Mies nolasi sitten koko perheemme.
Tänään aikaisemmin teini-ikäinen tyttäreni kutsui kaverinsa meille. Tämä kaveri on siis maahanmuuttaja ja käyttää huivia (siis hijabia). Tytöt ovat hyviä kavereita ja he puhelivat ja tekivät kaikkea mukavaa (esim. leipoivat) ihan rauhassa. Itse katselin touhua vieressä, onnellisena siitä, että tytölläni on noin hyvä kaveri.
/Sitten mieheni tuli kotiin. Tiedän, että hän vastustaa maahanmuuttoa yms., mutta tätä en olisi uskonut hänen tekevän: hän sanoi tyttäreni kaverille, että "painu pois meidän kotoa ja Suomesta saatanan rättipää"! Tyttäreni kaveri säikähti ja alkoi itkemään. Lähti nopeasti kotiin. Itse olen todella tyrmistynyt mieheni käytöksestä. Tytärtämmekin itketti ja hävetti isänsä käytös. Minä aloin heti huutaa miehelle ja sitten hän suuttui ja lähti kävelylle. Ei ole vielä palannut.
/Nyt varmaan huomenna koko koulu tietää, millaisia "hulluja" olemme... Ja tyttönikin saa hävetä :(
Mutta, ottaisitteko eron tällaisessa tapauksessa?
Kommentit (60)
Kuutonen: niinpä! Mutta ei ole koskaan ennen sanonut mitään tuollaista maahanmuuttajalle, vaikka onkin avoimesti ollut kiihkeä maahanmuuton vastustaja. En olisi uskonut...
/Seiska: no kunpa olisikin. Ap
Et kovin hyvin tunne miestäsi jos tuollainen purkaus tulee noin yllätyksenä.
Sinuna minä olisin puolustanut tyttäreni ystävää, en olisi antanut hänen lähteä noin.
Provonhuutelijat voivat MENNÄ POIS, en halua YHTÄÄN kuunnella teitä. Tämä on jo ihan tarpeeksi kamalaa! Ja hei, harkitsen kunnolla eroa. En halua olla tuollaisen miehen kanssa! Ja hyvä idea se anteeksipyyntö kaverilta, teenkin varmasti niin. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:25"]Mun tyttö ei olisi niin tyhmä että ois tuonut sompun meille. Tai ylipäätään ois niiden kanssa tekemisissä. Asutaan arvostetulla alueella muutenkin.
[/quote]
Mikä sinua vaivaa? Ja tämä tyttö ei ollut edes somali. Ap
Vaikea kuvitella omalle kohdalle koska sen verran tulee tutustumisen alussa miestä tunnusteltua, että tuollaisen tapauksen osaisi ajoissa karsia pois. Ennen yhteenmuuttoa ja lastentekoa nyt joka tapauksessa.
meillä miehelle on kova paikka, että esikoisen (pojan) paras kaveri on muslimi.
Tiedän aikuisen miehen, joka vieläkin muistaa kun lapsena hänelle kävi noin, että ajettiin pois kaverin kotoa ja haukuttiin. Tapaus on jättänyt häneen pysyvän jäljen. Ei varmasti tee hyvää lapsen itsetunnolle tuollainen, joten todellakin menet ja puhut sen kaverin ja hänen vanhempiensa kanssa. Etkä selittele mitään, vaan olet vain nöyrästi pahoillasi. Ja jätät sen miehen, ei se muutu.
No tuohan kertoo todella huonoista käytöstavoista ja tuskin rajoittuu vain maahanmuuttoon. Varmaan muutenkin kohtelee ihmisiä huonosti ja käyttäytyy moukkamaisesti?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:31"]Tiedän aikuisen miehen, joka vieläkin muistaa kun lapsena hänelle kävi noin, että ajettiin pois kaverin kotoa ja haukuttiin. Tapaus on jättänyt häneen pysyvän jäljen. Ei varmasti tee hyvää lapsen itsetunnolle tuollainen, joten todellakin menet ja puhut sen kaverin ja hänen vanhempiensa kanssa. Etkä selittele mitään, vaan olet vain nöyrästi pahoillasi. Ja jätät sen miehen, ei se muutu.
[/quote]
Joo olen kallistunut jättämisen puolelle. Ja kyllä, olen ihan oikeasti pahoillani ja pyydän anteeksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:25"]Mun tyttö ei olisi niin tyhmä että ois tuonut sompun meille. Tai ylipäätään ois niiden kanssa tekemisissä. Asutaan arvostetulla alueella muutenkin.
[/quote]
Mikä sinua vaivaa? Ja tämä tyttö ei ollut edes somali. Ap
[/quote]
Ei mua mikään vaivaa. Mulla on järkee päässä ja osaan ennakoida että vältytään ongelmilta tulevaisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:21"]
En välttämättä eroa ottaisi, mutta miehen kanssa olisi tiukka keskustelu aiheesta. Ja mikäli ei ymmärtäisi pointtiani niin passittaisin kotoota pois siksi aikaa, että oppii tavoille. Mikäli oppi ei mene perille ero tulisi. Ja itse menisin tytön kanssa käymään tämän kaverin kotona ja pyytäisin anteeksi miehen idioottimaista käytöstä.
[/quote]
Ei ap:lla ole mitään oikeutta ajaa miestä pois kotoa. Jos ei siedä miehen mielipiteitä niin sopii itse häipyä.
Ja tuskin luulisi tulevan yllätyksenä miehen junttius jos on kerran ollut jo vuosia yhdessä miehen kanssa.
Piikki mieheen kun tulee kotiin. Kaikki pääsevät vähemmällä.
Anna miehelle vielä mahdollisuus ja ota mukaan anteeksipyyntöreissulle, niin että itse tosiaan joutuu vastaamaan tekosistaan. Jos ei lähde, niin samantien ero.
Teillä on liian erilaiset arvot ja asenteet. Sitäpaitsi tuommoinen vihapuhe taitaa ylittää jo rikoksenkin tunnusmerkit. Eroa. Käy pyytämässä anteeksi, vaikket sinä ole syyllinen. Kamalaa. En voisi olla hetkeäkään saman katon alla.
Mies ei nolannut teidän perhettä vaan itsensä.
Sinä et ole vastuussa aikuisen ihmisen käytöksestä, eikä ole sinun tehtäväsi käydä pyytämässä anteeksi. Se on miehesi homma.
Sinä voit itse miettiä haluatko elää ihmisen kanssa jolla arvomaailma on niin kaukana omastasi.
Tuskin päätyisin edes yhteen tuollaisen pälliääliön kanssa. Mutta jos sellainen vahinko olisi päässyt käymään, niin ero olisi kyllä edessä.