En kehtaa enää tilata pizzaa, omituinen pizzakuski
Yleensä kaveriporukan leffailtoihin tilataan pizzat paikallisesta pizzeriasta, samoin poikakaverin kanssa ollaan tilattu useamminkin.
Tilaus on useimmiten tehty minun nimellä, koska yleensä minä olen sen netin kautta kirjoittanut.
Tuossa joulun aikaan joku ulkomaalainen mies oli laittanut minulle omituisen facebook -viestin, jossa kyseli asunko yksin ja onko minulla poikaystävä. Ihmettelin että kukahan tämäkin on, kunnes tunnistin paikallisen pizzerian pizzakuskiksi.
Viime viikonloppuna tilattiin taas poikakaverin kanssa pizzat ja minä menin avaamaan koska poikakaveri oli vasta ajamassa kotiin. Kuski kyseli taas omituisia. Minkä ikäinen olen, onko minulla poikaystävää ja olenko minä yksin kotona.
Onneksi koira alkoi räksyttää olohuoneessa ja tyyppi säikähti jotenkin. Rahasti sitten normaalisti ja häipyi aika sukkelaan.
Jotenkin tuntuu että en enää uskalla tilata tuolta omalla nimelläni, jotenkin hirveän ahdistavaa.
Ja ettei ketju mene jankkaamiseksi, olen normaalipainoinen ja pizzaa tilataan porukalla n. pari kertaa kuussa, ei jatkuvasti kuten tästä varmaan saa kuvan.
Kommentit (59)
Samanlainen homma ihan Helsingissa. Ahdisteli jopa duunipaikallani asti. Kumma juttu, kun kuitenkin oli oma eukko jo kainalossa ja lapsia silti leperteli mulle ja vakoili ties missa kulman takana. Ja yhden ainoan kerran hain pitsat tyypin puljusta. Loppui, kun uhkasin poliisilla.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:03"]
ot, mutta hemmetti teitä kainuulaisia ja teidän kehtaamisianne. Mulla meni ihan uskomattoman kauan tottua miehen "kehtaamiseen". Mikä sana tuo edes on? Et uskalla? Et viitsi? Olet liian laiska tilaamaan pizzaa?
[/quote]
Pohjanmaalla muuallakin käytetään. Meillä päin kuvaamaan lähinnä sellaista häpeämistä, "kehtaatko juosta alasti talon ympäri?". Joku ei kehtaa ottaa lisää kakkua kun pelkää että ihmiset tuomitsee.
[/quote]
Toihan on kehtaamisen yleiskielinen merkitys. Tosin mä oletin, että ap:kin tarkoitti kehtaamista samassa merkityksessä eikä missään murremerkityksessä?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:42"]
Mun lähipitserian mies sanoi heti mulle, että hän on mun naapuri. Otti mun numeron. Soitti ennen pitsan tuomista, että voisitko tulla autolta hakemaan pitsat. Sanoin, et en: hyvät pitsat oli väsännyt, mutta selkeesti yritti jotain. Joten varokaa noita.
[/quote]
Otti sun numeron? AINAHAN NE OTTAA!
No nyt tuo pizzakuski alkoi sitten soittelemaan minulle. Voi apua oikeasti.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:51"]No nyt tuo pizzakuski alkoi sitten soittelemaan minulle. Voi apua oikeasti.
ap
[/quote]
Onnea :D
No hyi. Hälytysvalojen pitäisi syttyä jo siinä vaiheessa jos pizzakuski alkaa kysellä että asutko yksin. Älä nyt ainakaan vastaa puhelimeen tai mihinkään viesteihin, ja tilaa jatkossa pizzasi jostain muualta.
Miksi minulla tuli jotenkin sellainen olo, että katselee voiko asuntoosi murtautua ja tavaroitasi varastaa. Kuulostaa nimittäin tosi omituiselta.
Jos vielä soittaa niin anna poikakaveris vastata puhelimeen.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 00:04"]
Jos vielä soittaa niin anna poikakaveris vastata puhelimeen.
[/quote]
Poikakaveri on viikonlopun poissa kotoa. :( Onneksi on tuo koira joka nostaa kyllä rähinän jos joku tulee yöaikaan ovelle pimpottelemaan tai rapistelemaan.
Koira on hyvä, yleensä nuo mamut pelkäävät koiria, en tiedä miksi.
Soita poliisit jos ilmestyy ahdistelemaan. Noi ählyt on just tollasia ällötyksiä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 00:12"]
Koira on hyvä, yleensä nuo mamut pelkäävät koiria, en tiedä miksi.
[/quote]
Varmaan siksi, että monen maahanmuuttajan kotimaassa koirat eivät ole näitä meidän kilttejä ja terveitä rekkuja, vaan katukoiria, jotka voivat levittää tauteja ja olla aggressiivisia. Koirapelko iskostuu varmaan tällaisten maiden ihmisiin jo lapsena, ja syystäkin, jos maassa on esim. rabiesta.
Jään jännityksellä odottamaan tuleeko tästä sellainen AV-jatkis, jonka todenperäisyydestä väitellään sivukaupalla. Kaikki ainekset on: yksinäisen naisen osoite tiedossa, epäilyttäviä kysymyksiä, puhelinsoittoja, poikaystävä sopivasti poissa... Ei vaan, jos tämä on tosijuttu niin ap:n kannattaa olla vastaamatta mihinkään viesteihin/soittoihin ja olla ihan rauhassa. Koira ja soitto poliisille kyllä karkottaa tuollaiset häiriköt nopeasti, jos se jotain yrittää.
Päätin heti kun muutin pienelle kylälle että en tilaa omalla nimellä sieltä ainoasta toimittavasta paikasta (ystävällisiä mutta lähestyneet kyllä tuttavanaisia suhdetoivein) mitään sinkkuyksiöni ovelle koska on juuri niin pieni paikka että kaikki tuntee kaikki ja jos joku alkaa kerran liian tuttavalliseksi niin ei pysty enää kylällä välttelemään. Jotenkin tuli ihan vaistomaisesti se reaktio vaikka pk seudulla tilasin 'useinkin'.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:19"]Kuopio?
[/quote]
Miksi musta tuntuu, että todella monissa ketjuissa ehdotetaan aina Kuopiota tapahtumapaikaksi? :D
[/quote]
Kuopio! :) Täällä sattuu ja tapahtuu :D
Ja kyllä miekin käytän "kehtaa" sanaa, osa vanhemmasta väestöstä käyttää muotoa "kehtoo", esim. "älä kehtoo pyörii siin jalois, menes jo poies siitä", kuulin yhden sukululaisen sanovan keittiössä pyörivälle koiralle. Ja minä olen niin Kuopiolainen, kuin vain olla voi :3
t. se 17-vuotias teini
Se on katsonut niitä videoita netistä. Sinun olisi pitänyt maksaa suihinotolla.
Mikset sanonut että asiahan ei sinulle kuulu edes, mutta on poikaystävä ja seuraavalla kerralla voit jättää turhat kyselyt kyselemättä kiitos!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 18:08"]
Tilaa kotipizzasta t. Ulkomaalaistaustaisessa pizzeriassa väärin rahastettu tahallaan useasti. Nykyään olen rasisti, kiitos heidän.
[/quote]
Käytän pelkästään Kotipizzaa, ja mun lähi-KP:n kuski on yönmusta mies. :) En tiedä minkä värinen ihminen pizzan tekee, eipä ole ollut ongelmia.