Miksei noihin laihdutusohjelmiin oteta OIKEASTI lihavia
Eihän tuo rakas sinusta on tullut pullukka-jakson mieskään ole oikeasti lihava. Ylipainoa joo on, mutta missä ne oikeasti lihavat on.. Jutan superdieetti ohjelmassakin tuntui moni olevan noh, ylipainoisia, mutta ei nyt varsinaisesti lihavalihavia
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:14"]Siis kyllähän ihminen on lihava jos BMI on yli 26. Ei sairaalloisen lihavat ole mitään oikeita lihavia vaan kaikki joilla on ylipainoa ovat lihavia. Jutan ohjelmassa ainakin ihmiset olivat ihan selkeän lihavia. Onko sinulla jotenkin virheellinen kehonkuva...
[/quote]
Bmi 25-30 on lievää ylipainoa. Lihavuus alkaa bmi 30. Näin siis lääketieteellisesti.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:38"]
Mä olen lihava mielestäni, kun bmi on lähes 25. En jaksa mitään, olen väsynyt ja masentunut. Enkä millään käsitä, miten joku jaksaa korkeammalla bmi:llä painaa vaan?
[/quote]
Jos BMI on alle 25, on normaalipainoinen. Vika on päässäsi eikä vyötäröllä.
Tässä sen juuri huomaa, että suomalainen kansakin alkaa tosissaan lihoa, ja koko l-xxl alkaa olla se "normaali" koko.
Ei enää nähdä eroa ylipainoisen ja normaalipainoisen välillä, ei enää nähdä ylipainon riskejä.
Tässä pitäisi muuttaa asenteita. Minä en ylipainoisia ihmisiä mitenkään halveksi, ja mielestäni moni nainen on viehättävämpi normaalipainon ylärajoilla, mutta silti minusta on huolestuttavaa näiden asenteiden muuttuminen.
Nykyään tuntuu, että hoikkia ja urheilullisen vartalon omistavia katsotaan pitkin nokkaa, ja pidetään epänormaaleina "himourheilijoina". Vaikka se terveellinen elämäntapa pitäisi olla kaikkien meidän tavoite, eikä mikään nälvimisenaihe.
Samoiten huomaa sitten lihavuuden yhä enemmän olevan puolusteltua. Se kertoo jo jotakin, jos pitää jatkuvasti keksiä tekosyitä perustellakseen painonsa.
Enkä oikeasti sano tätä pahalla!. Onko kukaan muu huomannut samaa?
En katso telkkaria, mutta eiköhän salilla heiluminen oo enemmän viihdettä kuin että näytetään kun joku pullukka syö salaattia. Tämä siis kommenttina siihen kun joku sanoi että syömisellä on paljon enemmän merkitystä kuin liikunnalla (niin kuin onkin).
Bibs Jutan ohjelmaan tai Rakas sinusta on tullut pullukka -ohjelmaan!!!
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:23"]
Kun lihavuus nyt määritellään BMI:n mukaan , ei sen mukaan kuka kenekin mielestä näyttää lihavalta. Minä laihdutan, koska BMI on 26 ja koen olevani aika lihava. Paino on noussut 20 kiloa 10 vuoden aikana ja nyt olo on tukala. Ja painoa on nyt 72 kg, eli minkälainen olisikaaan olo esim vielä 20 kg painavampana...huh.
[/quote]
Tottakai BMI kertoo ylipainosta, mutta kyse siitä, miksi noihin ohjelmiin otetaan noita tusinasuomalaisia, millä on ylipainoa sen verran kuin normi ihmisillä muutenkin suomessa. Annettaisiin mahdollisuus niille, jotka ovat oikeasti niin isoja etteivät mahdu ravintolan tuoliin istumaan jne.
[/quote]
koska puolen vuoden superdietillä ei pääse
sairaalloisesta lihavuudesta erooon :/
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:14"]
Siis kyllähän ihminen on lihava jos BMI on yli 26. Ei sairaalloisen lihavat ole mitään oikeita lihavia vaan kaikki joilla on ylipainoa ovat lihavia. Jutan ohjelmassa ainakin ihmiset olivat ihan selkeän lihavia. Onko sinulla jotenkin virheellinen kehonkuva...
[/quote]
e2a01ab9ab8cba7eba9b022f8235102e4e4e2876-w_jutta_ja_puolen_vuoden_superdieetit_1024.jpg
Ei kyllä mielestäni nuo kaksi sinipaitaista nais osallistujaa oikealla puolella kuvaa ole siinä määrin lihavia, miten itse lihava- sanan käsitän..
