Myöhästelijä = rento, ajoissa oleva= jännittynyt
Kommentit (15)
Ei se kello ole ihmisyyden mittari.
Ööö?
Myöhästelijä = kaoottinen elämänsä huonosti järjestyksessä pitävä
Ajoissa oleva = Kohtelias ja tunnollinen
Ajoissa oleva on jännittynyt, KOSKA se hiton rentoilija on taas myöhässä!
No niinpä ap! Myöhästelijä on kelvoton ihminen, ei mitään muuta!! Me muut olemme Kunnon Kansalaisia, me, jotka tulemme juhliinkin 20 minuuttia etuajassa ja jonotamme kauppojen ovella tuntia ennen kuin ne aukeavat.
Eikös ole kohtuullista, että asiaa käsitellään kerrankin tästä näkökulmasta? Koska tosielämässä kyllä tämä 77 sekunnin ihminen saa kaikkea muuta kuin kiitosta rentoudestaan! Suomalaisessa yhteiskunnassa ei oikein katsota hyvällä sitä, jos ihmisellä on vaikeuksia pysyä minuuttiaikataulussa, vaikka hän hoitaisi kaiken muun hienosti ja pysyisi myös muuten aikatauluissa. Tämä tutkimus selvittää hienosti, että mm. ihmisten ajantaju poikkeaa toisistaan synnynnäisesti eikä myöhästelijä ole välttämättä ihmisarvoton tunari.
Liian aikaisin saapuminen ei ole sekään välttämättä kohteliasta tai järkevää. Jotkut on sellasia et aina pitää lähtee aivan liian aikaisin, eikä ikinä opita et olis voinu taas lähteä edes vähän myöhemminkin.
Mä koen epäkohteliaaksi, jos tulee juhliin 45-15 min etuajassa. Eikö voinut pysähtyä vaikka autoon odottelemaan!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:12"]
No niinpä ap! Myöhästelijä on kelvoton ihminen, ei mitään muuta!! Me muut olemme Kunnon Kansalaisia, me, jotka tulemme juhliinkin 20 minuuttia etuajassa ja jonotamme kauppojen ovella tuntia ennen kuin ne aukeavat.
Eikös ole kohtuullista, että asiaa käsitellään kerrankin tästä näkökulmasta? Koska tosielämässä kyllä tämä 77 sekunnin ihminen saa kaikkea muuta kuin kiitosta rentoudestaan! Suomalaisessa yhteiskunnassa ei oikein katsota hyvällä sitä, jos ihmisellä on vaikeuksia pysyä minuuttiaikataulussa, vaikka hän hoitaisi kaiken muun hienosti ja pysyisi myös muuten aikatauluissa. Tämä tutkimus selvittää hienosti, että mm. ihmisten ajantaju poikkeaa toisistaan synnynnäisesti eikä myöhästelijä ole välttämättä ihmisarvoton tunari.
[/quote] sitä varten on semmoinen kuin kello, että aika olisi kaikille sama
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:12"]
[/quote] sitä varten on semmoinen kuin kello, että aika olisi kaikille sama
[/quote]
No kun sitä kelloa ei (yleensä) näe koko ajan silmiensä edessä. Siihen perustuu tuo linkitetyn jutun tutkimuskin. Ja tuohonhan liittyi olennaisesti myös monen asian yhtäaikainen tekeminen, joka saattaa aiheuttaa ylimääräistä ajanhukkaa ja haahuilua. Persoonallisuuteen liittyviä piirteitä eivätkä pahenna ihmistä vaikka aiheuttavatkin omat haasteensa.
Olin itse aiemmin _aina_ myöhässä ennen kun tapasin avomieheni. Mies sen sijaan on aina joka paikassa etuajassa, joka on kyllä sekin epäkohteliasta, varsinkin jos on juuri esim jotkut juhlat. Kerran menimme 5 min etuajassa kaveriperheen luo kaffelle niin ovella tuli heti torut että pikkulapsiperheeseen ei tulla kahville 5 min etuajassa :DD Myhäilin kyllä jälkeenpäin miehelle että siinäs kuulit. Olen aina ajatellut että jos kutsutaan klo 1800 niin sitten sopii mennä tyyliin 5-10 yli paikalle, ei missään nimessä aiemmin
Ei etuajassa olevat oke lainkaan niin paljon etuajassa kuin myöhästelijät myöhässä.
Aikavälihän oli 58-77sek
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:38"]Olin itse aiemmin _aina_ myöhässä ennen kun tapasin avomieheni. Mies sen sijaan on aina joka paikassa etuajassa, joka on kyllä sekin epäkohteliasta, varsinkin jos on juuri esim jotkut juhlat. Kerran menimme 5 min etuajassa kaveriperheen luo kaffelle niin ovella tuli heti torut että pikkulapsiperheeseen ei tulla kahville 5 min etuajassa :DD Myhäilin kyllä jälkeenpäin miehelle että siinäs kuulit. Olen aina ajatellut että jos kutsutaan klo 1800 niin sitten sopii mennä tyyliin 5-10 yli paikalle, ei missään nimessä aiemmin
[/quote]
Juhlat on eri asia kuin sovittu tapaaminen. Aina voi istuskella autossa sen 5min jos jos ajoissa, mutta ikävämpää on saapua tunnin myöhässä kun ollaan kaverin kanssa menossa elokuviin. Myöhästelijä on aina REILUSTI myöhässä.
13; minäkin olen ennen aina myöhässä, mutta ei se ollut mikään synnynnäinen ominaisuus, jolle ei mitään vo. Aikuinen ihminen voi laittaa esimerkiksi kännykkään muistutuksen, milloin pitää lähteä, jos helposti unohtuu omiin ajatuksiinsa. Pitkälle pääsee jo silläkin, että keskittyy mallintamaan kaikki asiat, mitä jonkin tekeminen edellyttää. Usein huomaa, että on aliarvioinut tai jättänyt huomioimatta suuren osan siitä, mitä oikeastaan pitääkin ehtiä tekemään.
Minä olen nykyään aina ajoissa, eikä se ole oikeastaan ollenkaan vaikeaa.
Kenellä?