittää
Ap
40+ ei ole iäkäs. Älä jaksa taas tätä samaa sontaa. Ihmeellisiä asioita mistä vajaamieliset trollaa.
Olen 47 ja olen laihduttanut 2 viime vuoden aikana 38 kg. Ihan ravitsemusterapeutilta saamallaan ruokasuunnitelmalla. Syöden 5 kertaa päivässä, mitään ei ole tarvinnut jättää kokonaan pois, saa herkutellakin kunhan terveellisen ja muun suhde on 80%/20%
Vierailija kirjoitti:
40+ ei ole iäkäs. Älä jaksa taas tätä samaa sontaa. Ihmeellisiä asioita mistä vajaamieliset trollaa.
Sehän riippuu, keneltä kysyy.
Itse mietin 16 vuotiaana, että miten yli 30v ihmiset viitsii edes elää, kun ovat niin vanhoja ja kaikki kiva ohi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 ja olen laihduttanut 2 viime vuoden aikana 38 kg. Ihan ravitsemusterapeutilta saamallaan ruokasuunnitelmalla. Syöden 5 kertaa päivässä, mitään ei ole tarvinnut jättää kokonaan pois, saa herkutellakin kunhan terveellisen ja muun suhde on 80%/20%
Olen käynyt ravitsemusterapeutilla monesti. Ei mitään apua siitä
Ap
Kiitos teille yli 40 v, kun kerroitte näistä isoista laihdutuksista. Kannustaa minuakin, kun sen edessä.
Laihdut kun et syö mitään. Aina kun tekee mieli syödä, hypi hyppynarua. Näytät senkin jälkeen liian läskille.
Olen onnistunut pysymään hoikkana koko ikäni. Miksi ihmeessä paisuttelette itsenne ylilihaviksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän peukkuja sulle.
Motivaatiota yritän etsiä. Eikä auta yhtään tämä suomalainen kulttuuri/nykykulttuuri, jossa yli 35v nainen on turha, sukupuoleton olento :(
Että miksi edes yrittää
Ap
Itsesi takia kannattaa yrittää. Pystyt kyllä enempään kuin itse uskotkaan. Äläkä anna ulkopuolisten määritellä sinua.
Suolisto-ongelmat pitää tässä iässä hoikkana. Ei viljoja ( kaura rajoitetusti) ei koisokasveja, ei kananmunaa, ei maitotuotteita, ei sokeria, ei soijaa, ei alkoholia, ei prosessoituja ruokia, ei mitään minkä pääte on kaali, ei sipulia, ei ei ei ei ei kaikelle. Kuivaa riisiä ja kanaa kun mausteistakaan osa ei käy ja salaattia. Ja vettä, koska mitään mikä on makeutettu ei myöskään voi nauttia. Pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ravitsemusterapeutilla monesti. Ei mitään apua siitä
Ap
Just mietin että menenkö vai en. Mutta jotenkin en jaksa uskoa, että sieltä tulisi mitään sen päälle, mitä jo hyvin tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu, keneltä kysyy.
Itse mietin 16 vuotiaana, että miten yli 30v ihmiset viitsii edes elää, kun ovat niin vanhoja ja kaikki kiva ohi
Ap
Sun suurin ongelma on korvien välissä ja siihen sun pitää hakea apua ammattilaisilta.
Aloittaja jos vinkkejä kaipaa niin voisi ensin kertoa, miten nykyään syö ja juo ja liikkuu (myös arkiliikunta ja saako työssä liikuntaa).