[/quote]
Siis oikeesti? Ihanaa! Mä oon ylipainonen (bmi 27), ja inhoon itteeni. oon taas alottanu liikkumaan, toivon että nyt motivaatio pysyis korkeella. Mutta oon mä kuitenki "laihempi" kun noi kaks. Mut on siis ihminen joka ei pitäis mua läskinä!
Mä olen lihava mielestäni, kun bmi on lähes 25. En jaksa mitään, olen väsynyt ja masentunut. Enkä millään käsitä, miten joku jaksaa korkeammalla bmi:llä painaa vaan?
Mitäs jos niihin ohjelmiin ei suomessa hae niitä 200kilosia?
Kyllä tuossa linkatussa kuvassa kaikilla oli selkeästi ylipainoa. Itse about samankokoinen, mitoilla 155cm ja 80+ kg, niin bmikin on jo yli 35.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:20"]Mua taas häiritsee se, että hirveen vähän niissä neuvotaan oikeasta ruokavaliosta ja koko ajan vaan kuvataan niitä treenejä salilla! Vaikka totuus on, että se mitä suuhunsa pistää merkkaa ainakin 80%. Tottakai sitä kuluttaa enemmän, jos joka päivä pitää pelkästään treenata, eikä voi edes töissä käydä suunnilleen, mutta ihan meille taviksille olis kiva, kun tulis joku ohjelma, missä tulis ihan kokreettisesti ja ainakin puoliksi myös ruokavinkkejä, jotka soveltuis ihan normaaliin elämään. Sellainen ohjelma puuttuu kokonaan?
[/quote]
No esin jutan ohjelmassa pointti on saada ostamaan heidän palvelujaan, joten ruokavaliota eikä treeniohjelmaa kannata paljastaa liian paljon ohjelmassa.
Ohjelmassa on vain 7 viikkoa aikaa laihduttaa. Siksi siihen valitaan tyypit jotka pystyvät laihduttamaan suht terveellisesti sen 10-20 kg tuossa ajassa ja että sen voi katsoja kuitenkin huomata selvästi...
Voi myös olla, että niillä kaikkein lihavimmilla on jo sellaisia terveysriskejä, ettei ohjelma halua ottaa riskiä, että liian rajusti aloitetusta treenauksesta tmv. seuraisi jotain vammoja. Nuo ohjelman osallistuvat ovat sellaisia taviksia, joista keskimääräinen katsoja voi ottaa mallia.
Tulis kanavalle kalliiks jos pullukat kuolis sydäriin kesken kuvausten :)
Ihana pariskunta, vaikuttavat tosi onnellisilta
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:52"]
Ihana pariskunta, vaikuttavat tosi onnellisilta
[/quote]
Mietin juuri samaa! Olisipa omakin suhde yhtä onnellinen :'(
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:45"]
Ohjelmassa on vain 7 viikkoa aikaa laihduttaa. Siksi siihen valitaan tyypit jotka pystyvät laihduttamaan suht terveellisesti sen 10-20 kg tuossa ajassa ja että sen voi katsoja kuitenkin huomata selvästi...
[/quote]
No juurikin näin, että jos aikaa on vain 7 viikkoa, niin siinä ei jonkun oikeasti lihavan 15kg pudotus näy yhtään missään. Jutan ohjelman puoli vuotta taas on riittävän pitkä aika, että voi olla oikeastikin lihavia, mutta mielestäni silti kaikkein säväyttävin lopputulos on se, kun ylipainoisesta ihmisestä on tullut normaalin kokoinen, eikä sellainen, jossa sairaalloisen lihavasta on tullut enää vain lihava ja matkaa on vielä reilusti normaalipainoon.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:38"]Mä olen lihava mielestäni, kun bmi on lähes 25. En jaksa mitään, olen väsynyt ja masentunut. Enkä millään käsitä, miten joku jaksaa korkeammalla bmi:llä painaa vaan?
[/quote]
Oletko tarkistuttanut kilpirauhasarvosi?
No eikö ne juuri siksi ole vain vähän lihavia, koska monet katsojat olivat toivoneet niin. Voivat enemmän samaistua niihin vähän lihaviin kuin kunnolla lihaviin. Myös ohjelman tarkoitus on estää niitä päätymästä siihen tosi lihavaan kuntoon. Muutta kurssia vielä kun se on helppoa.