Miksei noihin laihdutusohjelmiin oteta OIKEASTI lihavia
Eihän tuo rakas sinusta on tullut pullukka-jakson mieskään ole oikeasti lihava. Ylipainoa joo on, mutta missä ne oikeasti lihavat on.. Jutan superdieetti ohjelmassakin tuntui moni olevan noh, ylipainoisia, mutta ei nyt varsinaisesti lihavalihavia
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:38"]Mä olen lihava mielestäni, kun bmi on lähes 25. En jaksa mitään, olen väsynyt ja masentunut. Enkä millään käsitä, miten joku jaksaa korkeammalla bmi:llä painaa vaan?
[/quote]mitä ei jaksais vaikka 26 indeksillä? Mä ainakin jaksan mitä vaan.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:38"]Mä olen lihava mielestäni, kun bmi on lähes 25. En jaksa mitään, olen väsynyt ja masentunut. Enkä millään käsitä, miten joku jaksaa korkeammalla bmi:llä painaa vaan?
[/quote]
Sä vaan tunnet niin. Kyllä sä oikeasti jaksaisit tolla BMI:llä, ellei korvien väli sanoisi muuta.
Tällaisena normaalipainoisena (161/54) musta nimenomaan olisi kiva nähdä samassa tilanteessa olevia.
Läskit pudottaa kiloja helpommin, kuin normaalipainoinen.
Mulla ei ole oikein hajua, miten ihmeessä saisin tuon "raskausvatsan" pois, paikallista laihduttamista kun ei kuulemma ole.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:14"]Siis kyllähän ihminen on lihava jos BMI on yli 26. Ei sairaalloisen lihavat ole mitään oikeita lihavia vaan kaikki joilla on ylipainoa ovat lihavia. Jutan ohjelmassa ainakin ihmiset olivat ihan selkeän lihavia. Onko sinulla jotenkin virheellinen kehonkuva...
[/quote]
Ainakin sinulla se on virheellinen. BMI 25-30 harva on lihava, lähinnä pullukka. Kaikilla ei edes huomaa, että on jonkun verran ylimääräistä. Sinulla taitaa BMI olla 20 tai alle...
Just joo taas. Mä painan 86 ja bmi yli 31. Eka juttailija painoi lähes 113. Eikö ole oikeasti lihava? Voin kertoa, että itsekin löydän vaatteita enää xl-osastolta, mikä onkin paradoksi, kun en ole edes lihava.
Siis kyllähän ihminen on lihava jos BMI on yli 26. Ei sairaalloisen lihavat ole mitään oikeita lihavia vaan kaikki joilla on ylipainoa ovat lihavia. Jutan ohjelmassa ainakin ihmiset olivat ihan selkeän lihavia. Onko sinulla jotenkin virheellinen kehonkuva...
Eikös melkein puolet suomalaisista ole ylipainoisia? Ehkä silmä on tottunut.
Mä en ensin tajunnut kumpi noista tossa tämän illan jaksossa on se laihdutettava.
Ehkä ap kokee asian näin, koska esim. vajaa satakiloinen voi näyttää vielä "ihmiseltä" ja yleinen käsitys tuntuu olevan, että se 94kg on niin helvetisti että jää eräs värikäs bloggaajakin kakkoseksi?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:14"]
Siis kyllähän ihminen on lihava jos BMI on yli 26. Ei sairaalloisen lihavat ole mitään oikeita lihavia vaan kaikki joilla on ylipainoa ovat lihavia. Jutan ohjelmassa ainakin ihmiset olivat ihan selkeän lihavia. Onko sinulla jotenkin virheellinen kehonkuva...
[/quote]
e2a01ab9ab8cba7eba9b022f8235102e4e4e2876-w_jutta_ja_puolen_vuoden_superdieetit_1024.jpg
Ei kyllä mielestäni nuo kaksi sinipaitaista nais osallistujaa oikealla puolella kuvaa ole siinä määrin lihavia, miten itse lihava- sanan käsitän..
Se onkin pullukka...ja painoa on tullut ilmeisesti lyhyessä ajassa paljon lisää.
Mua taas häiritsee se, että hirveen vähän niissä neuvotaan oikeasta ruokavaliosta ja koko ajan vaan kuvataan niitä treenejä salilla! Vaikka totuus on, että se mitä suuhunsa pistää merkkaa ainakin 80%. Tottakai sitä kuluttaa enemmän, jos joka päivä pitää pelkästään treenata, eikä voi edes töissä käydä suunnilleen, mutta ihan meille taviksille olis kiva, kun tulis joku ohjelma, missä tulis ihan kokreettisesti ja ainakin puoliksi myös ruokavinkkejä, jotka soveltuis ihan normaaliin elämään. Sellainen ohjelma puuttuu kokonaan?
Ei superläskit saa persettä ylös. Jos ylipainoa esim. 15 kg niin ei se näy nii pahasti mut terveysriski
Kun lihavuus nyt määritellään BMI:n mukaan , ei sen mukaan kuka kenekin mielestä näyttää lihavalta. Minä laihdutan, koska BMI on 26 ja koen olevani aika lihava. Paino on noussut 20 kiloa 10 vuoden aikana ja nyt olo on tukala. Ja painoa on nyt 72 kg, eli minkälainen olisikaaan olo esim vielä 20 kg painavampana...huh.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:23"]
Kun lihavuus nyt määritellään BMI:n mukaan , ei sen mukaan kuka kenekin mielestä näyttää lihavalta. Minä laihdutan, koska BMI on 26 ja koen olevani aika lihava. Paino on noussut 20 kiloa 10 vuoden aikana ja nyt olo on tukala. Ja painoa on nyt 72 kg, eli minkälainen olisikaaan olo esim vielä 20 kg painavampana...huh.
[/quote]
Tottakai BMI kertoo ylipainosta, mutta kyse siitä, miksi noihin ohjelmiin otetaan noita tusinasuomalaisia, millä on ylipainoa sen verran kuin normi ihmisillä muutenkin suomessa. Annettaisiin mahdollisuus niille, jotka ovat oikeasti niin isoja etteivät mahdu ravintolan tuoliin istumaan jne.
Mä luulisin että noista paljon lihavammat ei yksinkertaisesti halua/viitsi/pysty laihduttaa.