Keittiön lavuaarista tulee mullan haju?
Keittiön altaan lavuaariin tuli laskettua puoli pullollista Mr Musclen viemärinavaajanestettä ja toimittua ohjeiden mukaisesti.
Sen jälkeen ko. lavuaarista on tullut mullankaltainen haju. Miksi? Miten hajun saa pois?
Kommentit (22)
Onnittelut, asut hometalossa. Kannattaa tilata ammattilainen avaamaan lattiat niin selvinnee vesivahingon laajuus. Kokemusta on
Sama täällä, kodinhoitohuoneen lavuaarissa. Hometalo se tästä vielä puuttuisikin.
Hajulukko pitää avata ja putsata siitä liejusta. Ei pelkkä putkenavaaja riitä. Se mullanhaju lähtee kyllä, eikä välttämättä ole kyse hometalosta. Siellä hajulukossa on kaikkea ihmisperäistä, enimmäkseen hiuksia, jotka siellä muuttuu sellaiseksi liejuksi saippuajäämien kera.
Hajulukko putsattu ja haju hävinnyt :)
-ap
Haisee pahalta minullakin keittiön lavuaarin putkisto. On 70 luvun kerrostalo, enkä itse osaa hajulukkoa avata ja putsata. Huoltomies on käynyt, vaan eivät suostu hajulukkoa aukasemaan. Laittavat vaan jotain ainetta sinne
Vierailija kirjoitti:
Haisee pahalta minullakin keittiön lavuaarin putkisto. On 70 luvun kerrostalo, enkä itse osaa hajulukkoa avata ja putsata. Huoltomies on käynyt, vaan eivät suostu hajulukkoa aukasemaan. Laittavat vaan jotain ainetta sinne
Tuossa ohje. Videossa vessan lavuaarin hajulukko, mutta samalla periaatteella keittiönkin hajulukko putsataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohje. Videossa vessan lavuaarin hajulukko, mutta samalla periaatteella keittiönkin hajulukko putsataan.
Vessan lavuaarin hajulukko ei olekkaan mikään ongelma, mutta tuo keittiön on. Eräskin huoltomies sanoi ettei hänkään osaa sitä avata
Nykyään kuuluu huoltomiehelle hajulukkojen putsaaminen vuokra-asunnoissa. Ei saa asukas enää itse tehdä
Itellä on kerrostalossa sama ongelma eikä ole edes hirveän vanha talo. 2010 rakennettu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kuuluu huoltomiehelle hajulukkojen putsaaminen vuokra-asunnoissa. Ei saa asukas enää itse tehdä
Koskee ylipäätään kaikkia kerrostaloja ja rivareita jossei asiasta ole toisin sovittu.
Parin viikon välein laitan ruokasoodaa ja etikkaa ja tunnin päästä kuumaa vettä. Vaikkei haise niin laitan - myös veskin pyttyihin. Ei ole vaikeaa eikä kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskee ylipäätään kaikkia kerrostaloja ja rivareita jossei asiasta ole toisin sovittu.
Näin on. Hajulukkojen putsaaminen oli mun mielipuuhaa, mutta enää sitä ei saa tehdä.
Miten ne keittiön ylimenoaukot saa kunnolla putsattua?
Meillä on alkanut tuo putkiremontin jälkeen 10 vuotta sitten. Aiemmin viemärit ei haisseer, mutta jos nyt päästää hanasta paljon kuumaa vettä, niin on kamala haju, että ei pysty tilassa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on alkanut tuo putkiremontin jälkeen 10 vuotta sitten. Aiemmin viemärit ei haisseer, mutta jos nyt päästää hanasta paljon kuumaa vettä, niin on kamala haju, että ei pysty tilassa olemaan.
Mitä materiaalia ne uudet putket on?
Ylivuotoputki kerää moskaa itseensä ja haju tulee sieltä. Kokemusta on.
Putket irti ja rassaa moskat pois.
^